WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Deweloperzy Hearthstone'a odpowiadają na krytykę nowej karty Kapłana

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Ważne

Deweloperzy Hearthstone'a odpowiadają na krytykę nowej karty Kapłana

  Temahemm:
/files/purify_header.jpg

Histeria wokół Purify sięgnęła zenitu - społeczność czekająca na dobrego i taniego stronnika dla klasy, która obecnie kompletnie nie radzi sobie w początkowej fazie gry, otrzymała zamiast tego bezużyteczne zaklęcie. Gracze rozpoczęli podpisywanie petycji o usunięcie Oczyszczenia z gry, a pod wszelkiego rodzaju materiałami o Hearthstonie pojawiają się komentarze o tym, aby skasować Kapłana i zrobić miejsce na Rycerza Śmierci. Wielu ludzi deklaruje, że na znak protestu spyłują wszystkie karty Priesta, i że nie kupią nowej Przygody. Czy słusznie?

Nietrudno dojść do wniosku, że Oczyszczenie zostało dodane jako zapchajdziura i dopiero w przyszłości dostanie rozsądne wsparcie - tak było w przypadku Discard Locka, który już niedługo spróbuje sił w Standardzie, tak było również w przypadku Beast Druida, któremu Karazhan dostarczy olbrzymiego buffa. Nie da się jednak ukryć, że nawet w najprzyjaźniejszej Priestowi mecie Purify jest po prostu zbyt wolne w porównaniu do innych kart z Wyciszeniem (na przykład... Wyciszenia). W bardzo optymistycznej kombinacji z Eerie Statue i Ancient Watcher, Purify oferuje aktywnych stronników, tyle że kosztujących tyle samo many, co Flamewreathed Faceless i Yeti, ale wymagających zagrania dwóch kart.

Purify, jak usłyszycie na poniższym filmiku, nigdy nie miało być dobrą kartą. Podczas wewnętrznych testów nowej Przygody spodobało się graczom, ale wtedy jeszcze kosztowało 1 many - deweloperzy podwyższyli koszt, gdyż obawiali się, że w innym wypadku pozwoli to na szybkie pozbycie się karty z ręki i zastąpienie jej kolejną, co z kolei umożliwiłoby łatwiejsze skompletowanie jakiejś kombinacji. Wg Bena Brode'a część testerów nadal tworzyła talie oparte o Wyciszanie wad swoich stronników i dobrze się przy tym bawiła. Purify było więc od początku adresowane do innej, casualowej grupy graczy, która, jak widać, nie udziela się tak aktywnie w mediach społecznościowych.

Ostatecznie, krzyk osób chcących grać na poważnie został usłyszany - Oczyszczenie nie pojawi się na Arenie, a jeśli Kapłan po premierze Karazhanu nie podniesienie się z kolan, doczeka się znacznie lepszego traktowania w kolejnym dodatku. Miejmy nadzieję, że do tego czasu ktoś wymyśli chociaż jeden grywalny deck (może oparty o Smoki?), który zmyje niesmak po tym nieporozumieniu.


W jednej z redditowych dyskusji problem poruszył także August Ayala, czyli Iksar:

Cytat z: Iksar na Reddicie (źródło)
W przeszłości pisaliśmy podobne artykuły o historii projektowania konkretnych kart, z tego co pamiętam najnowszą z nich było omówienie wszystkich wersji, przez które przeszedł Yogg-Saron. Design kart może mieć kilka różnych zamierzeń - czasami jest to natychmiastowe przejście do gier rankingowych, a czasami coś innego, np. charakter, radzenie sobie na Arenie albo dodanie środków dla nowego lub już istniejącego archetypu. W mniejszych dodatkach ryzykowniejszym jest wypuszczenie kart dla świeżego archetypu, jako że istnieje wtedy mniejszy zestaw kart, z którego można by go budować. W przypadku Kapłana, byliśmy całkiem zadowoleni z liczby opcji, jakie ta klasa dostaje dzięki neutralom (Barnes, Kustosz, Medivh, karty Smoków) - wystarczająco, aby zrobić trochę testów z nowym archetypem, który mógłby zawierać Oczyszczenie. Dostrzegam kilka pozytywnych aspektów oburzenia wokół Oczyszcenia, dlatego że ludzie bez wątpienia wypróbują to zaklęcie i zgłoszą nam wszelkie sukcesy, porażki, czy historie, które miały miejsce, gdy budowali i grali Kapłanem opartym o wyciszanie własnych stronników. Powyższy komunikat nie ma przy tym powiedzieć, że ktokolwiek nie ma racji w swoich przemyśleniach, ale ma przybliżyć niektóre z idei stojącymi za projektowaniem kart. Hearthstone jest ważny dla każdego z nas i staramy się ulepszyć naszą komunikatywność oraz pojmowanie tego, czego oczekują różne społeczności. Prowadzenie dyskusji o tym co jest dla Was ważne w grze było dla mnie przyjemnością, dziękuję za Waszą zaciekłość. :D

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz