Patch 3.3.3: Lista zmian dostępna!
Koniec tego tygodnia jest dla fanów World of Warcraft obfitujący w nowe informacje! Blizzard właśnie opublikował noty nadchodzącego Patcha 3.3.3, który jest już na serwerach testowych. Oto one:
World of Warcraft PTR Patch 3.3.3
PvP
Instancje i Rajdy
Klasy: Ogólne
Death Knight
Hunter
Mage
Priest
Rogue
Shaman
Warlock
Warrior
Itemy
Profesje
Questy
Interfejs Użytkownika
Poprawki błędów
Jak widać, lista zmian jest dość pokaźna jak na pomniejszą łatkę. Pamiętajmy też, że to wciąż PTR i lista z pewnością ulegnie zmianie przed wprowadzeniem łatki na oficjalne serwery. A na horyzoncie widać już oprócz tego Patch 3.3.5 z nowym rajdowym bossem.
Zostańcie z nami, już wkrótce więcej szczegółowych informacji o nadchodzących patchach!
World of Warcraft PTR Patch 3.3.3
PvP
- Ilość Honoru otrzymywanego za Honorable Kill została zwiększona o 100% dla wszystkich postaci. Ponieważ wszystkie bonusy Honoru na Battlegroundach czy Wintergrasp są kalkulowane na podstawie dodatkowych HK, zmiana ta oznacza, że one również ulegną zwiększeniu o 100%. Efekt został jednak zniwelowany w kilku kluczowych kwestiach: doświadczenie zdobywane na Battlegroundach oraz Honor otrzymywany z każdego z cotygodniowych questów w Wintergrasp zostały zredukowane o 50%. Biorąc pod uwagę większy o 100% Honor za Honorable Kille, redukcja bonusów z questów Wintergrasp i doświadczenia z Battlegroundów w ogólnym rozrachunku nie będzie zauważalna.
- Battlegroundy
- Random Battleground System (System losowego Battlegroundu) został dodany! Podobnie jak przy Random Dungeon z systemu Dungeon Finder, gracze mogą teraz zapisać się na losowy Battleground.
- Opcja Random Battleground znajduje się w zakładce Battleground w okienku PvP i jest póki co dostępna tylko dla postaci z poziomem 80.
- Gdy ta opcja została wybrana, gracze nie mogą zapisać się jednocześnie na konkretne Battlegroundy i losowy Battleground.
- Podobnie jak przy losowej instancji, gracze nie zobaczą, na który Battleground zostali wylosowani, dopóki do niego nie wejdą.
- Opcja Random Battleground pozwala na zapis grupie złożonej maksymalnie z 5 graczy.
- Nagrody za Random Battleground:
- Wygranie Battlegroundu po wykorzystaniu opcji Random Battleground za pierwszym razem każdego dnia nagrodzi gracza Honorem o równowartości 30 Honorable Killi i 25 Arena pointów.
- Wygranie każdego kolejnego Battlegrounda z wykorzystaniem Random Battleground da dodatkowy Honor o wartości 15 HK.
- Przegrana na Battlegroundzie po wykorzystaniu Random Battleground da graczowi dodatkowy Honor warty 5 HK.
- Battlegroundowe Daily questy zostały usunięte, bowiem ich miejsce zajął system Random Battleground.
- Battlegroundy nie nagradzają już graczy Marks of Honor.
- Gracze, którzy mają jeszcze pozostałe Marks of Honor będą wciąż mogli wymienić je za Honor u odpowiedniego NPCa, włączając w to pojedyncze odznaki.
- Przedmioty, które wymagały dotychczas Marks of Honor uzyskają odpowiednio podwyższoną cenę, by dostosować się do tej zmiany.
- Kiedy trwa weekend danego Battlegrounda, będzie on teraz oznaczony jako „Call to Arms” (Wezwanie do broni) zarówno w zakładce Battlegroundów jak i w Kalendarzu. Oprócz tego, bonusowy Honor otrzymywany na Battlegroundzie oznaczonym jako Call to Arms uległ zmianie.
- Wybierając konkretny Battleground oznaczony jako Call to Arms zapewni takie same dodatkowe nagrody, jak system Random Battleground.
- Wygranie Battlegroundu Call to Arms po raz pierwszy danego dnia nagrodzi gracza Honorem o równowartości 30 Honorable Killi i 25 Arena pointów.
- Wygranie każdego kolejnego Battlegrounda Call to Arms danego dnia da dodatkowy Honor o wartości 15 HK.
- Przegranie Battlegrounda Call to Arms da graczowi dodatkowy Honor warty 5 HK.
- Kiedy gracz skorzysta z opcji Random Battleground i zostanie wylosowany na Battleground Call to Arms, nie otrzyma podwójnych nagród dodatkowych. Ponadto, nagrody za pierwsze zwycięstwo danego dnia nie mogą być zdobyte więcej niż raz na dzień, niezależnie od tego, czy korzystamy z systemu Random Battleground czy Battlegrounda Call to Arms.
- Wintergrasp
- Wewnętrzny system balansujący będzie zmieniał swe działanie dopiero, gdy dana frakcja obroni się dwukrotnie po uprzednim zajęciu Wintergrasp, a nie jak dotychczas, po pierwszej skutecznej obronie.
Instancje i Rajdy
- Culling of Stratholme
- Gracze mogą teraz pominąć scenę początkową tej instancji jeśli ukończyli ją przynajmniej raz.
Klasy: Ogólne
- Kilka buffów rajdowych otrzymało większy zasięg działania, z 45 jardów do 100 jardów, by zapobiec wyłączaniu i włączaniu się niektórych buffów przy wysoce mobilnych potyczkach. Niektóre buffy, takie jak aury paladynów, totemy, shout’y i Blood Pact mają zgodnie z planem krótszy zasięg i nie ulegnie on zmianie.
Death Knight
- Icy Touch: Ta umiejętność wytwarza teraz dużą ilość threat’u, jeśli death knight jest we Frost Presence.
- Rune of Razorice: Teraz kumuluje się 5 razy, dając za każdym razem 2% zmniejszonej odporności na Frost, zamiast dotychczasowego kumulowania się 10 razy i zmniejszania odporności na Frost o 1%. Szansa na załączenie się efektu została zmieniona do 100%.
- Talenty
- Blood
- Abomination's Might: Ten efekt jest teraz pasywny, zamiast włączać się przy określonych ciosach. Rank 1 to 5% attack power a Rank 2 to 10% attack power. Buff na strength pozostaje bez zmian.
- Will of the Necropolis: Nie ma już cooldownu na częstotliwość aktywowania się tego talent. Ponadto, umiejętność ta może zostać również załączona przez obrażenia mniejsze niż 5% twojego życia.
- Frost
- Endless Winter: Nie powoduje już, że Frost Fever może zostać zaaplikowany przez Chains of Ice, a zamiast tego daje bonus strenght 2/4%. Poprzednia funkcjonalność tego talentu może teraz zostać uzyskana poprzez Glyph of Chains of Ice.
- Improved Icy Talons: Ten efekt jest teraz pasywny, zamiast załączanego w walce. Buff na haste pozostaje bez zmian.
- Nerves of Cold Steel: Teraz zwiększa obrażenia z drugiej broni o 8/16/25%, podwyższono z 5/10/15%.
- Unbreakable Armor: Ilość strength uzyskiwana z tego talent to teraz 20%, podwyższono z 10%.
- Unholy
- Scourge Strike: Teraz zadaje 70% obrażeń broni + 12% fizycznych obrażeń zadawnych jako obrażenia shadow za każdy z zaaplikowanych przez death knight’a diseasów. W ogólnym rozrachunku ciosy powinny być większe, gdy nie ma żadnych diseasów, podczas gdy maksymalne obrażenia z obecnymi wszystkimi diseasami pozostaną takie same.
Hunter
- Talenty
- Beast Mastery
- Ferocious Inspiration: Ta umiejętność to teraz aura i zapewnia 1/2/3% bonusu do obrażeń dla wszystkich członków party lub rajdu w zasięgu 100 jardów.
Mage
- Frostbolt: Skalowanie obrażeń na podstawie posiadanego spell power zostało zwiększone o ok. 5%.
- Talenty
- Arcane
- Arcane Empowerment: Ten efekt jest teraz pasywny, zamiast załączać się po krytycznych uderzeniach. Buff do obrażeń pozostaje bez zmian.
- Incanter's Absorption: Ten talent zapewnia teraz dodatkowy spell power tylko, gdy obrażenia są absorbowane przez Mana Shield, Frost Ward, Fire Ward lub Ice Barrier. Limit 5% życia maga dla buffu spell power został usunięty.
- Fire
- Burning Soul: Teraz redukuje threat o 10/20%, podwyższono z 5/10%.
- Frost
- Brain Freeze: Ten talent pozwala teraz, by następny Fireball lub Frostfire Bolt był natychmiastowy i nie kosztował many. Istnieje krótki, wewnętrzny cooldown, by zapobiec załączeniu się od razu następnego Brain Freeze po wystrzeleniu Frostfire Bolta.
Priest
- Talenty
- Discipline
- Renewed Hope: Teraz trwa 60 sekund, podwyższono o 20 sekund, ale ma 20 sekund cooldownu.
Rogue
- Rupture: Okresowe obrażenia z tej umiejętności mogą teraz być ciosami krytycznymi.
- Talenty
- Subtlety
- Filthy Tricks: Teraz redukuje cooldown o 5/10 sekund i koszt energii o 5/10 dla Tricks of the Trade, Distract i Shadowstep, a także redukuje cooldown Preparation o 1.5/3 minuty.
- Ghostly Strike: Jeśli rogue ma założony dagger, ta umiejętność zadaje teraz 180% obrażen broni zamiast 125%.
- Hemorrhage: Jeśli rogue ma założony dagger, ta umiejętność zadaje teraz 160% obrażeń broni zamiast 110%.
- Slaughter from the Shadows: Teraz zwiększa wszystkie ataki o 1/2/3/4/5% oprócz swojego dotychczasowego efektu.
- Waylay: Debuff z tego talentu może teraz zostać zaaplikowany także przez Backstab.
Shaman
- Flame Shock: Okresowe obrażenia tej umiejętności mogą być teraz ciosami krytycznymi i wpływ na nie ma spell haste.
- Talenty
- Elemental Combat
- Elemental Oath: Ta umiejętność jest teraz stałą, pasywną aurą.
- Enhancement
- Unleashed Rage: Ta umiejętność jest teraz stałą, pasywną aurą.
Warlock
- Immolate: Okresowe obrażenia tej umiejętności mogą być teraz ciosami krytycznymi.
- Talenty
- Demonology
- Demonic Pact: Efekt trwa teraz 45 sekund, zwiększono z 12 sekund, i posiada wewnętrzny, 20-sekundowy cooldown.
Warrior
- Revenge: Obrażenia zadawane przez tę umiejętność (bazowe i ze skalowania) zwiększone o 50%.
- Talenty
- Fury
- Rampage: Ten efekt jest teraz pasywny, zamiast załączać się po krytycznych ciosach.
Itemy
- Frozo the Renowned przeprowadził się do Dalaran Magus Commerce Exchange i może wymienić twoje Frozen Orbs na inne przedmioty.
- Glify
- Death Knight
- Glyph of Chains of Ice: Teraz powoduje, że Chains of Ice aplikują Frost Fever, zamiast zadawać obrażenia.
- Glyph of Disease: Kiedy ten glif odświeża Frost Fever, odświeży też Icy Talons.
- Mage
- Glyph of Fireball: Nie zwiększa już szansy na krytyczne uderzenie z Fireballa. Zamiast tego, redukuje czas jego rzucania o 0.15 sekundy.
- Mechanostriders: Przyzywanie któregoś z tych wierzchowców brzmi teraz absolutnie mechanicznie!
Profesje
- Runed Orbs: Przepisy wymagające tych itemów mają teraz znacznie mniejsze wymagania materiałowe.
- Fishing
- Daily quest "Monsterbelly Appetite" teraz ma miejsce na zewnątrz Violet Hold w Dalaranie. Wciąż wymaga Severed Arm, lecz jego nazwa uległa zmianie i brzmi teraz "Disarmed!".
- Inscription
- Większość przepisów wymagających 2 ink’ów teraz wymaga tylko 1.
- Mining
- Titansteel Bar: Tworzenie tego itemu nie ma już cooldownu.
- Tailoring
- Glacial Bag: Tworzenie tego itemu powoduje 7-dniowy cooldown.
- Cooldown i wymóg przebywania w konkretnych lokacjach został usunięty przy tworzeniu Moonshroud, Spellweave i Ebonweave.
Questy
- Wiele questów, które wymagają pojazdów ma zaktualizowane mechaniki pojazdów i poprawki, mające na celu większą frajdę
Interfejs Użytkownika
- Wszystkie pop-upy ostrzegawcze mają teraz nowe ikony.
- Dom Aukcyjny
- Jeśli Dom Aukcyjny nie jest dostępny na danym realmie jakiegokolwiek powodu, pojawi się ostrzeżenie informujące graczy kto próbuje z niego korzystać.
- Gracze mogą teraz umieszczać przedmioty w ramce aukcyjnej poprzez naciśnięcie prawego klawisza myszy.
- Cały stos danych przedmiotów może od teraz zostać umieszczony w ramce aukcyjnej oraz dodano kilka opcji wystawiania go na aukcje.
- Rozmiar Stosu: jeśli stos przedmiotów został dodany do ramki aukcyjnej, gracze mogą określić jaką jego część chcą sprzedać. Jeśli zostanie podany niewłaściwy rozmiar (np. stos 21 Saronite Ore), przycisk tworzenia aukcji pozostanie nieaktywny.
- Liczba Stosów: poza wybieraniem rozmiaru stosu, gracze mogą wybrać Iles stosów danego przedmiotu chcą sprzedać (np. jeśli gracz umieścił w ramce aukcyjnej 43 Saronite Ore, może teraz wystawić 2 stosy po 20, 4 stosy po 10, 8 stosów po 5, 43 stosy po 1 itd. Jeśli nie zostaną wystawione wszystkie przedmioty, te które pozostały w ramce zostaną z powrotem przerzucone do plecaka gracza.
- Rozmiar Stosu i Liczba Stosów są powiązane matematycznie, tak więc zmiana jednej z wartości skutkuje przeliczeniem innej (np. jeśli gracz wpisze 20 w polu Rozmiaru Stosu, a posiada 43 Saronite Ore w ramce aukcyjnej, Liczba Stosów zostanie automatycznie zmieniona na 2. Jeśli gracz chce sprzedać stos 20 Saronite Ore, Liczba Stosów może zostać manualnie zmieniona na 1).
- Cena: gracze mają teraz wybór wprowadzenia ceny za Stos lub za Sztukę, wybierając odpowiednią opcję z rozwijanego menu. Jeśli wybrana została opcja za Sztukę i gracz sprzedaje cały stos danego przedmiotu, Dom Aukcyjny pomnoży wybraną cenę za Sztukę przez ilość danego przedmiotu w stosie. Jeśli natomiast została wybrana opcja za Stos, gracz może wprowadzić cenę, jaką chce uzyskać za każdy stos danego przedmiotu wystawianego na aukcje.
- Pasek Postępu Wystawiania Aukcji: jeśli wystawiane jest równocześnie wiele przedmiotów lub ich stosów, pojawi się pasek ukazujący postęp w wystawianiu każdej z aukcji. Im więcej aukcji zostanie wystawionych na raz, tym dłużej zajmie cała procedura. Gracze mogą wciąż przeglądać zawartość Domu Aukcyjnego, podczas procedury wystawiania, jednak przemieszczenie się postacią poskutkuje w przerwaniu tego procesu, tak samo jak przerywa proces tworzenia wielu bandaży za pomocą Pierwszej Pomocy. Podobnie jak z bandażami, aukcje które zostały przetworzone przed przerwaniem procedury, zostaną wystawione.
- Dungeon Finder
- Debuff Dezertera, otrzymywany przez graczy po przedwczesnym opuszczeniu dungeona po użyciu opcji Losowego Dungeonu, został wydłużony do 30 minut, z wcześniejszych 15. Cooldown pozostał bez zmian.
- Cooldown nie jest już wyświetlany jako debuff. Zamiast tego, gracze zobaczą pozostały czas w okienku Dungeon Findera, po wybraniu opcji Losowego Dungeonu lub Losowego Heroicznego Dungeonu z rozwijanej listy.
- Jeśli gracz w twojej drużynie posiada debuff Dezertera, lub jest na cooldownie Losowego Dungeonu, jego postać zostanie oznaczona jako „On Cooldown” w okienku Dungon Findera, uniemożliwiając grupie kolejkowanie.
- Każdy gracz w drużynie może od teraz ponownie zakolejkować grupę, podczas gdy gracze nadal będą proszeni o akceptację lub odrzucenie swojej roli w drużynie.
- Gracze którzy użyją Vote Kick, zostaną teraz poproszeni o podanie przyczyny dla wyrzucania gracza z drużyny. Powód zostanie wyświetlony wszystkim członkom grupy, nie licząc osoby której ono dotyczy.
- Podczas dołączania jako grupy, zostaną użyte mniej restrykcyjne wymagania poziomu zamiast domyślnych wartości z Losowego Dungeonu. Umożliwi to graczom będącym na różnych poziomach, a tworzących jedną drużynę, dostęp do większej ilości dungeonów.
- Bossowie z eventów (tacy jak Ashune z Fire Festival) będą teraz dostępni za pomocą Dungeon Findera. Gracze muszą go użyć aby uzyskać dostęp do tych bossów.
- Drużyny losowo tworzone poprzez Dungeon Finder, będą od teraz zawsze ustawiane w interfejsie od góry do dołu w zadanej kolejności: tank, klasa lecząca, klasy zadające obrażenia.
- Jeśli zostanie utworzona losowa drużyna poprze Dungeon Finder i gracze nie może wybrać opcji Need przy danym przedmiocie z lootu, zostanie teraz podana tego przyczyna.
- Ramka Authenticatora: Jeśli gracz posiada Battle.net Authenticator powiązany ze swoim kontem, i wybrał opcję zapamiętywania Nazwy Konta na ekranie początkowym, podczas następnego logowania do gry, pod polem wpisywania hasła pojawi się ramka na kod z authenticatora.
- Mapa Świata zostanie rozszerzona o opcję wyświetlania różnych poziomów wielo-poziomowych dungeonów, stref lub miast (np. gracze będą mogli zapoznać się z mapa Kanałów Dalaranu bez potrzeby przebywania w tej lokacji).
- Opcja Śledzenia Questów
- Ramka śledzenia celów questów może zostać poszerzona poprzez opcje w menu interfejsu.
- Krótkie opisy śledzonych questów będą teraz wyświetlane na mapie.
- Przedmioty Questowe, rozpoczynające nowe zadania, a znajdujące się w ekwipunku gracza, będą od teraz wyróżnione wykrzyknikiem dodanym do ich ikonki. Uczyni to je bardziej widocznymi.
- Jeśli gracz wybierze opcję Śledzenia Nisko-poziomowych Questów, cele zadań nie będą już pojawiać się na mapie wygaszone, tak samo jak wykrzykniki pojawiające się nad głowami npc lub na mini-mapie.
- Ramka Celów
- Ramka Celów będzie od teraz wyświetlała liczbę questów na samej górze. Dodatkowo, gracze mogą teraz nacisnąć słowo „Objectives” na samej górze ramki celów aby uzyskać dostęp do opcji listy i sortowania, wpływających na kolejność wyświetlania questów. Wszystkie zadania lub achievementy wyfiltrowane lub wysegregowane z ramki celów będą nadal śledzone lecz pozostaną ukryte.
- Sortowanie
- Sortowanie według najtrudniejszych questów.
- Sortowanie według najłatwiejszych questów
- Sortowanie według questów najbliżej gracza (aktualizacja następuje automatycznie wraz z przemieszczaniem się gracza).
- Manualne sortowanie: pozwala graczowi nacisnąć prawym klawiszem myszy na nazwie danego Questu i zdecydować gdzie ma się znajdować na liście.
- Filtrowanie
- Przełączanie śledzenia Achievmentów.
- Przełączanie śledzenia wykonanych questów.
- Przełączanie śledzenia celów questów znajdujących się w innych strefach
- Gracze mogą teraz nacisnąć myszą z dodatkowo wciśniętym klawiszem Shift na celu zadania lub zaznaczyć opcję Śledzenia Questu na mapie, aby wyświetlić go w Ramce Celów
- Dodatkowe notatki odnośnie zmian w Lua i XML można znaleźć na oficjalnym forum UI & Macros
Poprawki błędów
- Podczas rozmowy z npc u którego gracz miał 2 lub więcej questów, i nie wszystkie z nich wykonane, zadania niewykonane będą teraz prawidłowo wyświetlać szare znaki zapytania w ramce dialogowej. Dodatkowo, questy powtarzalne będą wyświetlać niebieskie wykrzykniki lub znaki zapytania w ramce dialogowej npc u których gracz ma dostępne wiele questów, lub u których gracz posiada wiele questów w czasie wykonywania.
Jak widać, lista zmian jest dość pokaźna jak na pomniejszą łatkę. Pamiętajmy też, że to wciąż PTR i lista z pewnością ulegnie zmianie przed wprowadzeniem łatki na oficjalne serwery. A na horyzoncie widać już oprócz tego Patch 3.3.5 z nowym rajdowym bossem.
Zostańcie z nami, już wkrótce więcej szczegółowych informacji o nadchodzących patchach!
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz