Podsumowanie Q&A z Ionem Hazzikostasem - 15.03.18
Wczoraj wieczorem na Twitchu odbyła się kolejna sesja Q&A z dyrektorem gry World of Warcraft, Ionem Hazzikostasem. Dotyczyła ona oczywiście nadchodzącego dodatku Battle for Azeroth, a pośród poruszonych tematów znalazły się m.in sprzymierzone rasy, zmiany w klasach i umiejętnościach oraz profesje. Tym razem obyło się bez większych ogłoszeń, za wyjątkiem oficjalnego potwierdzenia ludzi z Kul Tiras jako sprzymierzonej rasy. Poniżej znajdziecie zapis z wczorajszego streamu jeśli chcecie obejrzeć go w całości, a także podsumowanie najważniejszych informacji.
Zapis streamu
Podsumowanie
Sprzymierzone rasy
- Ludzie z Kul Tiras zostali oficjalnie potwierdzeni jako nowa sprzymierzona rasa dla Przymierza.
- Na początku nowego dodatku zostaną wprowadzone w sumie cztery sprzymierzone rasy: zandalari, ludzie z Kul Tiras, krasnoludy Dark Iron i orkowie Mag'har z Draenoru.
- Nie wiadomo jeszcze, czy zandalari będą mogli być paladynami. Gracze będą musieli poczekać do premiery, aby się przekonać.
- Nowe sprzymierzone rasy prawdopodobnie będą pojawiać się w parach.
- Twórcy wiedzą, że gracze chcieliby zobaczyć więcej opcji zmiany wyglądu dla sprzymierzonych ras. Na ten moment mają one priorytet nad zwykłymi rasami.
- Zmiany w procesie tworzenia postaci są w planach, ale nie jako główny element Battle for Azeroth.
- Możliwe, że kiedyś zwykłe rasy również otrzymają odpowiednik zbroi rasowych.
Klasy i balans
- Dawniej deweloperzy "zmuszali się" do przyznawania klasom w każdym dodatku nowych umiejętności, chociaż nie zawsze tego potrzebowały. Teraz robią to przy pomocy odrębnych źródeł, jak artefakty w Legionie czy zbroja Azerite w Battle for Azeroth.
- Utracenie cech artefaktów i umieszczenie powiązanych z nimi umiejętności w drzewku talentów z początku może boleć, ale wybór ten został podjęty biorąc pod uwagę długoterminowe zmiany w klasach.
- Po premierze Battle for Azeroth wciąż będziecie mogli korzystać z artefaktu, ale jego cechy i umiejętności nie będą aktywne. Z czasem zamienicie go na inną broń.
- Deweloperzy muszą być ostrożni z balansowaniem umiejętności unieruchamiających i oszołamiających graczy, gdyż zbytnie ich osłabienie może zamienić rozgrywkę w wyścig obrażeń. Natomiast uważnie przyglądają się, czy któreś z tych umiejętności nie są zbyt silne.
Rajdy i podziemia
- Twórcy starają się balansować PvE biorąc pod uwagę zarówno mityczne podziemia, jak i rajdy.
- Główne statystyki powinny mieć większe wartości w nowym dodatku, a poziom przedmiotów lepiej odzwierciedlać ich siłę.
- System Personal Loot ma pozostać jedyną opcją w aktualnych rajdach.
Profesje
- Profesje mają teraz maksymalny poziom równy 100, a nie 700. Z tego powodu Blizzard podzielił profesje wytwórcze na różne działy, np. Outland Blacksmithing lub Kul Tiran Blacksmithing, które awansuje się osobno.
- Wytwarzanie ekwipunku i ulepszanie go przy pomocy Obliterum sprawdziło się w miarę dobrze. Deweloperzy chcą, aby przedmioty te były przydatne, ale eksperymentują wciąż z różnymi rozwiązaniami.
Inne
- Nowy dodatek powinien być przyjazny dla altów, zwłaszcza, jeśli gracze mają postaci w obu frakcjach. Tym razem nie powinno być też tylu problemów z nadrabianiem zaległości, jak w przypadku Artifact Power na początku Legionu.
- Nagrody powiązane z systemem prestiżu PvP wciąż będzie można zdobyć w Battle for Azeroth. Gracze nie muszą się więc spieszyć, by uzyskać je przed końcem Legionu.
- Tablica z misjami i czempioni powrócą w nowym dodatku, ale prawdopodobnie w jeszcze bardziej ograniczonej formie. Misje będą powiązane z kampanią wojenną, ale twórcy nie chcą już wykorzystywać ich jako bariery czasowej do odblokowywania kolejnych etapów rozgrywki.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz