Legion: Rozmowa z deweloperami - beta, główne elementy dodatku i klasyczne serwery
Wczoraj o 18:00 odbyła się transmisja na żywo, podczas której Ion "Watcher" Hazzikostas (Assistant Game Director) i Jesse Cox przedyskutowali obecny stan prac nad dodatkiem World of Warcraft: Legion oraz omówili jego główne elementy. Ogłoszono również datę rozpoczęcia bety i zwrócono uwagę na ważny temat wśród społeczności - dyskusję o klasycznych serwerach. Poniżej znajdziecie nasze podsumowanie oraz zapis z live'a.
Informacje o becie
Zakony Klasowe
Zadania i rozgrywka na maksymalnym poziomie
Łowca Demonów
Artefakty
Podziemia Mityczne+
Klasyczne serwery i początkowe strefy w grze
Zapis z transmisji na żywo
Informacje o becie
- Beta rozpocznie się w czwartek o 23:00 czasu polskiego. Deweloperzy planują udostępnić testy dla znacznie większej puli graczy.
- We wczesnej fazie testów brakowało sporej ilości głównych elementów nowego dodatku oraz specjalizacji klasowych, dlatego oznaczono je nazwą "alfa".
- Status postaci graczy zostanie zresetowany przed rozpoczęciem bety.
- Beta powinna bardziej przypominać grę w jej ostatecznej wersji. Gracze rozpoczną przygodę w Orgrimmarze/Stormwind, ukończą wstępne zadania i udadzą się na Zniszczone Wyspy.
- Do bety nie zostaną wprowadzone epickie przerywniki filmowe - gracze zobaczą je dopiero w ukończonej wersji dodatku.
Zakony Klasowe
- Zakony Klasowe nie mają pełnić roli nowych Warowni, są dzielone z innymi członkami danej klasy z obu frakcji i stanowią "bramę" do innych rodzajów rozgrywki.
- Gracze będą mogli ustalić korzyści płynące z Zakonów Klasowych poprzez specjalne drzewko.
- W trakcie zdobywania kolejnych poziomów głównym powodem na odwiedzanie Zakonów Klasowych będzie ulepszanie Artefaktów.
- Od czasu do czasu gracze natrafią w Zakonach Klasowych na specjalne zadania, które tworzą unikalną dla każdej klasy kampanię.
- System misji w Zakonach Klasowych jest o wiele mniejszy. Podczas kampanii gracze zgromadzą kilku czempionów, których będą wysyłać na misje. Powracając, mogą oni zaoferować zadania kierujące do podziemi lub rajdów w celu zabicia konkretnych przeciwników, zamiast od razu nagradzać częścią ekwipunku.
- Misje w Warlords of Draenor konkurowały z inną zawartością gry i oferowały zbyt wiele nagród.
- Wykonując zadania w otwartym świecie, gracze będą zdobywać Zasoby Zakonu i wykorzystywać je do ulepszania drzewka korzyści. Pozostałe Zasoby można przeznaczyć na wykonywanie misji, które będą trwać o wiele dłużej.
- Warownie można było modyfikować na wiele różnych sposobów. W Legionie główną metodą jest wymienione wcześniej drzewko korzyści.
- Deweloperzy chcą, aby gracze czuli się w Zakonach Klasowych jak ważni członkowie elitarnej grupy, a nie przywódcy wydający rozkazy i podejmujący decyzje.
Zadania i rozgrywka na maksymalnym poziomie
- Legion wprowadza kilka nowych systemów zadań.
- Jednym z nich jest kampania w każdym z Zakonów Klasowych, na którą gracze natrafią podczas zdobywania kolejnych poziomów. Dla przykładu, Magowie będą musieli odnaleźć zdrajcę we własnej organizacji (Jaina prawdopodobnie nie jest Dreadlordem), a Rycerze Śmierci zgromadzić nowych Czterech Jeźdźców, których możecie pamiętać z Naxxramas.
- Na maksymalnym poziomie odblokują się Zadania Światowe. Deweloperzy na wstępnym etapie opisywali je jako misje z Warowni, ale przeznaczone dla graczy. Będą one wyświetlać się na mapie przez różną ilość czasu, w zależności od typu zadania i oferować zróżnicowane nagrody - od złota do ekwipunku, wierzchowców czy zwierzaków.
- Codziennie gracze mogą wykonać cztery Zadania Światowe dla jednej z frakcji, za co otrzymają osobną nagrodę. Przykładowo, wszystkie zadania w Val'sharah liczą się dla frakcji The Dreamweavers. Każdy zestaw zadań dla danej frakcji będzie utrzymywać się przez trzy dni, przy czym codziennie odblokuje się następny.
- W Mists of Pandaria było mnóstwo codziennych zadań, ale omijając jeden dzień gry, gracze mieli wrażenie, że coś tracą. Zadania Światowe mają usprawnić ten system - pozwalają na większy wybór i oferują ciekawsze nagrody.
- Wszystkie Zadania Światowe mają jakąś historię, co odróżnia je od "pasków do wypełniania" w Warlords of Draenor.
Łowca Demonów
- Grając Łowcą Demonów można poszybować ze szczytu strefy Highmountain aż do Azsuny.
- W samej strefie startowej nowej klasy pojawią się aż trzy cinematiki.
- Być może w przyszłości inne rasy będą mogły zostać Łowcami Demonów.
Artefakty
- Ashbringer był pierwszym Artefaktem dodanym do gry.
- Modyfikacje wizualne były wyzwaniem dla artystów, ale pozwolą graczom na znaczne zróżnicowanie tych samych broni.
- Artefakty podlegają transmogryfikacji.
Podziemia Mityczne+
- W poprzednich dodatkach podziemia były ważne tylko przez pierwsze kilka tygodni, po czym łupy stawały się bezużytecznie.
- Legion wprowadza system "Mythic+", który pozwala graczom na stopniowe odblokowywanie kolejnych poziomów trudności w podziemiach. Działa on podobnie do systemu z Diablo, ale dodaje modyfikatory, które np. znacznie zmniejszają threat u tanków lub zwiększają obrażenia przeciwników, jeśli inni wrogowie zginą zbyt blisko nich.
- Modyfikacje są takie same dla wszystkich graczy i zmieniają się co tydzień. Kolejne "klucze" odblokowują następne utrudnienia.
- Podziemia Mityczne+ są dobrym zajęciem dla graczy w dniach, kiedy ich gildie nie progresują rajdów.
Klasyczne serwery i początkowe strefy w grze
- Wiadomość od J. Allena Bracka wciąż odzwierciedla stanowisko deweloperów. Twórcy rozumieją, że wiele osób odczuwa nostalgię do klasycznej wersji WoWa, podobnie jak oni sami.
- Pomysł "pierwotnych serwerów" (bez Heirloomów, wyszukiwarki grup, automatycznego awansu i transferów postaci oraz funkcji Zrekrutuj Przyjaciela) zaproponowany przez Blizzarda ma swoje wady i wskazuje na ważny problem w procesie zdobywania poziomów.
- Zdobywanie poziomów we wstępnych strefach jest zbyt łatwe. Wraz z kolejnymi dodatkami deweloperzy stopniowo przyśpieszali ten proces, aby pozwolić graczom na szybsze doświadczenie gry na maksymalnym poziomie. Automatyczny awans przy ostatnich dodatkach eliminuje ten problem.
- Rozważana jest implementacja skalowania stref do poziomu gracza w klasycznym świecie, podobnie jak w nowym dodatku.
Zapis z transmisji na żywo
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz