Combat - poradnik v1, patch 6.2.2
Specjalizacja Combat - Mechanika
- Adrenaline Rush
Po aktywacji zwiększa regeneracje energi o 100% i szybkość ataku o 20%. W czasie trwania zmniejsza czas odnowienia umiejętności korzystających z energi o 0.2 sekundy.
- Bandit's Guile
Pasywna. Każdy atak zadany za pomocą Sinister Strike powoduje zwiększenie zadawanych obrażeń aż do osiągniecia 30%. Pełen cykl składa się z 3 etapów: Shallow Insight (10% zwięszkone obrażenia), Moderate Insight (20%), Deep Insight (30%). Po osiągnieciu ostatenigo etapu (Deep Insight) mamy zwięszkone obrażenia (30%) przez 15 sekund. Każdy etap cyklu rozpoczyna się po użyciu 4 Sinister Strike. Empowered Bandit's Guild dostepny po osiągnieciu 92 levelu dodatkowo zwiększa obrażenia o 20% podczas etapu Deep Insight.
- Blade Flurry
Po aktywacji pozwala na zadawanie dodatkowo obrażeń czterem celom w około postaci. Obrażenia na dodatkowcyh celach jednak są zredukowane do 35%. Regeneracja energi również jest zmniejszona o 20% podczas trwania umiejętności. Empowered Blade Flurry dostępny po osiągnieciu 92 levelu pozwala na atakowanie wszystkich dostępnych celów w okło postaci, a nie tylko czterach.
- Combat Potency
Pasywna. Otrzymujesz o 5% więcej satystyki Haste ze wszystkich zródeł (przedmioty, buffki). Dodatkowo otrzymujesz szanse na wygenerowanie 15 punktów energii przy każdym udrzeniu lewą ręką (off-hand). Wolnijesze bronie mają większą szansę na wygenerowanie 15 punktów energii.
- Killing Spree
Po aktywacji teleportujesz się za plecy przeciwnika zadając mu 7 uderzeń w ciągu 3 sekund. Jesli Blade Flurry jest aktywne każdy z 7 ataków teleportuje cię za plecy innego przeciwnika zadając mu obrażenia.
- Mastery: Main Gauche Każdy twój atak wykonany prawa ręką (main-hand) ma 17.6% szansy na wykonanie dodatkowego ataku lewą ręka (off-hand) który zada 140% obrażeń od broni. Procent szansy na zdanie dodatkowego ataku wzrasta z każdym otrzymanym punktem statystyki Mastery.
- Revealing Strike
Atak który zwięszka obrażenia wszystkich ataków kończących (finishing moves) przeciwko danym przeciwniku o 35%, trwa 24 sekundy. Zwiększa również szansę na otrzymanie dodatkowego punktu combo o 25% przy każdym użyciu Sinister Strike.
- Ruthlessness
Pasywna.Każdy wydany punkt combo za pomocą ataków kończących (finishing moves) zmniejsza czas odnowienia umiejętności Adrenaline Rush, Killing Spree i Spring o 2 sekundy. Dodatkowo każdy wydany punkt combo na atak kończący ma szanse 20% na wygenerowanie dodatkowego punktu combo i odnowieniu 25 punktów energii.
- Vitality
Pasywna. Zwiększa regeneracje energii o 20% i siłe ataku o 50% (attack power).
Talenty
- Level 15
Różnica pomiędzy trzema dostępnymi talentami to 0.2% obrażeń. Wybór dowolny. Rekomendowałbym jednak Shadow Focus.
- Level 30
Zerowy wpływ na obrażenia. Wybór dowolny.
- Level 45
Zerowy wpływ na obrażenia. Natomiast bardzo mocne talenty redukujące otrzymywanie obrażeń. Pro gracze najczęściej wybierają Cheat Death ze względu na możliwość przeżycia bardzo trudnych sytuacji. Elisiveness również zwiększa bardzo mocno przeżywalność na walkach gdzie otrzymujemy duże obrażenia obszarowe, Feint nie tylko redukuje obrażenia obszarowe ale również zmniejsza wszystkie obrażenie o 30% w trakcie trwania.
- Level 60
Zerowy wpływ na obrażenia. Talenty zwiększające mobilność podczas raidów. Najczęściej wybierany Shadow Step pozwala na szybkie przemieszczanie się bez utraty obrażeń. Blurred Speed również znacząco zwiększa nasza mobilność pozwalając szybko dobiec do celu lub uciec z zagrożonego obszaru. Minusem Blurred Speed jest kosz energii który może przełożyć się na minimalne zmniejszenie obrażeń.
- Level 75
Zerowy wpływ na obrażenia. Aczkolwiek Pray on the Weak zwiększa o 10% otrzymywane obrażenie dla każdego celu który został ogłuszony za pomocą Kidney Shot, Cheap Shot, Sap, Gouge, Blind. Można wykorzystać podczas walk z duża ilością addów. Podobnie Internal Bleed który po użyciu Kidney Shot powoduje krwawienie przez 12 sekund. Stosunkowo duże obrażenia od krwawienia również mogą się przysłużyć podczas raidu z duża ilością mobów.
- Level 90
Zarówno Antycipation jak i Marked For Death zwiększają znacząco zadawane obrażenia. Najczęstszym wyborem jest Anticipation bardzo ułatwiając kontrolę punktów combo. Marked for Death jest bardzo dobrym wyborem podczas walki z duża ilością addów. Osobiście rekomenduje poćwiczyć Marked For Death na każdej walce gdzie jest więcej niż 3 przeciwników.
- Level 100
Venom Rush jest oceniany jako najlepszy wybór zarówno na walki przeciwko jednemu przeciwnikowi jak również na walki z duża ilością addów. Zwiększa regenreacji energi o 5%, maksymalnie do 15% za każdego przeciwnika otrutego trucizną. Działa z Blade Flurry. Shadow Reflection również jest mocnym wyborem aczkolwiek wymaga większej wprawy w użyciu ponieważ należy dobrze współgrać go z innymi umiejętnościami. Rekomendował bym Shadow Reflection dla walk gdzie liczy się szybki burst w krótkim czasie.
Dodałbym również, że Death from Above posiada bardzo ciekawą mechanikę. Nie jest to do końca najgorszy z trzech dostępnych talentów. Problemem jest jednak nauczenie się poprawnego korzystania z umiejętności co w praktyce jest o wiele trudniejsze niż korzystanie z 2 poprzednich. Umiejętność bardzo dobrze współgra z Blade Flurry nie dość, że zadając obrażenia obszarowe sama z siebie to jeszcze łącząc je z obrażeniami z Blade Flurry. Polecam potrenować.
Glyfy
- Glyph of Energy statystycznie zwiększa obrażenia o 2%.
- Glyph of Disappearance statystycznie zwiększa obrażenia o 1.5%.
Pisząc "statystycznie" mam na myśli obliczenia który zostały przeprowadzone przez pro graczy. Nie znaczy, że wybierając je po prostu zwiększą się obrażenia o 2%. Zwiększą się jeśli poprawnie zostaną wykorzystane.
Statystyki
- Główną zasadą jest dobieranie przedmiotów które zwiększają statystykę Agility.
- Aktualny priorytet dla 6.2 to Agility -> Haste -> Multistrike -> Mastery.
Proszę zauważyć, że pro gracze mogą używać priorytetu Agility -> Multistrike -> Haste ponieważ Multistrike współgra z obrażeniami obszarowymi jak również, pozwala na używanie drugiej specjalizacji Subtlety która również ma taki sam priorytet. Dodatkowo polecam śledzić na bieżąco fora na temat priorytetu statystyk, ponieważ bardzo często zdarza się, że nowy patch przynosi również zmiany w statystykach.
Bronie
Bardzo ważna informacja, ponieważ zauważyłem na forum dużo nieścisłości.
ZAWESZE używamy 2x wolnych broni w Combat. ZAWSZE
Jak się domyślacie ma to związek z umiejętnością pasywną Combat Potency.
Wolniejsza broń = większa szansa na dodatkowe 15 punktów energii.
Rotacja
- Ambush -> Revealing Strike -> Sinister Strike -> Slice and Dice -> Killing Spree -> Adrenaline Rush > Eviscerate
- Utrzymujemy Slice and Dice cały czas. Możemy odświeżyć Slice and Dice przy mniej niż 11 sekundach.
- Utrzymujemy Revealing Stike cały czas. Możemy odświeżyć Reaveling Strike przy mniej niż 7 sekundach.
- Używamy Eviscerate przy 5 punktach combo, zawsze.
- Budujemy punkty combo za pomocą Sinister Strike. Revealing Strike wyłącznie aby odświeżyć buffkę.
- Nigdy nie używamy Killing Spree i Adrenaline Rush jednocześnie.
Nowa mechanika pozwala na wcześniejsze odświeżenie obu umiejętności nie tracąc czasu ich trwania. Jeżeli odświeżamy umiejętność poniżej 30% czasu jego trwania to czas ten doliczany jest do odświeżonego czasu. Przykładowo zamiast 24 sekund nasza umiejętność będzie trwać 32 sekundy.
Adrenaline Rush jak pisałem wcześniej, zmniejsza czas odnowienia umiejętności. Jeśli Killing Spree jest w trakcie odnawiania to użycie Adrenaline Rush zacznie zmniejszać czas odnowienia przez co możliwe będzie użycie Killing Spree wcześniej. Prosze pamiętać ze Ruthlessness również powoduje zmniejszenie czasu odnowienia. Tym samym podczas trwania Adrenaline Rush gdzie mamy możliwość spamowania Eviscerate nasz czas dla Killing Spree znacznie się zmniejszy, przez co użyjemy go o wiele wcześniej. To właśnie dlatego nie wolno używać Adrenaline Rush przed Killing Spree ani w trakcie jego trwania.
Polecam również zainstalować addon który pozwoli na śledzenie Bandit's Guild. Aktualna mechanika nie pozwala na tak precyzyjne rotowanie umiejętności aby wstrzelić się w Deep Insight i odpalać na 30% zwiększonych obrażeń. Natomiast, wraz z doświadczeniem będziecie w stanie mniej więcej określić kiedy najlepiej odpalać się aby korzystać ze zwiększonych obrażeń od Bandit's Guile. Polecam poćwiczyć na kukłach.
Gemy i Enchanty
- Dobieramy gemy tak aby odpowiadały aktualnym priorytetom w statystykach.
Specjalnie nie podaje "najlepszych" ponieważ chcę nauczyć was grać a nie odtwarzać gry innych graczy.
Najlepszym rozwiązaniem jest odwiedzenie strony
shadowcraft.com - koniecznie musicie zajrzeć.
gdzie znajdziecie kalkulator statystyk dla waszej postaci. Jest to dedykowany serwis dla rogów tworzony przez pro graczy.
Created
Neshama
|