Właściwości kart
W tym artykule przyjrzymy się bliżej właściwościom kart.
Pierwszą z nich jest koszt, jaki musimy ponieść wchodząc kartą do gry. Walutą są Surowce, które można dodawać pojedynczo co turę.
Od mocy ataku zależy ile dany Sprzymierzeniec zada przeciwnikowi obrażeń. Wartość ta może ulec zmianie pod wpływem różnych Umiejętności. Ikonka, która znajduje się pod liczbą ataku symbolizuje jego typ - Shadow, Holy, Nature lub Frost.
Na wielu kartach (w większości Sprzymierzeńców i Bohaterów, lecz zdarza się także na Questach) jest znacznik frakcji, do której przynależą - Hordy lub Przymierza. Dodatkowo większości kart Umiejętności i oraz wszystkich Ekwipunku, a rzadziej Questów i Sprzymierzeńców, jest/są znacznik/znaczniki klasy która jest wymagana by móc ich używać.
Następnie punkty życia.
Jeżeli spadną poniżej zera - Bohater lub Sprzymierzeniec ginie, a kartę odkłada się na Cmentarzysko. W wypadku śmierci bohatera, gracz, który nim władał, przegrywa.
Tak samo jak w przypadku ataku, istnieją Umiejętności, dzięki którym przez kilka rund możemy sie leczyć lub zwiększyć maksymalną ilość punktów życia i tym podobne. Są też karty zadające zadające obrażenia lub zmniejszajace efektywność danej karty w walce.
Moce specjalne sprzymierzeńców można aktywować tylko, gdy karta znajduje się w grze. Ich efekt jest naprawdę różny - od zadawania obrażeń i leczenia po przywracanie pokonanych kart z Cmentarzyska lub ich dobieranie, a nawet niszczenie kart przeciwnika. Najczęściej trzeba za ich użycie w jakiś sposób zapłacić, najczęściej surowcami, ale zdarzają się również dodatkowe wymagania, jak np poświęcenie części punktów życia danego sprzymierzeńca.