Ludek napisał :
Erm co?
Jakie marketingowe bzdety? O co chodzi bo nie zrozumiałem... miałem na myśli "umierające MMO" typu 14 letni EverQuest czy 16 letnia Ultima Online jako przykład, że nie da się "zabić", nawet "śmiercią naturalną" większego MMO tak łatwo nawet jeśli liczba subskrybentów spada...
[..cut..]
Jeśli dobrze kojarzę to nigdzie nie wspomniałem, że gra dosłownie umrze - to już jest Twoja (nad)interpretacja - napisałem, że powoli umiera, a kiedy umrze zależy tylko i wyłącznie od Blizzarda.
Ponieważ liczba potencjalnych konsumentów na rynku MMO jest ograniczona, więc nagle nie nastąpi sytuacja w której WoW będzie miał 10 mln subskrybentów i nowa gra kolejne 10 - po prostu nie ma na to miejsca. Nigdy nie pisałem, że wowkiller to coś co zniszczy WoW'a powiem więcej wątpię aby sytuacja WoW'a i EQ powtórzyła się w najbliższym czasie (czyli powiedzmy ten tzw. syndrom wowkillera) w wypadku jakiegokolwiek nowego IP - to już nie te czasy.
Dla Blizzarda IP tak naprawdę nie ma znaczenia - liczy się baza konsumentów (graczy) do których będzie kierowany produkt (nowe IP) - jeśli WoW będzie się zbyt szybko wykrwawiał to z pewnością nie będą wstrzymywać "Titana" - w końcu lepiej "przesunąć" konsumentów do innego tytułu niż ich definitywnie stracić (to nie rok 2000 i 1-2 MMO na rynku).