WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Legion | Warsztat inżyniera: zwiększenie odległości oglądania obiektów

Serwis WoWCenter.pl nie jest obecnie utrzymywany.

Dziękujemy za wszystkie lata spędzone razem z nami
w Azeroth!

- Redakcja
Artykuł

Legion | Warsztat inżyniera: zwiększenie odległości oglądania obiektów

  Tommy:
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
http://wowcenter.pl/Files/legion_ew_01_head3.gif

Minęło sporo czasu, odkąd ostatni raz zagłębiliśmy się w technikaliach World of Warcraft. Dzisiaj chcielibyśmy omówić jedną ze zmian w strefie wizualnej wprowadzoną w Legionie – zwiększenie odległości, z jakiej możemy obejrzeć obiekty w grze.

Przed premierą nowego rozszerzenia poprawiamy pewne rzeczy „pod maską”, dzięki czemu gracze będą mogli zobaczyć więcej świata. Ta nowa perspektywa będzie dostępna nie tylko na Broken Isles. Gracze powracający do Eastern Kingdoms i Kalimdoru również będą mogli widzieć obiekty z odległości większej niż kiedykolwiek wcześniej.

Na poniższych obrazkach zobaczycie spektakularną różnicę między starą odległością oglądania, a nową.

Na pierwszym ujęciu widzimy Karabor. Zdjęcie zostało zrobione w punkcie obserwacyjnym w Shadowmoon Valley na środku lokacji. Pierwsze korzysta z ustawień graficznych na poziomie Ultra, zaś drugie jest na nowym Poziomie 8.


Na lewym obrazku nawet sylwetka Karabor jest niewidoczna, pomimo zastosowania najlepszych ustawień graficznych. Drugie zdjęcie to ten sam poziom graficzny w Legionie.


Skoro widzicie, czego możecie się spodziewać, to nadszedł czas, żeby powiedzieć o tym co się dzieje w kuluarach.

W World of Warcraft odległość oglądania terenu i obiektów zależy od dwóch liczb. Pierwsza to „fog distance” (odległość mgły) – odległość, na jakiej obiekty w grze przybierają kolor mgły. Druga to odległość pojawiania się obiektów. Na niższych ustawieniach graficznych, gdy zbliżymy się odpowiednio do obiektu, to najpierw pojawia się jego obrys w kolorze mgły, a następne obiekt zostaje pokolorowany. Sprawia to, że wszystko w grze jakby nagle pojawia się podczas stopniowego zbliżania.

W Warlords gracze z lepszym sprzętem mogli korzystać z ustawienia odległości mgły na 1300 „jednostkach gry” (yardy). Na tej odległości zaczynają pojawiać się sylwetki obiektów w kolorze mgły. Po zbliżeniu obiekt nabierał właściwych kolorów. W Legionie te same ustawienia pozwolą na pojawianie się struktur odległych o 2600 jednostek. Ci, którzy obecnie grają na ustawieniach Wysokich, widzą na odległość 1000 jednostek. W Legionie będzie to 2200 jednostek. Poziom 10 ustawień graficznych to obecnie odległość 3500 jednostek, co widać na ostatnim obrazku. Należy w tym miejscu wspomnieć, że z powodu zapotrzebowania pamięci z tych odległości będą się mogli cieszyć wyłącznie użytkownicy klienta w wersji 64-bitowej.

Jeżeli chcecie wiedzieć, jak dokładnie działa ten mechanizm, to już spieszymy z wyjaśnieniem. Włożono mnóstwo pracy w to, aby obiekty w grze miały różne Poziomy Szczegółowości (Level of Detail – LOD). Modele z LOD mogą w zależności od potrzeb używać wariantu o mniejszej lub większej liczbie polygonów bez wpływu na ogólny odbiór widzianego obrazu. Testowaliśmy te zmiany w Warlords of Draenor i Mists of Pandaria, dzięki czemu sporo się nauczyliśmy i nabraliśmy pewności, że możemy to zaprezentować szerszej publiczności w Legionie.

Kolejną bardzo ważna zmianą wpływającą na płynność i jakość gry będzie liczba opcji graficznych. Rezygnujemy z ustawień Low, Fair, Good, High i Ultra. Zamiast tego pojawi się skala numeryczna, od 1 do 10, gdzie 1 to ustawienia najniższe, a 10 najwyższe. Poziom 3 będzie odpowiadał ustawieniom Niskim (Low), a Poziom 7 ustawieniom Wysokim (High). Zmiana ta daje nam więcej możliwości konfigurowania gry zarówno na sprzętach ledwo osiągających minimalne wymagania, jak i na potworach wydajności.

Pragniemy podkreślić, że jeszcze jesteśmy w trakcie testów wersji beta i być może zostaną wprowadzone dodatkowe zmiany i modyfikacje. Wyżej wymienione nowości są obecnie dostępne w wersji beta rozszerzenia Legion.

Komentarze:

Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz