Ion Hazzikostas o zmianach w Warlords of Draenor
Przez cały weekend, Ion "Watcher" Hazzikostas, czołowy projektant zadań w Blizzardzie, udzielał różnym portalom - między innymi Final Boss, Blizzplanet i Wowhead - różnorakich wywiadów. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy małe podsumowanie, w którym umieściliśmy najważniejsze informacje, jakie zostały nam przekazane. Co miał nam do powiedzenia Ion Hazzikostas? Zapoznajcie się z dalszą częścią artykułu!
Beta Warlord of Draenor:
- Tworzenie rozszerzenia jest dużo trudniejsze, niż nowego patcha. Rozszerzenie usprawnia system i dodaje dużo nowych funkcji, a nie tylko dodaje trochę zawartości. Przeważnie trwa to dłużej niż zakładamy, przez co trudniej określić termin premiery.
- Beta MoP była zupełnie inna, gdyż trzeba było zaprosić ludzi korzystających z Rocznej Przygody. Tym razem beta będzie bardziej ograniczona.
- 14 z 17 bossów rajdowych zostało już przetestowanych przez nas i zanim zaprosimy gildie do testów, wszyscy bossowie będą gotowi.
- Do pracy nad każdym kolejnym dodatkiem zatrudniamy więcej ludzi, którym zajmuje trochę czasu, żeby się wdrożyć. Większy zespół czasami sprawia trudności, ale od teraz powinno być łatwiej.
- Planujemy dodawać więcej lochów w miarę upływu czasu rozszerzenia, możliwym rozwiązaniem jest stworzenie lochów na Mitycznym poziomie trudności.
Rajdy w Warlords of Draenor
- Nie planujemy walk z wykorzystaniem pojazdów w WoD.
- Nie planujemy bossów dostępnych tylko w rajdach na poziomie Mythic, przynajmniej na początku, ponieważ pasują oni lepiej do większych lokacji rajdowych. To nie oznacza jednak, że później takich nie spotkacie.
- Nie planujemy, przynajmniej na początku, ograniczania ilości prób na bossach.
- Obecnie zespół pracuje nad tym, co zobaczymy na początku rozszerzenia, więc jeszcze nie możemy zapraszać graczy. Pozostała zawartość jest w większym stopniu gotowa, ale wstęp do dodatku jest pierwszą rzeczą, jaką gracze będą testować.
- Elastyczne rajdy pozwolą na grupy od 10 do 30 osób, zależnie od tego jak sobie będą radziły serwery.
- Integracja z otoczeniem działała całkiem nieźle na Siegecrafterze, toteż w przyszłości może zobaczymy więcej walk z wykorzystaniem pomieszczenia.
- Patch 6.0 będzie dostępny około 4 – 6 tygodni, żeby można było wszystko przetestować.
- W LFR nie będą już wypadały części zestawów, ale za to gracze będą nagradzani częściej. Obecnie żeby wszystko zdobyć trzeba robić LFR miesiącami, a to nie jest fajne.
- Siege of Orgrimmar i Throne of Thunder były rajdami linearnymi, ale teraz kończymy z tym. Rajdy są bardziej otwarte, z większą liczbą skrzydeł do zwiedzania. Będzie można omijać niektórych przeciwników i iść do bossów, których chcecie zabić.
- Niech za przykład posłuży Naxxramas – po wyczyszczeniu wszystkich skrzydeł można zrobić przedmiot teleportujący do konkretnego bossa. To będzie działało na każdym poziomie trudności.
- Nie trzeba ukończyć trybu heroicznego przed poziomem Mythic. Mythic będzie otwarty po prostu tydzień później.
- LFR w MoP służyło do kontrolowania prędkości zbierania ekwipunku, co było frustrujące. W WoD LFR będzie umożliwiało poznanie historii całego rozszerzenia.
- Ponieważ w LFR przedmioty będą wypadały częściej, zostaną one osłabione i zmienione.
- Przedmioty z LFR będą wyraźnie inne pod względem wyglądu od nagród z innych wersji rajdów.
- Sprzęt z heroicznych lochów będzie na tyle dobry, że nie trzeba będzie robić LFR przed rajdami na normalnym poziomie trudności.
- Różne poziomy trudnosci będą odblokowywane podobnie, jak to było w MoP. LFR będzie na końcu, a rajdy nie będą dostępne przez pierwszy tydzień. Będą też dwie strefy rajdowe.
Legendarny Quest
- Tempo zdobywania legendarnych nagród w patchu 5.2 wyszło całkiem dobrze, gracze zdążyli wyczyścić Throne of Thunder przed zdobyciem legendarnych meta gemów, które to posłużyły wielu gildiom jako pomoc w progresie.
- W patchu 5.4 gracze otrzymali swoje legendarne nagrody od razu, i to się nam nie spodobało. Lepiej byłoby odczekać kilka tygodni.
- Konieczność grindowania tych samych zadań dla altów było nużące, więc w przyszłości będziecie mogli to ominąć.
Zmiany klasowe w Warlords of Draenor
- Zespół projektujący musi zawsze brać pod uwagę natychmiastowe czary i wpływ ruchu postaci podczas walki. Natychmiastowe czary leczące były po prostu zbyt potężne na późniejszych etapach Mists of Pandaria.
- Trudniej będzie wyleczyć postać do końca, co nada głębi leczeniu. Zamiast spamować umiejętności leczące, żeby nastukać najwięcej HPS gracze będą musieli dokładniej wybierać cele i umiejętności. W Cataclysm leczenie nie zadziałało tak dobrze, ponieważ było za mało many.
- Chcemy, żeby osoby leczące, w przerwach od leczenia używali aktywnej regeneracji many.
- Kapłani w Discipline przez większość dodatku byli bardzo mocni, bo wszelkiego rodzaju tarcze oznaczały mniej leczenia. W WoD to się zmieni.
- Łowcy nie są casterami, więc nadal będą mogli używać wielu swoich umiejętności w ruchu. Jeśli walka jest statyczna Łowcy mogą sobie radzić ciut gorzej, ale takich potyczek jest bardzo mało.
- Casterzy mają zbyt dużo możliwości do rzucania zaklęć w ruchu, przez co postaci walczące w zwarciu miały problemy z ich dogonieniem.
Warownie
- Posiadanie Warowni będzie konieczne, ale to, co z nimi zrobicie, zależy tylko od Was. Będą dobrze współgrały z fabułą dodatku, ale jeśli będziecie zdobywali poziomy tylko przy pomocy lochów, to możecie się zająć Warownią później.
- Warownie będą oferowały przedmioty o jakości rajdowej, czasem heroicznej pod koniec rajdowego tieru.
- Gracze rajdujący poziom Mythic mogą nic nie robić ze swoją Warownią.
- Na koncie wprowadzimy pewne ograniczenia, dzięki czemu nie będziecie musieli robić wszystkiego na wszystkich dodatkowych postaciach.
Timewalker
- Zespół chce sprawić, żeby gracze skalowali się w dół do odpowiedniego poziomu dla starszych lochów. Nadal pracują nad strukturą i nagrodami, ale mają nadzieję zaprezentować to w bliższej przyszłości. Początkowo rozwiązanie to będzie dostępne dla lochów, a nie rajdów.
Ogólnie
- Orkowie przejdą przez Dark Portal i zdobędą Blackrock Mountain w Światowym Evencie Warlords of Draenor.
- Przymierze będzie współpracować z Velenem, Akamą i Maraadem w Shadowmoon Valley.
- Ataki na Wasze Warownie będą częste i coraz trudniejsze. Będziecie ulepszać poziom przedmiotów swoich kompanów.
- Będziecie postawieni przed wieloma decyzjami dotyczącymi budynków w waszych Warowniach.
- Po zboostowaniu do 90 poziomu wszystkie przedmioty z plecaka zostaną wysłane do Was pocztą. Przesyłki będą miały nieskończenie długi okres ważności żebyście mogli się nimi zająć kiedykolwiek.
- Zmienia sie rola Punktów waloru. Ulepszanie przedmiotów zostanie usunięte. Nie planuje się wprowadzenia do WoD sprzedawców sprzętu bedącego odpowiednikiem ekwipunku rajdowego (takich jak Shado-Pan Assault w MoP). Punkty Waloru bedą używane do takich rzeczy jak heirloomy, ale nie jest to jeszcze do końca określone.
- Po usunięciu ulepszeń sprzętu, problemem moze być RNG. Blizzard planuje lekko zwiększyć ilość otrzymywanych łupów, ale przede wszystkim starają sie stworzyć inteligentniejszy system bonusowych rzutów (bonus roll): system ten ma brać pod uwagę sprzęt, który juz otrzymaliscie z danego bossa.
- Do bonusowych rzutów powstanie system podobny do tego z MoP i Warforged Seals, inna jednak będzie metoda zdobywaniania tych przedmiotów. Możecie zdobyć jedną pieczęć (seal) za każdym razem zamiast 3 w komplecie. Wciąż jednak możecie zdobyć wszystkie pieczęcie w jeden dzień. Twoja warownia może dać Ci zadanie, za które nagrodą może być własnie taka pieczęć. Nie wiąże się to też z koniecznością odblokowania całej warowni - musisz ją odwiedzić, a nie w pełni odblokować wszelkie drogi, które pozwalają uzyskać pieczęć.
- Jest mnóstwo scenariuszy do solowania podczas zdobywania kolejnych poziomów, które pozwalaja poznać epickie historie. Na maksymalnym poziomie scenariusze będą służyły głównie do inwazji na warownie.
Beta Warlord of Draenor:
- Tworzenie rozszerzenia jest dużo trudniejsze, niż nowego patcha. Rozszerzenie usprawnia system i dodaje dużo nowych funkcji, a nie tylko dodaje trochę zawartości. Przeważnie trwa to dłużej niż zakładamy, przez co trudniej określić termin premiery.
- Beta MoP była zupełnie inna, gdyż trzeba było zaprosić ludzi korzystających z Rocznej Przygody. Tym razem beta będzie bardziej ograniczona.
- 14 z 17 bossów rajdowych zostało już przetestowanych przez nas i zanim zaprosimy gildie do testów, wszyscy bossowie będą gotowi.
- Do pracy nad każdym kolejnym dodatkiem zatrudniamy więcej ludzi, którym zajmuje trochę czasu, żeby się wdrożyć. Większy zespół czasami sprawia trudności, ale od teraz powinno być łatwiej.
- Planujemy dodawać więcej lochów w miarę upływu czasu rozszerzenia, możliwym rozwiązaniem jest stworzenie lochów na Mitycznym poziomie trudności.
Rajdy w Warlords of Draenor
- Nie planujemy walk z wykorzystaniem pojazdów w WoD.
- Nie planujemy bossów dostępnych tylko w rajdach na poziomie Mythic, przynajmniej na początku, ponieważ pasują oni lepiej do większych lokacji rajdowych. To nie oznacza jednak, że później takich nie spotkacie.
- Nie planujemy, przynajmniej na początku, ograniczania ilości prób na bossach.
- Obecnie zespół pracuje nad tym, co zobaczymy na początku rozszerzenia, więc jeszcze nie możemy zapraszać graczy. Pozostała zawartość jest w większym stopniu gotowa, ale wstęp do dodatku jest pierwszą rzeczą, jaką gracze będą testować.
- Elastyczne rajdy pozwolą na grupy od 10 do 30 osób, zależnie od tego jak sobie będą radziły serwery.
- Integracja z otoczeniem działała całkiem nieźle na Siegecrafterze, toteż w przyszłości może zobaczymy więcej walk z wykorzystaniem pomieszczenia.
- Patch 6.0 będzie dostępny około 4 – 6 tygodni, żeby można było wszystko przetestować.
- W LFR nie będą już wypadały części zestawów, ale za to gracze będą nagradzani częściej. Obecnie żeby wszystko zdobyć trzeba robić LFR miesiącami, a to nie jest fajne.
- Siege of Orgrimmar i Throne of Thunder były rajdami linearnymi, ale teraz kończymy z tym. Rajdy są bardziej otwarte, z większą liczbą skrzydeł do zwiedzania. Będzie można omijać niektórych przeciwników i iść do bossów, których chcecie zabić.
- Niech za przykład posłuży Naxxramas – po wyczyszczeniu wszystkich skrzydeł można zrobić przedmiot teleportujący do konkretnego bossa. To będzie działało na każdym poziomie trudności.
- Nie trzeba ukończyć trybu heroicznego przed poziomem Mythic. Mythic będzie otwarty po prostu tydzień później.
- LFR w MoP służyło do kontrolowania prędkości zbierania ekwipunku, co było frustrujące. W WoD LFR będzie umożliwiało poznanie historii całego rozszerzenia.
- Ponieważ w LFR przedmioty będą wypadały częściej, zostaną one osłabione i zmienione.
- Przedmioty z LFR będą wyraźnie inne pod względem wyglądu od nagród z innych wersji rajdów.
- Sprzęt z heroicznych lochów będzie na tyle dobry, że nie trzeba będzie robić LFR przed rajdami na normalnym poziomie trudności.
- Różne poziomy trudnosci będą odblokowywane podobnie, jak to było w MoP. LFR będzie na końcu, a rajdy nie będą dostępne przez pierwszy tydzień. Będą też dwie strefy rajdowe.
Legendarny Quest
- Tempo zdobywania legendarnych nagród w patchu 5.2 wyszło całkiem dobrze, gracze zdążyli wyczyścić Throne of Thunder przed zdobyciem legendarnych meta gemów, które to posłużyły wielu gildiom jako pomoc w progresie.
- W patchu 5.4 gracze otrzymali swoje legendarne nagrody od razu, i to się nam nie spodobało. Lepiej byłoby odczekać kilka tygodni.
- Konieczność grindowania tych samych zadań dla altów było nużące, więc w przyszłości będziecie mogli to ominąć.
Zmiany klasowe w Warlords of Draenor
- Zespół projektujący musi zawsze brać pod uwagę natychmiastowe czary i wpływ ruchu postaci podczas walki. Natychmiastowe czary leczące były po prostu zbyt potężne na późniejszych etapach Mists of Pandaria.
- Trudniej będzie wyleczyć postać do końca, co nada głębi leczeniu. Zamiast spamować umiejętności leczące, żeby nastukać najwięcej HPS gracze będą musieli dokładniej wybierać cele i umiejętności. W Cataclysm leczenie nie zadziałało tak dobrze, ponieważ było za mało many.
- Chcemy, żeby osoby leczące, w przerwach od leczenia używali aktywnej regeneracji many.
- Kapłani w Discipline przez większość dodatku byli bardzo mocni, bo wszelkiego rodzaju tarcze oznaczały mniej leczenia. W WoD to się zmieni.
- Łowcy nie są casterami, więc nadal będą mogli używać wielu swoich umiejętności w ruchu. Jeśli walka jest statyczna Łowcy mogą sobie radzić ciut gorzej, ale takich potyczek jest bardzo mało.
- Casterzy mają zbyt dużo możliwości do rzucania zaklęć w ruchu, przez co postaci walczące w zwarciu miały problemy z ich dogonieniem.
Warownie
- Posiadanie Warowni będzie konieczne, ale to, co z nimi zrobicie, zależy tylko od Was. Będą dobrze współgrały z fabułą dodatku, ale jeśli będziecie zdobywali poziomy tylko przy pomocy lochów, to możecie się zająć Warownią później.
- Warownie będą oferowały przedmioty o jakości rajdowej, czasem heroicznej pod koniec rajdowego tieru.
- Gracze rajdujący poziom Mythic mogą nic nie robić ze swoją Warownią.
- Na koncie wprowadzimy pewne ograniczenia, dzięki czemu nie będziecie musieli robić wszystkiego na wszystkich dodatkowych postaciach.
Timewalker
- Zespół chce sprawić, żeby gracze skalowali się w dół do odpowiedniego poziomu dla starszych lochów. Nadal pracują nad strukturą i nagrodami, ale mają nadzieję zaprezentować to w bliższej przyszłości. Początkowo rozwiązanie to będzie dostępne dla lochów, a nie rajdów.
Ogólnie
- Orkowie przejdą przez Dark Portal i zdobędą Blackrock Mountain w Światowym Evencie Warlords of Draenor.
- Przymierze będzie współpracować z Velenem, Akamą i Maraadem w Shadowmoon Valley.
- Ataki na Wasze Warownie będą częste i coraz trudniejsze. Będziecie ulepszać poziom przedmiotów swoich kompanów.
- Będziecie postawieni przed wieloma decyzjami dotyczącymi budynków w waszych Warowniach.
- Po zboostowaniu do 90 poziomu wszystkie przedmioty z plecaka zostaną wysłane do Was pocztą. Przesyłki będą miały nieskończenie długi okres ważności żebyście mogli się nimi zająć kiedykolwiek.
- Zmienia sie rola Punktów waloru. Ulepszanie przedmiotów zostanie usunięte. Nie planuje się wprowadzenia do WoD sprzedawców sprzętu bedącego odpowiednikiem ekwipunku rajdowego (takich jak Shado-Pan Assault w MoP). Punkty Waloru bedą używane do takich rzeczy jak heirloomy, ale nie jest to jeszcze do końca określone.
- Po usunięciu ulepszeń sprzętu, problemem moze być RNG. Blizzard planuje lekko zwiększyć ilość otrzymywanych łupów, ale przede wszystkim starają sie stworzyć inteligentniejszy system bonusowych rzutów (bonus roll): system ten ma brać pod uwagę sprzęt, który juz otrzymaliscie z danego bossa.
- Do bonusowych rzutów powstanie system podobny do tego z MoP i Warforged Seals, inna jednak będzie metoda zdobywaniania tych przedmiotów. Możecie zdobyć jedną pieczęć (seal) za każdym razem zamiast 3 w komplecie. Wciąż jednak możecie zdobyć wszystkie pieczęcie w jeden dzień. Twoja warownia może dać Ci zadanie, za które nagrodą może być własnie taka pieczęć. Nie wiąże się to też z koniecznością odblokowania całej warowni - musisz ją odwiedzić, a nie w pełni odblokować wszelkie drogi, które pozwalają uzyskać pieczęć.
- Jest mnóstwo scenariuszy do solowania podczas zdobywania kolejnych poziomów, które pozwalaja poznać epickie historie. Na maksymalnym poziomie scenariusze będą służyły głównie do inwazji na warownie.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz