Przecieki dotyczące Klątwy Naxxramas - na jaw wyszły nowe karty, wyzwania i bossowie!
Do premiery nowego trybu przygodowego w Hearthstone wciąż pozostało parę miesięcy. Jako że szacuje się ją na lato, a Blizzard ma skrzętnie opracowany harmonogram ujawniania kolejnych informacji, wyciek wielu obrazków z wersji testowej może poważnie napsuć krwi Niebieskim. Kilka tygodni temu mogliśmy poczytać o "ujawnionych" cenach kolejnych skrzydeł Naxxramas, przeciek ten był jednak oczywistą bzdurą. Ta sama sytuacja miała miejsce przy okazji ogłaszania ostatniej karty klasowej Łowcy (rzekomy Łuk Elity okazał się być Tkaczem sieci). Tym razem jednak mowa o czymś znacznie wiarygodniejszym - zdjęcia pochodzą z wersji na iPada i przedstawiają nową zawartość, m.in. menu wyboru bossów, które pasuje stylem artystycznym do reszty gry, wyzwania dla klas i w końcu niewidziane dotychczas umiejętności wrogów jak i karty. Przeciek zgadza się także z tematem, który niedawno pojawił się na WoWHeadzie i został już skasowany. Przechodząc do rzeczy, poniżej możecie przeczytać mniej lub bardziej szczegółowe informacje odnośnie nadchodzącego dodatku. Pamiętajcie jednak, że póki Blizzard oficjalnie nie potwierdzi tych doniesień, mogą okazać się nieprawdą.
Ogólne:
- Klątwa Naxxramas posiada 3 tryby - normalny, heroiczny i wyzwania klasowe. Wyzwania są odblokowywane po pokonaniu bossa na normalu, natomiast w wersjach heroicznych bossowie korzystać będą z ulepszonych umiejętności (np. przyzwij 4 /4 zamiast w 3 /1 w przypadku Anub'Rekhana).
- Bossowie używają 3 nowych rewersów, nie wiadomo, czy będą one dostępne dla graczy.
- Każdą rozgrywkę, poza walkę z Patchwerkiem, rozpoczyna gracz.
- Karty z Naxxramas posiadają nowe logo (nekropolię) w tle opisu.
- Pojawi się nowy ekran ładowania gry.
- Podczas wybierania bossa będziesz mógł przeczytać jego opis, przez co Kel'Thuzad zacznie Cię prowokować:
- W przypadku Patchwerka, po opisie "Potężne plugastwo jest niepowstrzymanym wcieleniem wojny i należy do Kel'Thuzada" nastąpi prowokacja "Patchwerk pozszywany jest z awanturników, którzy nie potrafili pokonać Wiedziciela Czo."
- W przypadku Maexxny, po opisie "Olbrzymia Pajęcza Królowa w nieskończoność rodzi pajęczaki, które żywią się ciałami intruzów" nastąpi prowokacja "Maexxna to WIELKI PAJĄK. MUAHAHAHAHA!"
Wyzwania klasowe (oparte na tym zdjęciu):
- Jaina - by zdobyć Duplikację będzie musiała pokonać bossa Heigan the Unclean z pomocą talii opartej na sekretach.
- Malfurion - by zdobyć Zatrute nasiona będzie musiał pokonać bossa Grand Widow Faerlina z pomocą talii opartej na buffach - na stół wystawiać będzie gargulce 1 /4 , które leczą się do pełna na początku tury.
- Thrall - by zdobyć Reinkarnację będzie musiał pokonać bossa Gothik.
- Valeera - by zdobyć Czychającego Anub'arianina będzie musiała pokonać bossa Maexxna.
- Gul'dan - by zdobyć Herolda Pustki będzie musiał pokonać bossa Anub'Rehkan.
- Rexxar - by zdobyć Tkacza sieci będzie musiał pokonać bossa Loatheb. Na jednym ze zdjęć widać, że talia do wyzwania zawiera trzech Tkaczy. Wg tematu z WoWHead, cała talia składać się będzie wyłącznie z tych pająków.
Bossowie:
- Patchwerk:
- Zaczyna z bronią z Agonią, nie posiada grywalnych kart i nie odnosi obrażeń z Wycieńczenia (Fatigue).
- Broń: Hak - Zadaje 5 obrażeń, ma wytrzymałość równą 8. Nie da się jej zniszczyć, jeśli zostanie zużyta, odnawia się.
- Umiejętność: Kosztuje 4 . Wygląda na Szał.
- Four Horseman:
- Baron Rivendare (Bohater)
- Umiejętność: Dobierz 2 karty, kosztuje 5 .
- Zaczyna z 7 .
- Gdy giną kolejni Jeźdźcy, jego karty mają lepszy efekt.
- Sir Zeliek, Thane Korth'azz, Lady Blaumeux - Posiadają efekt: Bohater jest nietykalny. 1 , 7 za 3 .
- Baron Rivendare (Bohater)
- Noth the Plaguebringer - Pasywna umiejętność: Raise Dead - Gdy zginie stronnik wroga, przywołaj Szkieleta 1/1. Posiada karty, która zabija wszystkich stronników niebędących Szkieletami.
- Loatheb - Umiejętność: Necrotic Aura - Zadaje 3 obrażenia wrogiemu bohaterowi, kosztuje 2 . Ma 75 , posiada tanie, acz potężne karty, jak "Zabij wszystkich stronników za 2 , jednak przywoływują one zarodniki z Agonią: Dodaj stronnikom oponenta +8 .
- Gothik - Umiejętność: Harvest - Dobierz kartę, kosztuje 2 . Posiada stronników z Agonią przywołującą graczowi stronników bez ataku, którzy zadają mu co turę obrażenia.
- Maexxna - Umiejętność: Cofa stronnika na rękę jego właściciela, kosztuje 3 .
- Anub'Rekhan - Umiejętność: Przyzwij nerubiana 3 /1 za 2 .
- Grand Widow Faerlina - Umiejętność: Zadaj 1 obrażeń losowemu celowi równą liczbie kart w ręce przeciwnika, kosztuje 2 . Zagrywa akolitów, każdy z nich dodaje Faerlinie 1 , która krzyczy na swoich stronników, gdy zginą.
- Heigan the Unclean - Umiejętność: Zadaj 2 obrażenia nananana. Posiada kartę Mózgotrzep, a gdy ją zagra, mówi "Przetrzepię ci mózg!".
- Instructor Razuvious - Umiejętność: Zadaj 4 obrażenia za 2 . Na rozpoczęciu posiada dwóch stronników 0 /7 z Prowokacją. Zaczynasz z kartą, która pozwala ich przejąć, jednak lepiej zaczekać, jako że Razuvious może rzucić wiele buffów. Ma również karty, które zadają podwójne obrażenia bohaterom, np. broń 5/3 za 3 .
Karty
- Feugan, 4 /7 za 5 - Legendarny (Nagroda za ukończenie Construct Quarter). Agonia: Jeśli Stalagg także zginął w tej rozgrywce, przyzwij Thaddiusa.
- Stalagg, 7 / 4 za 5 - Legendarny (Nagroda za ukończenie Construct Quarter). Agonia: Jeśli Feugan także zginął w tej rozgrywce, przyzwij Thaddiusa.
- Kel'thuzad, 6 / 8 za 8 - Legendarny (Nagroda za ukończenie Frostwyrm Lair). Umiejętność: Na końcu tury, przyzwij wszystkich swoich stronników, którzy zginęli w tej turze.
- Baron Rivendare - Legendarny (Potwierdzona wcześniej nagroda za ukończenie Military Quarter)
- Maexxna - bestia 2 /8 za 5 . Niszczy każdego zranionego stronnika (zupełnie jak Kobra).
Loatheb - ? /? za ? . Karty z Okrzykiem Bojowym kosztują 5 więcej. - Stronnik 2 /8 za 3 . Posiada Prowokację i Agonię, która daje wrogowi losowego miniona z jego talii.
- Pająk 2 /1 za 2 , który po śmierci zamienia się w dwa pająki 1/1.
- Stronnik 4 /3 za 5 , ma Prowokację. Po śmierci zamienia się w stronnika 1/1 z Prowokacją.
Zgodzicie się ze mną chyba, jeśli cały ten wyciek ujmę słowami "wyłożono karty na stół" [śmiech z taśmy]. Jeśli ten zasyp informacji okaże się prawdą, wyjdzie na to, że bez zgody Blizzarda gracze poznali większość zawartości nowego dodatku. Wiemy już nieco o walkach z pierwszymi bossami, możemy więc planować taktyki, ba, niektórzy już zaczęli przygotowywać naxxramasowe talie z ujawnionych dotychczas kart:
Spoiler (pokaż )
- Tańczące Miecze posiadają zbyt słabe statystyki, żeby usprawiedliwić bonusową kartę dla wroga, Wyciszenie nie wchodzi w grę - płaciłbyś dwie karty tylko po to, żeby zaoszczędzić trochę many. Jedyny plus jaki tu widzę to to, że Miecze unikają Shadow.
- Nerubijskie jajo będzie doskonałe u Łotra z Backstab. W innych przypadkach trzeba będzie znaleźć sobie sposób na zlikwidowanie własnego stronnika, albo chociaż dodanie mu ataku, żeby mógł zaatakować miniony wroga, przez co na arenie może nie być dostatecznie pewnym wyborem.
- Grabarz najpewniej znajdzie miejsce w taliach złożonych wyłącznie z Agonii, które po Klątwie Naxxramas staną się popularne, ale już teraz współgrałby z Harvest Golem.
- Niczym szybszy Gruul, Cień Naxxramas prędzej posłuży za przynętę na removale, niż OTK (One Turn Kill).
- Baron Rivend... Zerwikruk - oczywiście będzie podstawą nowych typów talii opartych na Agonii, widzę go też w Token Druidzie, chociaż może być za wolny.
- Karta Druida - przywróci popularność, czy raczej sprawi, że ktokolwiek będzie chciał grać Soul. To naprawdę konkretny removal, o ile w ręce mamy jeszcze Star.
- Kolejny bezużyteczny sekret Paladyna - być może ktoś wymyśli cały deck wokół tej karty, ale sama w sobie na papierze wygląda lepiej, niż w praktyce. Jako że sekrety nie mogą być włączone w turze gracza, nici z łatwego buffowania tokenów.
- Jeśli komuś uda się to połączyć z Leeroyem, będzie mógł zaoszczędzić Shadowstep. Ma świetne statystyki, a jako że Miracle Rogue nie opiera się na wystawianiu wielu stronników, jego Agonia nie będzie w tego typu deckach wadą.
- Ten niepozorny pająk może być najzabawniejszą z nowych kart, dobiera bowiem bestie spoza talii gracza, więc w niskim koszcie można trafić nawet na Bestię. Jest to znacznie lepsza wersja Novice, pewnie dlatego może zagrać ją wyłącznie Łowca.
- Kapłan w końcu dostał doskonała kartę - ma ona statystyki lepsze niż większość dropów w trzeciej turze, na dodatek buffuje.
- Jedna z niewielu kart, które mogą przyzwać na stół Lorda Jaraxxusa jako stronnika, nie w zastępstwie za bohatera. Robi więcej niż Sense, ale ze względu na swoje statystyki trzeba będzie przyłożyć się przy składaniu talii. Czy zmieści się do Zoolocka? Darmowy Doomguard brzmi ok, ale raczej zobaczymy jakieś wariacje na temat tego typu talii, bo do Zoo Herold Pustki jest zbyt wolny.
- Sekret ten wygląda doskonale, ale w praktyce może być zbyt wolny. Na co Ci dwie karty z Rag, skoro i tak nie zagrasz ich w jednej turze? Może jako wczesne zagranie z Żmij będzie opłacalny, w innym wypadku przegrywa z Faceless. Trudno też nazwać to zdobywaniem przewagi w kartach, spowolnienie tempa po stronie gracza nie jest tego warte, na dodatek, to naprawdę zły topdeck.
- Przez wielu karta ta została ogłoszona początkiem Miracle Shamana. Rzeczywiście, może naprawdę dobrze combować się z Leeroyem czy Sylvanas, wyeliminuje też nadane Prowokacje, ale niespecjalnie współgra z resztą kart Szamana. Pierwotnie karta nazywała się Odrodzenie (Rebirth), ale przez zbieżność z zaklęciem Druida doszło do zmiany.
- Ukąszenie śmierci doda jeszcze więcej szaleństwa u Enrage Warriora, jednak nie powiedziałbym, żeby w pełni wyparło Fiery. To sytuacyjna broń, ze zniszczeniem której wróg może mieć więcej problemu niż zwykle.
Pełną galerię obrazków z wycieku możecie znaleźć pod tym linkiem, a pokrywający się z nimi temat na forum WoWHead tutaj - znajdziecie tam też informacje odnośnie tego, jak podnoszone są statystyki bossów w wersjach heroicznych.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz