WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Mythic Mode. Moje odczucia i obawy ;)

permalink wysłany:
Moim zdaniem gildia rajdujacym obecnie heroici w wersji 10m bedzie bardzo ciezko o kolejne 10 osob na podobnym poziomie. Sam tak gram, w niektorych tierach idzie mi lepiej, w innych gorzej (obecnie siedzie na 9/14 hc i mecze spoilsy wiec wydaje mi sie ze nie ma tragedi ;) ) takze uwazam ze mythic mode dotyczy rowniez mojej gildii. Jak pisalem w pierwszym poscie uwazam ze to spowoduje mniejsza ilosc ludzi rajdujacych mythic(heroic) poniewaz sporo gildi sie rozpadnie podczas proby przejscia z 10 na 20. A czesto jest tak ze po rozpadzie gildii gracze rezygnuja z gry i nie szukaja dalej (Przekonalem sien a wlasnej skorze). Ja mam nadzieje ze to nie przejdzie albo przynajmniej zmniejsza ilosc ludzi z 20 do np. 15 albo cos.
permalink wysłany:
Problem w tym, że ten cały Mythic to obecny Heroic i gildie które już złozyly sklad pod Heroici dzisiejsze i zgrały się będą teraz zmuszone robić fuzje i rekrutacje co jest całkowicie nie fair.

Sądzę natomiast, że blizz przed tą decyzją zapewne rozmawiał z Top gildiami na ten temat.

Pozatym wszystko moze sie zmienic, bo ludzie beda plakac i lamentowac wiec spokojna glowa :)


Moim zdaniem pomysł nie trafiony, ale gdyby Mythic był czymś jeszcze trudniejszym niż Heroic to wtedy bym zgodził się na te 20, a takto Normal który juz byl łatwy bedzie teraz jako Heroic to akurat śmiechu warte jest :)
  Tomia
permalink wysłany:
Bardzo dobrze ze poziom dla najlepszych graczy jest jeden, a nie tak jak teraz 10 i 25 man. Przynajmniej nie będzie dwóch wyścigów o najlepsze gildie, czy tez tarć miedzy graczami typu: raidujecie 10hc bo są łatwiejsze itp. Dla blizzarda tez będzie łatwiej zbalansować i dopracować odpowiedni poziom trudności dla tylko jednego trybu.
permalink wysłany:
Generalnie pomysl zeby rajd mial jeden rozmiar jest swietny i potrzebny,ze wzgledu na roznie rozbieznosci miedzy 10/25 ktore nie sa dobre dla gry. Chociazxby kwestia tankow w t15 to dobry przyklad. Z Paladynem i monkiem bylo o wiele latwiej progressowac 10 niz z kazdym innym setupem tankow. Podobnie z hilami bylo. GL,HF z progressem bez disci preja. Takich przykladow traginczego designu bylo gesto wczesniej.

Klopot w tym ze to jest za pozno. Po TBC,Wrathu ta zmiana bylaby spoko, ale teraz gdzie od groma wiecej ludzi rajduje heroici w wersji 10 to moze byc ciezka przeprawa okupiona rezygnacja duzej ilosci rajderow. Kurde,smiem powiedziec ze ta zmiana mialaby sens teraz kiedy w wowa graloby jak za wotlka 12m ludu. Ale kiedy ludzi zainteresowanych rajdowaniem hc jest coraz mniej to moze byc gwozdz do trummny dla rajdowania.
  Lilija
permalink wysłany:
tuptup napisał :
Napisze jeszcze raz to samo bo ludzie czytać nie umiecie chyba><. Mythic to poziom trudności dla NAJLEPSZYCH GRACZY, a nie dla wszystkich jak leci. Żeby go robić trzeba się będzie 'troszkę' pomęczyć zaczynając, od rekrutacji jeśli jesteś gildią 10tkową.
No jest najtrudniejszy, ale nie trudniejszy od obecnego heroika.
http://i.imgur.com/cznxz.gif
permalink wysłany:
Dobre, 90%+ osób mówiących, że to nie problem to super bohaterowie z LFR, ludzie którzy ledwo są w stanie normal wyczyścić i prawdopodobnie nigdy nie widzieli HC raid'ó (i pewnie nigdy nie zobaczą) kiedy były aktualnym contentem lub osoby które nigdy nie próbowały rekrutować ludzi którzy nie są okropni.

Najlepiej chyba, żeby takie osoby nie wypowiadały się na temat czegoś o czym nie mają ŻĄDNEGO pojęcia (i do tego to ich w ogólne nie dotyczy) i wróciły do swoich LFR'ów.

permalink wysłany:
Pavvcik napisał :
Dobre, 90%+ osób mówiących, że to problem to super bohaterowie z LFR, ludzie którzy ledwo są w stanie normal wyczyścić i prawdopodobnie nigdy nie widzieli HC raid'ó (i pewnie nigdy nie zobaczą) kiedy były aktualnym contentem lub osoby które nigdy nie próbowały rekrutować ludzi którzy nie są okropni.

Najlepiej chyba, żeby takie osoby nie wypowiadały się na temat czegoś o czym nie mają ŻĄDNEGO pojęcia (i do tego to ich w ogólne nie dotyczy) i wróciły do swoich LFR'ów.

+1
  Goraidh
permalink wysłany:
Landmaj napisał :
Przecież nikt tym 10-osobowym grupom nie broni raidować, a najwyższy poziom trudności to nie jest rzecz do raidowania "z kumplami". 75% poziomów trudności możesz z nimi zrobić, tylko na najwyższy trzeba coś więcej. To nie Lego Warcraft tylko World of Warcraft. Ta gra nie ma przechodzić się sama, coś by z nią było nie tak jakby najtrudniejsze rzeczy można było zrobić z zebraną na szybko grupą znajomych...

Chyba jednak nie do końca wiesz jak rajdują gildie grające hardmody na 10-tkach - wiele z nich ma w miarę stały skład od kilku patchy, często od początku Cata. Nawet jeżeli nie zaczynali jako "grupa kumpli", to po 2-3 latach wspólnego grania często się w takie paczki dobrych znajomych zmienili. I teraz będą zmuszeni albo znaleźć kolejnych 10 osób o porównywalnym poziomie, mających tyle samo czasu, potrafiących się odnaleźć w tej konkretnej grupie z jej zwyczajami, wadami, poczuciem humoru etc. Nie każdy dobry (skillowny) gracz, pasuje do każdej grupy rajdowej i jest w stanie się z innymi dogadać. Znalezienie kogoś z kim chce się grać i kto gra na poziomie danej grupy/gildii wcale nie jest takie proste. A co dopiero znalezienie 10-12 takich osób. Dodatkowy problem będą mieć gildie narodowe (wystarczy spojrzeć na mmo-champ, na narzekania Finów czy Szwedów) i te grające na low/mid serwerach. Żeby móc złożyć 20-stkę będą musiały migrować na bardziej zaludnione serwery, bo u siebie nie będą mieć szans na znalezienie uzupełnień.

Nafur napisał :
Generalnie pomysl zeby rajd mial jeden rozmiar jest swietny i potrzebny,ze wzgledu na roznie rozbieznosci miedzy 10/25 ktore nie sa dobre dla gry. Chociazxby kwestia tankow w t15 to dobry przyklad. Z Paladynem i monkiem bylo o wiele latwiej progressowac 10 niz z kazdym innym setupem tankow. Podobnie z hilami bylo. GL,HF z progressem bez disci preja. Takich przykladow traginczego designu bylo gesto wczesniej.

Klopot w tym ze to jest za pozno. Po TBC,Wrathu ta zmiana bylaby spoko, ale teraz gdzie od groma wiecej ludzi rajduje heroici w wersji 10 to moze byc ciezka przeprawa okupiona rezygnacja duzej ilosci rajderow. Kurde,smiem powiedziec ze ta zmiana mialaby sens teraz kiedy w wowa graloby jak za wotlka 12m ludu. Ale kiedy ludzi zainteresowanych rajdowaniem hc jest coraz mniej to moze byc gwozdz do trummny dla rajdowania.

This.

Dodatkowo, w moim odczuciu, to nie jest problem tylko gildii grających hardkorowo 10-many, czy nawet tych semi-hc. Ta zmiana to także spory problem, dla rajdujących bardziej casualowo 2-3 dni w tygodniu gildii, które powoli czyszczą sobie normal i po 2-3 miesiącach dochodzą we własnym tempie do heroików, nie przejmując się specjalnie tym, że HC rajderzy zabili ostatniego bossa długo przed nimi. Te gildie, po wyczyszczeniu normala nie będą miały szans na dalsze rajdowanie w swoim tempie, na swoim poziomie i też mogą mieć problemy z utrzymaniem składu - bo skoro po tych 2-3 miesiącach do wyjścia patcha mają skończony rajd, to co mają robić dalej? Na HC (nowy mythic) nie pójdą, bo nie mają dodatkowych 10-ciu ludzi, a tłuczenie normala (teraz szumnie przemianowanego na HC) przez kolejne pół roku nie wygląda zachęcająco i nie daje rajderom żadnych szans na rozwój i zmierzenie się z nowymi mechanikami.

Dodatkowo zastanawia mnie jak będzie rozwiązany problem różnic między flexem a normalem (czyli normal/HC w WoD). Jeżeli mają się różnić, tak jak obecnie, tylko poziomem HP bossów i ilością zadawanych przez nich obrażeń, to nie widzę wielkiego sensu rozdzielania tych dwóch trybów, skoro oba będą miały możliwość grania składem o zmiennej ilości graczy. To raczej wprowadzi na normalach (przyszłych HC-kach) więcej zamieszania i kombinowania w stylu "na walkę nr 7 zabieramy dodatkowego healera, a na walkę nr 3 dodatkowego DPSa" ale na resztę bossów idziemy w 10-tkę, bo tak łatwiej. A ten dodatkowy heal/DPS będzie mieć rozwalony cały reset i prędzej czy później poszuka sobie grupy do grania w stałym składzie.
permalink wysłany:
Wreszcie się ogarnęli... :>
permalink wysłany:
Eliska napisał :
Problem w tym, że ten cały Mythic to obecny Heroic i gildie które już złozyly sklad pod Heroici dzisiejsze i zgrały się będą teraz zmuszone robić fuzje i rekrutacje co jest całkowicie nie fair.

Sądzę natomiast, że blizz przed tą decyzją zapewne rozmawiał z Top gildiami na ten temat.

Pozatym wszystko moze sie zmienic, bo ludzie beda plakac i lamentowac wiec spokojna glowa :)


Moim zdaniem pomysł nie trafiony, ale gdyby Mythic był czymś jeszcze trudniejszym niż Heroic to wtedy bym zgodził się na te 20, a takto Normal który juz byl łatwy bedzie teraz jako Heroic to akurat śmiechu warte jest :)


Ludzie dawali rade zbierać 40 ogarnientych ludzi w Vanilli by robić Naxxa? Dawali
Ludzie dawali rade zbierać 25 ogarnientych ludzi w tBC by robić BT/MH/Sunwell? Dawali
Ludzie dawali rade zbierać 25 ogarnientych ludzi w WotLK by robić HC 25 ICC? Dawali

Jak ktoś chce robić Mythici to musi dostosowywać się do gry, a nie na odwrót.

Do tego już mówicie jakbyście doskonale wiedzieli jakie i jak trudne bossy będą w pierwszym tierze WoD'a. Ogarnijcie się ludzie. informacji o raidach nie ma wieć nie macie podstaw by gadać jak łatwe będą normale/heroici czy Mythicale.
permalink wysłany:
Przeciez przed chwila na panelu dyskusyjnym mowili ze jak ktos gra teraz hc to mthici beda dla niego ;) Takze jak juz wiele osob pisalo wczesniej

Flex->WoD Normal
Normal->WoD Heroic
Heroic->WoW Mythic.

permalink wysłany:
NecroMac napisał :
Ludzie dawali rade zbierać 40 ogarnientych ludzi w Vanilli by robić Naxxa? Dawali
Ludzie dawali rade zbierać 25 ogarnientych ludzi w tBC by robić BT/MH/Sunwell? Dawali
Ludzie dawali rade zbierać 25 ogarnientych ludzi w WotLK by robić HC 25 ICC? Dawali

Jak ktoś chce robić Mythici to musi dostosowywać się do gry, a nie na odwrót.

Do tego już mówicie jakbyście doskonale wiedzieli jakie i jak trudne bossy będą w pierwszym tierze WoD'a. Ogarnijcie się ludzie. informacji o raidach nie ma wieć nie macie podstaw by gadać jak łatwe będą normale/heroici czy Mythicale.

Nie masz bladego pojęcia jak TERAZ trudno zebrać grupę. Ile graczy grało wtedy, a ile gra teraz. Szczególnie gdy gra się w grupach z ludzmi ze swojego kraju, polska, rosja, finlandia, szwecj, niemcy to wszystko sa kraje które będą miały ten sam problem, liczba graczy jest OGRANICZONA. Więc skończ pierdolić od rzeczy, bo aż się przykro robi. To MY płacimy za gre, i jeśli nam ktoś ma na siłe zmieniać to co nam sie podoba, to spora czesc graczy znajdze inna gre... taka prawda.
permalink wysłany:
Goraidh napisał :
Chyba jednak nie do końca wiesz jak rajdują gildie grające hardmody na 10-tkach - wiele z nich ma w miarę stały skład od kilku patchy, często od początku Cata. Nawet jeżeli nie zaczynali jako "grupa kumpli", to po 2-3 latach wspólnego grania często się w takie paczki dobrych znajomych zmienili. I teraz będą zmuszeni albo znaleźć kolejnych 10 osób o porównywalnym poziomie, mających tyle samo czasu, potrafiących się odnaleźć w tej konkretnej grupie z jej zwyczajami, wadami, poczuciem humoru etc. Nie każdy dobry (skillowny) gracz, pasuje do każdej grupy rajdowej i jest w stanie się z innymi dogadać. Znalezienie kogoś z kim chce się grać i kto gra na poziomie danej grupy/gildii wcale nie jest takie proste. A co dopiero znalezienie 10-12 takich osób.

Niby wszystko się zgadza ale nie wziąłeś pod uwagę, że w gildiach czy to hardcorowych czy casualowych zawsze są ludzie którzy czekają w rezerwie albo organizują sobie coś na własna rękę, w praktyce brakuje nie 10-12 graczy, a kilku. Oczywiście może spaść poziom takiej grupy, no ale cóż, szanse są dla wszystkich równe, a ekipę można zacząć zbierać już teraz. Jak dla mnie zmiana na duży plus.


  Caritas
permalink wysłany:
Jeżeli nie przestaniecie sobie jechać, to uruchomię Banhammera. Ostrzegam po raz pierwszy i ostatni. Następny pojazd personalny zapewni autorowi odpoczynek od forum.

I żeby nie było zdziwienia, że komuś zniknie post albo będzie wyedytowany.
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/12/Jon-Stewart-Stephen-Colbert-Bravo-Wow.gif
  Tooly
permalink wysłany:
Piotrek2k4 napisał :
Niby wszystko się zgadza ale nie wziąłeś pod uwagę, że w gildiach czy to hardcorowych czy casualowych zawsze są ludzie którzy czekają w rezerwie albo organizują sobie coś na własna rękę, w praktyce brakuje nie 10-12 graczy, a kilku. Oczywiście może spaść poziom takiej grupy, no ale cóż, szanse są dla wszystkich równe, a ekipę można zacząć zbierać już teraz. Jak dla mnie zmiana na duży plus.

Dla gildii takich jak moja, która obecnie raiduje 10hc w grupie, powiedzmy, 14 osób - z rotacjami w składzie na bossach, absencjami pojedynczych osób spowodowanymi np. pracą - mechaniki raidów WoD Mythic nie będą raczej problemem. Wyzwaniem będzie znaleźć te kolejne ~10 osób, żeby ruszyć poziom Mythic.

Zbyt wiele gildii, które kiedyś raidowało 25 albo "rozmieniło się na drobne", albo po prostu padło. Z przyczyn różnych, ale najczęstszą był fakt, że 25 normalną dało się czyścić tym co było online, ale raid heroiczny w tym samym składzie to już była "mission impossible". Dlatego skoro Blizzard rozdzielił raidy na 25 i 10 - to heroiczną 10 raidowali już w takich gildiach wybrańcy... Stąd rosnący trend gildii raidujących tylko 10 i 10hc. I stąd obawy o Mythic(20) w Warlords of Draenor.
The warm embrace of Tarecgosa's presence encircles me.