Lokacje:
Val'sharah - Cenarius zostaje spaczony, Xaviusowi udaje się porwać Malfuriona i Tear of Elune (Pillar of Creation), Ysera zostaje spaczona i walczy z Tyrande i kapłankami i strażniczkami (Sentinelami w sensie) w Temple of Elune, zabijamy ją i Elune wtedy roni drugą Łzę, którą odnosimy Khadgarowi do jego Komnaty w Dalaranie. Wcześniej dzieją się jakieś śmieszki z Maiev i Jarodem i uciekinierami z Pyrewood Village (Gilneas), które mają na celu zretconować Wolfheart i wybielić Maiev. Zabijamy tam Desdela Stareye'a (był w Wojnie Starożytnych jako ważny elf). Generalnie rehash Nocnych Elfów, wszystko to samo, gdzieś tam przewija się jeszcze Broll, furbolgi i harpie.
- Darkheart Thicket - zwieńczenie historii Val'sharah, ratujemy Malfuriona przed avatarem Xaviusa, prawie zero lore.
- Blackrook Hold - Kur'talos Ravencrest i jego armia została przywrócona do życia oraz oszukana przez Nathrezima, przez co Ważny Generał Nocnych Elfów myśli, że to my jesteśmy demonami. Na koniec uwalniamy Kur'talosa z zaklęcia i pomaga nam zabić Nathrezima. Po drodze zabijamy jego DH-córkę.
- Neltharion's Lair - nic się nie dzieje, zabieramy Dargrulowi młot i papa.
- Eye of Azshara - blablabla artefakt Golganetha zostaje odzyskany.
- Vault of the Wardens - odwrócona wersja intra Demon Hunterów, zabijamy bossów, których jako DH jedynie powstrzymywaliśmy, potem dostajemy całkiem interesującą tech-walkę z Cordaną Felsong.
- Court of Stars - nie wiem.
- Sky Hold - ładna lokacja, w której zamyka się wątek walkirii (zabijamy je elo) i Fel-Wikinga-Króla (zabijamy go elo). Walczymy z Odynem, który chce sprawdzić jak waleczni jesteśmy, okazuje się że całkiem waleczni, więc dostajemy od niego kolejny Pillar of Creation.
- Maw of Souls - super dungeon, płyniemy kvaldirskim statkiem przez sztorm i walczymy z Helyą, ale nie zabijamy jej.
+Violet Hold - powtórka z najgorszego dungeona, zero lore, cały dungeon czekasz, aż się w końcu zespawnią kolejne moby.
Rajdy:
Emerald Nightmare - Cenarius ginie i jego dusza wraca do Szmaragdowego Snu, Ursoc też, Ysera też. Zwiedzamy fantastycznie wyedytowane lokacje z Azeroth, takie jak Un'Goro, Thunderbluff i Moonglade rozerwane przez Maelstrom! Śliczna miejscówka, ale nie dotarłem do tego co się dzieje z Xaviusem i Malfurionem.
Nighthold - przeszedłem na LFR pierwszych trzech bossów, z których nic nie wynika, więc wiem tylko tyle, że powraca ten czerwony skurczybyk Krosus z Broken Shore, powraca Tichondrius, Elisande po zabiciu powraca jako duch i nam pomaga, a Gul'dan próbuje wskrzesić Sargerasa w ciele Illidana i zamienia się w demona.
Artefakty i zakony (tylko te, o których coś wiem):
Priest - Turalyon żyje i wysyła nam Armię Światła podczas ataku demonów na zakon, pojawia się Nathrezim Światłą, co sugeruje, że demony można oczyścić z Fel. Calia Menethil, siostra Arthasa, dołącza do zakonu, a
Hunter - Shandris, Hemet, Rexxar, Halduron i zastępczyni Sylvanas walczą z Hakkarem (tym od demon-psów, nie loa).
Demon Hunter - zależnie od wyboru między złym Kainem i dobrym Altruistą albo więzimy Akamę, albo się z nim dogadujemy. Kil'jaeden robi wjazd na zakon i mówi, że nie mamy szans.
Shaman - namawiamy Elementalnych Lordów do walki z Legionem, wątek z Neptulonem ujeżdżającym Ozumata został skasowany, pojawiają się zastępcy Ragnarosa i Al'akira oraz Wieszcz Morgl z Hearthstone'a.
Różne poszlaki wskazują na to, że gdzieś w okolicach Azsuny albo Thal'dranath (czyli Broken Shore) leży więzienie N'Zotha. Deweloperzy mówili, że chcieliby zrobić z Tomb of Sargeras megadungeon (na wzór starego Blackrock Mountain, Maraudonu, Scarlet Monastery czy Dire Maul), no i wg spekulacji gdzieś pod koniec tej instancji Old Godzi wejdą Legionowi w paradę.
tl;dr W 7.0 zbieramy nowych przyjaciół na Broken Isles i zabijamy dużo demonów z pierwszej fali.