Blizzard wprowadza kolejną warstwę zabezpieczeń konta - alerty komórkowe!
W dniu dzisiejszym na stronach zarządzania kontem Battle.net pojawiła się nowa opcja związana z bezpieczeństwem, naszych gier i danych przechowywanych w bazie Blizzarda. Tą nową, kolejną warstwą zabezpieczeń konta są alerty komórkowe. Polegają one na powiązaniu z kontem Battle.net naszego numeru telefonu komórkowego, czyniąc go kolejnym narzędziem służącym do ochrony i uwierzytelniania naszego dostępu do konta.
Rzeczone alerty to po prostu SMS-y wysyłane na nasz numer za każdym razem, gdy na koncie dzieją się jakieś dziwne lub wymagające szczególnej uwagi rzeczy, np. zmiana hasła, dodanie lub usunięcie Authenticatora, a nawet podejrzane transakcje w domu aukcyjnym Diablo III. Alerty przydadzą się też w sytuacji, gdy zgubimy swój token lub popsujemy aplikację Mobile Authenticatora. Oczywiście cała ta dodatkowa ochrona jest w pełni bezpłatna.
Poniżej oficjalne polskie FAQ nowej usługi alertów komórkowych. Też macie wrażenie, że konta Battle.net powoli stają się bezpieczniejsze od prawdziwych banków?
Rzeczone alerty to po prostu SMS-y wysyłane na nasz numer za każdym razem, gdy na koncie dzieją się jakieś dziwne lub wymagające szczególnej uwagi rzeczy, np. zmiana hasła, dodanie lub usunięcie Authenticatora, a nawet podejrzane transakcje w domu aukcyjnym Diablo III. Alerty przydadzą się też w sytuacji, gdy zgubimy swój token lub popsujemy aplikację Mobile Authenticatora. Oczywiście cała ta dodatkowa ochrona jest w pełni bezpłatna.
Poniżej oficjalne polskie FAQ nowej usługi alertów komórkowych. Też macie wrażenie, że konta Battle.net powoli stają się bezpieczniejsze od prawdziwych banków?
Cytat z: Blizzard (źródło)
Alerty komórkowe FAQ
Podstawy
Czym są Alerty komórkowe?
Alerty komórkowe to bezpłatna opcjonalna usługa, która pomoże w zarzadzaniu kontem przy użyciu telefonu komórkowego posiadającego możliwość odbierania wiadomości tekstowych oraz pakiet danych. Po przyłączeniu telefonu komórkowego do swojego konta Battle.net, będziesz otrzymywać powiadomienia o ważnych zmianach ustawień bezpieczeństwa. Jako użytkownik Alertów komórkowych możesz również korzystać z tekstowych kodów bezpieczeństwa by zapobiec nie autoryzowanym zmianom na koncie.
W jaki sposób Alerty komórkowe informują o zmianach na koncie?
Alerty komórkowe wysyłają wiadomość tekstową na numer telefonu komórkowego przyłączonego do konta za każdym razem, gdy podejrzane zachowanie lub zmiany (zmiana hasła lub próba usunięcia Authenticatora) zostaną wykryte na twoim koncie Battle.net.
Czym są kody bezpieczeństwa?
Alerty komórkowe poinformują cię o każdej zmianie w ustawieniach bezpieczeństwa twojego konta Battle.net. Po zainicjowaniu zmian, serwis wyśle wiadomość SMS zawierającą unikalny kod bezpieczeństwa na numer telefonu komórkowego połączonego z kontem. Ten kod będzie wymagany by zakończyć wprowadzanie zmian na koncie.
Gdzie mogę wprowadzić kod bezpieczeństwa?
Podczas zmieniania niektórych ustawień bezpieczeństwa pojawi się dodatkowy krok proszący o potwierdzenie kodu z Alertu komórkowego. Wpisz kod, gdy zostaniesz poproszony by kontynuować zmiany na koncie.
Czy mogę połączyć mój telefon z kilkoma kontami Battle.net?
Nie. Tylko jedno konto Battle.net może być połączone z jednym numerem telefonu komórkowego. Powiadomienia oraz kody bezpieczeństwa dotyczące przyłączonego konta będą wysyłane na ten numer.
Ile kosztują Alerty komórkowe?
Alerty komórkowe są bezpłatne. Standardowe stawki operatora obowiązują przy otrzymywaniu wiadomości tekstowych.
Jak mogę ustawić Alerty komórkowe dla mojego telefonu?
Zaloguj się na stronie zarządzania kontem Battle.net. Wejdź w Opcje bezpieczeństwa i kliknij na Alerty komórkowe i weryfikacja. Tam zostaniesz poprowadzony przez proces ustawiania usługi.
Dostępność oraz limitacje
Które urządzenia mogą używać Alertów komórkowych?
Każdy telefon komórkowy na terenie obsługiwanego państwa z dostępnym pakietem danych może używać Alertów komórkowych.
Czy ta usługa obsługuje zaawansowane systemy komunikacyjne takie jak iMessage (iOS) lub WhatsApp (iOS, Android)?
Alerty komórkowe zostały zaprojektowane by działać używając wiadomości tekstowych telefonów komórkowych. Zaawansowane systemy komunikacyjne nie są obsługiwane.
Dlaczego do używania Alertów komórkowych wymagany jest pakiet danych?
Alerty komórkowe używają wiadomości tekstowych do przesyłania ważnych informacji oraz kodów bezpieczeństwa. By móc używać Alertów komórkowych twój telefon musi być w stanie odbierać wiadomości tekstowe.. Jeśli nie jesteś pewien czy posiadasz pakiet tekstowy czy pakiet danych, skontaktuj się ze swoim operatorem.
Co jeśli kraj w którym znajduje się mój operator nie jest dostępny na liście?
Alerty komórkowe aktualnie nie są dostępne we wszystkich krajach. Jeśli twój telefon komórkowy jest zarejestrowany w kraju, który nie jest aktualnie obsługiwany prosimy by spróbować ponownie w przyszłości. Nasze usługi cały czas rozwijają się i więcej państw będzie dodanych w przyszłości.
Rozwiązywanie problemów
Jak mogę zmienić numer telefonu zarejestrowany dla Alertów komórkowych?
By móc używać Alertów komórkowych z innym numerem telefonu, należy usunąć aktualnie zarejestrowany numer telefonu z konta Battle.net, a następnie dodać nowy numer. Można to zrobić na stronie zarządzania kontem Battle.net.
Co się stanie, jeśli zgubię telefon?
Jeśli zgubisz telefon, który przyłączyłeś do konta Battle.net skontaktuj się z nami zgłaszając żądanie pomocy i załączając skan dokumentu wydanego przez państwo potwierdzającego twoją tożsamość, na przykład paszport lub prawo jazdy (karty biblioteczne lub karty miesięcznego przejazdu transportem miejskim nie są akceptowane).
Co jeśli nie otrzymam SMS z kodem bezpieczeństwa z powodu problemów technicznych?
Jeśli nie otrzymujesz wiadomości tekstowych z kodem bezpieczeństwa, skontaktuj się ze swoim operatorem by upewnić się, że twój telefon jest w stanie otrzymywać wiadomości tekstowe. Jeśli będziesz potrzebować więcej pomocy skontaktuj się z nami.
Czy jest możliwość zdalnego zamknięcia konta używając Alertów komórkowych?
Nie. Jeśli chcesz zabezpieczyć swoje konto, możesz to zrobić dodając Battle.net Authenticator.
Czym różni się system Alertów komórkowych od Battle.net Mobile Authenticator?
Alerty komórkowe dostarczają informacji na temat bezpieczeństwa twojego konta, podczas gdy Battle.net Mobile Authenticator jest zaprojektowany by być barierą chroniącą twoje konto przed potencjalnymi hakerami.
Czy mogę wykorzystać ten sam telefon dla Alertów komórkowych oraz Battle.net Mobile Authenticator?
Tak, obydwie usługi mogą być używane na tym samym urządzeniu jednocześnie.
Podstawy
Czym są Alerty komórkowe?
Alerty komórkowe to bezpłatna opcjonalna usługa, która pomoże w zarzadzaniu kontem przy użyciu telefonu komórkowego posiadającego możliwość odbierania wiadomości tekstowych oraz pakiet danych. Po przyłączeniu telefonu komórkowego do swojego konta Battle.net, będziesz otrzymywać powiadomienia o ważnych zmianach ustawień bezpieczeństwa. Jako użytkownik Alertów komórkowych możesz również korzystać z tekstowych kodów bezpieczeństwa by zapobiec nie autoryzowanym zmianom na koncie.
W jaki sposób Alerty komórkowe informują o zmianach na koncie?
Alerty komórkowe wysyłają wiadomość tekstową na numer telefonu komórkowego przyłączonego do konta za każdym razem, gdy podejrzane zachowanie lub zmiany (zmiana hasła lub próba usunięcia Authenticatora) zostaną wykryte na twoim koncie Battle.net.
Czym są kody bezpieczeństwa?
Alerty komórkowe poinformują cię o każdej zmianie w ustawieniach bezpieczeństwa twojego konta Battle.net. Po zainicjowaniu zmian, serwis wyśle wiadomość SMS zawierającą unikalny kod bezpieczeństwa na numer telefonu komórkowego połączonego z kontem. Ten kod będzie wymagany by zakończyć wprowadzanie zmian na koncie.
Gdzie mogę wprowadzić kod bezpieczeństwa?
Podczas zmieniania niektórych ustawień bezpieczeństwa pojawi się dodatkowy krok proszący o potwierdzenie kodu z Alertu komórkowego. Wpisz kod, gdy zostaniesz poproszony by kontynuować zmiany na koncie.
Czy mogę połączyć mój telefon z kilkoma kontami Battle.net?
Nie. Tylko jedno konto Battle.net może być połączone z jednym numerem telefonu komórkowego. Powiadomienia oraz kody bezpieczeństwa dotyczące przyłączonego konta będą wysyłane na ten numer.
Ile kosztują Alerty komórkowe?
Alerty komórkowe są bezpłatne. Standardowe stawki operatora obowiązują przy otrzymywaniu wiadomości tekstowych.
Jak mogę ustawić Alerty komórkowe dla mojego telefonu?
Zaloguj się na stronie zarządzania kontem Battle.net. Wejdź w Opcje bezpieczeństwa i kliknij na Alerty komórkowe i weryfikacja. Tam zostaniesz poprowadzony przez proces ustawiania usługi.
Dostępność oraz limitacje
Które urządzenia mogą używać Alertów komórkowych?
Każdy telefon komórkowy na terenie obsługiwanego państwa z dostępnym pakietem danych może używać Alertów komórkowych.
Czy ta usługa obsługuje zaawansowane systemy komunikacyjne takie jak iMessage (iOS) lub WhatsApp (iOS, Android)?
Alerty komórkowe zostały zaprojektowane by działać używając wiadomości tekstowych telefonów komórkowych. Zaawansowane systemy komunikacyjne nie są obsługiwane.
Dlaczego do używania Alertów komórkowych wymagany jest pakiet danych?
Alerty komórkowe używają wiadomości tekstowych do przesyłania ważnych informacji oraz kodów bezpieczeństwa. By móc używać Alertów komórkowych twój telefon musi być w stanie odbierać wiadomości tekstowe.. Jeśli nie jesteś pewien czy posiadasz pakiet tekstowy czy pakiet danych, skontaktuj się ze swoim operatorem.
Co jeśli kraj w którym znajduje się mój operator nie jest dostępny na liście?
Alerty komórkowe aktualnie nie są dostępne we wszystkich krajach. Jeśli twój telefon komórkowy jest zarejestrowany w kraju, który nie jest aktualnie obsługiwany prosimy by spróbować ponownie w przyszłości. Nasze usługi cały czas rozwijają się i więcej państw będzie dodanych w przyszłości.
Rozwiązywanie problemów
Jak mogę zmienić numer telefonu zarejestrowany dla Alertów komórkowych?
By móc używać Alertów komórkowych z innym numerem telefonu, należy usunąć aktualnie zarejestrowany numer telefonu z konta Battle.net, a następnie dodać nowy numer. Można to zrobić na stronie zarządzania kontem Battle.net.
Co się stanie, jeśli zgubię telefon?
Jeśli zgubisz telefon, który przyłączyłeś do konta Battle.net skontaktuj się z nami zgłaszając żądanie pomocy i załączając skan dokumentu wydanego przez państwo potwierdzającego twoją tożsamość, na przykład paszport lub prawo jazdy (karty biblioteczne lub karty miesięcznego przejazdu transportem miejskim nie są akceptowane).
Co jeśli nie otrzymam SMS z kodem bezpieczeństwa z powodu problemów technicznych?
Jeśli nie otrzymujesz wiadomości tekstowych z kodem bezpieczeństwa, skontaktuj się ze swoim operatorem by upewnić się, że twój telefon jest w stanie otrzymywać wiadomości tekstowe. Jeśli będziesz potrzebować więcej pomocy skontaktuj się z nami.
Czy jest możliwość zdalnego zamknięcia konta używając Alertów komórkowych?
Nie. Jeśli chcesz zabezpieczyć swoje konto, możesz to zrobić dodając Battle.net Authenticator.
Czym różni się system Alertów komórkowych od Battle.net Mobile Authenticator?
Alerty komórkowe dostarczają informacji na temat bezpieczeństwa twojego konta, podczas gdy Battle.net Mobile Authenticator jest zaprojektowany by być barierą chroniącą twoje konto przed potencjalnymi hakerami.
Czy mogę wykorzystać ten sam telefon dla Alertów komórkowych oraz Battle.net Mobile Authenticator?
Tak, obydwie usługi mogą być używane na tym samym urządzeniu jednocześnie.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz