WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Wintergrasp

Wintergrasp

Górujące nad zamarzniętymi równinami Wielkiego Dragonblight i surowymi połaciami Borean Tundra jezioro Wintergrasp jest znane wszystkim mieszkańcom Northrend. Położone na wysokim płaskowyżu Wintergrasp pozostawało niezakłócone przez wieki, jego mroźne wiatry wyły niesłyszane pośród starożytnych fortyfikacji tytanów, którymi usiany był teren. Jednakże, niedawne pojawienie się sił Hordy i Przymierza w Northrend oznacza koniec długiego i spokojnego letargu Wintergrasp, gdyż szczęk żelaza i odgłosy bitwy wkrótce zastąpią cichą pieśń samotności dochodzącą z ruin.

Obfitość elementarnych materiałów i ważne strategicznie fortyfikacje spowodowały, że Wintergrasp stało się miejscem zaciekłych bitew pomiędzy Hordą i Przymierzem. Stawka jest wysoka, i obydwie strony zaczynają ponownie wytaczać na pole bitwy przeróżne machiny wojenne, od katapult do zasilanych parą machin oblężniczych. Czytaj dalej, by dowiedzieć się więcej o naturze i unikalnych wyzwaniach tego nowego pola bitwy, a także uzbrój się w wiedzę, którą wykorzystasz w starciu Hordy i Przymierza o starożytne ruiny Wintergrasp.

Katapulta Forsaken

Zdolności:

  • Beczka z Plagą
  • Ognisty podmuch

Wymagana ranga: Corporal (Kapral)
Miejsca: jedno

Demolisher

Zdolności:

  • Miotacz pocisków
  • Taran

Wymagana ranga: First Lieutenant (Porucznik)
Miejsca: trzy

Siege Engine

Zdolności:

  • Działko oblężnicze
  • Taran

Wymagana ranga: First Lieutenant (Porucznik)
Miejsca: cztery

Witamy na Wintergrasp

Wintergrasp, jeden z nowo dodanych regionów Northrendu jest początkiem nowego nurtu PvP w World of Warcraft. Zaprojektowany podobnie jak Halaa, czy spirit towers w Terokkar Forest, Wintergrasp przeznaczony jest do walki w całym regionie, na nieznaną dotychczas dużą skalę.

Cel Wintergrasp’u jest jasny – atak na antyczną fortecę znajdującą się w północnej części regionu. Najeźdźcy zmuszeni są do użycia zmasowanego ataku w celu zniszczenia murów oraz wież, które bezpośrednio chronią dostępu do fortecy. Obrońcy natomiast zobowiązani są do niszczenia wrogich maszyn oblężniczych, używania obronnych armat oraz doskonałej współpracy, aby zapobiec zniszczeniu murów zamku.

Bardzo dużo budowli w Wintergrasp jest zniszczalnych – oznacza to, że maszyny, takie jak katapulty mają możliwość uszkodzenia oraz ewentualnie zniszczenia ich. Każda z budowli posiada określony poziom HP, jak każda żywa jednostka. Drużyna atakująca ma tylko jedną możliwość, aby wygrać – musi zniszczyć mury fortecy i dostać się do środka.

Zarówno obrona jak i atak ma możliwość zajmowania workshopów, które umożliwiają produkowanie siege engine’ów, które mogą być użyte do ataku oraz obrony fortecy. Każda ze stron posiada limit na posiadane maszyny. Każda z maszyn może zostać uszkodzona/zniszczona, lecz nie każdy może nimi sterować. Aby móc wykupić określony siege engine gracz musi posiadać odpowiednią rangę. Ranga jest wskaźnikiem tego, jak bardzo gracz jest zaangażowany w walkę. Niestety po każdej bitwie ranga ta jest resetowana.

Bitwa o jezioro Wintergrasp posiada limit 45 minut, w trakcie którego strona atakująca musi zająć zamek. Jeśli forteca zostanie zniszczona lub minie czas walki, bitwa o Wintegrasp przechodzi w stan spoczynku na kolejne 2,5 godziny, aby umożliwić graczom przegrupowanie się. Podczas przerwy zamek jest naprawiany, natomiast strona go posiadająca ma szereg korzyści związanych z posiadaniem Wintergraspa.

Pierwszą korzyścią zwycięskiej frakcji jest bardzo rozległy buff (zwiększone o 5% zdobywanie XP oraz możliwość kolekcjonowania Stone Keeper’s Shardów), który działa na każdego gracza znajdującego się obecnie w Northrend. Kolejną korzyścią jest na przykład możliwość kupienia bardzo rzadkich enchantów, czy wyprawa na Vault of Archavon!

Wskazówki

Maszyny: Stworzenie większej ilości maszyn od przeciwnika jest kluczem do osiągnięcia sukcesu, nieważne czy atakujesz, czy bronisz. Jako atakujący masz możliwość niszczenia murów, wież oraz bramy. Jako obrońca możesz niszczyć mosty, wrogie workshopy oraz oczywiście – wrogie maszyny.

Workshopy (fabryki): Każda ze stron posiada określoną liczbę fabryk, z których może wyprowadzić maszyny oblężnicze. Fabryki mogą został zniszczone, bądź stracone na rzecz wroga. Pamiętaj, aby mieć oko na te budynki!

Mury: Zamek jest otoczony przez wysokie mury, które mogą zostać zaatakowane i zniszczone. Atakujący muszą zdecydować, czy wolą zaatakować razem (co może skutkować zniszczeniem wszystkich maszyn przez obrońców) lub osobno (tutaj może skończyć się limit czasowy). Najważniejsze jest to, aby niszczyć mury, które mają jak najmniej HP!

Armaty: Na szczęście zamek nie jest całkowicie pozbawiony obrony. Na murach są zamontowane specjalne armaty, które umożliwiają zabijanie wrogich graczy, czy niszczenie nieprzyjacielskich maszyn. Pamiętaj jednak, że armaty są pierwszym celem strony atakującej – bądź z nimi ostrożny!

Wieże: Podczas oblężenia Wintergrasp, obrońcy powinni rozważyć wyprowadzenie własnego ataku. Za każdą z wież przeciwnika, którą zdołają zniszczyć, obrońcy otrzymają dodatkowy honor. W rzeczy samej, dobrą obroną jest atak!

Oflagowanie PvP: Wkraczając na Wintegrasp zostaniesz automatycznie oflagowany jako gracz PvP, nawet na serwerze PvE. Jeśli nie chcesz być atakowany przez przeciwnika – poczekaj na koniec bitwy, albo opuść Wintergrasp.

Cmentarze: Cmentarze na Wintergraspie działają tak samo, jak te na battlegroundach.