Zmiany klasowe w patchu 3.1
Jak wielu z was zdążyło już się zapewne dowiedzieć, w nadchodzącym patchu doświadczymy wielu zmian w balansie klas. Część z nich znajdziecie poniżej.
Należy zaznaczyć, że nie jest to lista ostateczna i jeszcze wiele może się zmienić.
Trochę tego jest, także przepraszamy za ewentualne pomyłki językowe ;)
Priest
* Divine Spirit – czar stanie się podstawową umiejętnością dostępną dla wszystkich kapłanów
* W Discipline pojawi się nowy talent, Power Word: Barrier. (Taki Power Word: Shield obejmujący działaniem cała grupę).
* Kilka czarów obszarowych (AOE) uległo ulepszeniom: Prayer of Healing może być rzucony na dowolną grupę w raidzie. Koszt rzucania w manie Holy Nova został zredukowany. Circle of Healing daje od tej pory większe leczenie.
* Sytuacja 'przeżywalności' Shadow priestów w PvP uległa polepszeniu: Shadow Form zmniejsza zarówno magiczne jak i fizyczne obrażenia. Dispersion usuwa unieruchomienie siecią.
* Penance – celem tego czaru może stać się od tąd również kapłan.
* Serendipity – talent ten zmniejsza od tej pory czas rzucania Greater Heal i Prayer of Healing w następstwie użycia Binding Heal lub Flash Heal.
* Trwają prace nad zwiększeniem przydatności Holy priestów w PvP.
Rogue
* Hunger for Blood – od tej pory zamiast samo-buffowania się rogue'a, umiejętność ta może zostać dopiero gdy cel znajduje się pod wpływem efektu krwawienia. Nie podlega 'stackowaniu' i zapewnia 15% bonus do obrażeń.
* Adrenaline Rush – cooldown tej umiejętności został skrócony
* Lightning Reflexes – zredukowano do trzech rang. Dodatkowo oprócz dodawania 2/4/6% do Dodge, talent ten zapewnia 4/7/10% Haste do ataku bronią ręczną.
* Killing Spree – gdy umiejętność jest aktywna, łotrzyk zadaje 20% więcej obrażeń.
* Savage Combat – powoduje zadawanie 2/4% obrażeń fizycznych.
* Mace Specialization – talent ten oprócz zwiększonej penetracji pancerza zapewnia również dodatkowy Haste.
Shaman
* Chain Lightning – przeskakuje na maksymalnie 4 cele, ale zadaje mniejsze obrażenia. Celem tej zmiany było większe rozróżnienie pomiędzy Lighting Boltem i Chain Lighting.
* Storm, Earth and Fire – zwiększa ogólne obrażenia od Flame Shock, a nie tylko te zadawane na przestrzeni czasu.
* Spirit Weapons – redukuje teraz ogólny threat, a nie tylko ten od broni.
* Unleashed Rage – zredukowano do dwóch rang, dodatkowo zwiększa szanse na krytyczne obrażenia od broni o 1/2%.
* Totem streamlining: połączono Mana Spring i Healing Stream w jeden totem. Tak samo Disease Cleansing i Poison Cleansing.
* Trwają prace na zwiększeniem przydatności Enhancement i Elemental szamanów w PvP.
Warlock
* Improved Shadow Bolt – talent ten zapewnia 5% większą szanse na krytyczne obrażenia (podobnie jak Improved Scorch).
* Improved Soul Leech – talent ten zapewnia Replenishment (podobnie jak u shadow priestów)
* Drain Soul ma szanse na utworzenie Soul Shardów, nawet jeśli cel nie zginie.
* Siphon Life nie jest już aktywną umiejętnością, ale talent zapewnia dawny efekt Siphon Life podczas działania Corruption.
* Curse of Recklessness i Curse of Weakness zostały scalone w jeden czar.
* Consume Shadows – ta umiejętność Voidwalkera nie polega już na ;channelowaniu;, od tej pory posiada cooldown.
* Kilku innym talentom Warlocka, zmniejszono rangi, zmieniono effekty lub w ogóle je usunięto. Kwalifikują się do tej listy Demonic Empathy, Shadow Embrace, Eradication, Suppression, i Pandemic, ale nie są to wszystkie z nich.
* Dodano nowe talenty.
Druid
* Savage Defense – nowa umiejętność pasywna. Gdy druid w formie Dire Bear zadaje krytyczne obrażenia fizyczne, otrzymuje tarczę wytrzymującą obrażenia równe 25% wartości attack power. Drugi cios przyjęty na tarczę zawsze ją niszczy, bez względu na to jak był potężny.
* Survival of the Fittest - zredukowano bonusowy pancerz ze względu na dodanie powyższej umiejętności.
* Faerie Fire (i podobne debuffy) redukuje od teraz pancerz o 5%. Porównaj z Sunder Armor w aktualizacji Warriora (poniżej).
* Thorns i Nature’s Grasp mogą zostać rzucone w formie Tree of Life.
* Survival Instincts od teraz działa w formie Moonkina.
* Replenish – aby uniknąć pomyłki, zmieniono nazwę na “Revitalize.” Od teraz działa z Wild Growth.
* Trwaja prace nad delikatny zwiększeniem obrażeń zadawanych przez feral Driudów w formie Kota.
Warrior
* Zredukowano koszt zmiany 'stancji': traci się maksymalnie 20 rage ( 10 z Tactical Mastery). Np jeśli posiadasz 100 rage, po zmianie stancji pozostanie ci 80 punktów. Jeśli natomiast posiadasz 10 rage, pozostanie ci 0. 'Kary' mogą się zmienić w odniesieniu do niektórych stancji.
* Od teraz obrażenia absorbowane przez warriora będą zwiększać jego rage (np poprzez Power Word: Shield).
* Blood Frenzy zadaje 2/4% obrażeń fizycznych.
* Sunder Armor (i podobne debuffy) redukuje 4% pancerza za każdym razem, i został zredukowany do jednej rangi. Pancerz potworów został zredukowany, w celu zapewnienia zbliżonych obrażeń do tych sprzed tej zmiany.
* Zostaną zwiększone obrażenia zadawane w drzewku Arms, prawdopodobnie przez Overpower lub Slam.
* Trwają prace nad dodawanie rage podczas blokowania, unikania lub parowania ciosów przez Warriora.
Mage
* Improved Water Elemental – talent ten został usunięty i zastąpiony przez nowy zapewniający Replenishment (podobnie jak u Shadow priestów).
* Trwają prace nad zapewnieniem frost mage'om kombosów w czasie używania Ice Lance w PvE.
* Trwają prace nad zwiększeniem 'przeżywalności' fire mage'ów w PvP.
* Trwają prace nad zwiększeniem przydatności współczynnika Spirit dla magów.
Paladin
* Blessing of Kings – czar stanie się podstawową umiejętnością dostępną dla wszystkich paladynów.
* Exorcism – czar ten zadaje obrażenia dla wszystkich typów przeciwników. Dodatkowo zawsze zapewnia obrażenia krytyczne na przeciwnikach typu Undead i Demon. Ma to zapobiec spadkowi obrażeń zadawanych przez paladyna na wyższych stopniach raidowania niż Naxxramas.
* Shield of the Templar powoduje teraz że Avenger’s Shield and Shield of the Righteousness 'silence'uje' cele na 3 sekundy. Stary bonus do obrażeń został rozdysponowany na Holy Shield, Avenger’s Shield, i Shield of the Righteousness.
* Ardent Defender, Improved Hammer of Justice, One-Handed Weapon Specialization i wielu innym talentom zredukowano rangi.
* Guarded by the Light – nie redukuje już kosztu w manie na czarach tarczy, zapewnia za to 50/100% na zresetowanie czasu trwania Divine Plea.
* Judgements of the Just – redukuje cooldown Hammer of Justice o 10/20 sekund i wydłuża czas trwania efektu ogłuszenia Seal of Justice o 0.5/1 sekundę.
Hunter
* Zużywalna amunicja została usunięta. Strzały i pociski nie będą 'stackowalne'. Bonus do szybkości ataków dystansowych z kołczanów i toreb na amunicje zostanie zachowany, lecz w innej postaci.
* Dodano nowy stopień talentów zwierząt Łowcy.
* Hunting Party – zredukowano do 3 rang, dodatkowo zapewnia pasywny bonus dla huntera.
* Piercing Shots – został zmieniony. Aimed, Steady i Chimera Shots powodują krwawienie celu za 10/20/30% zadawanych obrażeń przez 8 sek.
* Sniper Training – został zmieniony. Po co najmniej 6 sekundach w bezruchu, otrzymuje się 2/4/6% bonusu do obrażeń Steady, Aimed i Explosive Shot.
* Trwają prace nad zwiększeniem użyteczności pułapek w drzewku Survival.
Death Knight
* Gargoyle i Unholy Blight zostały zamienione miejscami w drzewkach. Obrażenia od Gargoyle zostały zwiększone, a koszt mocy runicznej został zredukowany.
* Pestilence – nie powoduje dłużej obrażeń, ale rozsiewa zarazę. Blood Boil jest przewidziany jako ogólny czar AoE i został zmieniony tak aby stało się możliwe jego rzucanie na cele bez nałożonych chorób, ale zapewnia dodatkowe obrażenia jeśli takowe są obecne.
* Unbreakable Armor absorbuje teraz stałą ilość obrażeń, która wzrasta wraz ze zwiększeniem ilości pancerza i nie zapewnia dłużej bonusu do niego.
* Drzewko Frost zostało przetasowane. Talenty PvP takie Endless Winter znajdują się teraz bliżej początku, tak aby rycerze śmierci Blood i Unholy mieli do nich dostęp
* Sudden Doom – talent ten wpływa od teraz na Death Coil zamiast wymogu używania. Działa podobnie do Lightning Overload u szamanów.
* Magic Suppression i Blood of the North zostały zredukowane do 3 rang, zachowując bonusy.
* Blood Gorged zwiększa penetracje pancerza zamiast zwiększenia expertise.
Należy zaznaczyć, że nie jest to lista ostateczna i jeszcze wiele może się zmienić.
Trochę tego jest, także przepraszamy za ewentualne pomyłki językowe ;)
Priest
* Divine Spirit – czar stanie się podstawową umiejętnością dostępną dla wszystkich kapłanów
* W Discipline pojawi się nowy talent, Power Word: Barrier. (Taki Power Word: Shield obejmujący działaniem cała grupę).
* Kilka czarów obszarowych (AOE) uległo ulepszeniom: Prayer of Healing może być rzucony na dowolną grupę w raidzie. Koszt rzucania w manie Holy Nova został zredukowany. Circle of Healing daje od tej pory większe leczenie.
* Sytuacja 'przeżywalności' Shadow priestów w PvP uległa polepszeniu: Shadow Form zmniejsza zarówno magiczne jak i fizyczne obrażenia. Dispersion usuwa unieruchomienie siecią.
* Penance – celem tego czaru może stać się od tąd również kapłan.
* Serendipity – talent ten zmniejsza od tej pory czas rzucania Greater Heal i Prayer of Healing w następstwie użycia Binding Heal lub Flash Heal.
* Trwają prace nad zwiększeniem przydatności Holy priestów w PvP.
Rogue
* Hunger for Blood – od tej pory zamiast samo-buffowania się rogue'a, umiejętność ta może zostać dopiero gdy cel znajduje się pod wpływem efektu krwawienia. Nie podlega 'stackowaniu' i zapewnia 15% bonus do obrażeń.
* Adrenaline Rush – cooldown tej umiejętności został skrócony
* Lightning Reflexes – zredukowano do trzech rang. Dodatkowo oprócz dodawania 2/4/6% do Dodge, talent ten zapewnia 4/7/10% Haste do ataku bronią ręczną.
* Killing Spree – gdy umiejętność jest aktywna, łotrzyk zadaje 20% więcej obrażeń.
* Savage Combat – powoduje zadawanie 2/4% obrażeń fizycznych.
* Mace Specialization – talent ten oprócz zwiększonej penetracji pancerza zapewnia również dodatkowy Haste.
Shaman
* Chain Lightning – przeskakuje na maksymalnie 4 cele, ale zadaje mniejsze obrażenia. Celem tej zmiany było większe rozróżnienie pomiędzy Lighting Boltem i Chain Lighting.
* Storm, Earth and Fire – zwiększa ogólne obrażenia od Flame Shock, a nie tylko te zadawane na przestrzeni czasu.
* Spirit Weapons – redukuje teraz ogólny threat, a nie tylko ten od broni.
* Unleashed Rage – zredukowano do dwóch rang, dodatkowo zwiększa szanse na krytyczne obrażenia od broni o 1/2%.
* Totem streamlining: połączono Mana Spring i Healing Stream w jeden totem. Tak samo Disease Cleansing i Poison Cleansing.
* Trwają prace na zwiększeniem przydatności Enhancement i Elemental szamanów w PvP.
Warlock
* Improved Shadow Bolt – talent ten zapewnia 5% większą szanse na krytyczne obrażenia (podobnie jak Improved Scorch).
* Improved Soul Leech – talent ten zapewnia Replenishment (podobnie jak u shadow priestów)
* Drain Soul ma szanse na utworzenie Soul Shardów, nawet jeśli cel nie zginie.
* Siphon Life nie jest już aktywną umiejętnością, ale talent zapewnia dawny efekt Siphon Life podczas działania Corruption.
* Curse of Recklessness i Curse of Weakness zostały scalone w jeden czar.
* Consume Shadows – ta umiejętność Voidwalkera nie polega już na ;channelowaniu;, od tej pory posiada cooldown.
* Kilku innym talentom Warlocka, zmniejszono rangi, zmieniono effekty lub w ogóle je usunięto. Kwalifikują się do tej listy Demonic Empathy, Shadow Embrace, Eradication, Suppression, i Pandemic, ale nie są to wszystkie z nich.
* Dodano nowe talenty.
Druid
* Savage Defense – nowa umiejętność pasywna. Gdy druid w formie Dire Bear zadaje krytyczne obrażenia fizyczne, otrzymuje tarczę wytrzymującą obrażenia równe 25% wartości attack power. Drugi cios przyjęty na tarczę zawsze ją niszczy, bez względu na to jak był potężny.
* Survival of the Fittest - zredukowano bonusowy pancerz ze względu na dodanie powyższej umiejętności.
* Faerie Fire (i podobne debuffy) redukuje od teraz pancerz o 5%. Porównaj z Sunder Armor w aktualizacji Warriora (poniżej).
* Thorns i Nature’s Grasp mogą zostać rzucone w formie Tree of Life.
* Survival Instincts od teraz działa w formie Moonkina.
* Replenish – aby uniknąć pomyłki, zmieniono nazwę na “Revitalize.” Od teraz działa z Wild Growth.
* Trwaja prace nad delikatny zwiększeniem obrażeń zadawanych przez feral Driudów w formie Kota.
Warrior
* Zredukowano koszt zmiany 'stancji': traci się maksymalnie 20 rage ( 10 z Tactical Mastery). Np jeśli posiadasz 100 rage, po zmianie stancji pozostanie ci 80 punktów. Jeśli natomiast posiadasz 10 rage, pozostanie ci 0. 'Kary' mogą się zmienić w odniesieniu do niektórych stancji.
* Od teraz obrażenia absorbowane przez warriora będą zwiększać jego rage (np poprzez Power Word: Shield).
* Blood Frenzy zadaje 2/4% obrażeń fizycznych.
* Sunder Armor (i podobne debuffy) redukuje 4% pancerza za każdym razem, i został zredukowany do jednej rangi. Pancerz potworów został zredukowany, w celu zapewnienia zbliżonych obrażeń do tych sprzed tej zmiany.
* Zostaną zwiększone obrażenia zadawane w drzewku Arms, prawdopodobnie przez Overpower lub Slam.
* Trwają prace nad dodawanie rage podczas blokowania, unikania lub parowania ciosów przez Warriora.
Mage
* Improved Water Elemental – talent ten został usunięty i zastąpiony przez nowy zapewniający Replenishment (podobnie jak u Shadow priestów).
* Trwają prace nad zapewnieniem frost mage'om kombosów w czasie używania Ice Lance w PvE.
* Trwają prace nad zwiększeniem 'przeżywalności' fire mage'ów w PvP.
* Trwają prace nad zwiększeniem przydatności współczynnika Spirit dla magów.
Paladin
* Blessing of Kings – czar stanie się podstawową umiejętnością dostępną dla wszystkich paladynów.
* Exorcism – czar ten zadaje obrażenia dla wszystkich typów przeciwników. Dodatkowo zawsze zapewnia obrażenia krytyczne na przeciwnikach typu Undead i Demon. Ma to zapobiec spadkowi obrażeń zadawanych przez paladyna na wyższych stopniach raidowania niż Naxxramas.
* Shield of the Templar powoduje teraz że Avenger’s Shield and Shield of the Righteousness 'silence'uje' cele na 3 sekundy. Stary bonus do obrażeń został rozdysponowany na Holy Shield, Avenger’s Shield, i Shield of the Righteousness.
* Ardent Defender, Improved Hammer of Justice, One-Handed Weapon Specialization i wielu innym talentom zredukowano rangi.
* Guarded by the Light – nie redukuje już kosztu w manie na czarach tarczy, zapewnia za to 50/100% na zresetowanie czasu trwania Divine Plea.
* Judgements of the Just – redukuje cooldown Hammer of Justice o 10/20 sekund i wydłuża czas trwania efektu ogłuszenia Seal of Justice o 0.5/1 sekundę.
Hunter
* Zużywalna amunicja została usunięta. Strzały i pociski nie będą 'stackowalne'. Bonus do szybkości ataków dystansowych z kołczanów i toreb na amunicje zostanie zachowany, lecz w innej postaci.
* Dodano nowy stopień talentów zwierząt Łowcy.
* Hunting Party – zredukowano do 3 rang, dodatkowo zapewnia pasywny bonus dla huntera.
* Piercing Shots – został zmieniony. Aimed, Steady i Chimera Shots powodują krwawienie celu za 10/20/30% zadawanych obrażeń przez 8 sek.
* Sniper Training – został zmieniony. Po co najmniej 6 sekundach w bezruchu, otrzymuje się 2/4/6% bonusu do obrażeń Steady, Aimed i Explosive Shot.
* Trwają prace nad zwiększeniem użyteczności pułapek w drzewku Survival.
Death Knight
* Gargoyle i Unholy Blight zostały zamienione miejscami w drzewkach. Obrażenia od Gargoyle zostały zwiększone, a koszt mocy runicznej został zredukowany.
* Pestilence – nie powoduje dłużej obrażeń, ale rozsiewa zarazę. Blood Boil jest przewidziany jako ogólny czar AoE i został zmieniony tak aby stało się możliwe jego rzucanie na cele bez nałożonych chorób, ale zapewnia dodatkowe obrażenia jeśli takowe są obecne.
* Unbreakable Armor absorbuje teraz stałą ilość obrażeń, która wzrasta wraz ze zwiększeniem ilości pancerza i nie zapewnia dłużej bonusu do niego.
* Drzewko Frost zostało przetasowane. Talenty PvP takie Endless Winter znajdują się teraz bliżej początku, tak aby rycerze śmierci Blood i Unholy mieli do nich dostęp
* Sudden Doom – talent ten wpływa od teraz na Death Coil zamiast wymogu używania. Działa podobnie do Lightning Overload u szamanów.
* Magic Suppression i Blood of the North zostały zredukowane do 3 rang, zachowując bonusy.
* Blood Gorged zwiększa penetracje pancerza zamiast zwiększenia expertise.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz