Ghostcrawler bloguje: Buff Luck of the Draw
Na blogu Ghostcrawlera, czyli głównego projektanta systemów w World of Warcraft, pojawił się kolejny ciekawy wpis dotyczący instancji i grup stworzonych przez Dungeon Findera. Można usłyszeć głosy, że PUG i heroiczna instancja to słabe połączenie, przez co Blizzard chce tę opinie zmienić. W jaki sposób?
Zapraszamy do lektury!
W razie gdybyś nie wiedział o co chodzi, Luck of the Draw to nazwa buffa, którego otrzymujesz po znalezieniu grupy składającej się z losowo wybranych osób za pomocą Dungeon Findera. Aktualnie dostarcza on 5%’owego buffa do obrażeń, leczenia i HP, jeśli w Twojej grupie jest chociażby jedna losowo wybrana osoba. Wraz z patchem 4.0.6, zwiększamy ten buff do 5% obrażeń, leczenia i HP na jednego losowego gracza, w wyniku czego maksymalnie możecie osiągnąć 15% buffa.
Podczas pracy nad tą zmianą odkryliśmy, że Luck of the Draw nie działał w Cataclysmie w ogóle, poza paroma instancjami. Oznacza to, że poziom trudności w instancjach normalnych i heroicznych dla tych, którzy używają Dungeon Findera był wyższy niż się tego spodziewaliśmy. Nadal, wraz z poprawieniem tego w 4.0.6 sądzimy, że poprawienie tego buffa do 15% dla 3 lub więcej losowo wybranych graczy znalezionych przez Dungeon Findera jest konieczną zmianą.
Celem Luck of the Draw jest nadrobienie braku koordynacji, komunikacji i znajomości w grupach, które są słabsze od zorganizowanych grup składających się z członków gildii lub przyjaciół. Cataclysmowe dungeony, w szczególności w ich Heroicznych wersjach, są sporym wyzwaniem i wymagają więcej organizacji w grupie niż te z Wrath of the Lich King. Przez to, Luck of the Draw stało się słabsze w Cataclysm. Może przesadzam, ale generalnie Heroiczne instancje są na odpowiedniej trudności dla zorganizowanych grup, ale diabelnie trudne dla grup złożonych z Dungeon Findera. Gracze zastanawiają się, i słusznie, czemu Dungeon Finder wspiera Heroici mimo wszystko, kiedy szansa na ich sukces jest znikoma.
Sądzimy, że poprawienie Luck of the Draw jest świetnym sposobem na dostosowanie różnic w poziomie trudności, ponieważ usprawni on grę PUGom, nie niszcząc przy tym poziomu trudności grupom zorganizowanym. Myślimy również, że bonus ten jest na tyle niski, że nie spowoduje on rozpadu tych zorganizowanych grup na rzecz PUGa – jest mała szansa na to, że PUG pójdzie lepiej niż własna grupa. Nadal wierzymy, że będziecie mieli więcej zabawy i większe prawdopodobieństwo na ukończenie dungeona z przyjaciółmi, jednak gdy nie będzie to możliwe, to mamy nadzieję że Dungeon Finder będzie bardziej zadowalającym rozwiązaniem niż dotychczas. Pamiętajcie również, że patch 4.0.6 zmienia poziom trudności niektórych bossów, którzy są wyjątkowo trudni, na przykład Ozruk w Heroicznym Stonecore, przy okazji poprawiając walki, które są za łatwe. Dodatkowo, proponujemy więcej Justice Points graczom, którzy preferują instancje o normalnym poziomie trudności, a do czasu wydania patcha 4.1 wszyscy uzyskają dostęp do mocniejszych przedmiotów, dzięki czemu stary kontent będzie łatwiejszy. Jednak wtedy będziecie musieli stawić czoła nowym wyzwaniom!
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przesyłają nam swoje opinie. Słuchamy was, nawet jeśli nie wprowadzamy natychmiastowo wszystkich zmian proponowanych przez graczy. Naszym celem jest uczynienie gry fajną dla wszystkich graczy, co może być trudne przy tak wielkim i zróżnicowanym społeczeństwie. Mamy nadzieję, że nadal będziecie czerpać przyjemność z gry i nie możemy się doczekać, aby podzielić się z wami nowymi zmianami (i kilkoma niespodziankami) w nadchodzących miesiącach.
-Greg „Ghostcrawler” Street jest głównym projektantem systemów w World of Warcraft i został w dzieciństwie zaatakowany przez ostronosa. (Historia prawdziwa)
Zapraszamy do lektury!
Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
W razie gdybyś nie wiedział o co chodzi, Luck of the Draw to nazwa buffa, którego otrzymujesz po znalezieniu grupy składającej się z losowo wybranych osób za pomocą Dungeon Findera. Aktualnie dostarcza on 5%’owego buffa do obrażeń, leczenia i HP, jeśli w Twojej grupie jest chociażby jedna losowo wybrana osoba. Wraz z patchem 4.0.6, zwiększamy ten buff do 5% obrażeń, leczenia i HP na jednego losowego gracza, w wyniku czego maksymalnie możecie osiągnąć 15% buffa.
Podczas pracy nad tą zmianą odkryliśmy, że Luck of the Draw nie działał w Cataclysmie w ogóle, poza paroma instancjami. Oznacza to, że poziom trudności w instancjach normalnych i heroicznych dla tych, którzy używają Dungeon Findera był wyższy niż się tego spodziewaliśmy. Nadal, wraz z poprawieniem tego w 4.0.6 sądzimy, że poprawienie tego buffa do 15% dla 3 lub więcej losowo wybranych graczy znalezionych przez Dungeon Findera jest konieczną zmianą.
Celem Luck of the Draw jest nadrobienie braku koordynacji, komunikacji i znajomości w grupach, które są słabsze od zorganizowanych grup składających się z członków gildii lub przyjaciół. Cataclysmowe dungeony, w szczególności w ich Heroicznych wersjach, są sporym wyzwaniem i wymagają więcej organizacji w grupie niż te z Wrath of the Lich King. Przez to, Luck of the Draw stało się słabsze w Cataclysm. Może przesadzam, ale generalnie Heroiczne instancje są na odpowiedniej trudności dla zorganizowanych grup, ale diabelnie trudne dla grup złożonych z Dungeon Findera. Gracze zastanawiają się, i słusznie, czemu Dungeon Finder wspiera Heroici mimo wszystko, kiedy szansa na ich sukces jest znikoma.
Sądzimy, że poprawienie Luck of the Draw jest świetnym sposobem na dostosowanie różnic w poziomie trudności, ponieważ usprawni on grę PUGom, nie niszcząc przy tym poziomu trudności grupom zorganizowanym. Myślimy również, że bonus ten jest na tyle niski, że nie spowoduje on rozpadu tych zorganizowanych grup na rzecz PUGa – jest mała szansa na to, że PUG pójdzie lepiej niż własna grupa. Nadal wierzymy, że będziecie mieli więcej zabawy i większe prawdopodobieństwo na ukończenie dungeona z przyjaciółmi, jednak gdy nie będzie to możliwe, to mamy nadzieję że Dungeon Finder będzie bardziej zadowalającym rozwiązaniem niż dotychczas. Pamiętajcie również, że patch 4.0.6 zmienia poziom trudności niektórych bossów, którzy są wyjątkowo trudni, na przykład Ozruk w Heroicznym Stonecore, przy okazji poprawiając walki, które są za łatwe. Dodatkowo, proponujemy więcej Justice Points graczom, którzy preferują instancje o normalnym poziomie trudności, a do czasu wydania patcha 4.1 wszyscy uzyskają dostęp do mocniejszych przedmiotów, dzięki czemu stary kontent będzie łatwiejszy. Jednak wtedy będziecie musieli stawić czoła nowym wyzwaniom!
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przesyłają nam swoje opinie. Słuchamy was, nawet jeśli nie wprowadzamy natychmiastowo wszystkich zmian proponowanych przez graczy. Naszym celem jest uczynienie gry fajną dla wszystkich graczy, co może być trudne przy tak wielkim i zróżnicowanym społeczeństwie. Mamy nadzieję, że nadal będziecie czerpać przyjemność z gry i nie możemy się doczekać, aby podzielić się z wami nowymi zmianami (i kilkoma niespodziankami) w nadchodzących miesiącach.
-Greg „Ghostcrawler” Street jest głównym projektantem systemów w World of Warcraft i został w dzieciństwie zaatakowany przez ostronosa. (Historia prawdziwa)
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz