Gracze | 10 |
---|---|
Przedział poziomów | 80 |
Styl | Mobilna Forteca Plagi |
Czas resetu | 7 dni |
Ilość Emblems of Heroism | 16 |
Skrót | Nax 10 |
Ostatni boss | Kel'Thuzad |
Niegdyś pod powierzchnią Northrendu, Naxxramas służy teraz jako ruchoma forteca Plagi nad Azeroth, broń zagłady i ucieleśnienie nienawiści, destrukcji i zdrady, jakiej doświadczyli żyjący z rąk Króla Lisza.
Lata temu, lord krypt Anub'arak poprowadził armię nieumarłych wojowników do starożytnego nerubiańskiego zigguratu teraz znanego jako Naxxaramas. Siły Plagi zajęły cytadelę i zgodnie z wolą Króla Lisza jej korytarze zmieniły się w prężną machinę wojenną.
Podczas, gdy forteca rosła w siłę, Król Lisz poszukiwał kogoś godnego dowodzenia jego nową bronią. W Kel'Thuzadzie, arcymagu Kirin Toru Król Lisz zauważył potencjał do skorumpowania. Mroczne myśli ogarnęły umysł Kel'Thuzada. Kuszony obietnicami potęgi i wiedzy wyruszył do mroźnych pustkowi Northrendu.
W zamian za nieśmiertelność i niesłychaną moc, których pożądał, Kel'Thuzad porzucił swe człowieczeństwo i poprzysiągł lojalność wobec Króla Lisza. Arcymagowi powierzono sprawowanie dowodzenia nad Naxxramas i na jego oczach czarna magia wyrwała fortecę Plagi spod ziemi i wyniosła ją w niebo. Ukryte pomiędzy gęstymi chmurami Naxxramas niosło ze sobą ponure projekty swego władcy a jego korytarze przebrzmiewały odgłosami wojny. Pośród machin oblężniczych i wojennych surowców wypełniających skażone Plagą sale nekropolii, ociężałe abominacje pracowały z mozołem a rycerze śmierci trenowali. Ze zlodowaconego serca fortecy, Kel'Thuzad, odrodzony jako przerażający lisz przygotowywał się do nadchodzącej apokalipsy, która będzie miała swój początek w cytadeli Plagi.
Na rozkaz Króla Lisza, rozrastający się wewnątrz Naxxramas gniew został spuszczony na świat z niebios nad Eastern Plaguelands. Pomimo, że wielu dzielnych wojowników szturmowało nekropolię by stłumić natarcie, jedynie nieliczni wyszli nieskażeni złem przepełniającym jej sale.
W tym czasie jednak, z odwagą, wiedzą i siłą, bohaterowie położyli kres okropieństwom wewnątrz Naxxramas. Zwycięstwo było ogromne, ale krótkotrwałe. Herosi, którzy zniszczyli Kel'Thuzada i jego sojuszników wkrótce zdali sobie sprawę, że prawdziwego zła nie da się tak łatwo pokonać.
Naxxramas powróciło ponad spustoszonymi wojną połaciami Dragonblight.
Kel'Thuzad, którego przeklęte szczątki wpadły w ręce agentów Plagi po pierwszej porażce nekropolii, po raz kolejny dowodzi cytadelą. Ze swojej mroźnej sali tronowej okrutny lisz koordynuje oblężenie na fortecę Przymierza, Wintergarde Keep, w odpowiedzi na szokujący atak przy bramie do Icecrown.
Wojska Hordy również dołączyły do bitwy, i podczas, gdy połączone siły frakcji z całego świata zbierają się w Dragonblight, wojna przeciwko Pladze wkracza w najbardziej decydującą godzinę. To w Naxxramas losy bitwy mogą odwrócić się przeciw Królowi Liszowi... lub nieodwołalnie na jego korzyść.