Zmiany w rajdach w Cataclysm
Blizzard postanowił rzucić nieco więcej światła na sprawy związane z rajdowaniem w Cataclysm. Na forum World of Warcraft pojawił się post, objaśniający strategię projektantów w tworzeniu rajdów do nadchodzącego dodatku. Pełne tłumaczenie posta poniżej:
Jesteśmy w trakcie zmian w postępach rajdów w Cataclysm, wobec czego chcielibyśmy podzielić się z Wami tymi zmianami. Czytajcie!
Pierwszą z nich jest połączenie wszystkich rozmiarów rajdów w jeden przedział. W przeciwieństwie do tego co jest dzisiaj, 10- i 25-cioosobowe tryby będą dzieliły tego samego save'a. Możesz pokonać każdego rajdowego bossa raz w tygodniu (jedną postacią). Innymi słowy, jeśli chciałbyś zrobić 10- i 25-cioosobową wersję rajdu w jeden tydzień, musisz tego dokonać dwiema postaciami. Tryb normalny i Heroic będzie wybierany na każdego bossa, tak jak to działa w Icecrown Citadel. Zmiana blokady rajdów nie jest dokładnie taka jak zasady w Icecrown, ponieważ ta zmiana jest wypadkową kilku innych zmian w rajdowaniu, które nastąpią w Cataclysm.
Projektujemy i balansujemy rajdy, tak by trudność pomiędzy 10- i 25-cioosobowymi wersjami każdego poziomu trudności była maksymalnie zbliżona do drugiej, które możemy zaliczyć. Ta bliskość w trudności oznacza także, że będą bossowie, którzy będą upuszczać te same przedmioty w wersjach 10 i 25 każdego poziomu trudności. Będą miały tą samą nazwę i te same statystyki; w gruncie rzeczy będą tymi samymi przedmiotami. Wybranie trudności Heroic spowoduje upuszczanie przeskalowanych wersji tych przedmiotów. Mamy nadzieję umożliwić graczom łączenie bossów z ich tabelami lootu a nawet specyficznych artworków z przedmiotami znacznie sprawniej niż ma to miejsce teraz.
Trudności Dungeonów i Nagrody
- 10- i 25-cioosobowe (poziom Normal) - bardzo podobne do siebie w trudności; są upuszczane dokładnie te same przedmioty.
- 10- i 25-cioosobowe (poziom Heroic) - bardzo podobne do siebie w trudności; są upuszczane potężniejsze wersje przedmiotów z poziomu Normal.
Oczywiście zmieniamy realia logistyczne w organizowaniu większych grup ludzi, więc podczas gdy jakość łupów się nie zmieni, 25-cioosobowa wersja będzie dostarczać większych ilości lootu na gracza (przedmiotów, a także odznak i złota), czyniąc ją bardziej opłacalną, jeśli tylko będziecie w stanie zebrać ludzi. Projektanci rajdów opracowywują starcia z myślą o tych zmianach, a projektanci klas zmieniają je tak, by wspomóc budowanie grup 10-cioosobowych. Wybieranie 25-ciosobowej wersji będzie bardziej lukratywną opcją, tak jak być powinno, jednak jeśli przez tydzień lub dwa połowa gildii będzie na wakacjach i będziesz zmuszony do robienia 10-cioosobówek, będziesz mógł to robić nie tracąc dramatycznie na możliwości pozyskania potrzebnego sprzętu.
Rozumiemy, że bardzo długie rajdy mogą być przeszkodą dla niektórych graczy, jednak chcemy zapewnić dość starć by można się było poczuć epicko. Kilka pierwszych etapów rajdowania mamy zamiar uczynić licznymi, mniejszymi rajdami. Zamiast jednego z jedenastoma bossami, możecie otrzymać rajdy z pięcioma lub sześcioma. Wszyscy będą upuszczać przedmioty tego samego poziomu, jednak instancje będą zawierały różne środowiska, by zapewnić różnorodność wizualną, podobnie jak oddzielne save'y rajdowe. Tak jakbyś mógł rajdować Serpentshrine Cavern i Tempest Keep osobno, jednak co tydzień oba.
Podoba nam się dopuszczanie do walki z bossami w odstępach czasowych, co umożliwia społeczności skupienie się na indywidualnych starciach, zamiast wyścigu do ostatniego bossa, więc najprawdopodobniej zachowamy ten model. Nie będziemy jednak prawdopodobnie ograniczać liczby podejść, z wyjątkiem rzadkich, okazjonalnych bossów (jak Algalon). Poziom Heroic może nie być otwarty od początku, jednak stanie się dostępny po przebyciu trybu Normal raz czy dwa.
W myśl tych zasad, chcemy by grupy mogły szybko wskoczyć do pierwszego rajdu, jednak nie chcemy przyćmić 5-cioosobowych Heroic dungeonów i potężniejszych nagród z questów. Będziemy projektować kilka pierwszych rajdów z myślą, że gracze będą musieli zebrać nieco niebieskiego sprzętu z instancji, wyprodukowanego przez graczy lub nagród z zadań. Ogólnie chcemy byś Ty i członkowie Twojej gildii aktywnie uczestniczyli i byli zadowoleni z doświadczenia levelowania.
Projektujemy nasze rajdy tak by były dostępne dla szerszego zakresu graczy, więc chcemy by grupy mogły decydować o podjęciu poziomu Normal czy Heroic dość szybko. Celem tych wszystkich zmian jest stworzenie wyboru pomiędzy wersjami 10-cio i 25-cioosobowymi. Niezależnie od tego czy jesteście dużą czy małą gildią, wybór nie będzie kierowany chęcią zdobycią silniejszych przedmiotów, ale Waszymi własnymi sympatiami do tych trybów.
Rozumiemy, że wszelkie zmiany w progresie mogą nasuwać jakieś pytania. Oczekujemy na nie z niecierpliwością. Komentować!
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz