WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Paladyn

  tripleh
permalink wysłany:
" Aktualnie palek to albo holy albo prot. " No nie zgodze sie retri zadaje dobry dps, i nie wiem dlaczego tak mówicie ostatnio rozmawiałem z paroma ludzmi i uważaja retri za dość dobrego dpsa ..
  Lilija
permalink wysłany:
1) Ludzie łapiący się na WoL to niewielki % wszystkich rajdujących osób. Co więcej wiele z tych topowych logów wynika z grania typowo pod logi (tricki etc) lub z tego, że akurat dany spek bardzo dobrze sprawdza się na danej walce z powodu jakiejś jej mechaniki.

2) Różnice pomiędzy dpsami są obecnie minimalne biorąc pod uwagę, że dla większości populacji graczy nie decydują o grywalności lub nie danego speka. Grałam w TBC i dobrze pamiętam, jakie były różnice między dpsami - później już nigdy takich przepaści nie było, a nawet jeśli ktoś odstawał to i tak były to coraz mniejsze odstępy. Ponadto, jeśli już występują znaczące różnice to raczej w górze stawki wynikające z tego, iż w danym momencie dany spek jest op, a tego następstwem będą dość rychłe nerfy. Środek stawki od dawien dawna jest mocno wyrównany. Istnieją pewne problemy z niektórymi spekami pure class, na które Blizzard wydaje się nie mieć do końca pomysłu jeśli chodzi o PvE (np Subtlety Rogale)

A tutaj na załączonym obrazku, dlaczego nie warto się sugerować tym, co w danym momencie jest na topie:
LINK

Co więcej dane są mocno niestabilne na początku nowych kontentów (dużo nowego gearu plus ludzie generalnie uczą się nowych walk) bądź większych patchy.

Te różnice między klasami może mają jakieś znaczenie dla top 100 gildii, które operują w dość nietypowym środowisku szybkiego progressu przez hard mody z minimalnym gearem z normali. Cała reszta może to traktować jako ciekawostkę, bo w ich przypadku to, że spek x na papierze robi 1% mniej dpsu niż innych nie jest aż tak bardzo istotne w stosunku do wszystkich innych czynników, które decydują o tym, czy bossy się sprawnie przewracają. Co więcej, różne klasy i speki maję pewne utlity, które bardzo pomaga na niektórych encounterach i akurat paladyni generalnie dosyć przyzwoicie się w tym względzie prezentują. A że ilość healerów i tanków w rajdzie jest ograniczona, retrasy są mile widziane nawet jeśli statystycznie nie topują meterów.

WoW naprawdę od dawna jest dość przyzwoicie zbalansowany i te wszystkie dysputy o wyższości cyferek jednego speka nad innym są wybitnie wyolbrzymione, jeśli spojrzeć na cały obrazek, a nie tylko top x na WoLu.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
permalink wysłany:
A, żeby tak wrócić do paladyna, to jakie są staty dla tanka? Z tego co dotąd wyszukałem to należałoby szukać jakiegoś kompromisu między kontrolą zabijanego przez rajd cholerstwa a przeżywalnością :>
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
permalink wysłany:
Jedno nie wyklucza drugiego. Jako paladyn pakujesz w hit/expertise, by zmaksymalizować ilość Holy powera, i w wyniku najczęściej mieć włączone Shield of the Righteous. Każdy chybiony, uniknięty lub sparowany generator HP zmniejsza uptime SotR. Tyle wystarczy ci wiedziec

Hit (to cap)7,5% > Expertise (to hard cap) 15% > Mastery = Haste > Avoidance

Tu jest reszta teorii:
LINK

I btw, niech jakis mod przeniesie ten topic do forum paladynów, przecież tam jest jego miejsce...
permalink wysłany:
Ja sie nie zgodze iz Wow ma balans klas dosc dobry tak jak mowil ktos wczesniej . To dlaczego wychodza caly czas patche ktora poprawiaja klasy? dlaczego nie mozna zrobic perfekcyjnego balansu? Moim zdaniem bedzie bylo i jest z tym balansem tak samo dzis np arcane mag jest Op nasteppny patch palek retri:)
  Caritas
permalink wysłany:
to w tym patchu arcane mage jest OP? intrygujące jesteś pewnien że gramy w tym samym patchu? z ciekawości zapytam: od kiedy grasz?


http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/12/Jon-Stewart-Stephen-Colbert-Bravo-Wow.gif
  Picas
permalink wysłany:
Caritas napisał :
to w tym patchu arcane mage jest OP? intrygujące jesteś pewnien że gramy w tym samym patchu? z ciekawości zapytam: od kiedy grasz?
On podał przykład.

Nie wiem jak wcześniej ale od początku Cata do teraz to palek retri miał przeważnie pod górę. Bywały momenty kiedy dostawał buffa i robił przyzwoity dps. Jednak zazwyczaj jest dużo poniżej w rankingach pod klasami stricte dps (mag, rogal, lock czy hunter).

Jeżeli chcesz grać paladynem to z pewnością szybciej dostaniesz się do grupy raidowej jako healer lub tank.
  tripleh
permalink wysłany:
Picas bardzo prosze zebyś podał mi twoja rotacje holly na raidzie jak ustawiasz cdki, czym healasz i ogolnie bardzo bym Cie prosił. I jeszcze jakie adeony uzywasz .
  Caritas
permalink wysłany:
picas napisał :
On podał przykład.
Co nie zmienia faktu, że nie miał racji. Najwyraźniej umknął Wam post Liliji albo nie kliknęliście na linka albo nie graliście przed Cata, gdzie o jakimkolwiek balansie nie było mowy. W porównaniu z tym, co było, jest dużo lepiej.
A wracając do paladyna: no ok, "pod górkę"? logi mówią co innego - pala robił przyzwoity dps.
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/12/Jon-Stewart-Stephen-Colbert-Bravo-Wow.gif
permalink wysłany:
Podalem przyklad nie mowilem ze kiedykolwiek on byl pro czy tez nie poprostu podalem przyklad
  Lilija
permalink wysłany:
atemiz napisał :
Ja sie nie zgodze iz Wow ma balans klas dosc dobry tak jak mowil ktos wczesniej . To dlaczego wychodza caly czas patche ktora poprawiaja klasy? dlaczego nie mozna zrobic perfekcyjnego balansu? Moim zdaniem bedzie bylo i jest z tym balansem tak samo dzis np arcane mag jest Op nasteppny patch palek retri:)
WoW jest grą bardzo złożoną i wątpię, aby idealny balans klas kiedykolwiek zaistniał. Chociażby fakt, że różne speki różnie się sprawują na różnych encounterach jest ku temu przeszkodą. Natomiast Blizzard dąży do minimalizacji różnic - dlatego ciągle wychodzą nowe patche. Z perspektywy całego WoWa Cataclysm i MoP miały zdecydowanie najlepszy balans klas (w PvE - PvP to zupełnie inna bajka). Co więcej, o ile wszelkie braki w balansie klas są widoczne w tych najlepszych gildiach, to im wolniejszy progress gildii różnice szybko zaczynają się zacierać, bo tak naprawdę są mniejsze niż to, co daje gear, umiejętności graczy, a nawet latency (duże latency mocno boli dpsów) czy inne liczne przyczyny wolniejszego progressowania.

Ponadto, wszystkie klasy co dodatek dostają coś nowego. To co wygląda ok na papierze nie zawsze potem w praktyce wychodzi, więc dopiero mając dane z serwerów live można ostatecznie zaobserwować, co wymaga poprawy. Inna sprawa to, że nawet drobna zmiana mechaniki speka może doprowadzić do nieprzewidzianych skutków, które dopiero dobrze widać w rzeczywistości.

Ostatecznie jest jeszcze kwestia tego, że gracze są kreatywni i często wynajdują synergie bądź zastosowania różnych mechanik, których Blizzard do końca nie przewidział.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
permalink wysłany:
O dzięki, najdłuższy poradnik do postaci jaki widziałem ;) Ale jak ogarnę się w tankowaniu paladynem, to przynajmniej będę mógł byc z siebie zadowolony.

Co do balansu, to właściwie jak go rozumiecie? Na pewno wszyscy tak samo?;) I wątpię by kiedyś był. Za dużo klas i ich specjalizacji. Fajnie, że blizz co patch coś zmienia, bez tego byłoby nudno.
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
  Lilija
permalink wysłany:
liq napisał :
Co do balansu, to właściwie jak go rozumiecie? Na pewno wszyscy tak samo?;) I wątpię by kiedyś był. Za dużo klas i ich specjalizacji. Fajnie, że blizz co patch coś zmienia, bez tego byłoby nudno.
No właśnie temat jest dość złożony.

Pierwszy aspekt to tzw. Patchwerk, czyli rodzaj walki gdzie stoisz i bijesz bez żadnych (lub z mininalnymi) zakłóceń. Balansowanie pod tym względem nawet nie byłoby takie trudne i myślę, że nawet stan obecny tego typu balansu jest przyzwoity. Problem w tym, że takich walk już dawno nie ma, bo albo jakieś RNG bądź mechanika walki zmusza do biegania, zmian celu, przerw, etc.

I tutaj właśnie dochodzi cała komplikacja, że niektóre klasy robią lepszy dps na AoE, niektóre na multidot, niektóre mają lepszy burst, niektóre mniej tracą w ruchu etc. Klasy, które są silne w kilku z tych aspektów statystycznie będą wyżej na większej ilości walk.

Natomiast DPS to nie wszystko. Różni dpsi przynoszą różne utility i to też się wlicza do całości ich przydatności w rajdzie, mimo że nie widać tego bezpośredni w cyferkach.

Ostatecznie balans klas nie polega na tym, że wszyscy mają robić taki sam dps. Chodzi o to, żeby żadna klasa nie odstawała na tyle, aby nie miała miejsca w rajdzie czy też, żeby żadna klasa nie była na tyle potężna na danej walce, żeby nie opłacało się brać kogoś innego. Takie sytuacje zawsze w jakimś stopniu będą miały miejsce w tych najbardziej topowych gildiach, natomiast jak już wcześniej wspomniałam, dla zdecydowanej większości gildii rajdowych różnice w potencjalnym dpsie pomiędzy spekami nie mają aż tak ogromnego znaczenia i różnice te realnie wynikają mocniej z gearu, umiejętności gracza, przyjętej taktyki, jakości internetu i sprzętu etc.

Na koniec jeszcze jedna dygresja: granie pod tabelki jest bardzo popularne. Nabijanie sobie cyfr na celach, które nie mają zginąć, wyleczą się lub nie są w danym momencie priorytetem kosztem tego, co w danym momencie się bić powinno, to dość częsty zabieg top logów na WoLu.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
permalink wysłany:
@Up
Aby na pewno gramy w tą samo grę? Piszesz tak dużo, a wynika z tego tak mało. Link który podałaś pokazuje JAK BARDZO klasy nie są zbalansowane. Różnice między nimi są ogromne. Mimo, że dla Ciebie ich nie ma. Wcale lock nie jest najlepsza klasą, różnica między retrasem a DK wcale nie jest duża... no ani troche. Tak więc skończ opowiadać bajki, bo są one dość fantastyczne.

Nawet w przeciętnych gildiach widać różnice klas, może nie tak bardzo. Ale nadal to widać.
  Lilija
permalink wysłany:
Shirai napisał :
@Up
Aby na pewno gramy w tą samo grę? Piszesz tak dużo, a wynika z tego tak mało. Link który podałaś pokazuje JAK BARDZO klasy nie są zbalansowane. Różnice między nimi są ogromne. Mimo, że dla Ciebie ich nie ma. Wcale lock nie jest najlepsza klasą, różnica między retrasem a DK wcale nie jest duża... no ani troche. Tak więc skończ opowiadać bajki, bo są one dość fantastyczne.
Widzisz jak niestabilne są dane od początku 5.2? Dla lepszej prezentacji popatrz sobie, co się działo po każdym kontent patchu w przeciągu 2 ostatnich lat:

LINK

Zobacz jak duże skoki występują u szczególnie skrajnych klas w przeciągu ostatniego miesiąca:

LINK

Grasz w WoWa już chyba na tyle długo, żeby zdawać sobie sprawę, iż te skrajne wyniki w pierwszej kolejności przyciągną uwagę Blizzarda, jeśli chodzi o najbliższe zmiany klasowe.

Big picture > suche cyfry

Pozwolę sobie powtórzyć: ten stan balansu klas to cudo w porównaniu z TBC. Te różnice w większości gildii nie mają realnego wpływu na to, czy boss się przewraca czy też nie - wiele innych czynników wpływa na to zdecydowanie mocniej, dlatego dla zdecydowanej większości graczy podążanie za owczym pędem aktualnych TOP na WoLu naprawdę nie ma większego sensu. Teraz stan jest jakiś tam - jak wyjdzie 5.3 (a chyba nie jest tak odległy) wszystko się może pozmieniać i przede wszystkim ustabilizować ponieważ kontent już będzie mniej więcej znany i upgrade gearu również wolniejszy.

P.S. Pozwoliłam sobie zerknąć na wasze logi z kilku ostatnich killi - kolejność dpsów jak i różnice między nimi nie specjalnie się pokrywają ze statystykami z WoLa. No i dziwie się, że tak nisko cenisz retri palków skoro we własnej gildii masz przykład ładnych cyfr od tegoż speka - zazwyczaj wyżej od warlocków.
http://i.imgur.com/cznxz.gif