Albo zepelinem, albo łodzią - Podróżowanie w Azeroth.
Rozbitym Azeroth możemy się już cieszyć od prawie miesiąca. Niszczycielska siła Deathwinga nie poprzestaje na tym i dalej daję się poznać, atakując losowo różne krainy (Tak, oznacza to, że dalej możecie dostać achievement Stood in the Fire) i niszczy wszystko, co spotka na swojej drodze. Również przez nią zmieniły się w mniejszej lub większej części systemu transportu w Azeroth - przez to Blizzard napisał newsa na odświeżonej stronie World of Warcraft dotyczącego właśnie przemieszczenia się w świecie. Zapraszamy do lektury w pełni przetłumaczonego posta.
Cytat z: Blizzard Entertainment (źródło)
Azeroth jest dużym światem i ostatnio stało się jeszcze większe. Nadal są tutaj góry do zdobycia, pustynie do odkrycia, zatoki do przeprawy i rozległe morze dzielące kontynenty. I nie zapominajmy, że poza Azerothem znajduje się zupełnie inny rozbity świat - Outland. Podróżowanie nigdy nie było tak interesujące, a dla niektórych, zagmatwane. Aby rozjaśnić trochę całą sprawę, stworzyliśmy listę ukazującą Ci więcej sposobów na poznawanie świata i spotykanie nowych kreatur od których (prawdopodobnie) zginiesz.
Wierzchowce
Wierzchowce znajdziesz w każdym kształcie i rozmiarze, na dodatek każda rasa ma swój własny typ wierzchowca który staje się dostępny na 20 poziomie. Oczywiście, będziesz musiał się nauczyć jak na nim jeździć i trzymać się na ziemi dopóki nie osiągniesz 60 poziomu - wtedy po zakupie latającego mounta i umiejętności latania, będziesz szybował wśród chmur.
Apprentice Riding - 20 poziom
Journeyman Riding - 40 poziom
Expert Riding - 60 poziom (Pozwala latać w Outland) - wymaga The Burning Crusade
Artisand Riding - 70 poziom
Master Riding - 80 poziom
Cold Weather Flying - 68 poziom (Pozwala latać w Northrend) - wymaga Wrath of the Lich King
Flight Master's License - 60 poziom (Pozwala latać w Azeroth) - wymaga Cataclysm
*Porada - Autostop: Niektóre mounty zostały stworzone tak, aby mogły pomieścić dwie osoby, więc zawsze możesz załapać się na przejażdżkę z przyjacielem.
Flight Masterzy
Za drobną opłatą, możesz skorzystać z usług Flight Mastera. Będziesz musiał znaleźć punkty lotu (czyli flight paths, oznaczone zielonym wykrzyknikiem na mapie) i aktywować je poprzez rozmowę z Flight Masterem zanim będziesz mógł między nimi podróżować, ale podczas eksploracji mapy powinieneś znaleźć je bez problemu. Ważnym jest, aby zapamiętać, że niektóre punkty mogą zostać użyte tylko przez Przymierze, Horde, albo przez obydwie te frakcje. Są one zaznaczone na mapie, czerwone dla Hordy, niebieskie dla Przymierza i złote jako neutralne (obie frakcje mogą z nich korzystać).
Statki
Statki są darmowe i podczas gdy załoga może sprawiać wrażenie że należy do Hordy albo Przymierza (w zależności od portu który jest ich "domem"), to tak naprawdę nigdy nie zaatakują swoich pasażerów. Natomiast mieszkańcy tych portów mogą mieć inne zdanie niż załoga na ten temat. Większość statków dokuje w portach Przymierza i mogą być niewygodnym środkiem transportu dla Hordy, natomiast Botty Bay w Eastern Kingdoms jest portem neutralnym.
Zepeliny
Te latające cuda mogą wyglądać jak unoszące się nad ziemią pułapki śmierci, ale korzystają z najlepsze gobliśnkiej technologii... więc tak, prawdopodobnie są zabójczymi pułapkami. Natomiast trudno jest odrzucić możliwość darmowego przelotu, biorąc pod uwagę goblińską chciwość. Tak jak statki, zepeliny są neutralne w stosunku do obu frakcji, ale mogą być problematyczne w użyciu dla Przymierza.
Portale
Portale są magicznymi konstrukcjami pozwalającymi na podróże z jednej lokacji do drugiej.
Portale magów
Mogą Cię trochę kosztować - głównie z powodu takiego, że mag za tą usługę żąda zapłaty, lub sam jesteś hojny i mu za to zapłacisz. Te portale są tworzone przez magów i pozwalą podróżować całemu party przez nie. Gdy podróżują samotnie, magowie mogą teleportować samych siebie bez potrzeby otwierania portalu.
Portale NPCków
NPCki mogą czasem pomóc Ci dostać się tam, gdzie potrzebujesz, jednak ich metody transportowe są generalnie aktywowane podczas questów.
Statyczne portale
Wiele portali oferuje podróże do wyznacoznych miejsc. Mogą zostać znalezione w różnorodnych miejscach.
Orgrimmar
Stormwind
Portale w Outland
Neutralne portale
Przyzywanie (summoning)
Gdy w okolicy nie ma portalu, możesz poprosić przyjaciela o pomoc. Gracze mogą zostać przyzwani przy pomocy Metting Stone'a znajdujące się przed wejściem do dungeona (wymagania levelowe muszą się zgadzać), lub przy wykorzystaniu umiejętności Warlocka.
Special
Wiele dodatkowych środków transportów wokół świata stanie się dostępnych za pomocą questów, specjalnych przedmiotów, lub NPCków, ale są jeszcze dwie specjalne metody o których nie mogliśmy nie wspomnieć.
Wierzchowce
Wierzchowce znajdziesz w każdym kształcie i rozmiarze, na dodatek każda rasa ma swój własny typ wierzchowca który staje się dostępny na 20 poziomie. Oczywiście, będziesz musiał się nauczyć jak na nim jeździć i trzymać się na ziemi dopóki nie osiągniesz 60 poziomu - wtedy po zakupie latającego mounta i umiejętności latania, będziesz szybował wśród chmur.
Apprentice Riding - 20 poziom
Journeyman Riding - 40 poziom
Expert Riding - 60 poziom (Pozwala latać w Outland) - wymaga The Burning Crusade
Artisand Riding - 70 poziom
Master Riding - 80 poziom
Cold Weather Flying - 68 poziom (Pozwala latać w Northrend) - wymaga Wrath of the Lich King
Flight Master's License - 60 poziom (Pozwala latać w Azeroth) - wymaga Cataclysm
*Porada - Autostop: Niektóre mounty zostały stworzone tak, aby mogły pomieścić dwie osoby, więc zawsze możesz załapać się na przejażdżkę z przyjacielem.
Flight Masterzy
Za drobną opłatą, możesz skorzystać z usług Flight Mastera. Będziesz musiał znaleźć punkty lotu (czyli flight paths, oznaczone zielonym wykrzyknikiem na mapie) i aktywować je poprzez rozmowę z Flight Masterem zanim będziesz mógł między nimi podróżować, ale podczas eksploracji mapy powinieneś znaleźć je bez problemu. Ważnym jest, aby zapamiętać, że niektóre punkty mogą zostać użyte tylko przez Przymierze, Horde, albo przez obydwie te frakcje. Są one zaznaczone na mapie, czerwone dla Hordy, niebieskie dla Przymierza i złote jako neutralne (obie frakcje mogą z nich korzystać).
Statki
Statki są darmowe i podczas gdy załoga może sprawiać wrażenie że należy do Hordy albo Przymierza (w zależności od portu który jest ich "domem"), to tak naprawdę nigdy nie zaatakują swoich pasażerów. Natomiast mieszkańcy tych portów mogą mieć inne zdanie niż załoga na ten temat. Większość statków dokuje w portach Przymierza i mogą być niewygodnym środkiem transportu dla Hordy, natomiast Botty Bay w Eastern Kingdoms jest portem neutralnym.
Zepeliny
Te latające cuda mogą wyglądać jak unoszące się nad ziemią pułapki śmierci, ale korzystają z najlepsze gobliśnkiej technologii... więc tak, prawdopodobnie są zabójczymi pułapkami. Natomiast trudno jest odrzucić możliwość darmowego przelotu, biorąc pod uwagę goblińską chciwość. Tak jak statki, zepeliny są neutralne w stosunku do obu frakcji, ale mogą być problematyczne w użyciu dla Przymierza.
Portale
Portale są magicznymi konstrukcjami pozwalającymi na podróże z jednej lokacji do drugiej.
Portale magów
Mogą Cię trochę kosztować - głównie z powodu takiego, że mag za tą usługę żąda zapłaty, lub sam jesteś hojny i mu za to zapłacisz. Te portale są tworzone przez magów i pozwalą podróżować całemu party przez nie. Gdy podróżują samotnie, magowie mogą teleportować samych siebie bez potrzeby otwierania portalu.
Portale NPCków
NPCki mogą czasem pomóc Ci dostać się tam, gdzie potrzebujesz, jednak ich metody transportowe są generalnie aktywowane podczas questów.
Statyczne portale
Wiele portali oferuje podróże do wyznacoznych miejsc. Mogą zostać znalezione w różnorodnych miejscach.
Orgrimmar
- The Western Earthshrine - oferuje portale do Hyjal, Vashj'ir, Deepholm, Uldum i Twilight Highlands po tym, jak skończysz quest wprowadzający Cię do danej lokacji.
- Tol Barad - znajduje się blisko Western Earthshrine, musisz mieć 85 poziom aby z niego skorzystać.
- Blasted Lands - znajduje się w Valley of Spirits, musisz mieć 58 poziom aby skorzystać z tego portalu. Po użyciu teleportuje Cie do bazy pod Dark Portalem.
Stormwind
- Blasted Lands - znajduje się w Wizard's Sanctum, musisz mieć 58 poziom aby skorzystać z tego portalu. Po użyciu teleportuje Cie do bazy pod Dark Portalem.
- The Eastern Earthshrine - oferuje portale do Hyjal, Vashj'ir, Deepholm, Uldum i Twilight Highlands po tym, jak skończysz quest wprowadzający Cię do danej lokacji.
- Tol Barad - znajduje się blisko Eastern Earthshrine, musisz mieć 85 poziom aby z niego skorzystać.
Portale w Outland
- The Stair of Destiny: oferuje portal do Orgrimmar i Stormwind po obydwu stronach Dark Portal.
Neutralne portale
- Shattrath: W Terrace of Light, portal transportuje tych o odpowiednim poziomie do Isle of Quel'Danas.
- Dalaran: W Violet Citadel, dostępny jest portal dla podróżujących prowadzący do Caverns of Time, aby obronić oś czasu Azeroth przed atakiem Infinite Dragonflight.
- Wewnątrz Sunreaver's Sanctuary (Horda) i Silver Enclave (Przymierze), są dostępne portale do Wintergrasp, Strand of the Ancients, Warsong Gulch, Alterac Valley, Arathi Basin, Eye of the Storm i Isle of Conquest. (Pamiętaj, że do Battlegrounda możesz się zapisać gdziekolwiek jesteś)
Przyzywanie (summoning)
Gdy w okolicy nie ma portalu, możesz poprosić przyjaciela o pomoc. Gracze mogą zostać przyzwani przy pomocy Metting Stone'a znajdujące się przed wejściem do dungeona (wymagania levelowe muszą się zgadzać), lub przy wykorzystaniu umiejętności Warlocka.
Special
Wiele dodatkowych środków transportów wokół świata stanie się dostępnych za pomocą questów, specjalnych przedmiotów, lub NPCków, ale są jeszcze dwie specjalne metody o których nie mogliśmy nie wspomnieć.
- Rocketway Exchange: Gobliny przybyły, a wraz z nimi, ekstra dawka ich pomysłowości. Największe z tych możesz znaleźć w Asharze.
- Deeprun Tram: Biegnące między Ironforge i Stormwind, gracze mogą użyć tego metra, aby w łatwy i darmowy sposób poruszać się między tymi dwoma miastami.
Komentarze:
Wczytywanie komentarzy...
Musisz się zalogować, aby dodać komentarz