WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Zapytaj deweloperów #7: Profesje - odpowiedzi

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Zapytaj deweloperów #7: Profesje - odpowiedzi

  Kumbol:
http://www.wowcenter.pl/Files/cata-logo-m.pngPrzed nami kolejna seria pytań graczy i odpowiedzi deweloperów Blizzarda, która tym razem skupia się na profesjach World of Warcraft. Zapraszamy do zapoznania się z naszym tłumaczeniem, a jednocześnie zawiadamiamy o starcie zbierania pytań do następnej edycji, poświęconej tematyce Firelands.

Cytat z: Blizzard (źródło)
P: Czy dodacie do mojej profesji więcej non-combat, lub czysto artystycznych, albo pozbawionych statystyk, czy też z losowym efektem zabawek/rzeczy/smaczków?

O: Tak, przede wszystkim biorąc pod uwagę to, że są jednymi z najchętniej dodawanych przez nas przedmiotów do gry. Nie możemy obiecać, że każda profesja dostanie po równo, ale na pewno będziemy chcieli je rozdawać bardziej równomiernie, za wyjątkiem Engineeringu. Inżynierowie zawsze dostawać będą więcej zabawek. :)

P: Archeologia powinna dotyczyć odkrywania, konserwowania i czczenia przedmiotów związanych z kulturą, aby nauczyć się rzeczy z przeszłości. Obecnie tego nie robimy. Zamiast tego, jesteśmy zmuszani do oziębłego sprzedawania vendorom tego, czego pozbyć się nie chcemy. Żadnych donacji do muzeum, żadnych zwrotów do należytych właścicieli. Czy nie moglibyśmy robić czegoś ważniejszego z tymi przedmiotami? Czy możemy się spodziewać bardziej interesujących historii związanych z artefaktami? Czy zrobicie coś z tym, aby gracz czuł się, jakby dostawał w zamian coś użytecznego i być może usuniecie część losowości, aby poszukiwania były fajniejsze i bardziej skoncentrowane na konkretnym celu?

O: Początkowo nie mieliśmy w planach tworzenia przedmiotów za ukończenie normalnego znaleziska, ale to nie było w porządku. Tak więc mamy te przedmioty, które dalej nie są ok, ponieważ nie możesz zrobić z nimi nic fajnego. Pracujemy nad bardziej tematycznymi i interesującymi sposobami na wykorzystanie artefaktów, które wykopiesz. Rozważamy np. oddawanie ich do muzeum (dla oddanych archeologów), a także dalsza ich sprzedaż (jeśli chcesz dalej kontynuować karierę zimnokrwistego łowcy nagród).

Dodatkowo planujemy dodać daily questy, głębszą historię, dodatkowe otrzymywane umiejętności i elastyczność do skupiania się na konkretnych rasach.

Niektórzy gracze mogli nie zauważyć, że wszystkie artefakty posiadają swoją historię dołączoną w dzienniku, nawet te szare. Każda ich część to prawdziwa historia, zweryfikowana przez naszych Lore Masterów. Tak samo jak monety z Dalaranu oczywiście, ale nie te śmieszne romantyczne nowele.

P: Czy profesje w pewnym momencie pozyskają zdolność do tworzenia ulepszalnych przedmiotów, tak jak to miało miejsce w przypadku Weaponsmitha w Burning Crusade? Był to całkiem fajny pomysł i nie byłoby niczym złym, gdyby wszystkie profesje tworzące mogły dostać jeden z takich przedmiotów.

O: Pomysł ulepszania części ekwipunku jest tak fajny, że chcielibyśmy go ponownie wykorzystać, ale nie jako przedmiot BiS (Best in Slot - najlepszy dla danego slotu). Wytwarzane BiSowe przedmioty wyparły loot z bossów, a graczy zmusiły do zmiany profesji na tę z możliwością ich wytworzenia. Dla przykładu, jeśli istnieje wytwarzana broń BiS, to możesz się założyć, że ogromna część graczy poczuje się zmuszona do wybrania Blacksmithingu, tak jak to się stało w Burning Crusade. Perki wynikające z profesji, które są sensownie zbalansowane, już dodają odpowiednią zachętę do wybrania profesji.

P: Czy kiedykolwiek rozpatrywaliście możliwość dodania daily questów do innych profesji, niż jewelcrafting?

O: Rozpatrzyliśmy dodanie ich do profesji drugorzędnych, ponieważ są najbardziej dostępnymi profesjami dla większości graczy. Gdy znów dodamy dużą ilość recept, ocenimy każdą profesję aby zdecydować, czy daily questy będą do niej pasować.

P: Czy enchanterzy kiedykolwiek dostaną ponowną opcję tworzenia różdżek (a nawet innych itemów dla casterów, używając pustych szablonów, które mogłyby być tworzone przez blacksmitherów), ponieważ są one ekstremalnie rzadkie, za wyjątkiem paru miejsc i nowych instancji ZA/ZG?

O: Generalnie, chcemy dodać więcej recept do zabawy, takich jak magiczne lampiony. W sprawie różdżek, przedyskutowaliśmy kilka opcji i większość z nich wciąż pozostaje otwartą kwestią.

P: Czy będzie możliwość odróżnienia punktów związanych z profesją na mini mapie dla tych, którzy mają dwie zbierackie profesje?

O: To dobra sugestia. Ostatni dodaliśmy możliwość widzenia Twojego celu i skupiania się na nim na mini mapie, ale opinie otrzymane od graczy mówiły, że przez to za bardzo zaśmiecają sobie mapę. Wyjście naprzeciw z unikatowym ikonami, które będą działa tylko w obrębie kilku pikseli może być wyzwaniem. Spróbujemy to jednak zrobić.

P: Czy dodacie możliwość szybszego zdobywania glifów, które zazwyczaj są zdobywane przez odkrycia i księgi z glifami? Księgi te (Book of Glyph Mastery) są teraz trudne do zdobycia, ponieważ ludzie spędzają mało czasu w WotLKu.

O: Tak. Będziemy zmieniać czary odkrywające, aby mogły nauczać wszystkich dostępnych glifów, zaś książki będą mogły czynić to samo bez cooldownu.

P: Czy macie jakiekolwiek plany, aby bardziej powiązać Archeologię z innymi profesjami? Na przykład pozwolić skrybom na tworzenie pism night elfów, które pomogłyby z fragmentami, lub coś w ten deseń?

O: Czujemy, że możemy lepiej nastroić i zbalansować doświadczenia związane z archeologią, jeśli uczynimy ją w większości samowystarczalną. Jednakże, dyskutowaliśmy o dodatkowych metodach na zdobywanie fragmentów poprzez daily questy i potencjalnie jako nagrody za oddawanie artefaktów. Niemniej jednak, jest raczej mało prawdopodobnym, że inna profesja będzie mogła kiedykolwiek wytwarzać keystony lub fragmenty.

P: Czy są jakieś plany, by uczynić Chaos Orbs BoA, albo nawet BoE?

O: Tak! Będą odbindowane w nadchodzącym patchu!

P: Czy planujecie uczynić profesje zbierackie nieco bardziej atrakcyjnymi, zamiast utrzymywać je w obecnej formie skilli, którymi wypełniamy nasze alty?


O: Tak, cały czas mamy taki cel. Specjalne odkrywki i złoża, a także dropy z rajdów/instancji specjalnie dla zbieraczy to dobry początek. Ponieważ profesje zbierackie właściwie wyciągają waluty z ziemi, uznajemy je za dobry wybór dla wielu graczy, zwłaszcza tych, którzy chcą być samowystarczalni.

P: Czy są jakieś plany, aby zmienić skillowanie profesji w okresach oryginalnej gry i Burning Crusade, aby nowi gracze byli w stanie rozwijać swoją profesję na równo ze wzrostem poziomu postaci? Niskopoziomowe materiały do profesji są zazwyczaj dość drogie na Auction House, więc nowi gracze mają wrażenie, że utknęli i mają dylemat, czy cofnąć się do słabszej strefy tylko po to, by wyskillować profesję, czy levelować dalej swoją postać. Tymczasem chcieliby oni rozwijać obydwie rzeczy w tym samym tempie.

O: Tak. Zdecydowanie. Z biegiem czasu chcemy się upewnić, że przez starsze treści gry przechodzi się płynnie. To nasz topowy priorytet. Tak właściwie, to zajmują się tym nasi Topowi Ludzie. Topowi. Ludzie.

P: Czy są jakieś plany zmian w Archeologii i Fishingu? Te profesje są zwyczajnie nudne. Czy planujecie zwiększyć atrakcyjność archeologii, dodając np. jakieś układanki czy coś innego?

O: Tak. Daily questy pomagają rozwijać skill fishingu i planujemy dodać podobne dailysy do archeologii. Dyskutujemy także nad dalszym ożywieniem fishingu, np. przyspieszając zdobywanie skilla przy łowieniu ze specjalnych szkółek.

Bardzo chcielibyśmy dodać układanki i mini gry do archeologii, i być może któregoś dnia to zrobimy, ale nie możemy niczego zagwarantować. Krąży kilka innych pomysłów związanych z tą profesją, takich jak przyspieszenie przemieszczania się pomiędzy odkrywkami. Mieliśmy także burzę mózgów na temat dodania większej ilości losowych zdarzeń, które mogłyby się pojawić w czasie wykopalisk czy łowienia ryb.

Naszym ogólnym założeniem dla tych profesji jest, aby nie było zbyt trudno nabić ich maksymalny poziom, ale by wyłowienie każdej ryby oraz znalezienie każdego z artefaktów stanowiło długą podróż.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz