WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Balans klas

permalink wysłany:
Czy w aktualnym patchu i dodatku istnieje jakieś większe niezbalansowanie klas? Mam na myśli, czy warlock lub shaman, którzy są dość niszowymi klasami rzeczywiście widocznie odstają od innych, popularniejszych, jak hunter lub warrior? Patrzałem na wykresy dpsów i popularności klas na różnych stronach i wyraźnie widać różnice. Czy jest to spowodowane tym, że warrior pod gladiatora jest rzeczywiście op, a reszta jest po prostu gorsza i nie opłaca się nimi grać? Mam w planach zagranie shamanem, lecz wykresy trochę mnie zniechęciły. Czy będę na takim samym "gruncie" grając tymi klasami?
permalink wysłany:
nie wiem czy jest większy sens sugerować się tymi wykresami..
graj czym Ci się podoba, jak wiadomo po każdym dodatku Blizzarda cisną, że ta klasa jest słabsza niż była, a ta mocniejsza niż była i jest niesprawiedliwie.
  voodoo5
permalink wysłany:
Nie polecam shamana, jak masz grac pod dps (po prostu slaby) i pvp (no nerfed tremor, nic niechroni nas jak np banka pala, block maga i nic nam nie rekompensuje braku ochrony przed burstem). Resto nie gralem aren (gralem przeciwko i byl najlatwiejszym healem do ubicia). Lepiej juz maga/locka/druta jako castera, pala, dk, war mdps i preja, holy, druta heala. Szkoda, bo tez lucie shama.
permalink wysłany:
Dps to nie wszystko, ccki, buffy, duże możliwości przerywania castów czy wiele innych rzeczy też są ważne. Jeśli chcesz grać protem czy hunterem tylko dlatego, że duża osób nimi gra czy dlatego że są silni to powodzenia. Dla mnie i tak będzie tylko feral, rogue, mage bez względu na to czy będzie op czy nie. Jak poświęcasz się jednej klasie bezwzględu czy jest to szaman czy lock to predzej czy później zobaczysz efekty. Nie wybieraj klasy bo ma o 1k wiekszy dps itd
.
permalink wysłany:
Nie graj szamanem pvp, chyba że chcesz anulować subskrybcję po tygodniu czasu.

Co do PvE:
oto jak wygląda dps szamana enh w pigułce:
http://i.imgur.com/fRrOFbj.png


Biorąc pod uwagę ostatnie buffy na LL i SS o 20%, można łatwo wykalkulować(biorąc pod uwagę że LL i SS w naszej rotacji stanowią <25% źródła obrażeń) że buff który otrzymaliśmy przelicza się na ogólny wzrost całkowitego dpsu o ~5%.

O ile taki buff jest dla nas "w miarę akceptowalny" przy aktualnym gearze (średni ilvl 630), to przyglądając się simcraftom im wyżej tym gorzej. W 630ilvl, jesteśmy bodajże na 18 miejscu patrząc na dps. W gearze z poziomu mythic nasza pozycja spada na przedostatnią, zaraz nad priestem shadow z talentem Void Entropy, a co najciekawsze - jeszcze jedno oczko niżej jest dpsujący priest holy :D

Podsumowując: blizzard spierdolił skalowanie dla enha i o ile nie wprowadzi jakiś drastycznych zmian w przelicznikach to na nic zda się płaskie podnoszenie dimejdżu.
Najlepsza statystyka elementala skaluje się 31% lepiej niż best stat enha.
Druga statystyka 18.2% lepiej.
Trzecia o 7% lepiej.

A i zanim zacznie się hurr durr, szaman wcale nie jest taki zły na dungeonach:
Może i nie jest, ale jedyny fakt który działa na naszą korzyść to przekurwisty OP buff na Fire Nova, który wprowadzili wraz z premierą 6.0.2.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę jak bardzo wymagające pod względem mobilności są walki w WoD + brak castu LB w ruchu, przy byle jakiej konieczności przesunięcia się i zaprzestania zadawania obrażeń - nasz dps szybuje w dół szybciej niż tupolew w brzozę.

Dziękuję za uwagę, wracam do expienia DK.

PS. dla porównania źródła dpsu ferala:
http://i.imgur.com/8jZh0R6.jpg
http://i.imgur.com/CEDw2av.pnglast.fm
permalink wysłany:


Słuchaj. Wyobraź sobie że masz najlepsze itemki pod klasę Szamana. Talenty glyphy itd. Ok jesteś już w świece wyobraźni? Super. Stoisz w miejscu i naparzasz w parę kukiełek. Kukiełki dostają, osiągasz limit dpsu jaki jesteś w stanie wykonać. Obok Ciebie naparzają inne klasy i też się nie ruszają i mają lepszy dps. Czemu się tak dzieje? Każda klasa ma tak naprawdę podobny lecz inny cel w grze drużynowej. Teraz wyszedł nowy dodatek i ciężko na początku zbalansować klasy. Całkiem możliwe że w raz z wydaniem kolejnych patchy będzie lepiej. Szaman był kiedyś i jest mocnym supportem lecz nie główną siłą uderzeniową. Spowolnienie? Szaman rzucaj totem! Nadchodzi mass fear. Szaman totem!. Pare osób zgineło na Bossie będzie wipe? Szaman po wipe'ie rzuć reinkarnacje i podnieś:). Jakiś mob ma na sobie buffa? Szaman zdejmij Buffa. Z kolei warlock kiedyś na samym dnie, wśród najrzadziej wybieranych postaci na main charakter pod koniec Pand najbardziej lubiany. Powód? Zielony ogień giga mega damage pod aoe. Dwa lecące chaos bolty mordo bicie ponad milion! Co do wieczniej dyskutującej rzeszy graczy walczących o kto robi lepszy damage między walczących wręcz a walczących dystans.
Klasy walczące wręcz mają instant skille czyli nie czekają aż im się załaduje przysłowiowy fireball czy kamehame i biją na Hurraa. Casterzy którzy tylko stojąc mogą porządnie przyłożyć muszą unikać plamek pułapek złych duchów etc muszę biegać przy czym tracą czas na uderzenie. Sorry za chaotyczny wpis ale jestem po hektolitrach kawy i nie mogę się doczekać powrotu do domu żeby wybić 100 monkiem:)
permalink wysłany:
Balans klas na tym patchu nie istnieje. Widać kolosalną różnice. Pytasz o szamana? Odradzam. Lubię tą klasę za mechanikę ale on jest po prostu bezużyteczny. Jedyne co możesz robić szamanem to grać PvE, nie jako dps lecz healer.
permalink wysłany:
Potwierdzam, Szaman to nie jest najlepszy wybór niestety.
permalink wysłany:
ABHAZEL napisał :

Słuchaj. Wyobraź sobie że masz najlepsze itemki pod klasę Szamana. Talenty glyphy itd. Ok jesteś już w świece wyobraźni? Super. Stoisz w miejscu i naparzasz w parę kukiełek. Kukiełki dostają, osiągasz limit dpsu jaki jesteś w stanie wykonać. Obok Ciebie naparzają inne klasy i też się nie ruszają i mają lepszy dps. Czemu się tak dzieje? Każda klasa ma tak naprawdę podobny lecz inny cel w grze drużynowej. Teraz wyszedł nowy dodatek i ciężko na początku zbalansować klasy. Całkiem możliwe że w raz z wydaniem kolejnych patchy będzie lepiej. Szaman był kiedyś i jest mocnym supportem lecz nie główną siłą uderzeniową. Spowolnienie? Szaman rzucaj totem! Nadchodzi mass fear. Szaman totem!. Pare osób zgineło na Bossie będzie wipe? Szaman po wipe'ie rzuć reinkarnacje i podnieś:). Jakiś mob ma na sobie buffa? Szaman zdejmij Buffa. Z kolei warlock kiedyś na samym dnie, wśród najrzadziej wybieranych postaci na main charakter pod koniec Pand najbardziej lubiany. Powód? Zielony ogień giga mega damage pod aoe. Dwa lecące chaos bolty mordo bicie ponad milion! Co do wieczniej dyskutującej rzeszy graczy walczących o kto robi lepszy damage między walczących wręcz a walczących dystans.
Klasy walczące wręcz mają instant skille czyli nie czekają aż im się załaduje przysłowiowy fireball czy kamehame i biją na Hurraa. Casterzy którzy tylko stojąc mogą porządnie przyłożyć muszą unikać plamek pułapek złych duchów etc muszę biegać przy czym tracą czas na uderzenie. Sorry za chaotyczny wpis ale jestem po hektolitrach kawy i nie mogę się doczekać powrotu do domu żeby wybić 100 monkiem:)

ty tak na poważnie?...
http://i.imgur.com/CEDw2av.pnglast.fm
permalink wysłany:
ABHAZEL napisał :
Powód? Zielony ogień giga mega damage pod aoe.
Wszystko fajnie, tyle że kolor ognia nie ma akurat wpływu na damage.
permalink wysłany:
Dziękuję za odpowiedzi. A jak sprawa wygląda z warlockiem? Porównywalny dps z innymi magicznymi klasami i opłaca się nim grać? Czy lepiej wziąć bardziej użytecznego maga/shadow priesta/balance druida? Lub inaczej, która magiczna klasa jest teraz najbardziej "w formie" i da się nią grać bez nieprzyjemnych sytuacji niezbalansowania ze strony przeciwników?
permalink wysłany:
Podszedłem humorystycznie do tematu. A co do ognia to skrót myślowy. Nie wstrzeliłem przycinku Proste jest to że warlock wcześniej nie wymiatał a dodali mu osobny qest line z zielonym ogniem oraz ulepszyli skurczybyka gdzie może niektórych zainteresować do zagrania . Oczywiście mówię tutaj w czasie przeszłym gdyż nowy dodatek nowe modyfikacje klas.

Ogólnie dziwię się że tak zjechaliście szamana żeby biedny chłopaczyna nie pograł bo kiepski w pvp i tyle. Moim zdaniem i będę go podtrzymywał nie ważna jest klasa a ważny jest gracz. Dane technicznie/ statystyczne też mają dużo do powiedzenia ale powiem wam tak że same zagranie klasą która ma lepsze wyniki nie zrobi z Ciebie Mastera
permalink wysłany:
Erisdar napisał :
ABHAZEL napisał :

Słuchaj. Wyobraź sobie że masz najlepsze itemki pod klasę Szamana. Talenty glyphy itd. Ok jesteś już w świece wyobraźni? Super. Stoisz w miejscu i naparzasz w parę kukiełek. Kukiełki dostają, osiągasz limit dpsu jaki jesteś w stanie wykonać. Obok Ciebie naparzają inne klasy i też się nie ruszają i mają lepszy dps. Czemu się tak dzieje? Każda klasa ma tak naprawdę podobny lecz inny cel w grze drużynowej. Teraz wyszedł nowy dodatek i ciężko na początku zbalansować klasy. Całkiem możliwe że w raz z wydaniem kolejnych patchy będzie lepiej. Szaman był kiedyś i jest mocnym supportem lecz nie główną siłą uderzeniową. Spowolnienie? Szaman rzucaj totem! Nadchodzi mass fear. Szaman totem!. Pare osób zgineło na Bossie będzie wipe? Szaman po wipe'ie rzuć reinkarnacje i podnieś:). Jakiś mob ma na sobie buffa? Szaman zdejmij Buffa. Z kolei warlock kiedyś na samym dnie, wśród najrzadziej wybieranych postaci na main charakter pod koniec Pand najbardziej lubiany. Powód? Zielony ogień giga mega damage pod aoe. Dwa lecące chaos bolty mordo bicie ponad milion! Co do wieczniej dyskutującej rzeszy graczy walczących o kto robi lepszy damage między walczących wręcz a walczących dystans.
Klasy walczące wręcz mają instant skille czyli nie czekają aż im się załaduje przysłowiowy fireball czy kamehame i biją na Hurraa. Casterzy którzy tylko stojąc mogą porządnie przyłożyć muszą unikać plamek pułapek złych duchów etc muszę biegać przy czym tracą czas na uderzenie. Sorry za chaotyczny wpis ale jestem po hektolitrach kawy i nie mogę się doczekać powrotu do domu żeby wybić 100 monkiem:)

ty tak na poważnie?...
Teraz i tak reinkarnacja liczy się jako normalny battle res... nie ma co jej zachowywać na walki :D
http://backloggery.com/ludek_cortex/sig.gif
Poważny avatar by Kojt <3
  voodoo5
permalink wysłany:
Spotyka się dwóch chińczyków, nadludzi z boskim wręcz refleksem. Jeden gra szamanem, a drugi czymkolwiek innym w specu do pvp. Kto wygrywa?
permalink wysłany:
ABHAZEL napisał :
Podszedłem humorystycznie do tematu. A co do ognia to skrót myślowy. Nie wstrzeliłem przycinku Proste jest to że warlock wcześniej nie wymiatał a dodali mu osobny qest line z zielonym ogniem oraz ulepszyli skurczybyka gdzie może niektórych zainteresować do zagrania . Oczywiście mówię tutaj w czasie przeszłym gdyż nowy dodatek nowe modyfikacje klas.

Ogólnie dziwię się że tak zjechaliście szamana żeby biedny chłopaczyna nie pograł bo kiepski w pvp i tyle. Moim zdaniem i będę go podtrzymywał nie ważna jest klasa a ważny jest gracz. Dane technicznie/ statystyczne też mają dużo do powiedzenia ale powiem wam tak że same zagranie klasą która ma lepsze wyniki nie zrobi z Ciebie Mastera

Owszem ważny jest gracz. Ale czasami gracz jest bezsilny, jeśli jego postać jest nic nie warta. A niestety w przypadku szamanów tak jest. Jak napisałem wyżej RESTO PVE, nic poza tym. Najbardziej mnie bawi zniszczenie tremora. Teraz gracz musi przejawiać cechy wróżbity Macieja.