
Kompozycja
10man: 2Tank, 2-3Heal, Dps
25man: 2Tank, 5-6Heal, Dps
Taktyka
Ultraxion.. Jedna z najbardziej banalnych walk na której wykłada się najwięcej ludzi… :) A wszystko za sprawą jednego skilla – którego niestety nie używają. Na szczęście.. dowiecie się który ;-) Ba, dostaniecie nawet specjalne macro na niego! Jedziemy.
Walka jest testem na stres DPS oraz Healerów. Czas do enrage’a bossa to 6 minut.
Najważniejsze
Main Tank oraz raid stoją RAZEM w grupie na samym środku platformy przy bosie. Melee DPS mogą stać obok tanka, boss ma bardzo duży hitbox.
Twilight Shift – boss przenosi wszystkich w inny wymiar na samym początku walki, poznajemy to po ciemniejszym tle oraz dużym komunikacie na samym środku ekranu (którego często i gęsto ktoś nie widzi…). W tym momencie wszyscy gracze otrzymują dodatkową zdolność Heroic Will, która to ratuje im tyłki w tej walce, i wszystko zależy od tego czy z niej skorzystają czy nie ;-)
Zdolności Ultraxiona
Unstable Monstrosity – fioletowe pioruny pojawiające się co minutę podczas walki, z każdą minutą jest ich więcej, gdy boss ma mało życia i używa tej umiejętności – wszyscy powinni odpalać CD na przeżycie i masowy heal AoE.
Fading Light – jest to kluczowy skill bossa który rozkłada często ludzi na łopatki, z reguły tych ślepych bądź tych którzy grają na dwa monitory z czego na jednym mają wyłącznie Recounta ;-). Skill ten zadaje debuff który zwiększa dmg otrzymywany przez gracza o 100%. W tym momencie gdy do końca debuffa zostaje około 2-3 sekundy, używamy umiejętności Heroic Will którą otrzymaliśmy na początku walki. To przeniesie gracza do „normalnego świata” i pozwoli uniknąć obrażeń, po paru sekundach wróci do reszty drużyny. Po tym wszyscy muszą przez 10 sekund uważać na aggro ponieważ threat nie jest generowany.
Hour of Twilight – wszyscy gracze w momencie gdy boss castuje tę umiejętność używają Heroic Will, po za Main Tankiem który musi użyć w tej chwili CD na przeżycie (oczywiście nim boss skończy swój cast MT musi mieć 100% HP). Umiejętność tą łatwo rozpoznać po dużej fioletowej kuli na środku przed bosem.
Heroic Will - najważniejsza rzecz podczas walki, umiejętność którą gracze otrzymują na samym początku pokazana jest jako mały dodatkowy pasek nad tymi ze skillami. Jeżeli ktoś używa innego UI niż Blizzard’a (chyba 90% graczy PVE..) o to macro:
Heroic Will Macro
/click ExtraActionButton1
Pomoc od NPC
Thrall – używa skilla Last Defender of Azeroth na waszym MT. Dzięki temu CD MT mają 50% mniejszy czas regeneracji a zarazem trwają o 50% dłużej.
Nozdormu – używa umiejętności Timeloop.
Alextrasza, Ysera, Kalecgos – co 1-2 minuty jeden z trójki smoków umieści na tyłach raidu kryształ, którego za każdym razem może użyć tylko 1 healer – nikt inny, ponieważ każdy z kryształów dodaje odpowiedni dla jego koloru bonus dla healera. Pozwólcie aby każdy z waszych healerów użył po 1 krysztale.
Czerwony: +100% healing done
Zielony: +100% haste, -75% mana (dobre dla szamanów oraz druidów)
Niebieski: każdy twój heal leczy o dodatkowe 50% osoby w pobliżu osoby którą w danym momencie leczysz (holy paladyni)
wersja z działającym linkowaniem skilli: LINK