WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Tol Barad

U wybrzeży Eastern Kingdoms leży historyczna wyspa Tol Barad, która jest pożądaną zarówno przez liderów Hordy, jak i Przymierza. Jej strategiczne, wyizolowane położenie powoduje, że jest idealną twierdzą do prowadzenia działań wojennych. W World of Warcraft: Cataclysm dojdzie do bitwy o kontrolę nad tym cennym obszarem. Jeśli wygrasz, w zamian możesz oczekiwać cennych nagród. Przeczytaj więcej o tym obszarze PvP oraz o questach w nim się znajdujących.

Podczas Drugiej Wojny między orkami a ludźmi, Tol Barad służyło jako wyspa-cytadela Stromgarde’u. Stanowiło dla Przymierza bardzo użyteczny, odizolowany port, z którego przypuszczano natarcia… dopóki nie natarła na niego Horda i wybiła stacjonujące tam wojska. Po latach naród Kul Tiras odzyskał Tol Barad, tworząc magiczne więzienie nad ruinami starych fortyfikacji, które przetrzymywało wrogich magów, demonów i mnóstwo innych kryminalistów. Istnienie tego więzienia pozostawało tajemnicą dla większości mieszkańców Azeroth. W obliczu kataklizmu, kiedy napięcie między Hordą i Przymierzem stale wzrasta, wszystko to ulegnie zmianie. Tol Barad ponownie posłuży jako strategiczna lokacja do gromadzenia śmiertelnych armad machin oblężniczych, które skruszą wrogie forty w Eastern Kingdoms. Ponieważ zarówno Horda, jak i Przymierze są przygotowane, by okupić kontrolę nad Tol Barad własną krwią, nie jest jasne, która z tych frakcji okaże się zwycięska w batalii na wyspie, która widziała już niejedną wojnę.

Walka o Tol Barad

Podobnie jak Wintergrasp, Tol Barad to otwarta strefa PvP, aczkolwiek istnieje tu miejsce dla obydwu frakcji do wykonywania daily questów - Tol Barad Peninsula. Dostać się tam można przez portale w Orgrimmar i Stormwind lub przez portal stworzony przez maga na 85 poziomie. Tol Barad pomieści maksymalnie 80 graczy na frakcję, toczących między sobą brutalną walkę na całym terenie wyspy. W przeciwieństwie do Wintergrasp, Tol Barad nie ma buffa Tenacity. Zamiast tego, system zapisu będzie starał się tworzyć gry w proporcji 1:1 dla minimum 25 graczy na stronę. Bitwy będą miały miejsce co dwie godziny i trzydzieści minut, dając stronie atakującej szansę na zdobycie terytorium.

Tol Barad będzie polegało na przejmowaniu punktów. Broniący muszą utrzymać trzy twierdze i trzy wieże. Jeśli atakujący zniszczą wieże, to za każdą dostaną dodatkowe 5 minut gry, podczas gdy jeden mecz trwa 15 minut. Aby jednak wygrać, ofensywa musi przejąć i utrzymać trzy twierdze. Jeśli tego nie zrobią, to oczywiście bitwę wygra defensywa. Podobnie jak w Eye of the Storm, to liczba graczy przy twierdzy decyduje o tym, czy uda im się ją przejąć, czy nie. Jest jednak pewien haczyk: za każdym razem, gdy zginie członek Twojej strony konfliktu, znajdujący się przy pożądanym budynku, pasek postępu przesunie się w stronę przeciwnika. To powoduje, że nie tylko liczebność ma tu znaczenie - liczy się również to, czy potraficie utrzymać się przy życiu.

Atakujący w celu zniszczenia wież będą musieli użyć nowej machiny wojennej - Abandoned Siege Engine. Sześć z nich zostanie rozmieszczonych na całym obszarze i to one właśnie pomogą przy bombardowaniu struktur wroga. Jednak różnią się od zwykłych Siege Engine z Wintergrasp - póki ktoś je prowadzi, nie mogą służyć do atakowania zarówno graczy, jak i budynków. Aby mogły to robić, gracz musi znaleźć się w zasięgu budynku, wysiąść z pojazdu i pozwolić mu się przekształcić w automatyczne działo. To działo będzie ostrzeliwało wieże, dopóki nie zostanie całkowicie zrównana z ziemią. Zniszczone Siege Engine’y nie mogą zostać naprawione lub wymienione, więc kluczowa jest ich obrona, kiedy naciera się na wieże. Jeśli wszystkie machiny zostaną zniszczone zanim zburzy się wieże, budynki pozostaną bezpieczne już do końca bitwy.

Łup zgarnia zwycięzca

Gracze, którzy wygrają bitwę o Tol Barad, zostaną wynagrodzeni honor pointsami i Tol Barad Commendation. Mogą być użyte jako waluta u specjalnych sprzedawców, oferujących rzadkie i epickie przedmioty, wierzchowce i wiele więcej. Dodatkowo, frakcja utrzymująca kontrolę w Tol Barad otrzyma dostęp do dodatkowych daily questów. Podobnie do Wintergraspowego Vault of Archavon, Tol Barad będzie oferowało walkę z przeraźliwymi bestiami ukrytymi wewnątrz nowej strefy raidowej, Baradin Hold, która da dostęp do kolejnych cennych nagród.

Questowanie na życie

Poza bitwą o kontrolę nad Tol Barad, dostępnych jest wiele zadań dla obu frakcji w Tol Barad Peninsula. Członkowie Hordy pomogą nowo powstałej frakcji Hellscream's Reach w bitwie o o dominację nad Tol Barad. Po drugiej stronie barykady znajduje się Baradin's Warden, frakcja Przymierza starająca się osiągnąć to samo. Sześć losowo wybranych questów z dużej puli będzie można wykonać każdego dnia. Zapewni to różnorodność podczas eksplorowania Tol Barad Peninsula. Do tego, frakcja kontrolująca Tol Barad otrzyma dodatkowych sześć daily questów do wykonania. Wykonanie każdego z nich zostanie wynagrodzone złotem, expem i Tol Barad Commendations. Wykonywanie tych zadań pozwoli graczom na dostęp do wiedzy o niebezpieczeństwach czających się w więzieniach tej wyspy. Dowiedzą się oni też, dlaczego to miejsce jest tak ważne zarówno dla Hellscream's Reach, jak i dla Baradin's Warden. Dodatkowo, zdobywanie reputacji u tych frakcji, przyzna dostęp do niesamowitych nagród.

Mając tak wiele do stracenia w świetle kataklizmu, Horda i Przymierze będą walczyć o kontrolę nad Tol Barad, ale to od Ciebie zależy, która strona konfliktu wzniesie kolejny wojenny port w Eastern Kingdoms.