Wszystko, co wiemy o World of Warcraft: Classic
World of Warcraft: Classic to projekt Blizzarda, który ma pozwolić graczom odkryć Azeroth w pierwotnej formie, z pierwszych lat po premierze gry. Dla długoletnich fanów będzie to okazja, aby cofnąć się do tamtych czasów, a nowi będą mogli zobaczyć, jak wyglądały stare systemy i świat przed zmianami w Kataklizmie.
Classic był znaczącym punktem programu na tegorocznym BlizzConie. Poznaliśmy sporo szczegółów na temat tego projektu - między innymi ile będzie nas kosztować oraz jak będą udostępniane poszczególne elementy rozgrywki, np. nowe rajdy czy pola bitew. W tym artykule znajdziecie krótkie podsumowanie tych informacji.
Premiera
Projekt World of Warcraft: Classic oficjalnie wystartuje w lecie 2019. Dokładną datę poznamy zapewne dopiero w przyszłym roku.
Koszt gry na Classicu
Dostęp do serwerów Classic obejmuje normalna subskrypcja do gry. Nie będzie wymagany żaden dodatkowy zakup.
Bazowa aktualizacja
Classic wystartuje na aktualizacji 1.12: Drums of War, ale nie cała zawartość gry będzie dostępna od razu (patrz: punkt niżej). Aktualizacja ma być raczej podstawą techniczną, na której będzie oparty między innymi balans klas.
Udostępnianie zawartości gry na Classicu
Klasyczny World of Warcraft przechodził wiele iteracji po premierze, stopniowo wprowadzając nowe elementy rozgrywki, np. nowy system PvP, rajdy, bossów światowych czy specjalne wydarzenia, jak otwarcie wrót Ahn'Qiraj. Podobnie będzie w projekcie Classic. Blizzard wstępnie podzielił plan udostępniania "nowej" zawartości na cztery etapy:
- 1. Molten Core, Onyxia, Dire Maul, Kazzak, Azuregos (marzec 2005)
- 2. Blackwing Lair, pola bitew i nagrody PvP, Zul'gurub (lipiec 2005)
- 3. Ahn'Qiraj, tier 0.5, rozgrywka w Silithus, zielone smoki (styczeń 2006)
- 4. Naxxramas, inwazja Plagi (czerwiec 2006)
Nie mamy jeszcze informacji, ile trzeba będzie czekać pomiędzy każdym z etapów. Decyzja ma zostać podjęta w oparciu o opinie społeczności.
Współczesne systemy z WoWa na serwerach Classic
Gracze będą mieli dostęp do funkcji społecznościowych powiązanych bezpośrednio z Battle.net - będą mogli rozmawiać ze znajomymi z innych tytułów Blizzarda przez czat w grze i widzieć ich na liście znajomych. Wprowadzono usprawnienia w silniku, aby gra mogła działać na współczesnym sprzęcie.
Blizzard potwierdził, że Classic może wykorzystywać technologię shardingu, która tymczasowo przenosi część graczy na osobne "kopie" serwera, jeśli jest on bardzo obciążony. Twórcy zaznaczyli, że takie rozwiązanie byłoby wykorzystane w bardzo ograniczonym stopniu i zapewne tylko na krótko po premierze, aby zapobiec efektom przeludnienia serwerów.
Balansowanie gry
Nie będą wprowadzane żadne zmiany w działaniu klas czy mechanikach bossów w rajdach i podziemiach. Deweloperzy nie chcą nawet naprawiać niektórych bugów, bo mogłoby to wpłynąć na balans i odbiór klasycznego WoWa.
Grafika
Classic będzie zawierał część opcji graficznych dodanych w późniejszych latach jak np. odnowiony wygląd wody. Jeśli zależy Wam jednak na oryginalnym wyglądzie gry, w opcjach graficznych jest przycisk "Classic", który imituje jakość grafiki z 2005 roku i zmniejsza rozdzielczość do maksymalnej dostępnej w tamtym czasie. Nie ma w planach wprowadzenia nowych modeli postaci.
Addony
Blizzard wspomniał, że możliwość tworzenia addonów prawdopodobnie zostanie udostępniona, ale w ograniczonej formie. Obecnie twórcy mają bardzo duże możliwości i mogłoby to wpłynąć na balans rozgrywki.
Beta
W trakcie BlizzConu 2018 dostępna była bardzo ograniczona wersja demonstracyjna. Na ten moment nie mamy informacji, czy pojawi się bardziej otwarta beta przed premierą . Można się jednak tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że Blizzard chce tworzyć ten projekt w konsultacji z graczami.
Przyszłość
Twórcy nie planują na ten moment rozszerzania gry poza zawartość z aktualizacji 1.12 ani przejścia na dodatek The Burning Crusade.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz