Nadchodzące zmiany w Hearthstone: Leeroy Jenkins i Wygłodniały Sęp
Cytat z: Zeriyah (źródło)
Zarówno przed jak i po premierze Klątwy Naxxramas, przyglądaliśmy się balansowi w Hearthstone - coraz więcej rozgrywek zawierało nowe karty, które dodaliśmy. Po głębszych rozważaniach zadecydowaliśmy, by wprowadzić zmiany w Leeroy Jenkins (neutralny) i Wygłodniały Sęp (Łowca).
Następujące zmiany w balansie zostaną wprowadzone w nadchodzącym patchu:
- Leeroy Jenkins kosztuje teraz 5 many (wcześniej 4)
- Wygłodniały Sęp kosztuje teraz 5 many (wcześniej 2) i posiada 3 Ataku oraz 2 Życia (wcześniej 2 Ataku i 1 Życia)
Leeroy Jenkins tworzył strategię opierającą się na pokonaniu oponenta w ciągu jednej tury, bez potrzeby posiadania kart na planszy. Walka o kontrolę stołu, a także bitwy między stronnikami sprawiają, że Hearthstone jest ciekawszy i bardziej wciągający, więc otrzymanie ponad 20 obrażeń w jednej turze nie jest szczególnie zabawne lub interaktywne. Sytuacja ta miała miejsce, gdy Leeroy był używany w kombinacji z kartami takimi jak Power Overwhelming, Faceless Manipulator, Cold Blood, Shadowstep oraz Unleash the Hounds.
Liczba kart, której dobranie umożliwiał Łowcy Wygłodniały Sęp, ostatecznie okazała się zbyt wygórowana jak na tak niski koszt. Zmiana ta da przeciwnikom Łowcy więcej czasu na reakcję na Wygłodniałego Sępa oraz karty, które dobrano dzięki jego zdolności.
Gdy poprawka wejdzie w życie, zmienione karty eksperckie będą mogły zostać odczarowane za pełen koszt, ale tylko przez ograniczony czas. Obecnie planowana data wprowadzenia tej zmiany to 22 września. Od pojawienia się jej na serwerach, do Mistrzostw Świata Hearthstone na BlizzConie, nie będziemy zmieniać żadnych kart.
Zamierzamy poprawiać balans w Hearthstone wyłącznie wtedy, gdy uznamy to całkowicie konieczne, by zwiększyć urozmaicenie kart pojawiających się na wszystkich poziomach zaawansowania oraz sprawić, że gra będzie przyjemniejsza i bardziej interaktywna dla każdego.
Co oznacza nerf Leeroy'a i Sępa w praktyce? Jenkins nie może już zadać 18 obrażeń za jednym zamachem przy wykorzystaniu dwóch Kroku w cień, podczas kombinacji z UTH nie starczy many na Kill Command, niemożliwym też będzie skopiowanie przy pomocy Faceless Leeroy'a potraktowanego Power. Wciąż pozostaje jednym z najlepszych finiszerów w grze, po prostu talie, które go nadużywały (Miracle Rogue, Hunter i jedna z wersji Handlocka), będą teraz potrzebować kilku kart lub punktów many więcej, by tzw. OTK (one turn kill) się powiódł. Co do Wygłodniałego Sępa... To jedna z bardziej drastycznych zmian od czasów, gdy Tinkmaster Overspark stracił kontrolę nad tym, kogo zmienia. Łowca nie może niczym Łotr ukryć Auctioneer przy pomocy Conceal - albo będziesz czekał do ósmej tury na zagranie Sępa wraz ze UTH, albo zaryzykujesz zagranie go w piątej turze, by w kolejnej uzupełnić combo. Coś takiego nie przejdzie w codziennych rozgrywkach, a już na pewno nie na arenie.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz