WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Ghostcrawler bloguje: Tankowanie z Vengeance

Artykuł

Ghostcrawler bloguje: Tankowanie z Vengeance

  Kumbol:
http://www.wowcenter.pl/Files/ghostcrawler.gifNadszedł czas, aby rozpocząć nadrabiania zaległości spowodowanych, czego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, premierą Cataclysmu. Ghostcrawler nie próżnował i od czasu swojego debiutanckiego wpisu na blogu uraczył nas już kilkoma kolejnymi. Dziś prezentujemy tłumaczenie jednego z nich, tym razem skupiającego się na kwestii tankowania.

Cytat z: Ghostcrawler (źródło)
Bardzo miła paladynka ostatnio dosyć często pytała mnie o Vengeance. Miała obawy dotyczące tego mechanizmu, które uświadomiły mi że nie za dobrze wytłumaczyliśmy graczom co on ma dokładnie robić.

Vengeance to nowa pasywna umiejętność, otrzymywana przy wyborze jednego z drzewek dedykowanych dla tanków: Protection dla warriorów i paladynów, Blood dla death knightów, czy Feral dla druidów. Gdy tank z jednym z tych speców otrzymuje obrażenia dostaje dodatkowe attack power, bazując na otrzymanych obrażeniach. Ten bonus nie może przekroczyć 10% jej HP.

Vengeance został zaprojektowany dla jednego celu, którym jest upewnienie się, że threat generowany przez tanka rośnie wraz z poziomem sprzętu innych graczy. Wyobraź sobie raid sensownie ubranych postaci na 85 poziomie. W przypadku braku Vengeance, tank może zrobić około 50% obrażeń DPSa. Ze zmianami w threatcie powinno to być wystarczające, aby mogła ona wygenerować tyle threatu na targetcie, aby ten był cały czas nią zajęty (chyba, że coś niezwykłego stanie się podczas walki). Problemem jest to, że w późniejszych tierach magowie i rogueowie w raidzie zbiorą gear, który będzie zwiększać ich DMG, podczas gdy tank wybierze gear, który zwiększy jej przeżywalność. Tankowie po drodze wezmą jakieś staty od threatu, ale jak ich przetrwanie jest prawie zawsze warunkiem koniecznym aby zwyciężyć, muszą wybrać odpowiednio sprzęt. W późniejszych tierach, zamiast robić 50% obrażeń DPSa, tank zacznie spadać do 30% albo i mniej. W takim przypadku threat staje się problemem. Threat musi być ważną częścią gry - postaram się wytłumaczyć dlaczego tak myślimy w przyszłych wpisach. Jednakże, to nie nasze założenie, aby generowanie threatu stało się o wiele bardziej trudne w trzecim tierze, przeciwnie do pierwszego.

A więc to jest to, do czego Vengeance zostało stworzone. Teraz, do czego nie zostało. Vengeance nie zostało stworzone z myślą o całkowitym rozwiązaniu problemu threata. Nie powinno być możliwym, aby tank używał samego auto-attacku i pozwolił Vengeance zrobić resztę. Vengeance nie jest zamiennikiem dla generowania przez tanka wystarczającego początkowego threatu, aby cel "przyczepił" się do niej. Nie powinna polegać na Vengeance przez pierwsze sześć sekund walki. Zostało stworzone, aby uniemożliwić Warlockowi powolne wspinanie się do jej poziomu threata w środku walki. (Jeśli to nigdy się nie przydarzyło w twoim raidzie, to możliwe że dużo threatu na tanku generowały Tricks of the Trade rogue'a i Misdirection huntera, które zostały przeprojektowane w Cataclysm.) W rzeczywistości, nie powinieneś potrzebować Vengeance we wszystkich walkach początkowych tierów w Cataclysm. Jeśli szczęśliwy ciąg dodge'ów spowoduje, że Vengeance zniknie, co oznacza że nie możesz wygenerować odpowiedniej ilości threatu, to albo nasze liczby nie są odpowiednio dostrojone, albo musisz odbyć kurs "L2tank"(naucz się tankować).

Vengeance również nie ma na celu straszenia Cię przed atakowaniem tanka w PvP. Tankowie mają wystarczająco korzyści w PvP, takich jak trudność w ich zabiciu i kontroli, w szczególności w Cataclysmie, gdzie Rated Battlegroundy zapewniają im rolę obrońcy flagi/wieży. Generalnie, gracze nie biją tak mocno, aby uaktywnić w pełni Vengeance, chyba że wszyscy tłuką tanka, jednak w takim przypadku na pewno znajdzie się ktoś w grupie, kto może je zdispelować (Vengeance jest oznaczone jako efekt Enrage).

Vengeance to nowy mechanizm i jak wiele zmian w projekcie, może nastąpić kilka poprawek, aby wszystko było tak, jak być powinno. Może za długo się stackuje, lub znika zbyt łatwo. Może robi więcej niż powinno, zabierając prace tankowi i produkując pokolenie leniwych tanków. Threat jest rzeczą trudną do zbalansowania. Jeśli operowanie nim jest za łatwe, to tank nie ma żadnej zabawy. Jeśli operowanie nim jest za trudne, to nikt nie ma zabawy.

Wierzcie lub nie, chcemy żeby tankowanie też było zabawą.

-Greg "Ghostcrawler" Street jest Głównym Projektantem Systemów do World of Warcraft i raz zabił dinozaura arkuszem kalkulacyjnym.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz