WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Ghostcrawler bloguje: Na kawie z deweloperami 3: Statystyki na sprzęcie

Artykuł

Ghostcrawler bloguje: Na kawie z deweloperami 3: Statystyki na sprzęcie

  Barondo:
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
http://www.wowcenter.pl/Files/ghostcrawler.gif„Na kawie z deweloperami” jest serią blogów, która zapewnia wgląd w przemyślenia i dyskusje mające miejsce wewnątrz zespołu deweloperskiego World of Warcraft. W pierwszym wpisie, główny projektant systemów Greg „Ghostcrawler” Street nakreślił kilka podstawowych zasad:
  • 1) W tych blogach nie są składane żadne obietnice
  • 2) Nie doszukujcie się znaczenia między wierszami
  • 3) Bez narzekań odnośnie tematu, który może nie być tym, na jaki chcielibyście rozmawiać

Deweloperzy dużo rozmawiają o rozmieszczeniu statystyk na sprzęcie. Wprowadziliśmy pewne duże zmiany w statystykach, które pojawiają się na pancerzach i broni w Cataclysmie, i co jakiś czas oceniamy, jak sprawy się mają.

Jedną z sugestii, która pojawia się dosyć często zarówno wewnątrz ekipy jak i wśród graczy, jest sprawienie aby sprzęt był bardziej dopasowany do każdej z osobna i wszystkich specjalizacji talentów. (Szczerze powiedziawszy czasami wydaje się jakbyśmy mieli 30 klas w grze.) Moglibyśmy mieć bossów wyrzucających zbroję mail Intelect, z Hit na niej dla shamanów Elemental. Moglibyśmy powrócić do prawdziwego sprzętu dla druidzkiej formy niedźwiedzia. Wtedy mogłaby być tylko jedna specjalizacja (albo i mniej, jeśli mamy na myśli sprawę dwóch specjalizacji w jednym drzewku Feral druida) zainteresowana tymi dropami.

Problemem takiego podejścia jest to, że tabele lootu robią się naprawdę długie. Powiedzmy że jesteś Resto shamanem który wygrał jakieś rękawice mail w zeszły wtorek. Gdyby ten alternatywny model był zaimplementowany, rękawice mogłyby dla ciebie nie wypaść. W tym alternatywnym uniwersum, wypadłyby natomiast rękawice Elemental. Jest powód dla którego Argaloth i jemu podobni sprawiają wrażenie maszyn na monety – ponieważ mogą wyrzucić tak wiele przedmiotów, szansa na drop tej części, której potrzebujesz jest całkiem niska. Działa to dla bossa Tol Barad, ponieważ całkiem łatwo się do niego dostać i chcemy zachęcić graczy do powracania do niego w każdym następnym tygodniu, tak aby więcej osób mogło odnosić korzyści ze sprzętu, którzy wyrzuca. Mogłoby być całkiem frustrującym, gdyby wszyscy bossowie wydawali się być jak Argaloth.

Jest inna skrajność, o której czasami rozmawiamy, którą jest robienie sprzętu bardziej uniwersalnym. Moglibyśmy złączyć całkiem prosto statystyki Spell Hit i Spirit dla wszystkich rzucających czary, podobnie jak zrobiliśmy to dla Elemental, Balance i Shadow. Wtedy było był by po prostu cloth Intelect, który by wszyscy od Destro do Disc chcieli mieć. Wspaniale, moglibyście sobie pomyśleć wspaniale, mniej rzeczy zostaje zshardowanych. Jednak pomyślcie, jakbyście się czuli jako jeden z noszących ten cloth. W 10 osobowym raidzie mogłyby być trzy osoby liczące na twój loot. W 25 osobowym, mogłoby być ich nawet dwa razy więcej.

Możemy zaszaleć jeszcze bardziej. Wspominałem we wcześniejszym blogu jak Hit i Expertise nie są zbyt ekscytujące dla tanków, i nawet jeśli byśmy zrobili threat ciężkim do utrzymania, ci tankowie nadal prawdopodobnie pozostaliby przy statystykach zapewniających większą szansę przetrwania i frustrowaliby się w momencie tracenia aggro. Odkąd nie rozróżniamy Staminy i Armor na sprzęcie tanków (poza może biżuterią, bonusami z socketów, enchantami i klejnotami), oznacza to, że prawdziwie tankowymi statystykami są Dodge, Parry (poza druidami) i Mastery. Nie byłoby takim trudnym mieć dajmy na to Haste zamienione na dodge chance i Crit zamieniony na parry chance. Teraz statystykami plate byłyby Hit, Expertise, Crit, Haste i Mastery (poza Strength i Stamina, które zawsze występują w przewidywalnych proporcjach). Boom.

Od teraz tankowie plate dzielą ten sam sprzęt z DPSem plate. Kiedy plate wypada, wszyscy death knightci, warriorzy i dwie z trzech specjalizacji paladina mogą go chcieć. Który świat jest lepszy? Mniej rzeczy byłoby marnowanych jednak byłaby też większa konkurencja. Mógłbyś czuć się mniej unikalny jako jednostak, i rzeczy mogłyby się wydawać zbyt podobne, gdybyś z grania swoim paladinem Prot przesiadał się na swojego warriora Fury, jendak z dobrej strona, zmiana na alternatywną specjalizacje byłaby o wiele prostsza, ponieważ nie potrzebowałbyś całego drugiego zestawu sprzętu.

Wspomniałem o dwóch z trzech specjalizacji paladina powyżej. Ta trzecia specjalizacja była drzazgą w naszym boku od długiego czasu. Ogólnie, paladini mają do tego talent. Żartuję. (Przeważnie.) Mówię o plate Intelect. Nie lubimy plate Intelekt, jednak nie wpadliśmy na dobrą alternatywę dla niego. Propozycje, które słyszymy mają przeważnie złe strony, które nam się nie podobają. Tak, paladini Holy mogliby nosić mail... przez co ich sylwetka wyglądałaby zupełnie jak shaman zamiast paladin. Tak, paladini holy mogliby czerpać swój spell power z Siły... przez co zadawaliby bronią obrażenia równie mocne jak paladini Retribution. Tak, moglibyśmy zamienić cały ten Strength w spell power, i zamienić Hit w Spirit, oraz Expertise w Mastery lub cokolwiek. Konwersja Spirit na Hit zdaje egzamin, jednak nie jest jakaś super elegancka i intuicyjna. Nie jestem pewien czy chcemy jeszcze więcej dokładać do tego designu.

Dopóki nie wpadniemy na jakiś powód, przez który naprawdę będziemy zmuszeni zmienić statystyki na sprzęcie, prawdopodobnie pozostaniemy przy modelu z Cataclysmu w najbliższej przyszłości. Jednak jesteśmy zainteresowani usłyszeniem waszych opinii. Czy bardziej uniwersalny sprzęt byłby bardziej czy mniej fajny? Czy lubicie konkurować o przedmioty, które chce wiele osób, jak np Deathbringer’s Will lub nawet tokeny na shouldery z Cho’galla? Czy ssie dropowanie sprzętu tankowego plate długo po tym, jak tankowie już go zebrali , czy też niezła jest możliwość przekazania go graczowi Ret lub Fury dla ich pobocznej specjalizacji? Czy druidzi chcieliby mieć prawdziwie tankowy sprzęt? Czy warriorzy Prot są zazdrośni o model usprzętowienia Feral? Czy jest to jedno z tych zagadnień gry, które mogłoby odnieść korzyści z prostszego projektu, nawet jeśli byłby on mniej fajny? Nie ma tu złych odpowiedzi, są tylko pojękiwania. Żartuję. (Przeważnie.)

Greg „Ghostcrawler” Street jest głównym projektantem systemów w World of Warcraft. Tankuje z dwuręczną bronią. Na shamanie. Boom.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz