WoWCenter.pl
Targot spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Tooly zdobył Mythic Keystone.     
Szymqq zdobył osiągnięcie The Alterac Blitz.     
Vantu spełnił kryterium Death Knight osiągnięcia Worgen Slayer.     
Evelkaxxmysz zdobył Mythic Keystone.     
Nikandra zdobył Wyrmtongue's Cache Key.     
MakaO zdobył osiągnięcie Honor Level 20.     
Gelu zdobył Cavern Slitherer Pauldrons.     
Harcok zdobył Mythic Keystone.     
Watus zdobył Drinking Horn Cover.     
Makoto zdobył Mythic Keystone.     
Jazz zdobył osiągnięcie Honor Level 15.     
Martwywilk spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kuturin zdobył Cord of the High Priest.     
Krukowaty zabił Warlord Blackhand (Mythic Blackrock Foundry) po raz 1.     
Ishar spełnił kryterium Death Knight osiągnięcia Blood Elf Slayer.     
Paxzon zdobył osiągnięcie End of the Line.     
SPEKTO zabił Nalak po raz 4.     

Droga Szamana - książka LitRPG

permalink wysłany:
Dzisiaj ma miejsce premiera książki fantasy Droga Szamana od Insignis (yep, tego od naszych warcraftowych książek). Może i Droga... nie jest związana bezpośrednio z WoWem, ale jej autor przedstawia siebie jako zapalonego gracza World of Warcraft, a i od nawiązań do mechaniki gry aż huczy.
Książkę autor opisuje jako nowy gatunek powieści – LitRPG, co można najkrócej zdefiniować jako literacki gameplay. Główny bohater jest skazańcem mającym odpracować 8 lat w grze MMO. W jego czasach nie ma więzień, a za większe przewinienia zostaje się zamkniętym w kapsule a’la Matrix czy Player One, która przenosi go do wirtualnego świata, a dokładniej do zamkniętej kopalni, gdzie ma farmić, kraftować itd., aby w wirtualnej walucie zapłacić za swoje grzechy. Problem w tym, że wszystko wokoło rządzi się prawami RPG. Jeśli twoje zachowanie nie spodoba się strażnikowi, przed oczyma wyświetla ci się napis -10 do reputacji u strażników kopalni. Jeśli za często pijesz, dostajesz godzinnego debuffa, a wiele zwykłych czynności ma paski ładowania w trakcie ich wykonywania. Dodatkowo każde twoje zachowanie jest nagradzanie punktami exp. dla odpowiedniej statystyki. Uśmiech daje punkty do życzliwości, która może spodobać się strażnikom i dać bonus do reputacji etc.
Obawiałem się tej książki, ale niepotrzebnie. Jako fan Gothica i WoWa mogę szczerze ją polecić, a i fani Minecrafta też się w niej odnajdą ;) smaczku dodaje fakt, że głównemu bohaterowi narzucają z góry klasę szamana – najgorszą w grze (jak dla mnie uderzenie w naszego Thralla), ponieważ ciągle musi komunikować się z duchami, a niewielu woli tańczyć rytualne tańce z tamburynem zamiast złapać za miecz czy cisnąć po prostu kulą ognia

http://www.insignis.pl/wp-content/uploads/2018/06/WM_DSz_cover_front-540x807.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-wYehMlgnwcw/VT_A4NqTOQI/AAAAAAAAAeM/G8SPSXdsICM/w463-h191-no/z%2BVentim2beztla.png
Pradawna Kronika na facebook'u