WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Gloria Victis

  Arden
permalink wysłany:
Im od czasów Ether Fields jedyne, co w ostatecznym rozrachunku finalnie się udaje, to udzielanie zachęcających wywiadów.

Jak znamienne dla działań prowadzonych przez nieprofesjonalnych twórców, jest zapowiadanie swojego dzieła oraz ogłaszanie postępów nad jego tworzeniem na długo przed możliwym dniem, w którym zdolni są je ostatecznie przedstawić. Ukazuje to jak ciężko pewne projekty doprowadzić do końca, bo zwykle owe wytwory nigdy nie doczekują premiery.

Ja nie zaufam zespołowi, który taką przyjął koncepcje.

Odnośnie przewidzianej mechaniki gry, to w dalszym ciągu sprawia wrażenie mocno nieprzemyślnej.
Wszystko, ale też nic zarazem.

1. System walki - idealnie się wpasowuje w powyższą uwagę. Wszak na system Non-Target zwykle decydują się twórcy, którzy nie potrafią wypracować żadnego konkretnego systemu odbywania się jej w świecie gry. Wystarczy spojrzeć jak sprawuje się w grach, gdzie go obecnie zastosowano - marność.

2. "Świat średniowieczny, w którym magia jest elitarna i tajemnicza, a jej charakter jest oparty na autentycznych wierzeniach tego okresu,"
Abstrahując: to zdanie zostało chyba niewłaściwie zbudowane.

I co tu komentować.

3. "Swobodny rozwój postaci (całkowity brak klas czy profesji)."
Ciężko mi to sobie wyobrazić, zero urozmaicenia? Czy może jednak jakieś konkretne specjalizacje znalazły się w grze, aby gracz był w stanie rozwijać postać w konkretnym kierunku? Jeżeli tak, to ma to charakter utworzenia pozoru klas. A więc coś, moim zdaniem, jeszcze mniej atrakcyjnego i pomysłowego, niż ich zrodzenie.

4. "Rozbudowane, nieliniowe zadania, w których decyzje gracza wpływają na fabułę gry i nastawienie postaci niezależnych,"
To akurat piszą twórcy większości gier.
I prawie nigdy się nie znajduje to potwierdzenia w praktyce.

5. "10 systemów rzemiosł różnego typu, pozwalających graczom wytwarzać przedmioty, używane w wewnętrznej ekonomii gry,"
Jeżeli to będzie miało jakiś sens, co wydaje się zawsze stać na przeszkodzie, aby nie umniejszyć tym samym znaczenia procesów zdobywania unikalnych elementów ekwipunku podczas toczenia bojów, to może być to jakaś miła odmiana.

Usilnie staram się wypatrzeć coś, co skłoniłoby mnie do zainteresowania projektem, ale jedyne co do głowy mi przychodzi po zapoznaniu się z zaprezentowanym opisem i nie tylko, to informacja o tym, że to projekt autorstwa Polaków. Cóż, lepsze to niż nic.
"Jeżeli udzielasz się w obu frakcjach, nie łudź się, że jesteś neutralny. Jesteś zdrajcą." - Mądry Pandaren
permalink wysłany:
Jak znamienne dla działań prowadzonych przez nieprofesjonalnych twórców, jest zapowiadanie swojego dzieła oraz ogłaszanie postępów nad jego tworzeniem na długo przed możliwym dniem, w którym zdolni są je ostatecznie przedstawić. Ukazuje to jak ciężko pewne projekty doprowadzić do końca, bo zwykle owe wytwory nigdy nie doczekują premiery.

Ja nie zaufam zespołowi, który taką przyjął koncepcje.

Odnośnie przewidzianej mechaniki gry, to w dalszym ciągu sprawia wrażenie mocno nieprzemyślnej.
Wszystko, ale też nic zarazem.

Wiesz co to jest projekt Indie ? Projekt bez budżetowy, bez wydawcy, robiony zazwyczaj z pasji, itd, itp. A jak pewnie wiesz, do robienia gier potrzebne są pieniądze Jak tacy ludzie, nie mówiąc nic o swoim projekcie mają zebrać na niego fundusze ? Jak mają zebrać ludzi do tworzenia gry, o której nikt nic nie wie ? Większość projektów indie jest ogłaszanych we wczesnej fazie, to raczej OCZYWISTE. Są nawet strony (kickstarter) na których ludzie dofinansowują takie projekty.

1. System walki - idealnie się wpasowuje w powyższą uwagę. Wszak na system Non-Target zwykle decydują się twórcy, którzy nie potrafią wypracować żadnego konkretnego systemu odbywania się jej w świecie gry. Wystarczy spojrzeć jak sprawuje się w grach, gdzie go obecnie zastosowano - marność.

Nie podoba ci się non-target to znaczy, że jest marny i używany w grach, w której twórcy nie mają pomysłu na inny system ? Heh. Powiem ci nawet, że twórcy mają opracowany dość inny system niż jest w większości non-targetów Na screenach można zauważyć 3 strzałki, na środku interfejsu. Walka będzie polegała na tym, że:

aktywujesz skill > podświetlają ci losowe strzałki > według których musisz wyprowadzać odpowiednie ciosy (im potężniejsza umiejętność, tym więcej ciosów musisz wykonać) > po wyprowadzeniu całego comba, twoja postać używa danego skilla.

Nie jest to dokładny opis walki, bo twórcy nie powiedzieli jak dokładnie ma to wyglądać, lecz mniej więcej będzie to coś takiego jak napisałem.

2. "Świat średniowieczny, w którym magia jest elitarna i tajemnicza, a jej charakter jest oparty na autentycznych wierzeniach tego okresu,"
Abstrahując: to zdanie zostało chyba niewłaściwie zbudowane.

Tak, dużo to mówi o grze.

3. "Swobodny rozwój postaci (całkowity brak klas czy profesji)."
Ciężko mi to sobie wyobrazić, zero urozmaicenia? Czy może jednak jakieś konkretne specjalizacje znalazły się w grze, aby gracz był w stanie rozwijać postać w konkretnym kierunku? Jeżeli tak, to ma to charakter utworzenia pozoru klas. A więc coś, moim zdaniem, jeszcze mniej atrakcyjnego i pomysłowego, niż ich zrodzenie.

Chodzi o to, że nie będziesz wyznaczał na początku kim masz być. Czyli robisz postać i w czasie gry o tym decydujesz, rozdając odpowiednio punkty statystyk oraz punkty umiejętności w drzewku. Tak, na początku będziesz mógł wybrać Archetyp, np. Wojownika, który automatycznie rozda początkowe pkt atrybutów/umiejętności w te odpowiednie dla Wojownika, lecz możesz także sam je rozdać przy tworzeniu postaci. Chyba coś podobnego było w Neverwinter ? Mogłeś albo wybrać jakąś ustaloną specjalizacje, albo stworzyć własną.

4. "Rozbudowane, nieliniowe zadania, w których decyzje gracza wpływają na fabułę gry i nastawienie postaci niezależnych,"
To akurat piszą twórcy większości gier.
I prawie nigdy się nie znajduje to potwierdzenia w praktyce.

To się okaże w grze. Ale tutaj twórcy mówią dokładnie jak to ma być, że ma być kilka dróg ukończenia głównej fabuły (np. będą trzy zakony do których możesz wstąpić w trakcie gry i to ty decydujesz do którego wstąpisz). Q poboczne także mają mieć różne rozwiązania + ma być reputacja (określająca czy jesteś "zły" czy "dobry"), która będzie się kształtowała właśnie według twoich uczynków, a także od niej będzie zależne jakie organizacje się tobą zainteresują (podobno).

Wszystko okaże się w grze, pozdrawiam :)
  Arden
permalink wysłany:
Tak, dużo to mówi o grze.
To samo dokładnie ukazuje prezentowany, prawie w centralnym miejscu, artwork na stronie :) Oprócz magicznego elementu fabuły rzecz jasna, ale ten odczytuje się niemal automatycznie. Gra MMORPG bez czarów, jest jak Polska bez żydów - pozbawiona smaku.

// Trochę mnie przekonałeś, zresztą własnie tego oczekiwałem po odzewie.

I rzeczywiście, nie uwzględniłem gier typu INDIE. Ale nie jest to jeszcze w Polsce jakoś specjalnie wyszczególniona forma organizacji projektów, a przynajmniej nie była - przyznaje, że zakres mojej wiedzy na ten temat uszczuplił się znacznie.

Pozdrawiam również.

"Jeżeli udzielasz się w obu frakcjach, nie łudź się, że jesteś neutralny. Jesteś zdrajcą." - Mądry Pandaren
permalink wysłany:
I, wystartowali !

(nie, nie gra, ale projekt na kickstarterze :))

LINK
permalink wysłany:
Nadszedł czas na króciutkie sprawozdanie z Kickstartera, itd:

- Kickstarter nie wypalił (! - z wynikiem ponad 20k/60k funtów)...

- ... lecz nie obawiajcie się ! Black Eye Games, ma zamiar niedługo wystartować z PayPal'em, a w przeciągu kilku miesięcy, ruszy Kickstarter#2, którym zajmą się spece od marketingu i takich tam różnych spraw, którzy zostali pozyskani po poprzedniej, zakończonej niepowodzeniem akcji. BEG obiecuje, że wykorzystają wiedzę oraz doświadczenie, zdobyte po pierwszym projekcie :)

- KS#2 będzie dotowany za pomocą $, więc szanse na szczęśliwe zakończenie, natychmiastowo wzrastają !

- Kolejna świetna wiadomośc to taka, że "Patron" Polskiego projektu MMO (Uniwersytet Plymouth), zdecydował się wesprzeć go finansowo ! Success :D

Cytat:

Za sprawą Dr. Dana Livingstone zostaliśmy objęci partnerstwem oraz zyskamy wsparcie finansowe od Plymouth University. Należy nadmienić, że Dr. Dan Livingstone jest głównym prowadzącym na wydziale BSc (Hons) Computing & Games Development oraz założycielem Interactive Systems Studio.

- Chciałbym równiez poinformowac o wsparciu projektu przez dwóch "ojców" Gothica oraz ich narzędziu (?), ale zacytuję dokładniejszą wypowiedź, w której także znajduje się informacja, czym jest (a przynajmniej, do czego służy) to "articy:draft" gdyby ktoś nie wiedział (np. ja nie wiedziałem ^^):

- Takie osoby jak Steffen Ruehl odpowiedzialny za fabułę w grze Gothic 1 oraz Kai Rosenkranz, kompozytor muzyki do gier Ghotic 1-2 oraz Risen, wyrazili swoje żywe zainteresowanie naszym projektem oraz zaoferowali swój osobisty udział w przyszłej kampanii na Kickstarterze. Dzięki nim otrzymaliśmy także wsparcie firmy „Nevigo”, która udostępniła nam swój produkt articy:draft, posiadający ogromne możliwości w zakresie implementacji warstwy fabularnej do gry i nie tylko. Dzięki temu zyskaliśmy potężne narzędzie, które usprawniło naszą prace.

~Źródło informacji - Gram.pl

"Ojcowie" chyba mają także współpracować z BEG, przy samej grze :)

- Jakiś czas temu Twórcy ogłosili również nowy system wprowadzony do gry - Dynamiczne Pory roku i inne ustrojstwa, jak mgła, temperatura, czy śnieżyce. Co jeszcze się zalicza do tego systemu oraz o paru innych zmianach, dowiecie się w tym oto - Newsie.

Większą porcję świeżych screenów, znajdziecie na Facebooku lub na IndieDB, jezeli ktoś nie urzęduje na Książko-Twarzy :D

(Przy okazji, zachęcam do wzięcia udziału [czyli oddaniu głosu na GV ^^] w głosowaniu na Grę/Projekt Gry Indie, roku 2012 - pomóżmy naszym wygrać. Zagłosowac można klikając w coś TAKIEGO na stronie głównej profilu gry.)

I to chyba koniec mojego króciutkiego sprawozdania,
Pozdrawiam.

EDIT: Ahhh... jeszcze linkne trochę juz stary filmik ukazujący pierwsze PvP, oczywiście wiele sie jeszcze zmieni, między innymi dojdą umiejętności aktywowane za pomocą odpowiednich kombinacji ciosów, ale początki też warto obejrzeć, chociażby jako ciekawostkę, jak to wyglądało :)
permalink wysłany:
Jak już wspominałem w ostatnim wpisie, niedawno, na stronie IndieDB odbywało się głosowanie na najlepsze/najbardziej oczekiwane gry w roku 2012. Z około sześciu tysięcy gier, do TOP100 załapało się 51 gier wydanych oraz 49 "nadchodzących", w tym, nasza "Gloria Victis".

Drugi etap zakończył się w zeszły piątek, lecz dopiero dziś zostały ogłoszone wyniki... (jak na razie, tylko gry "Upcoming", czyli te w fazie developingu) Gloria Victis, zdołała uzyskać miejsce zamykające TOP5 gier nadchodzących !

Chciałbym podziękować każdemu, kto oddał w pierwszym i/lub drugim etapie "konkursu" głos, na nasze rodzime MMO, Glorie Victis :) Bardzo prawdopodobne, że bez waszego wsparcia, nie udało by się uzyskać tak wysokiego miejsca piątego.

Warto wspomnieć, że miejsce pierwsze, trzecie i czwarte, zostały zajęte przez znane już tytuły, a dokładniej: Path of Exile (I miejsce), Mount & Blade II: Bannelord (III miejsce), Amnesia: A Machine For Pig (IV miejsce). Miejsce drugie zajęła strategia - 0 A.D.

Statystyki gier video, na IndieDB:

Spoiler (pokażukryj)

http://img837.imageshack.us/img837/4708/beztytuuzdb.png


Tak po za tym, zapraszam do jak najczęstszego odwiedzania Profilu Gloria Victis, co jakiś czas umieszczane tam są najnowsze screeny, a po za tym każde wejście podbija licznik odwiedzin (raz na dzień), dzięki czemu zwiększa się popularność projektu, a także więcej osób może się o grze dowiedzieć.

Dziękuję i
Pozdrawiam.
permalink wysłany:
Witajcie ponownie !

Dnia 29.01.2013 zespół Black Eye wraz ze społecznością gry Gloria Victis, świętowali rocznice produkcji wyżej wymienionej gry. Z tej okazji zostało sporządzone długaśne sprawozdanie z minionego roku developingu - te dobre sprawy i te złe.

W skrócie:

(pomiń jeżeli masz zamiar czytać całe sprawozdanie)

Spoiler (pokażukryj)


Dobre:

+ Znaczne powiększenie i rozwój zespołu.
+ 5 miejsce w światowym konkursie gier niezależnych IndieDB - wśród nadchodzących ogólnie (oraz pierwsze jako nadchodzące mmo).
+ Uzyskanie hostingów za darmo.
+ Uspółpraca z niektórymi twórcami serii Gothic, co zaowocowało m.in. udostępnieniem "Articy:draft" firmy Nevigo, na rzecz gry.
+ Nawiązanie współpracy z Plymount University i Danem Livingstone oraz objęcie przez nich patronatu nad projektem.
+ Nawiązanie wielu kontaktów z ludźmi z branży, różnymi portalami, ludźmi od marketingu, itd.
+ Współpraca z Spes Medieval Market.
+ Wsparcie Unity.
+ Nowy system animacji - Mecanim - nowe animacje.
+ Mocno rozbudowany system pogody.
+ Ulepszenie silnika.
+ Na chwilę obecną przygotowano dwieście nieliniowych zadań, a także wiele ksiąg, pamiętników, itp. zawierających różne historie (niektóre przedstawione będą w audiobookach).
+ Wdrożenie fizyki broni w grze.
+ Założenie firmy Black Eye Games Ltd. z siedzibą w Londynie.
+ Rozpoczęcie prac nad drugą nacją.

Złe:

- Początkowe trudności, które jednak zostały szybko rozwiązane, wielokrotnie dzięki darmowym wsparciom firm, itd.
- Niepowodzenie FINANSOWE na kickstarterze.
- Szereg problemów sieciowych - te także zostały rozwiązane, lecz każdy problem to opóźnienie wydania grywalnej wersji.
- Słabe dotychczasowe animacje, lecz i to ma się zmienić.


Obecne cele:

* Uruchomienie gry w wersji Pre-Alpha.
* Druga próba na kickstarterze.
* Poszukiwania źródeł środków finansowych.
* Dokończenie drugiej nacji - Askowie - przed rozpoczęciem Pre-Alphy.
* Wprowadzenie Łucznictwa.




Oczywiście ja osobiście zachęcam do przeczytania całego Artykułu.

A tutaj jeszcze umieszczam wszelakie linki (także do screenów), które pojawiły się w newsie:

Audiobook - po angielsku, lecz z polskimi napisami.

Śmieszne scenki z wyprawy rycerskiej.

Pokaz możliwości animacyjnych Unity

Animacja Ghula wykonana w Motion Capture

Screeny:

Pustynia I
Pustynia II
Łucznik w Lesie I
Łucznik w Lesie II
Ogr namierzony
Lis

Mam nadzieję, że się podoba :)

Pozdrawiam,
Dorogon.
permalink wysłany:
A ja mam pytanie: co jest takiego w Gloria Victis, co miałoby mnie skusić do zagrania w tą grę? Przyznam, że śledziłam z dużym zainteresowaniem początki Ether Fields, to co pokazywał Kamil zapierało dech w piersiach. Chociaż projekt od początku nie posiadał sponsorów, to twórca potrafił zadbać o reklamę do tego stopnia, że mówiło się o nim iż jest to pierwsze polskie MMO (co nie było prawdą, ale wzorowym chwytem reklamowym).
Od kiedy Kamila nie ma w zespole grafika bardzo mocno się popsuła (niestety Unity tak darmowe jak i płatne nie równa się z Barokiem), rozwiązania i ustalenia, które mieliście już gotowe (przecież Ether Fields było już na ukończeniu) są nagle nie wiedzieć czemu zmieniane, a Wy najwyraźniej przenieśliście projekt za granicę (inaczej nie moglibyście legalnie skorzystać z kickstartera), więc "polskość" tego projektu staje się coraz mniej prawdziwa. Co więcej: Ether Fields zostało ogłoszone bodajże w 2010, jest 2013 - powstała i powstaje masa gier MMO, fantasy, rpg, wyglądających podobnie, więc z każdym miesiącem zostajecie z tyłu.
Stąd całkiem uzasadnione myślę pytanie: co ma Gloria Victis czego nie mają inne gry?
permalink wysłany:
to co pokazywał Kamil zapierało dech w piersiach.

Kamil ? Pamiętajmy, że to cały zespół pracował nad grą, nie tylko Kamil... Kamil zajmował się autorskim silnikiem. Modele, itd. wszystko było robione przez resztę zespołu.

Chociaż projekt od początku nie posiadał sponsorów, to twórca potrafił zadbać o reklamę do tego stopnia, że mówiło się o nim iż jest to pierwsze polskie MMO

I dalej się mówi; chociaż prawda, Gloria Victis nie jest pierwszym, bo pierwsze było Mimesis Online, ale to lata temu i mało kto w ogóle zna tą grę, dlatego uważają, że jest pierwszym.

Od kiedy Kamila nie ma w zespole grafika bardzo mocno się popsuła (niestety Unity tak darmowe jak i płatne nie równa się z Barokiem)

Śmiałbym wątpić, nie wiem gdzie jest ta super grafika w Ether Fields, bo po screenach czy filmikach wcale lepiej nie wygląda, nie mówiąc o modelach postaci.

(przecież Ether Fields było już na ukończeniu)

Kto tak twierdzi ? Bo na pewno nie Team.

a Wy najwyraźniej przenieśliście projekt za granicę (inaczej nie moglibyście legalnie skorzystać z kickstartera), więc "polskość" tego projektu staje się coraz mniej prawdziwa.

Bzdura. Jak "polskość" może zanikać z powodu założenia firmy za granicą ? Polskość nie może zaniknąć, ponieważ cały pomysł na grę i prawie wszystko co w niej jest wyszło z głów/z pod rąk Polaków, a głupotą było by trzymanie się każdego kawałka Polski, skoro to by miało doprowadzić do niepowstania gry.

Gdyby na Polskę leciało 5 bomb atomowych, które doszczętnie by ją zmiotły z powierzchni ziemi, to też byś nie uciekała z Polski by zachować polskość ? Uciekałabyś, ale to by nie sprawiło, że straciłaś Polskość, bo dalej byłabyś Polką

A taka niestety smutna prawda, że stworzyć w samej Polsce (bez pomocy od reszty świata) MMO dużego kalibru, to jest sprawa prawie że niewykonywalna... no chyba, ze jesteś miliarderem.

Co więcej: Ether Fields zostało ogłoszone bodajże w 2010, jest 2013 - powstała i powstaje masa gier MMO, fantasy, rpg, wyglądających podobnie, więc z każdym miesiącem zostajecie z tyłu.

Ether Fields... A Ether Fields to nie Gloria Victis. Po za tym, EF jest robione od 2008 roku, a nie 2010. Chociaż racja, że w 2010 coś się zaczęło w grze ruszać. Czyli ogółem prace trwały 4 lata (a prawie nic tam nie działało dobrze), ale tak intensywniej to 2 lata. Obecnie Gloria Victis jest robiona rok (powyżej masz wypunktowane przezemnie podsumowanie prac), a działa już 2 razy więcej niż działało w EF.

Stąd całkiem uzasadnione myślę pytanie: co ma Gloria Victis czego nie mają inne gry?

A co może mieć gra w dzisiejszych czasach, czego inne nie mają ? Chyba niema takiej rzeczy. Ale z tych rzadziej spotykanych:

- Klimat średniowiecza - w jakiej grze MMO uświadczysz prawdziwego średniowiecznego klimatu ? Obecnie w żadnej (ja nie znam). Można grać w Chivalry, War of the Roses czy Mount and Blade: Warband, ale to nie jest MMO.

- Całkowity brak klas; przez całą swoją grę decydujesz o tym, w jakim kierunku obecnie się ma rozwijać twoja postać.

- Nieliniowa fabuła. Sam zdecydujesz, czy wolisz siać postrach z rozbójnikami, czy bronić przed nimi wioskę. Nawet główna fabuła ma mieć co najmniej kilka dróg postępowania (chociażby to, do jakiego zakonu się przyłączysz; do fanatycznych sług bożych, do miłosiernych zakonników, a może do duchownych poszukujących wiedzy ?)

- System reputacji, dzięki któremu różni NPC będą do ciebie różnie nastawienie - według twych uczynków.

- System rzemiosł, w którym to gracze będą tworzyć większość przedmiotów w grze.

- Oblężenia twierdz, których zdobycie będzie wiązało się z przejęciem kontroli nad danym terytorium.

- Prawdziwy non-target, bez target locka... Często w grach "non-target", istnieje coś takiego, że po wycelowaniu w przeciwnika i wypuszczeniu, np. strzały, ona jak jakaś rakieta samonamierzająca leci za tobą, nie ważne ile uników zrobisz. Tutaj ma być inaczej, każdy atak czy to w zwarciu czy z daleka musi naprawdę trafić przeciwnika.

- Realna, ciepła i żywa grafika, to coś, czego masa dzisiejszych MMO niema... szczególnie azjatyckie, które niby są takie kolorowe, bajkowe, itd. ale tak naprawdę wszystko wygląda monotonnie, sztucznie, ozięble, bez duszy... A przynajmniej to są moje wrażenia, może ktoś je podzielać, lub nie.

Obecnie nie wiem co by jeszcze wymienić, zobaczymy jak dojdzie do bety - moim zdaniem nie ważne by na mus były jakieś elementy, które nigdy w żadnej grze nie wystąpiły; ważne by wszystko było fajnie opracowane i połączone i to wystarczy by dobrze się bawić.

Pozdrawiam,
Dorogon.
  Fobos
permalink wysłany:
Prawdziwy non-target, bez target locka... Często w grach "non-target", istnieje coś takiego, że po wycelowaniu w przeciwnika i wypuszczeniu, np. strzały, ona jak jakaś rakieta samonamierzająca leci za tobą, nie ważne ile uników zrobisz. Tutaj ma być inaczej, każdy atak czy to w zwarciu czy z daleka musi naprawdę trafić przeciwnika.

Powodzenia, mam nadzieje, że servery będa jak najlepsze bo tracic klientów dlatego, że zabił ich jakiś dzik bo mieli laga i źle sobie strzelili strzała to smutna sprawa ;p

Osobiście kibicuje wam jak tylko mogę i mam nadzieje na wasz sukces, zagram choćby dla samego wspomnianego klimatu średniowiecza którym jestem teraz zachwycony, dlatego też pogrywma sobie w crusader Kings 2 i miedieval 2;p

Ahh, gdyby to było stricte nasze średniowiecze z zakonami takimi jak Szpitalnicy, Joannici, Templariusze, Krzyżacy, Krucjaty, Dżihad ah ah chyba zoorganizuje sobie jakieś kurna RP;p

Nie przekonuje mnie niestety magia, gdzieś tam czytałem czy oglądałem, że będzie dość potężna magia jak fireballe czy coś takiego, osobićie nie czuje tego i nie bardzo pasuje to do średniowiecza(ale to gra fantasy wiem!) gdyby to było w czasach "Perskich władców ognia" to jeszcze bym to przebolał, ale to juz nie średnioewiecze om om.

toooo kiedy zamknieta/otwarta beta dla kogos z zewnatrz?: D
Dążący do nieskończoności rozmarzony realista, konsekwentnie zmierzający do celu
permalink wysłany:
Mam dla ciebie dobrą wiadomość, twoje informacje na temat magii są całkowicie mylne - w grze właśnie nie będzie magii typu kula ognia. Dokładnie nie powiedziano jeszcze jakie będą czary, lecz na 100% to nie będą czary typu zamrożenie, deszcz ognia, itp. raczej coś bardziej defensywnego, typu iluzja, może uleczenie (?), światło by oświetlić ciemne zakamarki, itd. Takie bardziej łagodne czary. Może jakieś klątwy i błogosławieństwa. No i nie można zapomnieć o Alchemii, ale to już bardziej nauka niż magia :)

Co do RP, bardzo możliwe, że takie serwery będą (grzech gdyby nie było ), więc sam się bawić nie będziesz :D

Co do bety czy czegokolwiek - w bardzo niedługim czasie jest planowana Pre-Alpha, do której wstęp będą miały osoby ze specjalną rangą (w większości są to osoby, które bardzo długo interesują się już projektem albo wygrali ją w jakiś sposób) lub kodem, który też będzie można wygrać (już jeden konkurs był na ich facebooku) albo zakupić w pakiecie na kickstarterze, który wystartuje wraz z Pre-Alphą.

Niestety wstęp do Pre-Alphy jest dla dość ograniczonej liczby osób, więc może być trudno się tam dostać, klucze pewnie będą w tych droższych pakietach. Po prostu jest to bardzo, ale to bardzo wczesna wersja, więc im mniej osób, tym mniej materiałów się wydostanie, po za tym, na większą ilość osób będą potrzebne lepsze serwery.

Jeżeli kickstarter wypali, to po paru miesiącach (wiem brzmi długo, ale to zleci ) powinna wystartować wersja Alpha, która już będzie bardziej dostępna.

Oczywiście, możesz śledzić Facebooka i forum gry, a nóż akurat wygrasz w jakimś konkursie wstęp do Pre-Alphy ! Powodzenia :)

Pozdrawiam,
Dorogon.
permalink wysłany:
Dorogon dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź, myślę, że przekonałeś niejednego sceptyka mojego pokroju (i mnie też) :)

CO do grafiki - miałam głównie na myśli efekt wody, który naturalnie jest zasługą silnika;)
Faktycznie nie kojarzę raczej żadnego MMO nie przesyconego magią i pomysł wyeliminowania jej z gry jest według mnie bardzo fajny (MMO w stylu Age of Empires - to brzmi pięknie).

Pozdrawiam i życzę powodzenia;)
permalink wysłany:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/734234_565770143448143_1257584276_n.jpg


Witam ! Parę dni temu studio BEG opublikowało newsa, w którym zamieściło informacje o obecnym stanie gry i nie tylko. Pozwolę sobie zacytować:

Spoiler (pokażukryj)



Witajcie, drodzy czytelnicy! Jak już wielokrotnie informowaliśmy, pierwsze testy dla wybranego grona osób zbliżają się wielkimi krokami. Przetrzebiliśmy szeregi potężnych demonów kodu, które ze skrajną determinacją porównywalną z fanatyzmem, krzyżowały nam wszelkie plany. Pozbywszy się ich, zajęliśmy się łączeniem w jedną całość systemów, które do tej chwili zostały przygotowane. Obecnie tworzony jest system opcji, który pozwoli Wam dostosować grę do posiadanych zasobów sprzętowych i komfortową rozgrywkę. Przedmiotem naszych starań są również rozwiązania związane już bezpośrednio z rozgrywką, z którą będziecie mieli do czynienia już niedługo. Zdajemy sobie sprawę, że wiele osób niecierpliwie oczekuje możliwości bliższego zapoznania się grą i wierzcie nam, że chętnie podalibyśmy Wam dokładny dzień i godzinę, lecz niedobitki demonów kodu nadal kryją się gdzieś poza polem widzenia i w każdej chwili mogą napsuć nam krwi. Śledźcie nas uważnie, gdyż dostępna dla Was wersja pre-alpha jest jedynie kwestią kilku tygodni!
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen12.png]

http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen1.jpg


Chcielibyśmy przedstawić najważniejsze pozycje z długiej listy większych i mniejszych postępów:

Walka i kontroler postaci:
  • Stworzenie dynamicznego kontrolera postaci, który sprawia, że użycie bloku w różnym momencie może skutkować innym położeniem tarczy za każdym razem.
  • Doszlifowanie animacji chodzenia, biegania, sprintu, skradania i samej walki.
  • Dopracowanie systemu walki non-target, opierającej się na manualnym trafieniu bronią w cel.
  • Ukończenie zestawu animacji dla broni dystansowej (łuku).
  • Dodanie systemu śmierci i respawnu postaci.
  • Doszlifowanie systemu śledzenia przez serwer pozycji gracza - nie uświadczymy już teleportacji.
  • Całkowita przebudowa szkieletu postaci pod system Mecanim oraz dostosowanie całego ekwipunku do nowego kośćca postaci.
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen9.png

http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen7.png


Środowisko gry:
  • Wykonanie atrakcyjnych obszarów na potrzeby pre-alphy, które będą wymagały od gracza zręczności i dostarczą wiele rozrywki. By się przez nie przeprawić, konieczne będzie użycie wszystkich funkcji kontrolera, takich jak : pływanie, skakanie, sprint, skradanie, itp.
  • Ożywienie postaci niezależnych - mają teraz własne zajęcia, mówią, może nawet czują? Wykonaliśmy im zestawy animacji dla czynności życiowych. Posiadają również dialogi i można z nimi pogawędzić.
  • Ukończenie pierwszej mini gry. Co to za gra? Powiedzmy, że była ona domeną szlachetnie urodzonych, w której raz bijesz konia, a raz posuwasz królową.
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen4.png


Bazy danych:
  • Spięcie systemu bazodanowego z grą.
  • Wyliczanie statystyk postaci na podstawie wybranych przez gracza atrybutów.
  • Wprowadzenie systemu walki, który odwołuje się już bezpośrednio do baz danych.
  • Zaczątki systemu sklepowego na potrzeby pre-alphy.
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen6.png

http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen2.jpg


Interfejs:
  • Podpięcie wyboru opcji graficznych oraz dźwiękowych.
  • Zaimplementowanie w pełni funkcjonalnego czatu, obsługującego również komunikaty z walki.
  • Wykonanie przejrzystego GUI ekwipunku.
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen3.png


Grafika i poprawy jakości gry:
  • Poprawienie wydajności silnika.
  • Wykonanie wnętrz budynków oraz przygotowywanie podziemi na potrzeby pre-alphy.
  • Sterowanie oświetleniem w zależności od pory dnia, poprawki w atmosferze i pogodzie.
  • Zmodyfikowanie shaderów włosów - są teraz połyskujące i delikatne, bo jesteś tego warta.
  • Dodanie efektów HDR i SSAO znanych z gier z najwyższej półki.
  • Poprawienie jakości modelu postaci, dodanie efektów graficznych na powierzchni skóry.
  • Poprawienie jakości ekwipunku - posiada więcej detali i efektów graficznych.
http://dl.dropbox.com/u/9250159/Screen11.png
Nasz zespół stale się powiększa, zwiększa się liczba specjalistów, która pozwala nam obecnie prowadzić prace nad kilkoma systemami równolegle.

Przypominamy także o przebieranym konkursie, w którym możecie wygrać klucze do pre-alphy!

W marcu będzie możliwość spotkać nas na dwóch imprezach :

1. Game Developers Conference - Nasza przedstawicielka - Brittany DuCrest będzie do waszej dyspozycji podczas GDC, która odbędzie się w San Francisco w dniach 27-29 marca.

2. Pyrkon - Festiwal fantastyki odbywający się w Poznaniu w dniach 22-24 marca.
Nasz zespół będzie posiadał stoisko, na którym każdy będzie miał możliwość zagrania w wersję pre-alpha Gloria Victis.

Serdecznie zapraszamy Was do wzięcia udziału powyższych imprezach i spotkania się z nami!



~Źródło

Mam nadzieję, że screeny się podobają, a informacje zaspakajają ciekawość :D Zapraszam do komentowania !

Pozdrawiam,
Dorogon.
permalink wysłany:
W nocy, z dnia 04.04.2013 na 05.04.2013 rozpoczęła się Pre-Alpha Glorii Victis, w której mam przyjemność uczestniczyć. Nie mogę wiele zdradzić ponieważ jestem objęty umową poufności (NDA), ale chociaż dostaliśmy na początek tylko mały teren (Pyrkon) oraz podstawowe funkcje do testowania (system zmian pory dnia oraz pogody, walka, skakanie, sklep, rozmowa z NPCtami i to w sumie chyba wszystko), to ja spędziłem w grze dobrych kilkanaście godzin i dalej wbijam.

Jedyne czym mogę zarzucić to link do screenów na Facebooku - KLIK

Zapraszam do zainteresowania się projektem, ponieważ w przeciągu kilku miesięcy ma rozpocząć się już szerzej dostępna Alpha i może akurat Ty wyłapiesz klucz do niej, w którymś z konkursów, które odbędą się w niedalekiej przyszłości :)

Pozdrawiam,
Dorogon.
permalink wysłany:
Witajcie po długiej przerwie :)

Pre-Alpha trwa i cały czas gra jest poprawiana oraz wzbogacana o nowe funkcje. Dzisiejszego dnia twórcy - po bardzo długim czasie - udostępnili kolejny Film prezentujący rozgrywkę. Zapraszam do oglądania, kciukowania i subskrybowania ich kanału.



Doszły mnie również słuchy, że następny filmik ma ukazywać System Craftingu, więc jedyne co pozostaje, to czekać.

Zapraszam do komentowania i oceniania tutaj, na Forum Glorii Victis, a także pod Filmem !

Pozdrawiam,
Dorogon.