WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     

Fabuła jako całość- gdzie znajduje się historia?

permalink wysłany:
Witam,
Jestem w uniwersum całkiem nowy, lecz trochę poczytałem o WoWie, dodatkach i ogólnych zarysach historii.. Naszedł mnie pewien wniosek i prosiłbym, aby mi to wytłumaczono bądź mnie poprawiono, jeżeli zbłądziłem. Skończywszy historię z Warcraft III i Frozen Throne, historia dalej kontynuowana jest dopiero w TBC? Z tego co wyczytałem, WoW bez dodatków nie ma de facto linii fabularnej kontynuującej wątki z W3? Czy w WoW poznajemy tylko problemy danych krain, a dopiero w TBC powracamy do historii biegnącej od poprzednich części?

Dzięki za odpowiedzi!
permalink wysłany:
Owszem, w podstawce WoWa nie dzieje się nic, co byłoby bezpośrednią kontynuacją wątków z Warcrafta 3. Dowiadujemy się niby co dalej z Kel'Thuzadem, kim są Old Godzi (ich istnienie zostało zasugerowane w Azjol-Nerub w TFT przy walce z Przedwiecznym), kim jest Ragnaros, ale to są takie ogólnikowe rzeczy, pozbawione konkretnego ciągu przyczynowo skutkowego.
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
https://i.imgur.com/nzTbgNq.jpghttps://c.tenor.com/EdV_frZ4e_QAAAAM/anime-naruto.gif
https://i.imgur.com/DJ3CqHE.jpg
permalink wysłany:
A czy w TBC znajduje się bezpośrednia kontynuacja wątków z Warcrafta 3? I jak potem mają się kolejne dodatki do tego, co zastajemy w TBC? Przepraszam, że mam tyle pytań, lecz ogrom wiadomości jest tak duży, że ciężko to samemu ogarnąć.
permalink wysłany:
No tak jak w trailerze do TBC, Illidan, który po porażce pod Tronem Mrozu uciekł do Czarnej Cytadeli, zaczyna do nas mówić, że co my tacy pewni siebie, potem Kael'thas go zdradza itd. Kolejne dodatki aż do Cata zaczynają się z tyłka, tj. "minęło parę miesięcy i nagle nowy główny zły się obudził" - od końcówki Cata kolejny dodatek jest już w miarę logicznie wprowadzany (np. ratujemy syna Deathwinga pod koniec Cata, a ten odlatuje do dalekich krain, czyli Pandarii; na koniec Pandarii więzimy Garrosha, a ten spiskuje ze smokiem czasu i przenosi się do alternatywnej przeszłości). Generalnie fabuła w WoWie nie jest prowadzona w ten sam sposób, co w Warcrafcie 3, masz inne sposoby narracji (chooociaż teraz już mamy mnóstwo fajnych cutscenek i wyraźnych głównych questów, kiedyś było z tym gorzej).
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
https://i.imgur.com/nzTbgNq.jpghttps://c.tenor.com/EdV_frZ4e_QAAAAM/anime-naruto.gif
https://i.imgur.com/DJ3CqHE.jpg
permalink wysłany:
Wszystko to wydaje się być strasznie chaotyczne. Szkoda, miałem nadzieję na jakąś mocną więź pomiędzy poszczególnymi grami.
permalink wysłany:
To jest tylko MMO, dla porządnej fabuły musieliby stworzyć nowego RTSa.
  Aror
permalink wysłany:
Fabuła jest dobra, tylko trzeba sobie poukładać wszystko. Jak chciałem chronologicznie poznać historię Warcrafta, to siedziałem długo i układałem kolejność gier, książek, komiksów, opowiadań, a nawet gdzie i kiedy najlepiej robić questy, by było fabularnie. Głównie to wziąłem tą chronologię z wowpedii, ale tam właśnie nie było q i opowiadań (oficjalnie niekanonicznych) z poradników, książek RPG i ciężko dostępnych krótkich historyjek lore'owych, które wychodziły na stronie WoWa przy premierach dodatków. Naprawdę nieraz długo myślałem, jak to najlepiej ułożyć. Questów po WotLK już nie układałem, bo od Cata i tak questy są jakoś ze sobą powiązane. Tu jest ta moja chronologia, ale sami musicie rozróżnić, co jest książką, opowiadaniem, grą, komiksem, filmikiem, czy wydarzeniem:
Spoiler (pokażukryj)

wysłane po 6 sekundach:Fabuła jest dobra, tylko trzeba sobie poukładać wszystko. Jak chciałem chronologicznie poznać historię Warcrafta, to siedziałem długo i układałem kolejność gier, książek, komiksów, opowiadań, a nawet gdzie i kiedy najlepiej robić questy, by było fabularnie. Głównie to wziąłem tą chronologię z wowpedii, ale tam właśnie nie było q i opowiadań (oficjalnie niekanonicznych) z poradników, książek RPG i ciężko dostępnych krótkich historyjek lore'owych, które wychodziły na stronie WoWa przy premierach dodatków. Naprawdę nieraz długo myślałem, jak to najlepiej ułożyć. Questów po WotLK już nie układałem, bo od Cata i tak questy są jakoś ze sobą powiązane. Tu jest ta moja chronologia, ale sami musicie rozróżnić, co jest książką, opowiadaniem, grą, komiksem, filmikiem, czy wydarzeniem:
Spoiler (pokażukryj)
permalink wysłany:
Czyli od Cataclysmu fabuła jakoś się tam łączy, a jak wygląda sprawa pomiędzy W3 + FT, a podstawką + TBC + WoLK?
permalink wysłany:
W podstawce nie było jednego dużego wątku fabularnego, za to dziesiątki mniejszych. Poznawaliśmy głównie świat Warcrafta po wydarzeniach z trójki, jego codzienne konflikty, itp. Jeśli nawet byliśmy faktycznie rzucani do rajdów na jakieś poważniejsze dla świata zagrożenie, to nie były one ze sobą za bardzo powiązane. Z tych najbardziej złych dla pamiętających trójkę rozpoznawalny jest chyba tylko Kel'Thuzad. Oczywiście możemy spotkać wielu znajomych bohaterów (którzy w później dodatkach odgrywają ważniejszą rolę).

Jakiś większy cel, do którego dążymy od początku, wprowadzono dopiero od TBC, jednak i tu cały wątek zamykał się w zasadzie w ramach jednego dodatku (jakieś gładsze przejścia obserwujemy począwszy od przejścia z Cata do MoP-a). TBC i WoTLK kontynuują dwa wątki z W3 i jego dodatku, czyli Illidana i Płonący Legion oraz Króla Licza i plagi nieumarłych. W Cataclysmie więzy z trójką są poluzowane i żeby coś się więcej o tym całym smoku dowiedzieć, trzeba by było cofnąć się do dwójki.

MoP to prawie w 100% nowość, bo rozwija koncepcję pandarenów, rasy pierwotnie wymyślonej na potrzeby żartu primaaprilisowego przy W3. Później troszkę ich w dodatku Frozen THrone "upoważniono" (jeden z nich jest jednym z trzech głównych grywalnych postaci bonusowej kampanii w dodatku, a jego pobratymcy są, zdaje się, możliwymi do zwerbowania bohaterami neutralnymi podczas normalnej gry).
permalink wysłany:
@Vengir
Bardzo pełna i wyjaśniająca wszystko co mnie interesowało odpowiedź. A jak wygląda sprawa z WoDem i Legionem?
permalink wysłany:
LINK
“Never waste energy on worries or negative thoughts, all problems are brought into existence– drop them.” - Bruce Lee
https://i.imgur.com/nzTbgNq.jpghttps://c.tenor.com/EdV_frZ4e_QAAAAM/anime-naruto.gif
https://i.imgur.com/DJ3CqHE.jpg
permalink wysłany:
Przy WoD taki jeden ork namieszał z czasem i teraz Azeroth zagraża kolejna inwazja niepokojowych orków. Musimy wyruszyć do ich świata i zgasić zagrożenie w zarodku. Zobaczymy jak wyglądałaby orcza horda niekierowana przez demony (przynajmniej na początku), która dostała zarazem potężnego kopa technologicznego. Zobaczyć można alternatywne wersje orkowych wodzów znanych z W2 (choć akurat Gromasz powrócił także i w W3). Od tego dodatku dużą rolę zaczyna odgrywać Khadgar (ten prawdziwy, ostatnio widziany w W2, a później w mniejszej roli w TBC), pomagający obydwu grywalnym frakcjom. Graczom Hordy pomaga Thrall (też ten prawdziwy).

Legion powinien być wyjaśniony w linku powyżej.
permalink wysłany:
Bardzo mi pomagacie, teraz wszystko robi się coraz bardziej klarowne! Zaczynam doceniać polskie community WoWa, po przygodach z innymi grami MMO/Mulitiplayer to naprawdę miła odmiana.