WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Dragon Soul nerfowane co miesiąc o 5%

permalink wysłany:
Deadeye napisał :
Ile gildii dotyka problem tzw. balansu klas na Spinie? 150 gildii na 25-ce.
Ile gildii dotyka problem za wysokich wymagań na Zon'ozzie, Yorshaju? ponad 1000 gildii

A ile gildii ma 6/8 i progressuje spine na 25? A ile ma 2/8 czy 3/8 i progressuje zon'ozza ? Z du** przyklad...

Deadeye napisał :
Szkoda tylko, że patrzę na logi z 22-23.01 i widze jedna ruska gildia na 25-ce (first kill) 3 magów 2 rogali, inna 2 magow 3 rogali, 4 magow 2 rogali następna etc. Zamiast napierdalać jak głupi aoe damage każda klasa miała dopracowaną single target rotację na te 20 sek i dali radę. Jak nie brakuje skilla nie trzeba 10+ magów i rogali.

Pozdro 600

A retri albo fury juz nie daja rady? Nie tylko mag i rogal sa tam nieproporcjonalnie bardziej "ossom" niz inni. Z drugiej znow strony niektorymi klasami po prostu chocbys sie pocial sucharkami to nie zrobisz burstu ktory innym przychodzi z latwoscia i o to jest caly ten placz a propo spine'a...
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
  Deadeye
permalink wysłany:
Blgns napisał :
A ile gildii ma 6/8 i progressuje spine na 25? A ile ma 2/8 czy 3/8 i progressuje zon'ozza ? Z du** przyklad...

Z dupy to jest odpowiadanie chamsko na coś czego się nie rozumie.
Postaram się jaśniej. W w/w przykładzie dowodziłem, że Spine jest problemem dla tych lepszych gildii, ale gildie ktore do niego doszły stanowią ułamek całości, dużo więcej gildii ma problem z wcześniejszymi bossami i dlatego nerfienie całęj instancji ma sens bo dla jednych dopiero Spine jest przeszkodą nie do przejścia a dla innych już Zonozz.
  Lilija
permalink wysłany:
Pozwolę sobie wrzucić bardzo dobre podsumowanie różnych sposobów nerfowania kontentu by Lore. Wrzucam dlatego, że w 100% obrazuje moje odczucia w tym temacie i jest wyrażone bardziej składnie niż mnie to wychodzi:


Konkluzja: Nerfów się nie uniknie. Nerfy nie powinny być "opcjonalne". Nerfy powinny dotyczyć konkretnych, problematycznych bossów, a nie całości kontentu.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
permalink wysłany:
Jak dla mnie nerf by jakieś gowniksy mogły zabić bosa nie powinno mieć miejsca, to powoduje jedynie znudzenie i odchodzenie dobrych graczy, bo co oni mają robić ? Po wyczyszczeniu kontentów, farmić w nieskończoność ?. Gdzie jakieś wyzwanie ? ... od kilku lat WoW idzie w jednym kierunku ---> Casual playing z garstką tych maniaków którzy pokażą jak zabić bosa . Oby MoP coś zmienił .
  Darkelf
permalink wysłany:
Jak dla mnie nerf by jakieś gowniksy mogły zabić bosa nie powinno mieć miejsca, to powoduje jedynie znudzenie i odchodzenie dobrych graczy, bo co oni mają robić ? Po wyczyszczeniu kontentów, farmić w nieskończoność ?.


Od 6 lat dobre gildie 'farmią' w nieskończoność :). Wake up, don't sleep!
permalink wysłany:
Ale niby, że co - nie byłoby nerfa to farmienie byłoby fajne, a z nerfem, który można WYŁĄCZYĆ, już jest fuj? Zresztą z kim tu dyskutować, "by jakieś gowniksy mogły zabić bosa" dobitnie pokazuje poziom tego pana :)
  Deadeye
permalink wysłany:
Lilija dla kogo problematycznych? Dla gildii top 100 Spine był problematyczny, w tym samym czasie dla tych top 500 Warmaster, a dla tych top 1000 Zon'ozz. Dlaczego znerfić Spine a nie Warmastera albo Zon'ozza. Gracze grający w tych wszystkich gildiach dla Blizza są jednakowo wartościowi płacą ten sam abonament więc zasługują na jednakowe traktowanie. Nerfić należy tych tylko bossów których nie może zabić gildia Liliji? loled
Jak jesteście tacy pro to może niech Blizz robi Bossów pod gildie typu Paragon, jak na przykład Lich King i nigdy nie wprowadza nerfów bo im go nie potrzeba. Ciekawy jestem jakbyście jęczeli jakby Blizz zostawił ICC bez debuffa i po 3-4 miesiącach 10 gildii może by go zabiło. Z tego co pamiętam jedynie Paragon wysilił się aby zabić go bez debuffa z BiS gearem, a z polskich gildii to żadna nie podchodziła do bossa na serio do wejścia buffa 15%, więc może porzućcie swoj elityzm żeby nie przyszedł znów taki czas jak w ICC, że sami będziecie czekać na nerfa podczas gdy topowe gildie będące dawno na farmie będą krytykować takie posunięcia Blizza.

Archangel zły troll zły.

To po wyczyszczeniu kontentu jest jeszcze jakieś wyzwanie? Przecież najlepsze gildie czyściły DS w 3h jeszcze przed wejściem buffa, więc może zastanów się co piszesz.

Wow zawsze szedł w kierunku Casuali jest ich w końcu dziesiątki jak nie setki razy więcej niż hardcore rajderów, więc to się nie zmieni. Masz skilla, grasz w dobrej gildii, czyścisz insty bez buffów, po czym jak nie jesteś zapatrzonym w siebie egoistą to masz w nosie, że wchodzą buffy po to aby gildie/gracze grający na niższym poziomie stawali przed bossami, z którymi mają szansę zamiast walić głową w mur.
A kontent ta czy siak trzeba farmić aby mieć bis gear przed następnym kontentem zawsze tak było więc o co halo? coś się zmieniło (wyjątek to wchodzący kolejny dodatek do gry, gdzie przed nim nie trzeba farmić ostatniego kontentu).
MoP niczego nie zmieni, Blizz nie będzie wydawał kolejnych kontentów co miesiąc tylko dlatego ze 10 gildii typu Paragon/Method etc już go wyczyściło.
permalink wysłany:
Na HC też poszło tak szybko? Nie będę flajmił poziomu trudności rajdów bo nie rajduje ale z tego co pamiętam progress FL i T11 trwał dłużej.
Boże co za żal.

LINK
  Deadeye
permalink wysłany:
Progres hc wg wowprgress.com (dodajcie sobie 7 dni na normale)
DS - Kin Raiders - 13 dni
FL - Paragon - 14 dni
T11 (11 bossów przypominam) - Paragon - Nef 26dni, Sinestra 37 dni, Al'akir 39 dni
  Darkelf
permalink wysłany:
Jednej gildii udaje się coś wyczyścić w 13 dni. Jednej gildii na ponad kilkadziesiąt tysięcy gildii na całym świecie. Faktycznie bardzo łatwy ten boss musiał być. :)
  Deadeye
permalink wysłany:
To stwierdzenie wnosi coś do dyskusji, bo nie rozumiem do czego pijesz? Zamiast rozmawiać na temat każdy czepia się półsłówek i dyskusja dryfuje w nieznanym kierunku.

Archangel przytrolował pisząc, że nie powinni nerfować kontentu bo ludzie się nudzą, na co ja odpowiedziałem, że Ci co szybko zabijają i tak się nudzą, bo muszą farmić kontent żeby mieć BiS gear, żeby się nie nudzili Blizz musiałby wydawać kolejne kontenty co miesiąc, na co Neko z niedowierzaniem zapytał czy tak szybko wszystkie hc-ki są zabijane, no więc podałem mu jak szybko są zabijane.

Nigdzie nie twierdzę, że boss jest łatwy bo ktoś zabija go po 13 dni rajdowania 24/7.
  Lilija
permalink wysłany:
Deadeye napisał :
Lilija dla kogo problematycznych? Dla gildii top 100 Spine był problematyczny, w tym samym czasie dla tych top 500 Warmaster, a dla tych top 1000 Zon'ozz. Dlaczego znerfić Spine a nie Warmastera albo Zon'ozza. Gracze grający w tych wszystkich gildiach dla Blizza są jednakowo wartościowi płacą ten sam abonament więc zasługują na jednakowe traktowanie. Nerfić należy tych tylko bossów których nie może zabić gildia Liliji? loled
Jak jesteście tacy pro to może niech Blizz robi Bossów pod gildie typu Paragon, jak na przykład Lich King i nigdy nie wprowadza nerfów bo im go nie potrzeba. Ciekawy jestem jakbyście jęczeli jakby Blizz zostawił ICC bez debuffa i po 3-4 miesiącach 10 gildii może by go zabiło. Z tego co pamiętam jedynie Paragon wysilił się aby zabić go bez debuffa z BiS gearem, a z polskich gildii to żadna nie podchodziła do bossa na serio do wejścia buffa 15%, więc może porzućcie swoj elityzm żeby nie przyszedł znów taki czas jak w ICC, że sami będziecie czekać na nerfa podczas gdy topowe gildie będące dawno na farmie będą krytykować takie posunięcia Blizza.
Widzę, że naprawdę nie rozumiesz idei designu PvE. Spine wymagał zmiany nie dlatego, że był "za trudny", ale dlatego, że różnica trudności bossa pomiędzy rajdem stackującym magów i rogali, a typowym klasowo zbalansownym składem była zbyt duża. Innym bossem, który wymagał osobnego nerfa i takowy się zdarzył był Yor'sahj, a to dlatego, że hc wersja 25 była nieporównywalnie bardziej wymagająca w kwestii personalnego performance niż 10.

Blizzard ma dane odnośnie zabijalności bossów. Mogliby spokojnie sprawdzać, jak dany boss się prezentuje statystycznie i poprawiać tylko tych, którzy w sposób znaczący odstają od reszty - a chyba dość powszechnym jest, że ludzie wolą stopniowy wzorst trudności bossów w instancji zamiast pojedyńczych "ścian do walnenia w nie głową". Jak Lore dobrze zauważył w swoim Weekly Marmot, chodzi tutaj o percepcję poziomu trudności. % nerfy wszystkich bossów ją zaburzają, a co więcej są bardzo leniwym rozwiązaniem problemu posiadania bazy graczy o bardzo szerokich oczekiwaniach odnośnie poziomu trudności.

Żeby było jasne, ja nie mam nic przeciwko nerfom samym w sobie ponieważ nie wierzę, że można stworzyć zbalansowany kontent bez udziału graczy, a beta testy to zdecydowanie za mało. Natomiast nerf musi z czegoś wynikać. Czy taki Morchok normal, do zabicia którego wystarczą 2 ręce i oczy potrzebował nerfa? Albo nerf Ultraxiona, będącego typowym dps check'iem, zaburza idee tego bossa. Ja rozumiem, co Blizzard chce osiągnąć za pomocą nerfów i ostatecznie nie mam nic przeciwko, żeby ludziom ze słabszym progresem z czasem było łatwiej; nie przeszkadza mi, że dostaną te same epiki, co ja. Ale na miłość boską, dlaczego mam się zgadzać z tym, że Blizzard próbuje to osiągnąć w możliwie najbardziej leniwy sposób, który zaburza obiór gry i jeszcze, żeby tego było mało próbują się wykręcić beznadziejnym argumentem "no bo przecież możecie to wyłączyć" (tak na marginesie, chciałabym poznać osoby, które rzeczywiście wyłączają ten "nerf", bo naprawdę ciekawią mnie okoliczności takiego zdarzenia, którego nawet teoretyczna realność wydaje mi się być bliska 0). A przede wszystkim z czasem każdy kontent przechodzi tzw nerf naturalny, który jest zwany "gearowaniem się".

TLDR: kontent dostępny dla wszystkich: TAK
% nerf całości kontentu nie zależnie od tego, czy jest to komuś potrzebne czy nie: NIE

Tak trochę OT, jeśli chcesz, żeby Twoja argumentacja była traktowana poważnie, powstrzymaj się od osobitych wycieczek i zakładania, że wszyscy oceniają grę z perspektywy tego, co i kiedy w niej osiągnęli. Dostępność kontentu, a jego trudność to 2 zupełnie różne sprawy. Mnie osobiście % nerf kontentu nie podoba się nie dlatego, że coś drastycznie zmienia w moim osobistym odbiorze gry, ale to, że uważam go za złe rozwiązanie problemu, który spokojnie można by było rozwiązać w dużo mniej inwazyjny i przed wszystkim w mądrzejszy sposób.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
  Deadeye
permalink wysłany:
Lilija napisał :
% nerf całości kontentu nie zależnie od tego, czy jest to komuś potrzebne czy nie: NIE
Komuś znaczy komu?
Wobraź sobie, że wg wowprogress mamy ponad 50 tys. gildii z czego Spine'a przed nerfem zabiło 200, Warmastera 1 tys, Ultrę 4k ... Morchoka 12k. I według Ciebie niby tylko Spine potrzebował nerfa a reszta była spoko?
Ja widzę, że przed pierwszym nerfem 76% gildii nie zabiło żadnego hc po 8 czy 9 tygodniach progresu, może dlatego że grają za mało/są gildiami tylko pvp, może dlatego że nie chcą poświęcać czasu na oglądanie taktyk, a może dlatego że nie mają skilla? Pewnie wszystkiego po trochu, mimo to moim zdaniem oni zasługują aby boss, którego nie mogą zabić dostał takiego samego nerfa jak boss którego progresuje i nie moze zabić marne 800 gildii jakim w tym czasie był Spine. A może te 38 tys. gildii nie zasługiwało na pomoc dlatego, że gildie uważające się za elitę zabiły go w pierwszy dzień?
Zapomnij o tym, że grasz w dość dobrej gildii, albo zrób sobie alta w jakiejś słabej to zrozumiesz, że to co dla Pathfindersow jest naciskaniem dwóch przycisków dla słabych gildii jest waleniem głową w ścianę i one tak samo zasługują na nerfa czy męczą Morchoka czy Madnessa.

Lilija napisał :
Albo nerf Ultraxiona, będącego typowym dps check'iem, zaburza idee tego bossa
Każdy boss jest skill check'iem. Każdy polega na maksymalizacji dps-u i minimalizacji damage taken warunki tylko w jakich ma to miejsce są różne: raz się stoi w miejscu, raz biega, raz się bije addy a innym razem uważa się, żeby ich nie zabić. Dlaczego mechanika bossa ma decydować o jego nerfie. Ultrę przed nerfem zabiło 8% ogółu gildii dla reszty wymogi dps-u/hps-u były za wysokie. Wydaje mi się, że te gildie zrozumiały ideę tego bossa jak nie były go w stanie ubić. Dopóki nie osiągną odpowiedniego dps-u te 92% gildii miało walić głową w ścianę bo boss nie zasługuje twoim zdaniem na nerfa. Wydawało mi się, że jesteś przeciwko stawianiu ścian nie do przejścia?


Lilija napisał :
Jak Lore dobrze zauważył w swoim Weekly Marmot, chodzi tutaj o percepcję poziomu trudności. % nerfy wszystkich bossów ją zaburzają
To może powiedzieć tylko osoba co przeszła przez kontent jak burza i potknęła się maksymalnie na jednym bossie. Można prosić o przykład jak to niby nerfy zaburzają percepcję trudności?
Podam swój udowadniający, że nic nie zaburzają. Jeśli gildia ma progres 3/8hc i męczy czwartego bossa to 5% nerf nie spowoduje, że w ciągu tygodnia zabije 8/8 hc. Jeśli gildia ta potrzebowała do zabicia 4 bossa nerfa, to piąty boss z nerfem będzie dla niej wyzwaniem a szósty przez 1-2 tygodnie będzie nieosiągalny zaś siódmy czy ósmy pewnie dopiero po kolejnym nerfie. Przykład to gildie z BL-a. Jakoś nie widzę aby po wejściu 5% nerfa Influence, Hypnosis TNT etc. po zabiciu Warmastera do czego potrzebowali nerfa od razu były w stanie położyć Spina i Madnessa. Na Spina potrzebowali kolejnego nerfa, a na madnessa 2 tyg od zabicia spina, gdzie tu zaburzenie percepcji trudności?

Imo taki sposób nerfowania kontentu jest póki co dużo lepszy niż nerfowanie pojedynczych skilli sprawiających problem lub ich całkowitym wyłączaniu patrz Ragnaross. Stanowi zachętę do próbowania heroixów zamiast czyszczenia normali i dawania sobie spokoju.


Btw:
Lilija napisał :
powstrzymaj się od osobitych wycieczek i zakładania, że wszyscy oceniają grę z perspektywy tego, co i kiedy w niej osiągnęli.
Przeczytaj sobie swoją wypowiedź na temat Ultraxiona, Morchocka i powiedz mi, że to niej ocena gry z perspektywy gracza, który zaczynał kontent z 391 gearem z legendarem i który przeszedł przez tych bossów jak burza i dlatego uważa ich niegodnych nerfowania?