WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Największe różnice pomiędzy WoW Classic a Battle for Azeroth

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Największe różnice pomiędzy WoW Classic a Battle for Azeroth

  Quass:
https://wowcenter.pl/Files/classic_vsbfa_head.jpg

Przez ostatnie 15 lat World of Warcraft zmienił się nie do poznania. Oprócz rzeczy oczywistych, jak nowe kontynenty, rasy i klasy, są też różnice, o których nieco łatwiej zapomnieć, ale które miały bardzo istotny wpływ na rozgrywkę. W tym artykule postaramy się przedstawić kilka różnic pomiędzy obecną grą a World of Warcraft Classic, które uznaliśmy za najciekawsze.

Stary, nowy świat

Dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie miał styczności z „waniliowym” World of Warcraft, odkrywanie klasycznego Azeroth powinno być ciekawym doświadczeniem. Kalimdor i Eastern Kingdoms zmieniły się dosyć drastycznie w dodatku Cataclysm, więc będziecie mieli okazję zobaczyć strefy z okresu, nim przeistoczył je Deathwing.


W klasycznym World of Warcraft wszystko zajmuje nieco więcej czasu. Ponieważ klasy miały wtedy mniej umiejętności, przeciwnicy będą wyraźnie trudniejsi. Wykonując zadania w strefach zauważycie też, nie zawsze jest ich wystarczająco, aby awansować na odpowiedni poziom i wyruszyć dalej. W takich sytuacjach trzeba będzie rozprawić się z losowymi przeciwnikami w otwartym świecie lub cofnąć do innych krain, aby zdobyć odpowiednią ilość doświadczenia. Nie pomogą tutaj Heirloomy, bo zwyczajnie wtedy nie istniały.

Dawny system talentów

Talenty w World of Warcraft zmieniły się diametralnie w dodatku Mists of Pandaria, ale w World of Warcraft Classic wracamy do starego systemu. Gracze mają tutaj do podjęcia znacznie więcej wyborów.

Dzisiaj nowe talenty przyznawane są mniej-więcej co 15 poziomów. W klasycznym systemie gracze otrzymują nowy punkt talentów na każdym poziomie postaci, od 10. Następnie mogą wydać go przy dowolnym drzewku jednej ze specjalizacji swojej klasy. Niektóre zdolności wymagają inwestycji nawet 5 punktów, aby je w pełni odblokować.


Osiągając maksymalny poziom można wydać maksymalnie 51 punktów talentów - oznacza to, że po całkowitym odblokowaniu drzewka jednej ze specjalizacji (np. Frost u maga) pozostaje jeszcze kilka punktów, które można przeznaczyć na rozwój innej (np. Fire). W odróżnieniu od obecnego systemu gra nie zmusza nas do wybrania jednej aktywnej specjalizacji, ale jeśli będziemy chcieli zmienić rozdział punktów talentów, należy udać się do trenera swojej klasy i zapłacić za zresetowanie drzewek.

Umiejętności i zdolność władania bronią

Awansując postać na kolejne poziomy w Battle for Azeroth, nowe umiejętności automatycznie trafiają na pasek akcji. W klasycznej wersji gry, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu trzeba odwiedzić trenera klasowego, aby się jej nauczyć. To jednak nie wszystko - dawniej niektóre umiejętności miały też odrębne rangi do zdobycia. Nie zawsze warto korzystać z najwyższej rangi umiejętności, bo może to kosztować np. zbyt dużo many - jest to szczególnie ważne w przypadku healerów.

https://wowcenter.pl/Files/classic_vsbfa_01.png

Przemierzając Azeroth, warto pamiętać o rozwijaniu zdolności władania bronią (weapon skill). Każda klasa w klasycznej wersji gry może posługiwać się biegle kilkoma rodzajami broni, ale jeśli chce odblokować inne, musi udać się do mistrza broni w jednym z głównych miast. Aby rozwijać zdolność władania określonym rodzajem broni, trzeba po prostu często z niej korzystać - dzięki temu zwiększa się szansa na trafienie w cel podczas walki.

Zasoby klasowe

Zastanawialiście się kiedyś, skąd łowcy biorą wszystkie swoje strzały i pociski podczas walki? W klasycznym World of Warcraft odpowiedź jest prosta: trzeba je po prostu kupić. Dobrze jest też mieć pod ręką nieco ulubionej żywności dla swojej bestii, aby ją nakarmić - inaczej może nam uciec.

Łotrzy muszą regularnie kupować lub wytwarzać trucizny, którymi będą pokrywać swoją broń, aby pozostać skuteczni w walce. Jeśli zaś gracie kapłanem, to do rzucania zaklęcia Prayer of Fortitude będą Wam potrzebne świece.

Podróżowanie po Azeroth

Największą różnicą w podróżowaniu po klasycznym Azeroth - i zapewne najbardziej oczywistą - jest brak latających wierzchowców. Niektóre obszary świata (jak np. Mount Hyjal) były dawniej nieukończone, więc gracze mogli poruszać się tylko po ziemi lub latać pomiędzy wyznaczonymi punktami.


Pozyskiwanie wierzchowców jest też nieco bardziej skomplikowane. Pierwsze z nich są dostępne dla graczy dopiero na poziomie 40 w cenie 80 szt. złota. Każdy rodzaj wierzchowca wymaga też nauczenia się osobnego rodzaju jeździectwa, np. Horse Riding lub Raptor Riding, co kosztuje dodatkowe 20 szt. złota. Koszty te można nieco zmniejszyć, osiągając status Honored z odpowiednią frakcją sprzedającą wierzchowce.

Trzeba też pamiętać o restrykcjach, które zostały usunięte w późniejszych dodatkach. Na mechanostriderach mogą np. jeździć tylko krasnoludy i gnomy, a taureni nie są w stanie dosiąść wierzchowców trolli lub nieumarłych.

Szukanie innych graczy

W World of Warcraft: Classic nie istnieją rozwinięte narzędzia do wyszukiwania innych graczy, jakie są dostępne w Battle for Azeroth. Jeśli chcecie udać się do podziemia lub zmierzyć się z Ragnarosem w rajdzie Molten Core, będziecie musieli polegać na własnej gildii, zewnętrznych narzędziach lub skorzystać z kanału „Looking for Group” (/join LookingForGroup), aby znaleźć kogoś na czacie. Później trzeba udać się samodzielnie do wejścia do podziemia lub rajdu. Przyzywanie graczy jest możliwe wyłącznie przy pomocy jednej z umiejętności klasy czarnoksiężnika.


Profesje

Profesje w World of Warcraft Classic może nie są tak rozwinięte, jak obecnie, ale pełnią ważną rolę i posiadają elementy, które zostały usunięte w późniejszych dodatkach. Po pierwsze, nie istnieje Inskrypcja, Jubilerstwo i Archeologia, ale powraca Pierwsza pomoc. Każdą profesję można awansować do maksymalnie 300 punktów.

Większość różnic opiera się na braku ułatwień, które są obecne w Battle for Azeroth. Po zmianie profesji nie ma np. możliwości szybkiego nauczenia się ponownie starych receptur, zbieranie materiałów nie przyznaje doświadczenia, a w banku nie osobnej zakładki, aby je przechowywać. Aby stworzyć najlepsze mikstury, Alchemicy będą musieli czasem odwiedzić laboratoria w konkretnych podziemiach. Niektóre profesje mają też oddzielne specjalizacje - kowale mogą wyspecjalizować się np. w tworzeniu broni lub zbroi.

https://wowcenter.pl/Files/classic_vsbfa_07.jpg

World of Warcraft Classic będzie dostępny już od 27 sierpnia. Jesteście gotowi?

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz