WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Lilija

Idź do strony: 1 ... 19, 20, 21, 22, 23 ... 43
permalink „Checking for updates” wysłany:
Dafson napisał :
Link nie działa :c Przynajmnije u mnie pisze że nie można odnaleźć strony ;c
Spróbuj teraz
permalink „Bag Hellfire Peninsula” wysłany:
Grey123 napisał :
Leith napisał :
tym? ;)
LINK

Tak, gra tam dwójka moich znajomych, a raczej grała, bo ostatni raz grali w WoW'a za czasów Cata (czyli gdzieś tak w połowie 2012), dlatego że nie mają teraz czasu na gry.
W takim razie nie możemy Ci pomóc nawet jakbyście chcieli.
permalink „Paladyn” wysłany:
tripleh napisał :
Idzie mi coraz lepiej paladynem 60K+ tylko nie wiem jak bedzie na dluzsza skale, obserwuje topowe gildie Method Blood Legion Stars i niestety nie maja tam retri w pierwszym skladzie ;(
I co z tego? Masz zamiar do którejś z nich aplikować w najbliższej przyszłości? ^^ Bo jeśli nie, to nie ma absolutnie żadnego znaczenia. A powody do braku danej klasy/speka w składzie danej gildii może być milion plus jeden z czego jej realna efektywność przy założeniu absolutnie perfekcyjnej gry (dotyczy to mniej niż 1% graczy) może nie być jednym z nich (chociaż może).

Graj tym, co Tobie sprawia największą frajdę, bo oglądanie się na te minimalne różnice między klasami w danym patchu jest wybitnie zgubne z racji, iż zmieniają się one praktycznie co patch.
permalink „Paladyn” wysłany:
1) Ludzie łapiący się na WoL to niewielki % wszystkich rajdujących osób. Co więcej wiele z tych topowych logów wynika z grania typowo pod logi (tricki etc) lub z tego, że akurat dany spek bardzo dobrze sprawdza się na danej walce z powodu jakiejś jej mechaniki.

2) Różnice pomiędzy dpsami są obecnie minimalne biorąc pod uwagę, że dla większości populacji graczy nie decydują o grywalności lub nie danego speka. Grałam w TBC i dobrze pamiętam, jakie były różnice między dpsami - później już nigdy takich przepaści nie było, a nawet jeśli ktoś odstawał to i tak były to coraz mniejsze odstępy. Ponadto, jeśli już występują znaczące różnice to raczej w górze stawki wynikające z tego, iż w danym momencie dany spek jest op, a tego następstwem będą dość rychłe nerfy. Środek stawki od dawien dawna jest mocno wyrównany. Istnieją pewne problemy z niektórymi spekami pure class, na które Blizzard wydaje się nie mieć do końca pomysłu jeśli chodzi o PvE (np Subtlety Rogale)

A tutaj na załączonym obrazku, dlaczego nie warto się sugerować tym, co w danym momencie jest na topie:
LINK

Co więcej dane są mocno niestabilne na początku nowych kontentów (dużo nowego gearu plus ludzie generalnie uczą się nowych walk) bądź większych patchy.

Te różnice między klasami może mają jakieś znaczenie dla top 100 gildii, które operują w dość nietypowym środowisku szybkiego progressu przez hard mody z minimalnym gearem z normali. Cała reszta może to traktować jako ciekawostkę, bo w ich przypadku to, że spek x na papierze robi 1% mniej dpsu niż innych nie jest aż tak bardzo istotne w stosunku do wszystkich innych czynników, które decydują o tym, czy bossy się sprawnie przewracają. Co więcej, różne klasy i speki maję pewne utlity, które bardzo pomaga na niektórych encounterach i akurat paladyni generalnie dosyć przyzwoicie się w tym względzie prezentują. A że ilość healerów i tanków w rajdzie jest ograniczona, retrasy są mile widziane nawet jeśli statystycznie nie topują meterów.

WoW naprawdę od dawna jest dość przyzwoicie zbalansowany i te wszystkie dysputy o wyższości cyferek jednego speka nad innym są wybitnie wyolbrzymione, jeśli spojrzeć na cały obrazek, a nie tylko top x na WoLu.
permalink „Paladyn” wysłany:
atemiz napisał :
Ja sie nie zgodze iz Wow ma balans klas dosc dobry tak jak mowil ktos wczesniej . To dlaczego wychodza caly czas patche ktora poprawiaja klasy? dlaczego nie mozna zrobic perfekcyjnego balansu? Moim zdaniem bedzie bylo i jest z tym balansem tak samo dzis np arcane mag jest Op nasteppny patch palek retri:)
WoW jest grą bardzo złożoną i wątpię, aby idealny balans klas kiedykolwiek zaistniał. Chociażby fakt, że różne speki różnie się sprawują na różnych encounterach jest ku temu przeszkodą. Natomiast Blizzard dąży do minimalizacji różnic - dlatego ciągle wychodzą nowe patche. Z perspektywy całego WoWa Cataclysm i MoP miały zdecydowanie najlepszy balans klas (w PvE - PvP to zupełnie inna bajka). Co więcej, o ile wszelkie braki w balansie klas są widoczne w tych najlepszych gildiach, to im wolniejszy progress gildii różnice szybko zaczynają się zacierać, bo tak naprawdę są mniejsze niż to, co daje gear, umiejętności graczy, a nawet latency (duże latency mocno boli dpsów) czy inne liczne przyczyny wolniejszego progressowania.

Ponadto, wszystkie klasy co dodatek dostają coś nowego. To co wygląda ok na papierze nie zawsze potem w praktyce wychodzi, więc dopiero mając dane z serwerów live można ostatecznie zaobserwować, co wymaga poprawy. Inna sprawa to, że nawet drobna zmiana mechaniki speka może doprowadzić do nieprzewidzianych skutków, które dopiero dobrze widać w rzeczywistości.

Ostatecznie jest jeszcze kwestia tego, że gracze są kreatywni i często wynajdują synergie bądź zastosowania różnych mechanik, których Blizzard do końca nie przewidział.
permalink „Paladyn” wysłany:
liq napisał :
Co do balansu, to właściwie jak go rozumiecie? Na pewno wszyscy tak samo?;) I wątpię by kiedyś był. Za dużo klas i ich specjalizacji. Fajnie, że blizz co patch coś zmienia, bez tego byłoby nudno.
No właśnie temat jest dość złożony.

Pierwszy aspekt to tzw. Patchwerk, czyli rodzaj walki gdzie stoisz i bijesz bez żadnych (lub z mininalnymi) zakłóceń. Balansowanie pod tym względem nawet nie byłoby takie trudne i myślę, że nawet stan obecny tego typu balansu jest przyzwoity. Problem w tym, że takich walk już dawno nie ma, bo albo jakieś RNG bądź mechanika walki zmusza do biegania, zmian celu, przerw, etc.

I tutaj właśnie dochodzi cała komplikacja, że niektóre klasy robią lepszy dps na AoE, niektóre na multidot, niektóre mają lepszy burst, niektóre mniej tracą w ruchu etc. Klasy, które są silne w kilku z tych aspektów statystycznie będą wyżej na większej ilości walk.

Natomiast DPS to nie wszystko. Różni dpsi przynoszą różne utility i to też się wlicza do całości ich przydatności w rajdzie, mimo że nie widać tego bezpośredni w cyferkach.

Ostatecznie balans klas nie polega na tym, że wszyscy mają robić taki sam dps. Chodzi o to, żeby żadna klasa nie odstawała na tyle, aby nie miała miejsca w rajdzie czy też, żeby żadna klasa nie była na tyle potężna na danej walce, żeby nie opłacało się brać kogoś innego. Takie sytuacje zawsze w jakimś stopniu będą miały miejsce w tych najbardziej topowych gildiach, natomiast jak już wcześniej wspomniałam, dla zdecydowanej większości gildii rajdowych różnice w potencjalnym dpsie pomiędzy spekami nie mają aż tak ogromnego znaczenia i różnice te realnie wynikają mocniej z gearu, umiejętności gracza, przyjętej taktyki, jakości internetu i sprzętu etc.

Na koniec jeszcze jedna dygresja: granie pod tabelki jest bardzo popularne. Nabijanie sobie cyfr na celach, które nie mają zginąć, wyleczą się lub nie są w danym momencie priorytetem kosztem tego, co w danym momencie się bić powinno, to dość częsty zabieg top logów na WoLu.
permalink „Paladyn” wysłany:
Shirai napisał :
@Up
Aby na pewno gramy w tą samo grę? Piszesz tak dużo, a wynika z tego tak mało. Link który podałaś pokazuje JAK BARDZO klasy nie są zbalansowane. Różnice między nimi są ogromne. Mimo, że dla Ciebie ich nie ma. Wcale lock nie jest najlepsza klasą, różnica między retrasem a DK wcale nie jest duża... no ani troche. Tak więc skończ opowiadać bajki, bo są one dość fantastyczne.
Widzisz jak niestabilne są dane od początku 5.2? Dla lepszej prezentacji popatrz sobie, co się działo po każdym kontent patchu w przeciągu 2 ostatnich lat:

LINK

Zobacz jak duże skoki występują u szczególnie skrajnych klas w przeciągu ostatniego miesiąca:

LINK

Grasz w WoWa już chyba na tyle długo, żeby zdawać sobie sprawę, iż te skrajne wyniki w pierwszej kolejności przyciągną uwagę Blizzarda, jeśli chodzi o najbliższe zmiany klasowe.

Big picture > suche cyfry

Pozwolę sobie powtórzyć: ten stan balansu klas to cudo w porównaniu z TBC. Te różnice w większości gildii nie mają realnego wpływu na to, czy boss się przewraca czy też nie - wiele innych czynników wpływa na to zdecydowanie mocniej, dlatego dla zdecydowanej większości graczy podążanie za owczym pędem aktualnych TOP na WoLu naprawdę nie ma większego sensu. Teraz stan jest jakiś tam - jak wyjdzie 5.3 (a chyba nie jest tak odległy) wszystko się może pozmieniać i przede wszystkim ustabilizować ponieważ kontent już będzie mniej więcej znany i upgrade gearu również wolniejszy.

P.S. Pozwoliłam sobie zerknąć na wasze logi z kilku ostatnich killi - kolejność dpsów jak i różnice między nimi nie specjalnie się pokrywają ze statystykami z WoLa. No i dziwie się, że tak nisko cenisz retri palków skoro we własnej gildii masz przykład ładnych cyfr od tegoż speka - zazwyczaj wyżej od warlocków.
permalink „Niski dps” wysłany:
1) Za dużo hita - cap to 5100.

2) W niebieski slot lepiej używać gemów CRIT+SPI

3) Można rozważyć dobicie do haste breakpointa - 5273 (kosztem crita)

4) Bardzo pomogłaby ci 4 część setu, bo wówczas haste breakpoint obniża się do 3706 (też warto go osiągnąć) no i w ogóle przyzwoity dps boots to jest.

Jeśli chodzi o talenty, to jeśli nie czujesz się pewnie ze sprawnym używaniem CDków, zamień sobie NV na HotW - bonus do INT z HotW daje porównywalny (a w niektórych sytuacjach nawet lepszy) boost do dpsu co NV, a nie trzeba o nim pamiętać. Plus HotW+Tranq to mocna pomoc dla healerów w krytycznej sytuacji, a na 5 manach przez te 30sek leczysz jak pełnoprawny healer ^^

To tyle, co mogłam wywnioskować z samego armory. Jak wygląda twoja rotacja?
permalink „Niski dps” wysłany:
Chodziło mi raczej o to, w jakim momencie odpalasz CDki i kiedy dokładnie odświeżasz DoTy.
permalink „Niski dps” wysłany:
Geriald napisał :
Witam ja również borykam się z tym problem, w Ballance gram można powiedzieć od 3 dni ( taki skok w bok ;) ) I niestety mój dps też jest w granicach 59-65 k . Nie wiem czy jest to spowodowane gearem czy może moja rotacja jest nie właściwa ;

Walke rozpoczynam od 75 % Lunar Eclipsa używam Starfall potem Wrath, gdy mam 100% używam Incarnation nastepnie dotuje Moonfirem i Sunfirem odnawiam kiedy skonczy sie starfall i uzywam Celestial Alignment spam Starfire i potem wiadomo koniec Solar Eclipsa spamuje wrathem .
Cdki rozstawiam tak. żeby byly jak na poczatku walki czyli 100% Lunar eclipse Incarnation i Celestial Alignment . Co cooldown STarsurge . Doty odnawiam jak sie skończa .

To tyle, a jeszcze link do armory :) ;
http://eu.battle.net/wow/en...
W dużej mierze gear: według WrathCalcs z twoim gearem możesz wyciągnąć jakieś 80k dpsu. Oczywiście nadal jest co podciągnąć, natomiast wiele zależy od tego specyfiki walki oraz tego, czy zawsze masz wszystkie buffy rajdowe (te 80k dpsu to przy założeniu, że wszystkie buffy są).

Mam jednak jedno pytanie odnośnie odświeżania DoT. Piszesz, że odświeżasz jak spadną, ale to by znaczyło, że robisz to też poza Eclipsem, a tego powinno się unikać. Przy lepszym gearze, DoTy przeważnie wystarczają do następnego Eclipsa, a nawet jak spadną 1 cast przed to już nie opłaca się ich odświeżać. Jeśli zawsze spadają przed Eclipsem, to powinno się je odświeżać 1 cast przed wyjściem z Eclipsa - jest to trochę kwestia wyczucia, ale generalnie można przyjąć, że jeśli czas na DoTach przed samym wyjściem z Eclipsa <6sek, to powinno się je odświeżyć. Najlepiej sobie poobserwuj na kukle, jak to u ciebie wygląda z czasem trwania DoT.

@Erminas
Twój gearm powinien ci dawać jakieś 92k dpsu przy pełnych buffach rajdowych, więc różnica jest spora i myślę, że głównie leży w rotacji. Geriald w zasadzie opisał jej poprawną wersję, ale może dla przejrzystości jeszcze wypunktuje.

* Przed walką: 75 energii przed Lunar Eclipse
* ~3sek przed rozpoczęciem walki: Starfall+potka
* ~1.5sek przed rozpoczęciem walki: Wrath
* Lunar Eclipse + Incarnation + NV
* Moonfire -> Sunfire
* odświeżyć Starfall jak się skończy
* po wyjściu z Lunar Eclipse lub kiedy zostało 15sek na Incarnacji: Celestial Alignment
* odświeżyc DoTy i Starfall (najlepiej jak się skończą)
* castować Starfire
* opcjonalnie odświeżyć DoTy pod koniec CA jeśli zostało na nich mniej niż 6sek
* kontynuować do Solar Eclipse
* odświeżyć DoTy jak spadną

- Starsurge co CD
- DoTy odświeżamy w Eclipsie (jeśli miałyby spaść przed kolenym Eclipsem odświeżyć przed wyjściem z poprzedniego; w przybliżeniu odświeżać przed wyjściem, jeśli pozostało na nich <6sek)
- 2 NV używamy jak tylko jest up niezależnie od Eclipsa, żeby kolejne było gotowe razem z INC, bo główna siła NV to używanie go razem z innymi CDkami (dlatego też HotW nabrało na wartości, gdyż ostatnia zmiana NV jest de facto jego minimalnym nerfem plus trzeba o nim pamiętać i precyzyjnie wymierzyć)
- Całe kombo odpałek (podobnie jak na starcie walki) powinno się używać na początku Lunar Eclipse, ponieważ Starfire robi mimalnie większy dps niż Wrath, co po przemnożeniu przez odpałki daje większy boost.

Dobre opanowanie używania CDków, to obecnie podstawa moonkinowego dpsu, ponieważ nasz bazowy dps poza nimi jest mocno średni. Natomiast na pełnych odpałkach (30sek raz na 3min) sowa ma jeden z najsilniejszych dpsów.

To takie absolutne podstawy. Oczywiście istnieją jeszcze pewne drobne niuanse tu i ówdzie, ale bez dobrego opanowania podstaw rotacji nie ma co sobie za bardzo życia komplikować ^^

EDIT: Jedna uwaga - to o czym pisze głównie dotyczy single target. Walki na typowy multidot (Will of the Emperor, Horridon, ewentualnie Council) rządzą się odrobinę innymi prawami w kwestii odświeżania DoT. Tutaj odświeżanie DoT poza Eclipsem jest dopuszczalne, ponieważ nawet niezeclipsowana DoTa robi więcej dpsu niż Wrath czy Starfire poza eclipsem. Do poruszania między eclipsami używa się głównie Starsurga z proca. Hardcastuje się jedynie jeśli wszystko jest już zadotowane i nie mamy instant Starsurga.
permalink „Komputer się wyłącza” wysłany:
Możesz spróbować wyczyścić kompa: sprzężone powietrze + odkurzać (tylko uważaj, żeby nic nie uszkodzić).
permalink „Pandaria” wysłany:
Questy w Pandarii nie mają nic wspólnego z questami w Twilight Highlands.
permalink „Paladyn” wysłany:
Eliska napisał :
Aggro było problemem (i tak powinno być zawsze) w TBC, gdy dpsie musieli prosić o salvation itd. Była to cudowna mechanika i sprawiała że nie można było sobie nawalać jak nieogarnięty idiota tylko trzeba było z głową kontrolować co się dzieje i kiedy trzeba przystopować, ale jak to w blizzardzie bywa grę trzeba spłycić, bo się forumowe beksy zapłaczą i teraz gra wygląda jak wygląda tank nabija aggro takie że nie musi nawet o tym myśleć i jedynie podczas AOE jest szansa że coś mu ucieknie, ale tylko podczas pulla jeśli jest jakiś dps który nie potrafi zaczekać 3 sekund...

Nie ma czegoś takiego jak "prawdziwe aggro" w wowie już od czasu Wotlk... a szkoda.
Ej, ale czekanie 3 sekundy to strata dpsu xD WTB no aggro Starfall A tak na serio, ponieważ wymagania dpsu poszły w górę, wstrzymywanie się z powodu threatu stało się mało ciekawą mechaniką na siłę. De facto threat to nie powinno być coś, czym przejmuje się dps, ale tank. A co do salvation, to jest kilka klas, które nadal o nie proszą na pullu, bo wstrzymywanie się podczas gdy leci czas na prepocie i mamy gotowe wszystkie odpałki to spory ból.

Problemy z aggro mogą się pojawić, jeśli różnica w gearze pomiędzy dpsem a tankiem jest duża. Ja na pugach często wyrywam agro tankom nawet jeśli nie atakuje od samego początku. Nie jest to jakiś wielki problem ofc, bo jeśli dps tak mocno outgearuje dany kontent i healer nie śpi to sobie z większością zagrowanych trashy poradzi. Z punktu widzenia tanka jedynym bólem są hunterowe i warlockowe pety, które w 99% przypadków na randomach mają growla włączonego plus melee dpsi, którzy od czasu do czasu mają taunta w rotacji
permalink „Paladyn” wysłany:
I właśnie dlatego jestem uczulona na teksty w stylu "klasa x to najgorsza rola", bo albo jest to bzdura albo zdecydowane wyolbrzymienie. Owszem, na niektórych walkach warto mieć daną klasę tanka, bo pewne różnice pomiędzy nimi są. Ja osobiście nie wnikam aż tak bardzo w te różnice tankowe, bo sama tankuje jedynie altem 5many albo LFR, a tam każda klasa jest dobra. Wiem natomiast, że właśnie paladyn bardzo dobrze się sprawdza tankując drugiego bossa w ToT.

Naprawdę nie bież sobie do serca tych wszystkich twierdzeń jak to klasa x jest w czymś słaba, bo po pierwsze balans klas jest zmienny, a po drugie te klasowe różnice są praktycznie nieodczuwalne poza heroicznymi rajdami, a i na heroikach nawet jak się zdarzają, to też da się z nimi żyć, jeśli nie ścigasz się o World First ;)
permalink „Jaką wybrac pomocy!” wysłany:
Fobos napisał :
Weź te niebieską.
Popieram. Od zawsze niebieski to był mój ulubiony kolor!

P.S. Czekam aż ktoś założy topic z pytaniem, co ma zjeść na śniadanie ;)
To możliwe, że musisz dostać daily questa u tych NPCów najpierw. Nie jestem wprawdzie pewna na 100%, ale mnie na alcie się ten quest raczej nie pojawił zanim mnie tam wysłali.
permalink „[holy] Bonus z T15” wysłany:
Picas napisał :
Obecnie każdy szanujący się holy paladyn chodzi w t14.

Co zrobił blizz aby przekonać ludzi do t15?

W 5.3 znerfi t14!!!
Nic nowego :)

Zawsze tak robią, jeśli jakikolwiek spek preferuje set bonus z poprzedniego tieru
permalink „obiad” wysłany:
Pizza to zawsze dobre rozwiązanie :) Z mrożonych polecam Giuseppe ^^
permalink „obiad” wysłany:
bialoniebieski napisał :
Lilija napisał :
Pizza to zawsze dobre rozwiązanie :) Z mrożonych polecam Giuseppe ^^
4 sery?
Dobra, ale z sosem czosnkowym i pomidorkami najbardziej mi smakuje :)
Idź do strony: 1 ... 19, 20, 21, 22, 23 ... 43