Witam wszystkich,
Dopiero zacząłem grać w Wowa i mam pare pytań ogólnych do bardziej doświadczonych graczy. Jest to moja pierwsza gra MMO, aczkolwiek przygodę z cRPG zacząłem lata temu przy pierwszych Falloutach i Baldurach:).
1.Gram Roguiem nastawiam się na PvP. Jako profesje mam aktalnie Mining i Engineering. Czy bonusy od wyskillowanych umiejętności pozostają po ich skasowaniu (np. teraz skiluje mining dostaje premie do staminy, następnie mining kasuje, żeby wyskilować skinning i uzyskać premie do ctitical chance i w efekcie mam i premie do staminy i do crit)?
2. Czy opłaca się przy levelowaniu pozostać przy Mining/Engineering czy może lepiej przerzucić się na alchemie? Dobra miksturka nie jest zła :)
3. Czy po skasowaniu umiejętności i ponownym jej nauczeniu pozostaje mi ich poziom umiejętności, który wytrenowałem przed skasowaniem ? Np. teraz bym rozwijał alchemie żeby robić potiony, później będę chciał rozwijać leatherworking, żeby mieć pancerze. Czy jak w którymś momencie stwierdzę, że są potrzebne miksturki to moge pójść do trenera ponownie się nauczyć umiejętności i robić miksturki wysokopoziomowe czy od nowa będę musiał uczyć się tej umiejętności? (jeśli od nowa to ROZUMIEM, że ten zabieg jest bez sensu :))
4. Czy te dodatkowe umiejętności są później przydatne (First aid, fishing, cooking). Teraz na 13 lvl staram się je rozijać, ale są nieprzydatne. W podobnym tempie postać sama się leczy. Czy później jak już zdrowie liczone jest w tysiącach regeneruje się równie szybko czy wtedy właśnie lepiej jest coś zjeść, zabandażować rany? Czy nie łatwiej kupić miksturki leczące. Rozumiem, że i tak, i tak jest dobrze, ale chodzi mi głównie o ekonomię czasu (pamiętając, że czas to pieniądz:).
5. Czy WoW w czesie postępów w grze jest ciągle wymagający? Dlatego rozpoczynam przygode z MMO, bo aktualne single-playerowe cRPG, są żenująco proste nawet na najwyższych poziomach trudności. (tęskno do gier w których trzeba było pogłówkować i grać rozważnie i rozważnie rozwijać postać, teraz w większości niezależnie jak rozwiniesz to i tak bez problemu ukończysz)
6. Czy w WoW jest ogólna linia fabularna (albo dla rasy, albo dla klasy) zespalająca questy główne w całość, czy jest głównie szereg questów głównych i setki pobocznych?
7. Jak to jest z resetowaniem drzewka talentów? Czy to kosztuje, czy koszt zwiększa się wraz z poziomem czy może wraz z liczbą resetów?
8. Czy jak gram na serwerze PvP to każdy może mnie z przeciwnej frakcji zaatakować? Np. 80 lvl mnie będącego na 13 lvl? W których krainach można zacząć napotykać graczy przeciwnych frakcji i mniej więcej przy którym levelu? Rozumiem że na 80 to już nie problem, ale miło by było zacząć pojedynkować się już przy 13 lvl z równymi sobie. Czy jedynym wyjściem są Battle Grounds (a jak tam z lvl przeciwników?).
9. Na czym polegają Rajdy, Instancje, Dungeons? Mniej więcej wiem, ale czym się od siebie różnią oprócz poziomu trudności (inny ekwipunek dostępny czy jak)? Od którego levelu warto na nie chodzić, żeby mieć z tego jakąś przyjemność?
Wiem, że pytania pewnie są trywialne, ale lubie mieć sytuację jasną. Czy jest jakiś podręcznik z mechaniką gry coś na wzór podręczników do fabularnych RPG? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrowienia i powodzenia,
Koniu
|
|
1. Bonusy nie pozostają. Co do wyboru to może jakiś rogal się wypowie pzoatym duże znaczenie ma czy PvE czy PvP.
2. Co kto lubi bo np. ja nigdy nie leveluje proofki podczas expienia postaci robie to dopiero na max lvlu. 3. Tak jest to zabieg bez sensu :) 4. First Aid w sumie do PvP, a w PvE wyamrło :( Kiedyś na raid bez FA nie dało rady się dostać, a teraz to bleh... Pozostałe dwie to głównie do zarabiania. 5. WOWa nie da się ukończyć. Rozwój postaci tzw. talenty możesz zmienić w każdym momencie. Jeśli szukasz wyzwań to są to PvE (Raidy Heroic) , PvP (Rated Battleground, Arena) oraz achivmenty. WoW to MMO i jesli chcesz jakiś wyzwań to samotnie za dużo nie da rady XD Dobijasz 85 i zaczyna sie gra. 6. Przeważnie jest to główan linia która prowadzi Cię za rączke z miasta do maista. Pobocznych jest nie za wiele. W MOPie ma się to zmienić i nie będzie "tunelowego" questowania. 7. Koszt zwiększa się wraz z liczbą resetów, ale są to małe koszta. 8. PvP jest "prawie" wszędzie z wyjątkiem kilku miejsc. Co do spotykania i pojedynkowania się z innymi to najlepiej na BG bo na open pvp mało sie dzieje przez zlikwidowanie wędrówek ... Teraz to wszystko jest za pomocą teleportu ... Kiedyś to były bitwy pod summoning stone pod isntami i to było coś czuło się że nie mozna sobie radośnie zbierac kwiatków co za rogiem czai się wróg. 9. Raidy - 10 lub 25 osobowe w trybie raid finder, normal lub heroic zaczną Cie interesować na 85 lvlu. Zanim zaczniesz na nie chodzić musisz ubrac się na dungeonach. Możesz też załapac sie na stare raidy w celu zdobycia rzeczy do tranmogyfikacji. Dungeony- 5 osobowe wypada Ci na nie chodzić podczas levelowania ze względu na questy jakie są w nich(tony expa). Na max lvlu zaczniesz od dungów normal po czym wskoczysz na heroic a nastepny krok to raid finder. Dungi wymagają znikomych umiejętności, ale są trudniejsze niż Raid Finder XD serio... instancje to własnie dungi lub raidy jak kto woli. |
|
@up - oj, zrobiłem niepotrzebny wall of text . Ale to tam wiesz, nie ma że boli, mój tekst jest długi i rzeczowy.
Spoiler (pokaż ) koniu52, to Ty :*? Cieszymy się, że wybrałeś WoWCenter . 1. Nie. Ale za to masz dobre profesje wybrane :>. Ewentualnie możesz zmienić na Herbalism-Alchemy lub Skinning-Leatherworking. Rogalowi prawie wszystko pasuje. 2. Leveling jest wyjątkowo prosty, mógłbyś nawet tych miksturek nie mieć. Różnica jest taka, że przy wydobywaniu/zrywaniu kwiatków dostajesz dużo expa, tak więc pamiętaj, żeby miningu nie ignorować i nie levelować w strefach, gdzie tych rud jest mało (nie jestem pewien, czy powyżej 10lvla takie są). 3. Niestety poziom umiejętności po jej skasowaniu zeruje się. Zmienianie profesji jest sensowne na wysokich levelach, gdy wylevelowanie ich idzie bardzo szybko (latający mount + jakiś poradnik i Grandmaster w kilka godzin ). Na niższych się nie opłaca. Miksturek jest pełno w dungeonach, do 60. lvla miałem z 40, głównie dlatego, że nie musiałem z nich korzystać. 4. First Aid rogalowi, który nie ma umiejętności leczniczych może się przydać podczas levelowania w strefach, jednocześnie jedzenie daje to samo, a wcale nie trzeba mieć Fishing i Cooking, żeby było co jeść :>. Znajdziesz je w skrzyniach, questy też je dostarczają. Za to są tylko achievementy i ewentualnie trochę pieniędzy, ale jeśli naprawdę chcesz zarobić, to jeśli znajdziesz materiał (np. Wool Cloth, Magewave Cloth) wystawiaj w domu aukcyjnym. Ceny same Ci się ustawią. Kilka G można zarobić :3. 5. Może od 60. lvla, gdy musisz wejść do old-schoolowych Outlandów. Lokacje 1-60 zostały rok temu, w dodatku Cataclysm, zmienione tak, żeby były szybkie, łatwe i przyjemne. Nie są wymagające, dla Ciebie niestety. Jeśli szukasz wyzwania, możesz wziąć healera/tanka i na dungeonach taką rolę pełnić, ale jak już masz tego Rogala, to przy nim zostań , chyba aż taką tragedią to nie jest. Na 70. pojawiają się heroiczne wersje instancji z drugiego dodatku (The Burning Crusade), dla mnie nie były wymagające, ale grałem tylko we dwie. 6.KEKEKEKEKKE, CO TO ZA PYTANIE. Na stronie głównej masz opisane historie klas i, przede wszystkim, ras. WarCraft jako gra fantasy ma bardzo rozbudowaną fabułę, chociaż nie należy ona do najbardziej dojrzałych i urywających jaja. Jest w niej dużo wątków, rozległa historia, multum interesujących postaci. WoWpedia pozwala się z tym wszystkim zapoznać, ale jeśli naprawdę zależy Ci na jej poznaniu, najlepiej przejdź WarCrafta 3 z dodatkiem, jest to źródło najważniejszych obecnie informacji o fabule. Polecam Ci zakochanie się w historii Nocnych Elfów . Przydatne linki - WoWCenterowa baza danych, najbardziej kompletna encyklopedia o WarCrafcie oraz opowiadania autorstwa Blizzarda. Dodam jeszcze, że całe podłoże fabularne nazywa się popularnie "lore", a WarCraft, jako ponad 15-letnia seria, ma na koncie kilkanaście oficjalnych opowiadań i książek, wydanych także po polsku. 7. Resetowanie do 30lvla się nie opłaca, wtedy dostajesz możliwość wprowadzenia tych talentów ponownie (Dualtalent Specialiaztion), tj. masz pierwszą specjalizację, naciskasz przycisk i masz drugą specjalizację. Teraz masz ustawioną pierwszą. Gdy przestawisz na drugą talenty z pierwszej zostaną zachowane w takim układzie, ale nie będą aktywne, za to działać będą te, ustawione w drugiej. Kosztuje z każdym resetem i lvlem więcej, chyba obydwa czynniki są brane pod uwagę. Dla jednego talentu się nie opłaca, chyba, że wziąłeś nie tą specjalizację, którą chciałeś. Podpatrzyłem sobie Twoją postać i te CAŁE trzy punkty dobrze rozdałeś :>. 8. Tak, na tym polegają serwery PvP. Jednakże 80. lvl nic nie dostanie za to, że Ciebie zabije, wysokopoziomowi gracze tak robią, jeśli są złośliwi, chociaż w WoWie w większości bardzo rzadko się to zdarza. W każdym razie nie prowokuj ich . Battlegroundy mają przedziały levelowe, tj. 10-14, 15-20 itd. Co paręnaście poziomów odblokowują się nowe bg. Na razie masz dostępne tylko dwa, Warsong Gulch (czyli Capture the Flag) oraz Arathi Basin (dominacja punktów na mapie). Na 20lvlu wszystkie lokacje do levelowania są neutralne, tj. część z nich należy do Hordy, część do Przymierza (chociaż fabularnie tak nie jest, orkasy zabrały Ashenvale, a ludziowie kradną The Barrens). Grałem nelfem na PvP do 60. i takich incydentów nie miałem :>, NAWET JEDEN KEK grzecznie na pojedynek mnie wyzwał :O. 9. Rajdy, instancje i dungeony to osobne lokacje, które w jednej chwili wpuszczają od 5-25 graczy. Instancja to właśnie określenie takiej lokacji. Dungeony są dostępne od 15lvla i co parę leveli odblokowują się nowe. Każdy ma inna linię fabularną i przedmioty, które można w nich zdobyć. Po zdobyciu 15lvla odblokowuje się Dungeon Finder, w nim zaznaczasz, które instancje Cię interesują i czekasz, aż znajdzie się 4 innych graczy. W skład takiej grupy wchodzi tank, którego zadaniem jest tzw. trzymanie aggro, czyli skupianie na sobie ataków przeciwników (zły tank to taki, który pozwala, żeby potwory atakowały innych), healer, który ma leczyć wszystkich, jednak jego priorytetem jest uzdrawianie tanka, jeśli zginie albo wyjdzie z grupy, to już koniec :D, trzeba czekać na nowego oraz damage-dealers/DPSy, czyli takie Rogale jak Ty, ich zadaniem jest nienaprzykrzanie się tankowi i healerowi, po prostu mają atakować wszystko. Po zabiciu ostatniego bossa dostajesz super-przedmiot i osiągnięcie, są jednak dungeony, które podzielono na osobne skrzydła (Scarlet Monastery, Dire Maul), wtedy trzeba ubić last bossów ze wszystkich "części". Rajdy to o wiele trudniejsze i bardziej wymagające instancje, grupa zawiera 10 lub 25 graczy. Zabija się w nich przeciwników naprawdę istotnych dla fabuły (np. Króla Lisza lub Deathwinga), potrzeba do tego uber-skilla, to może Ci się spodobać, ale pierwsze są dostępne dopiero na 60lvlu, a w nie nikt nie gra, te odwiedzane pojawiają się na maksymalnym, 85. To nie są oczywiście wersje heroiczne dungeonów, rajdy to osobne lokacje dostępne tylko jako rajdy. Obydwa rodzaje instancji mają dostępne te całe wersje heroiczne, za które są dodatkowe osiągnięcia, lepsze przedmioty, czasami pojawia się dodatkowy boss. Dawno nie było kogoś tak doświadczonego, kto potrafi precyzyjnie sformułować pytanie, jak Ty :>.
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
|
|
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Temahemm, musze jednak rozczarować, ale koniu52 to nie ja. Apropo fabuły, to Warcrafty mam za sobą, padłem ze śmiechu jak w wiosce drwali na samym wschodzie Elvynn Forest dwrale gadali jak w Warcrafcie 2 (nie pamietam czy w 3 gadali tak samo) "yes sir":) Chodziło mi o samą fabułe w WoW. (Offtopując, ostatnio ciężko o fabułe w grze urywającą jaja)
Po waszych odpowiedziach i dwóch wieczorach gry czuje, że zapowiada się ciekawa i długa przygoda. |
|
Otóż to, takich motywów w WoWie jest pełno, za to go uwielbiam .
Każda strefa ma osobny problem do rozwikłania, w Cata są one zazwyczaj związane ze zniszczeniami dokonanymi przez Deathwinga, na tym opiera się duża część fabuły 1-60. @down - nie był okropny, tylko nie był gifem :>. Poza tym troszkę mi się znudził. Teraz będą teksty "jak widzę mordę Sznycla to scrolluje w dół" . Spoiler (pokaż ) @2down - wiem , kiedyś do niego wrócę.
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
|
|
Zmieniłeś avatar... Chwała Ci za to bo tamten był przeokropny ! XD
|
|
Off-top:
Eee, tam moim zdaniem tamten avatar zrobił już się kultowy na wowcenter! Tak jak mój trent albo no-life Kumbola z South Parku! |
|
Buuu, co za pech. Jeśli na battle.necie temat założono na amerykańskim, gracze z Europy nie mogą się w nim wypowiadać. Umieram po prostu, czemu to jest takie nieprzemyślane :<? Facet napisał, że chce z powrotem WoWa, w którym nie było smoków i chodziło tylko o PvP, no cóż, bardzo lubię osoby, które widzą w całej fabule tylko Horda vs. Przymierze.
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
|
|
Co do twojego niekończącego się off-topu:
Tak jest od dawna i to jest normalne, bo po co komu tam pisać? Jak komuś zależy to niech kupi sobie licencję amerykańską i pozdro. Sama podstawka teraz kosztuje tyle co nic. A to drugie to ma właśnie wrócić od nowego dodatku tylko zobaczymy jak wielu graczom będzie się chciało naparzać z wrogą frakcją niż nawalać co tydzień tych samych bossów jak skończona banda botów... |