WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Zapytaj deweloperów #5: Odpowiedzi

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Zapytaj deweloperów #5: Odpowiedzi

  Kumbol:
http://www.wowcenter.pl/Files/cata-logo-m.pngKolejna odsłona trwającej od kilku tygodni akcji Zapytaj deweloperów przyniosła nam dziś odpowiedzi na pytania związane z systemem osiągnięć. Zapraszamy do zapoznania się z naszym tłumaczeniem pytań graczy i odpowiedzi twórców gry na temat rozmaitych aspektów tego opcjonalnego systemu.

Cytat z: Blizzard (źródło)
P: Kiedy osiągnięcia będą wreszcie powiązane z całym kontem?
O: Powiązanie osiągnięć z całym kontem Battle.net jest czymś, co chcemy zrobić, ale nie jest to obecnie rzecz, co do której możemy określić jakiekolwiek ramy czasowe. Cały oryginalny kod World of Warcraft był pisany z myślą, że wszelkie dane na każdym z serwerów będą od siebie niezależne. Teraz, kiedy staramy się jak najwięcej rzeczy powiązać z kontem, musimy przebudować wszystkie te systemy. To zdecydowanie jest coś, co chcemy zrobić, ale odbierze to czas na pracę nad innymi nowościami.

P: Czy kiedykolwiek będziemy mogli wydać na coś nasze punkty osiągnięć? A może pojawi się kiedyś nowość, która wymagać będzie x punktów do odblokowania?

O: Chcemy, aby osiągnięcia pozostawały rzeczą opcjonalną, która pozwala się pochwalić lub oferuje dodatkowe wyzwanie. Jeśli dodalibyśmy im jakieś wzmacniacze siły gracza lub wykorzystali jako wymóg do czegokolwiek, dla wielu graczy stałyby się obowiązkowe. Właściwie, to sądzimy, że jednym z powodów, dla którego osiągnięcia są fajne jest to, że pociąg do ich zdobywania zależy wyłącznie od waszych chęci. Dzięki temu (miejmy nadzieję!) nie sprawiają wrażenia dodatkowej roboty. Jeśli chcesz zdobyć jakieś osiągnięcia, to jest to twój wybór, ale kiedy uznasz, że nie warto zaprzątać sobie nimi głowy, to nie będzie oznaczało, że twoja postać będzie słabsza.
Za konkretne osiągnięcia nagradzamy petami, wierzchowcami i tytułami. Wątpliwe, abyśmy kiedykolwiek zrobili coś bardziej „obowiązkowego” niż te bonusy.

P: Czy macie w planach stworzenie większej ilości osiągnięć bezpośrednio powiązanych z jakąś profesją lub klasą?
O: Dopóki nie wprowadzimy osiągnięć powiązanych z całym kontem Battle.net, to brutalnym z naszej strony byłoby oferowanie osiągnięć za np. Illustrious Grand Master Alchemy, Blacksmithing i Jewelcrafting na pojedynczej postaci. To samo tyczy się klas. Najlepszą rzeczą, jaką moglibyśmy dziś wprowadzić byłoby coś pokroju „Zadaj Pyroblastem x obrażeń” oraz odpowiedniki dla każdej z 10 klas, bo sam mógłbyś zdobyć tylko jedno takie osiągnięcie. Większe pole do popisu dają nam osiągnięcia gildiowe, gdzie nie każde zadanie musi być wykonane przez pojedynczego gracza. Póki co będziemy szukać kolejnych fajnych osiągnięć dla Cookingu, Fishingu, First Aidu oraz Archeologii.

P: Czy doczekamy się kiedyś zmiany w grinderskich osiągnięciach związanych z reputacją exalted z Warsong Gulch i Arathi Basin? Normalnie jestem fanem czasochłonnych osiągnięć, ale te dwa są mocno przesadzone. Zwłaszcza Warsongowy, bo można zagrać cały mecz bez zdobycia ani punkcika reputacji. Teoretycznie można by przegrywać wszystkie AB, a w końcu i tak zdobyłoby się exalted w „rozsądnym” czasie. Może dajcie reputacje za przywracanie Flag, zabijanie tych, którzy je noszą, trochę na wzór przychodów reputacji na Alterac Valley.
O: Sądzimy, że osiągnięcia te są w porządku. Zdecydowanie pochłaniają ogromną ilość czasu, ale nie są pod tym względem wyjątkami. Nie potrzeba ich też do meta osiągnięcia.

P: W związku z tym, że niektóre osiągnięcia takie jak The Keymaster i za reputację z Shen’dralar zostały usunięte, czy rozważaliście stworzenie Feat of Strength dla tych osiągnięć, a może w przyszłości nadarzy się okazja do ich ponownego zdobycia jako normalnych osiągnięć?
O: W patchu 4.1 dodaliśmy Feat za Exalted z Shen’dralar. Wątpliwe, byśmy zrobili cokolwiek z Keymasterem. Dodaliśmy to osiągnięcie niedługo przed tym, jak zdecydowaliśmy o umniejszeniu roli, jaką w grze odgrywają klucze, i w związku z tym osiągnięcie to zostało usunięte. Niestety zapewne nie jest już nawet możliwe wyśledzenie, kto miał te stare klucze.

P: Osiągnięcia gildiowe związane z profesjami są dużo trudniejsze od pozostałych osiągnięć gildiowych. Czy są jakieś plany, aby dać szansę na zdobycie tych osiągnięć mniejszym gildiom?
O: Uważamy, że niektóre z nich są o wiele przesadzone i mamy w planach zredukowanie ich to bardziej racjonalnych liczb w 4.1 Dla przykładu, osiągnięcie związane z glifami, The Pen is Mightier, byłoby rozsądne przy starym systemie glifów, ale teraz jest absurdalne. Czekaliśmy, aby zebrać nieco więcej danych z gildii, które pracują obecnie nad tymi osiągnięciami, ale uznaliśmy, że wiemy już dostatecznie dużo, aby zredukować wymagania tych osiągnięć. Pen is Mightier np. spadnie z 25,000 glifów do 2,500 w patchu 4.1.

P: Chciałbym, aby system osiągnięć był bardziej aktywny i dynamiczny. Czy kiedykolwiek zobaczymy osiągnięcia odblokowujące serie questów, instancje, czy jakieś inne Easter eggi w ramach nagrody za spędzanie wielu godzin w Azeroth?
O: Prawdopodobnie nie. Tak jak powiedzieliśmy wyżej, chcemy aby osiągnięcia sprawiały wrażenie opcjonalnych. Niektórzy gracze mają w nosie kolekcjonowanie petów czy wierzchowców, wciąż więc czują, że mają możliwość rezygnacji z osiągnięć. Jeśli byłby z nimi powiązany jakiś fajny quest, to gracze, którzy do tej pory uznawali, że mogą bezpiecznie ignorować osiągnięcia, teraz musieliby się cofać i nadrabiać zaległości. Jeśli dziś zdobywasz osiągnięcia, to powinieneś to robić dlatego, że ci się podobają, nie dlatego, że masz nadzieję na jakąś nagrodę, która zmaterializuje się kiedyś w przyszłości.

P: Obecnie osiągnięcia z nagrodami skupiają się na bardziej powszechnych zadaniach, takich jak rajdy, święta, PvP. Czy rozważaliście stworzenie osiągnięć z nagrodami, które wymagałyby zrobienia jakichś zwariowanych rzeczy, np. solowanie bossów czy ciężkich potworów, albo większej ilości „Jenkinsowych” osiągnięć, które są z założenia szalone?

O: Chcemy, aby osiągnięcia były fajne, ale nie chcemy, żeby gracze skupiający się na jakimś osiągnięciu mieli duży, negatywny wpływ na innych graczy. Na pierwszy rzut oka solowanie bossowego potwora brzmi jak wypaśne osiągnięcie. Ale jeśli osiągnięcie byłoby bardzo łatwe do wykonania, to zaliczanie wszystkich tych instancji mogłoby sprawić wrażenie ciężkiej roboty. Z drugiej strony, jeśli byłoby wymagające, to musielibyśmy przyjrzeć się balansowi klas przez pryzmat, przez który nie patrzyliśmy nigdy dotąd. Dla przykładu, w solowaniu starych bossów prym wiodą Blood DK dzięki swym umiejętnościom samo leczenia. Inne klasy nie radzą sobie już tak dobrze. Staramy się nie tworzyć osiągnięć, które wymagałyby od ciebie proszenia twojej grupy o zrobienie czegoś naprawdę szurniętego czy niekoniecznie fajnego. „Przejdź instancję bez podnoszenia żadnego łupu” byłoby zwyczajnie frustrujące za każdym razem, kiedy debatowalibyście z grupą o tym, czy lecicie po osiągnięcie, czy też nie. „Jenkins” jest fajnym osiągnięciem z uwagi na swoją historię, ale zbyt wiele tego rodzaju rzeczy szybko stałoby się nudne.

P: Czy kiedykolwiek doczekamy się funkcji “szukaj” w oknie osiągnięć? Jeśli poszukujesz czegoś konkretnego, to masz masę osiągnięć do przejrzenia.
O: Tak, to jest coś, co zamierzamy zrobić. Obecny interfejs sprawia, że ciężko jest odszukać konkretne osiągnięcia. Kilka miejsc w obecnym interfejsie zyskałoby po dodaniu sprawniejszego przeszukiwania.

P: Czy przywrócicie kiedyś wierzchowce za osiągnięcia, z których zostały usunięte (jak np. Naxxowe Glory), biorąc pod uwagę, że nie usuwaliście późniejszych wierzchowców?
O: Ciężka sprawa. Z jednej strony wiemy, że jest wielu graczy, którzy nadal chcieliby położyć swe ręce na tych wierzchowcach. Z drugiej jednak, wyraźnie informowaliśmy, że będą one dostępne tylko przez ograniczony czas i nie cierpimy cofać danego raz słowa. Wiemy bowiem, że wiele grup włożyło heroiczny wysiłek, aby je zdobyć, póki wciąż się dało. Tego typu sprawa to coś, co nie jest twardo ustalone i opinie graczy mogą nas w ostateczności przekonać do zmiany zdania.

P: Nagrodą za osiągnięcie “What A Long, Strange Trip It’s Been” wciąż jest fioletowy proto-drake, który jest modelem z WotLK. A może by tak dopasowywać model tej nagrody do aktualnego motywu dodatku?

O: Problem z meta osiągnięciami takimi jak to jest kwestia, jak zbudować je pod kątem przyszłości. Czy obecni gracze ze zdobytym osiągnięciem będą po prostu zdobywać nowego wierzchowca przy każdym kolejnym dodatku? Czy stary wierzchowiec przepadnie i zastąpi go nowy? Może będziemy wymagać zrobienia jeszcze jednego święta i wtedy otrzymasz nowego wierzchowca? Dodaliśmy Long Strange Trip kiedy po raz pierwszy wprowadzaliśmy osiągnięcia do gry i nie zawsze odpowiednio zaprojektowaliśmy niektóre z osiągnięć pod kątem przyszłej rozbudowy. Gdybyśmy uczynili proto-drake’a nagrodą za Long Strange Trip na poziomie 80, a na 85 dali jakieś nowe osiągnięcie, to być może łatwiej byłoby o rozbudowę. Nie zrobiliśmy tak jednakże, a teraz ciężko jest wrócić i majstrować przy obecnych osiągnięciach, zwłaszcza tych ciężkich do ukończenia.

P: Wciąż brak dalszych osiągnięć po zdobyciu “75 unikalnych petów”. Czy mogę w przyszłości liczyć na nagrodę za 100 towarzyszy?
O: Patch 4.1 wprowadza osiągnięcia za 100 i 125 towarzyszy. Te konkretne osiągnięcia nie nagradzają petami, ale najprawdopodobniej stworzymy jakąś nową nagrodę w kolejnym tierze w przyszłości, być może za 150 lub 200 petów.

P: Czy zobaczymy w przyszłości więcej osiągnięć PvP nagradzających wierzchowcami? Obecnie większość fajnych wierzchowców związana jest z osiągnięciami PvE.
O: Osiągnięcia PvP są jeszcze trudniejsze do zaprojektowania od osiągnięć PvE, bo ciężko jest wymyślić coś fajnego, co nie uprzykrzy życia całej reszcie graczy. Nie chciałbyś zobaczyć kolesia, który stara się wycisnąć jak najwięcej odbić i przejęć flagi na pojedynczym BG tylko po to, żeby zdobyć osiągnięcie. W związku z tym, wiele osiągnięć PvP wiąże się po prostu z wygrywaniem wielu Aren lub BG, które uznajemy już i tak za dostatecznie hojne jeśli idzie o nagrody. Przy okazji jednak warto nadmienić, że dodajemy unikalne naziemne wierzchowce za wygrywanie Rankingowych Battlegroundów na podobnej zasadzie, na której nagradzamy latającymi wierzchowcami graczy najlepiej radzących sobie na Arenach.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz