Przedwieczni Bogowie: Wszystkie 134 karty, wyjaśnienia i nerfy
Nadchodzi Godzina Zmierzchu! Przedwieczni Bogowie przebudzili się z trwającego eony snu i już za chwilę rozpoczną tyranię pełną spaczenia! Przygotujcie się więc dobrze na kolejne rozszerzenie. W poniższym kompendium znajdziecie wszystkie informacje, których będziecie potrzebować na jutrzejszą premierę - uporządkowaliśmy dla Was informacje o nerfach w zestawie klasycznym, wszystkie 134 karty z podziałem na klasy i wyjaśnienia dotyczące ich zawiłych mechanik.
- Europejska premiera odbędzie się 27 kwietnia.
- C'Thun i połączone z nim karty nie będą dostępne na Arenie.
- Szepty Przedwiecznych doprowadzą znanych nam stronników do obłędu, tworząc z nich nowe, wypaczone karty. Wariacje te nie zastąpią swoich zwykłych odpowiedników.
- Emotka "Przepraszam" zostanie zastąpiona przez "Wow". Oznacza to, ze nasi bohaterowie po ujrzeniu nieprawdopodobnego zagrania będą mówić "Niespotykane!" i "Oszałamiające!", zamiast ironicznie prosić o wybaczenie po dobraniu w ostatniej chwili idealnej karty.
- Interfejs zapraszania znajomych do towarzyskiej rozgrywki zostanie rozbudowany o możliwość wyboru trybu.
- Podczas eventu premierowego łącznie będzie można zyskać 13 darmowych paczek z Przedwiecznych Bogów, dzięki czemu nowi gracze i osoby ceniące sobie darmowość Hearthstone'a nie zostaną wyalienowani:
- Każdy gracz otrzyma po zalogowaniu 3 paczki, a po otwarciu pierwszej z nich dodatkowo dostanie C'Thuna i dwie Krzewicielki Zła.
- Kolejne 5 paczek zostanie przyznanych za wygranie 2 meczy w Standardzie.
- Ostatnie 5 zyska się po wygraniu 7 meczy w Standardzie.
- Pierwsza otwarta paczka będzie zawierać C'Thuna i dwie Krzewicielki Zła. Ich złote wersje trzeba będzie wycraftować.
- Nerfy dotkną łącznie 12 kart z bazowego zestawu.
- Ich wprowadzenie jest konieczne, by pozwolić na ciekawszy deisgn przyszłych kart i poprawić obecną rozgrywkę.
- Nowe wersje są dostosowane do powstających równolegle, nieujawnionych jeszcze dodatków.
- Znerfione karty można spyłować za ich pełną cenę do 10 maja.
Spoiler (pokaż )
Tokeny to karty generowane lub przyzywane jako efekt działania innych kart - nie są dostępne w Kolekcji i nie da się ich umieścić w talii.
- Pradawny jest przyzywany przez Krew Pradawnego, Beztwarzowy Niszczyciel przez Przywoływacza Zmierzchu,a Gnol przez Wyżera
- Bliźniaczy Cesarz Vek'nilash jest przyzywany przez Bliźniaczego Cesarza Vek'lora, Bestia Cienia przez Opętanego kmiecia, a Mastif przez Czas łowów.
- Kształtowanie kolców i łusek to wybory z karty Dziki szał, a Murlok Srebrnej Dłoni jest przyzywany dzięki Podłopłetwemu Inkwizytorowi.
- Magia Yogg-Sarona i Siła Y'Shaarja to wybory z karty Opiekun Bagna, a Pająk zostaje przyzwany przez Zainfekowanego wilka.
- Żywiołak Zmierzchu jest przyzywany przez Młot Zmiezrchu, Śluz przez Opiekuna Bagna, Zainfekowanego taurena oraz Krew w Ichor, a Szlam przez Żółciopłetwego brzegowca.
- Zardzewiały hak jest przyzywany przez Pierwszego mata N'Zotha, a Wstrętna macka przez Zakazany rytuał.
- Wszystkie 3 karty są generowane przez zaklęcie Ogniki Przedwiecznych.
- Karty generowane przez dwukrotną transformację wynikłą z efektu Fandrala Jeleniorogiego. Uwaga - Drzewiec wojny zamiast transformować się dostaje buffy, dlatego nie posiada nowej specjalnej karty.
- Toksyny są generowane przez Okrzyk bojowy i Agonię Xarila.
Cytat z: Blizzard (źródło)
C'Thun
Klaxxi Tkacz Bursztynu
N'Zoth, Skaziciel
Ragnaros, Władca Światła
Druhna z Mrocznych Włości
Y'Shaarj, Szał Wyzwolony
Pradawna Głosicielka
Istota z Otchłani
Podłopłetwy Inkwizytor
Opiekun Bagna
Krew Pradawnego
Zew Ostępów
Yogg-Saron, Kres Nadziei
Neltharion, Władca Smoków
- Przywrócenie C'Thuna do ręki nie usuwa jego buffów, ale Wyciszenie nadal może zdjąć buffy pochodzące z normalnych zaklęć. (źródło)
- Jeśli C'Thun zostanie skopiowany Kradzieżą myśli, buffy naładowane przez oponenta również zostaną skopiowane. (źródło)
- C'Thun nie musi być na stole, aby efekt stronników korzystających z jego statystyk został uaktywniony.
Klaxxi Tkacz Bursztynu
- Klaxxi wyznawali w przeszłości Y'Shaarja, ale po jego śmierci zaczęli służyć ogółowi Przedwiecznych Bogów - stąd kłopotliwe fabularnie buffowanie C'Thuna. (źródło)
- Efekty Klaxxi i podobnych mu kart zostaną aktywowane także wtedy, gdy C'Thun osiągnie 10 ataku poprzez tymczasowy buff, np. Grubiańskiego sierżanta. (źródło)
N'Zoth, Skaziciel
- N'Zoth przyzwie stronników z wyciszoną Agonią, ale nie tych, którzy uzyskali Agonię poprzez buffa lub transformację. (źródło)
- Przyzwani stronnicy będą wybrani losowo. (źródło)
- Stronnicy sklonowani przez Herolda Volazja po przyzwaniu przez N'Zotha pojawią się z pełnymi statystykami. (źródło)
Ragnaros, Władca Światła
- Hearthstone pokazuje "co by było gdyby?" i stworzone na jego potrzeby postaci nie zawsze są kanoniczne w świecie Warcrafta. (źródło)
Druhna z Mrocznych Włości
- Jeśli najpierw zagra się Druhnę, a potem Smokowca zmierzchu, to Smokowiec zyska Boską Tarczę, a potem buffa do punktów życia. (źródło)
- Druhna nie doda Boskiej Tarczy stronnikom, którzy zostali osłabieni do 1 punktu życia, np. poprzed Odkupienie. (źródło)
Y'Shaarj, Szał Wyzwolony
- Jeśli Y'Shaarj zagra na koniec tury kartę, która ma efekt aktywowany na koniec tury (np. Ragnarosa), taki efekt nie zostanie aktywowany. (źródło)
- Karta zostaje wybrana losowo. (źródło)
Pradawna Głosicielka
- Pradawna Głosicielka dobierze karty o bazowym koszcie 10 many, tak więc karty zmieniające swój koszt, jak np. Ognisty olbrzym, nie zostaną dobrane. (źródło)
Istota z Otchłani
- Efekt zostaje aktywowany zarówno poprzez Totemy przyzwane Mocą specjalną, jak i Totemy zagrane z ręki lub wygenerowane Okrzykiem bojowym, jak w przypadku Kiełzara Totemistrza, albo Agonią, jak w przypadku Szatkownika. (źródło)
- Karta działa tak jak Lodowy olbrzym, tak więc obniżenie kosztu może zajść zarówno w ręce jak i w talii. (źródło)
Podłopłetwy Inkwizytor
- Justycjariuszka Mariel nie ma żadnego wpływu na efekt Podłopłetwego Inkwizytora. (źródło)
Opiekun Bagna
- Jeśli mamy 10 many, Opiekun Bagna nie doda karty Nadmiaru many po wybraniu opcji dodającej kryształ, tak więc dodatkowe karty nie zostaną dobrane. (źródło)
Krew Pradawnego
- Pradawny nie może zostać przyzwany inaczej niż poprzez złączenie dwóch Krwi Pradawnego - Kukła i Mistrz ewolucji odpadają. (źródło)
- Jeśli na stole znajdują się 3 Krwi Pradawnego, 2 z nich złączą się tworząc jednego Pradawnego, a ostatnia Krew z niczym się nie złączy. (źródło)
- Obie Krwi Pradawnego musiałyby zostać wyciszone, aby niczego nie przyzwały. (źródło)
Zew Ostępów
- Kolejność, w jakiej zaklęcie przyzwie kompanów, to: Prychacz, Leokk, Misza. (źródło)
Yogg-Saron, Kres Nadziei
- Okrzyk bojowy Yogg-Sarona może trafić każdy potencjalny cel, łącznie z bohaterem gracza. (źródło)
- Zaklęcia Yogg-Sarona są losowane z puli tych dostępnych w Kolekcji. (źródło)
- Pula zaklęć Yogg-Sarona w trybie Standardu jest ograniczona do tych, które są dostępne w obecnym formacie. (źródło)
- Nawet jeśli Yogg-Saron trafi siebie i zostanie zniszczony lub przetransformowany, cały jego Okrzyk bojowy zostanie dokończony. (źródło)
- Jeśli wylosowane zaklęcie będzie zawierać mechanikę Odkrycia albo Wybierz, Yogg-Saron wybierze losową opcję. (źródło)
- Jeśli Yogg-Saron wylosuje zaklęcie, którego nie da się zagrać (np. Cios w plecy podczas pustego stołu), nic się nie stanie i przejdzie do następnego zaklęcia. (źródło)
- Yogg-Saron zagrywa zaklęcia wg takich zasad, jakby zagrywał je bohater gracza - zaklęcia działające tylko na przeciwnika będą wycelowane w niego, a nie we wszystko. (źródło)
- Zaklęcia rzucone przez Yogg-Sarona nie uaktywniają efektów takich kart, jak Żarzyciel, Antonidas i Żmij many. (źródło)
- Jeśli na stole znajduje się Galiwiasz albo Wiedziciel Czo, ich efekty nie zostaną uaktywnione, jako że zaklęcia są rzucane przez Yogg-Sarona, nie bohatera gracza. (źródło)
- Zagrany ponownie Yogg-Saron nie policzy rzuconych wcześniej przez siebie zaklęć, liczą się tylko te rzucone z ręki gracza.
Neltharion, Władca Smoków
- W polskiej wersji językowej zamieniono "Deathwing" na "Neltharion". Jest to co prawda niezgodne z fabułą, jako że obrazek na karcie reprezentuje Śmiercioskrzydłego z czasów instancji End Time, ale zmieszczenie tak wielu liter na pasku z nazwą nie byłoby możliwe. (źródło)
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz