ULTRAXION 5/8 NORMAL
Kompozycja
10man: 2Tank, 2-3Heal, Dps
25man: 2Tank, 5-6Heal, Dps
Taktyka
Ultraxion.. Jedna z najbardziej banalnych walk na której wykłada się najwięcej ludzi… :) A wszystko za sprawą jednego skilla – którego niestety nie używają. Na szczęście.. dowiecie się który ;-) Ba, dostaniecie nawet specjalne macro na niego! Jedziemy.
Walka jest testem na stres DPS oraz Healerów. Czas do enrage’a bossa to 6 minut.
Najważniejsze
Main Tank oraz raid stoją RAZEM w grupie na samym środku platformy przy bosie. Melee DPS mogą stać obok tanka, boss ma bardzo duży hitbox.
Twilight Shift – boss przenosi wszystkich w inny wymiar na samym początku walki, poznajemy to po ciemniejszym tle oraz dużym komunikacie na samym środku ekranu (którego często i gęsto ktoś nie widzi…). W tym momencie wszyscy gracze otrzymują dodatkową zdolność Heroic Will, która to ratuje im tyłki w tej walce, i wszystko zależy od tego czy z niej skorzystają czy nie ;-)
Zdolności Ultraxiona
Unstable Monstrosity – fioletowe pioruny pojawiające się co minutę podczas walki, z każdą minutą jest ich więcej, gdy boss ma mało życia i używa tej umiejętności – wszyscy powinni odpalać CD na przeżycie i masowy heal AoE.
Fading Light – jest to kluczowy skill bossa który rozkłada często ludzi na łopatki, z reguły tych ślepych bądź tych którzy grają na dwa monitory z czego na jednym mają wyłącznie Recounta ;-). Skill ten zadaje debuff który zwiększa dmg otrzymywany przez gracza o 100%. W tym momencie gdy do końca debuffa zostaje około 2-3 sekundy, używamy umiejętności Heroic Will którą otrzymaliśmy na początku walki. To przeniesie gracza do „normalnego świata” i pozwoli uniknąć obrażeń, po paru sekundach wróci do reszty drużyny. Po tym wszyscy muszą przez 10 sekund uważać na aggro ponieważ threat nie jest generowany.
Hour of Twilight – wszyscy gracze w momencie gdy boss castuje tę umiejętność używają Heroic Will, po za Main Tankiem który musi użyć w tej chwili CD na przeżycie (oczywiście nim boss skończy swój cast MT musi mieć 100% HP). Umiejętność tą łatwo rozpoznać po dużej fioletowej kuli na środku przed bosem.
Heroic Will - najważniejsza rzecz podczas walki, umiejętność którą gracze otrzymują na samym początku pokazana jest jako mały dodatkowy pasek nad tymi ze skillami. Jeżeli ktoś używa innego UI niż Blizzard’a (chyba 90% graczy PVE..) o to macro:
Heroic Will Macro
/click ExtraActionButton1
Pomoc od NPC
Thrall – używa skilla Last Defender of Azeroth na waszym MT. Dzięki temu CD MT mają 50% mniejszy czas regeneracji a zarazem trwają o 50% dłużej.
Nozdormu – używa umiejętności Timeloop.
Alextrasza, Ysera, Kalecgos – co 1-2 minuty jeden z trójki smoków umieści na tyłach raidu kryształ, którego za każdym razem może użyć tylko 1 healer – nikt inny, ponieważ każdy z kryształów dodaje odpowiedni dla jego koloru bonus dla healera. Pozwólcie aby każdy z waszych healerów użył po 1 krysztale.
Czerwony: +100% healing done
Zielony: +100% haste, -75% mana (dobre dla szamanów oraz druidów)
Niebieski: każdy twój heal leczy o dodatkowe 50% osoby w pobliżu osoby którą w danym momencie leczysz (holy paladyni)
wersja z działającym linkowaniem skilli: LINK
|
|
Warmaster Blackhorn 6/8 NORMAL
Kompozycja 10man: 2Tank, 2-3Heal, Dps 25man: 2Tank, 5-6Heal, Dps Taktyka Walka toczy się na statku, przypomina bardzo Gunship Battle z Icecrown Citadel. Po raz kolejny 2 tanków. Na co uważamy w tej walce: Małe fioletowe koła na pokładzie których unikamy Duże fioletowe koła (Twilight Onslaught) na pokładzie w które musi wchodzić RAZEM grupa DPS’ów aby rozłożyć ich DMG na ludzi w środku okręgu, inaczej wybucha co kończy się niemal pewnym wipe. Małe kółka, 5-6 najbliższych dps (10man 2-3 wystarczy) powinno wejść w nie aby rozłożyć dmg, nie ma to dużego priorytetu jeżeli któreś pominiecie – ważne aby nie było to zbyt często ponieważ ich wybuchy zadają obrażenia statkowi. Statek posiada własne HP które maleje od wybuchów fioletowych kół, im szybciej zbijamy ady na starcie, tym więcej tego hp zaoszczędzimy. Później dmg jest zadawany wyłącznie poprzez skille bossa (Twilight Onslaught). Faza 1 Dzielimy RangeDPS na 2 grupy które będą zestrzeliwać latające nad nami smoki parami. Po zestrzeleniu 2 smoków na statek zeskakują z nich 2 addy które muszą być trzymane przez tanka któremu zadają narastający debuff. RangeDPS w tym momencie bije kolejne 2 smoki. Po zbiciu 2 add trzymanych przez tanka tapujemy raid i dobijamy kolejne 2 smoki i zeskakują kolejne 2 add. Są 3 fale smoków (czyli 6), oraz 3 fale add (również 6). Po zabiciu wszystkich add i smoków na statek zeskakuje boss. Harpuny dostępne na statku pullują smoki aby znalazły się w zasięgu RangeDPS którzy muszą je BARDZO SZYBKO zbić. Faza 2 Następuje gdy wszystkie ady zginą, boss zeskakuje na statek. Na początku RangeDPS stają razem by mieć zasięg do smoka GARIONA (duży! ciężko nie zauważyć) i zbija go jak najszybciej ponieważ gdy ten żyje rozsiewa na pokładzie statku ogień. Boss powinien być zabrany na koniec pokładu, żeby tankowie mieli pole do manewrowania nim. Zmieniają się co 2 stacki debuffa. Boss tworzy pod sobą plamę która zadaje AoE dmg, tank musi go szybko z niej wyprowadzić. RangeDPS oraz Healerzy stoją podczas tej fazy w grupie. To wszystko, bijemy go, kręcimy tyłkami aż padnie Ahh, najważniejsze chyba: Blackhorn łupie tym mocniej, im mniej ma hp :) LINK |
|
Spine of Deathwing 7/8 NORMAL
Kompozycja 10man: 2Tank, 2-3Heal, Dps 25man: 2Tank, 5-6Heal, Dps Teoretycznie robi się to na 1Tank. Zdań na temat tego encountera jest parę, niektórzy robią na 1Tank i zbijają tylko 1 mackę, inni na 2Tank i zbijają 3… Najlepiej będzie jak sami do tego dojdziecie i będziecie to robić w najwygodniejszy dla was sposób. Poniżej macie opisane najważniejsze rzeczy na które trzeba podczas walki zwrócić uwagę. Taktyka Jest to walka w której największą uwagę poświęcamy dla add, ponieważ jeżeli nie nauczymy się szybko ich zbijać nabijając stacki głównemu add w odpowiednim momencie dobijając go – będziemy się męczyć i pewnie tego nie zrobimy ;-) Corruption – w każdej „fazie” są ich 4 sztuki, wyglądają jak macki z Yogg-Saron’a tyle że ogniste ;-) Zbijamy ich 3 sztuki (na LFR jedną), z dziur po nich wychodzą małe add. Przy mackach musimy uważać na Fiery Grip oraz Searing Plasma. Corrupted Blood – małe add wychodzące z otworów po mackach, należy je zbijać bezpośrednio przy Hideous Amalgamation (duży add). Nabijają mu stacki które są bardzo ważne w momencie gdy ten będzie ginąć. Add ten posiada dwie zdolności, Absorbed Blood oraz Burst (normal 25 oraz normal 10) Hideous Amalgamation – duży add który pojawia się po zbiciu macki. Zostawiamy w każdej minifazie wyłącznie jednego. Na nim nabijamy stacki debuffa zadawanego przez mniejsze Corrupted Blood. Zazwyczaj add ten jest dobijany gdy ma 8-9 stacków debuffa. Dobijać go należy przy ścianie górnej skorupy – gdy ten ginie wybucha, skorupa się lekko odrywa a pod nią pojawia się kolejny add. Add ten posiada dwie zdolności, Nuclear Blast oraz Superheated Nucleus. Burning Tendons – add który pojawia się pod oderwaną skorupą, na jego zbicie mamy około pół minuty, ponieważ gdy jego cast Seal Armor Breach dojdzie do końca skorupa opadnie i będziemy musieli lecieć od początku. Gdy jednak uda się go zbić, skorupa odpryśnie całkowicie i wracamy do zbijania macek, dużego add, i kolejnego Burning Tendons.. I tak 3 razy, ponieważ skorup do oderwania jest 3. Deathwing roll – boss co jakiś czas obraca się w lewo bądź w prawo. W tym momencie wszyscy gracze muszą iść na sam koniec bossa (lewy lub prawy róg) i schować się przy jego skorupie tak aby zablokowała wypchnięcie graczy po za planszę. [youtube]yLu5pWvDpD8[/youtube] Pełen dokładny opis ze skillami: LINK |
|
dzis dorzuce ostatnią :)
wysłane po 55 minutach 34 sekundach:Madness of Deathwing 8/8 NORMAL Kompozycja 10man: 2Tank, 3Heal, Dps 25man: 2Tank, 6Heal, Dps Taktyka Drugi encounter Deathwinga a zarazem ostatni boss do pokonania w raidzie Dragon Soul. Walka o dziwo jest prostsza od Ragnarosa… Ale tylko ze względu na to co się dzieje dookoła nas! (nie ma tak łatwo). Podczas tej walki gracze dostają 4 dodatkowe buffy od aspektów (od każdego jeden) które są przy platformach. Arm Tentacle – „ręka” bossa przyczepiona do platformy, posiada dwie zdolności którymi są Burning Blood oraz Agonizing Pain. Regenerative Blood – MT (Main Tank) trzyma add które pojawiają się pod ręką (Arm Tentacle) bossa z przodu. Ady te zadają kumulujący się debuff Degenerative Bite. Mutated Corruption – OT (Off Tank) łapie jak najszybciej mackę która pojawia się z tyłu platformy i wraz z MDPS zbijają ją jak najszybciej stojąc w grupie. Umiejętności to Crush oraz Impale. Elementium Bolt - w momencie gdy z tyłu platformy MDPS i OT zbijają mackę, w kierunku środka platformy od bossa leci meteor który trzeba szybko zbić, ponieważ po wylądowaniu zadaje AoE dmg Elementium Blast. Ady które pojawiają się pod macką bossa muszą być zbijane równie szybko AoE ponieważ im dłużej żyją – tym większy zadają dmg. Walka toczy się na 4 platformach (przy każdej widnieje jeden ze wspomnianych wcześniej aspektów), i to od której zaczniemy decyduje o tym który z debuffów otrzymanych dzięki aspektom tracimy najpierw. Powyższy opis adów i tego co robią MT i OT dotyczy każdej z minifaz (4 platformy) i wszystkie czynności są powtarzane. Na 4 platformie po zbiciu dużej macki którą trzyma OT powinien być odpalony BL aby macka/ręka bossa została jak najszybciej zbita. Po zbiciu ręki na 4ej platformie między platformą na której są gracze a drugą pada ryj deathwinga, wtedy spalamy wszystkie CD i nabijamy DPS aż padnie nie pozwalając mu naładować swej energii do 100% ;-) Oczywiście w międzyczasie zbijając add Elementium Fragment. Kolejność platform NOZDORMU (druga od lewej) – Nozdormu’s Presence, który daje nam 20% haste. YSERA (druga od prawej) – Ysera’s Presence, który zwiększa nam healing done o 20%. ALEXSTRASZA (pierwsza z lewej) – Alexstrasza’s Presence, który zwiększa nam ilość HP o 20%. KALECGOS (pierwszy z prawej) – Kalecgos’ Presence, który zwiększa nam dmg done o 20%. Wersja z linkami do skilli/spelli: LINK |
|
Z deathwingiem spodziewałem się czegoś bardziej w stylu tego smoka z wotlk, kiedy dookoła nas była ta lawa, z dwóch stron nadlatywały jakieś mniejsze smoczki, wszędzie pełno ognia i w ogóle. No, i oczywiście świetnie się czuła ekspedycja w deephlom, kiedy nad nimi wisiał smoczy tyłek ;D
|
|
Przecież normalnie Deathwing ma każdego na hita, więc walka musiała wyglądać tak jak wygląda. Ten jego ogień XD
|
|
Hagara i Zon'ozz 10 i 25 1Tank nie 2 :) mały update ;)
|
|
Ja to myślałem, że aspekty narzucą na Deathwinga jakieś shrinki czy coś i będzie normalna walka ze smokiem ;p, a tu bardzo miłe zaskoczenie :D
Dążący do nieskończoności rozmarzony realista, konsekwentnie zmierzający do celu
|
|
i jak? :D wiele gildii juz 4-5 zlozylo od 1 shota ;p bedzie smiesznie jak za tydzien juz polowa hc bedzie porobiona... i co tu robic przez kolejne pol roku? ;) wydaje mi sie ze blizz jednak mocno przesadzil z tym rajdem :)
|
|
Wątpię, żeby HC tak łatwo poszło jak normal... Poza tym chyba na Blizzconie było coś wspominane o tym, że jakiś raid czy coś zostanie jeszcze dodany przed MoP. Tak samo było przed Cata.
|
|
Spine od Deathwing.
Corrupted Blood – NIE polecam zabijac ich przy duzym addzie poniewaz nabijaja wtedy addowi stacki i bije duzo duzo mocniej. Addy te ginac zostawiaja na ziemie plonacy placek. Polecam te addy zbic aoe w raidzie i pozwolic potem tankowi wprowadzic Hideous Amalgamation w placki ktore momentalnie nastakuaj wtedy buff na addzie ( 1 placek 1 buff). Hideous Amalgamation powinno miec wtedy ~10% hp zeby mozna bylo szybko odprowadzic do pancerza i wysadzic minimalizujac dmg na tanka i ratujac troche many healerom (a to sie przydaje jednak w tej walce). Ponadtwo zauwazylismy ze pancerz ma dwie strony. Zaleznie jak wybucha add moze sie podniesc jedna ze stron. jest to wazne dlatego ze kazda strone trzyma oddzielna macka ktora trzeba znukowac... i jesli nie uda sie za pierwszym razem to kluczowe jest zeby podniesc pancerz ponownie po tej samej stronie. Madness of DeathwingPodczas 2 fazy addy Elementium Fragment. musza byc natychmiast wprowadzone w zolte kulko (buff od Nozdormu) bo dostaja tam -50% attack speed, a bija naprawde naprawde mocno (zakladaja bardzo paskudny debuff ktory przy 5 stackach potrafi 1 shotnac tanka). Tanki musza na tych addach palic cd (zaczynac od buffa ysery). Addy te spawnuja sie 2 razy i naprawde polecam zostawic cd na 2 spawn bo wtedy boss robi tez juz spory aoe dmg (szczegolnie odpalenie hero). Kiedy padna addy zostaje all out nuke bossa, jest to wyscig z czasem bo aoe deathwinga wkoncu bedzie zadawac tak duzy dmg ze nie da sie tego przeleczyc. Spawn 3 duzych addow to praktycznie wipe... przynajmniej na obecnym poziomie sprzetu. W pierwszej fazie polecam tez odsuwanie sie maksymalnie od Elementium Bolt jesli bedzie mial upasc na ziemie (im dalej tym mniejszy dmg). |
|
Oj tam zrobic ds na normalu to jest pestka , tylko trzeba ogarnietych ludzi ktorzy znaja swoja klase a nie retardów którzy wchodzą w szarżę , nie maja wlączonego DBM ani opcji graficznych... ale heroic to jest co inneg , taktyki sa nawet podobne ale nie identyczne :)
|