Cześć mam pytanie dotyczące tego jak obecnie działają starsze dodatki. Teraz gdy jest bfa a wszystkie poprzednie dodatki są za darmo to znaczy że da się przejść wszystko przed bfa czyli vanille i resztę dodatków? Chciałem zagrać sb w wowa i jest tego strasznie dużo. Chciałem przejść sobie większość questów, dungeonów i raidów a potem kupić shadowlands jakiś czas po przemierze więc moje pytanie w skrócie jest takie: czy obecnie mogę ukończyć kontent ze starych dodatków wszystkie questy i obejrzeć filmiki? Gdy wyjdzie Shadowlands bfa zostanie udostępniony za darmo i również będę mógł wszystko przejść obejrzeć filmiki i fabułę?
Mam jeszcze 2 pytania o co chodzi z instancjami i tzw legendary questline?
|
|
1) założeniem blizzarda jest ścieśnienie poprzedniej zawartości, gdy wchodzi nowy dodatek. wyobraź sobie, że wow ma 15 lat. każdy dodatek wychodził np. po 3 latach, co oznacza, że gracze przed wypuszczeniem następnego dodatku mieli do przejścia całą obecną zawartość. Mając podstawkę bawili się 3 lata, wbili maxa, byli wszędzie, zrobili wszystko, zajęło im to np. 2,5 roku, a 0,5 roku czekali szykując się na dodatek. wychodzi kolejny dodatek - 10 leveli, wbicie zajmuje np. tydzień. wyfarmienie reputacji, itemów z inst, by móc wejść na rajdy, np. 2 miesiące. z rajdów pół roku, w międzyczasie pojawia się łatka dodająca w danym dodatku nowy rajd itd. znów farmisz i słyszysz, że za rok wychodzi kolejny dodatek itd. itd. mija 15 lat i jesteś tu gdzie teraz. i co? czekasz na kolejny dodatek. wyobraź sobie, że dziś zaczynasz grę i masz do nadrobienia to, co innym graczom zajęło 15lat. grałbyś w tą grę? chyba nie. po to blizzard "kompresuje" zawartość poprzednich dodatków, byś nie musiał przez nie przechodzić miesiącami/latami tylko krócej, a powrócił do nich na max. lvlu i jeśli chciał to farmił reputacje, zbierał różne znajdźki, podziwiał pomysłowość rajdów i instancji nie czekając na innych graczy. Tak to dziś wygląda - lecisz do przodu, wbijasz maxa, a jeśli chcesz zagłębić się w to wszystko, w co zagłębiali się gracze przez 15 lat - droga wolna, ale będziesz to robił nie z poziomu żółtodzioba, który musi to wszystko żmudnie zbierać, a superherosa, który musi to jedynie wyfarmić. questy z 60poziomu na 60poziomie są trudniejsze niż gdybyś miał 120lvl. Ale zawsze możesz je robić i przeżywać "podobną" przygodę jaką inni przeżywali X lat temu "męcząc się".
2) instancje to "wnętrza zaprojektowane dla kilku osób". wszyscy przeciwnicy są tam dostosowani poziomem trudności do grupy osób a nie do jednej osoby, a ta grupa osób ma ze sobą tak współpracować, by daną instancję przejść pokonując ostatniego bossa. Legendary questline to wątek główny danego dodatku - po prostu z chwilą wyjścia nowego dodatku gracz dostawał historię, która poprzez questy prowadziła cię do end-game'u. tak w skrócie. sorry za słowotok - niektórzy dezynfekują się alkoholem od wewnątrz. edit - kompresja polega głównie na tym, że nagrody za zabicie mobków, zrobienie questów, dają obecnie więcej doświadczenia niż w momencie obowiązywania danego dodatku. jeśli chcesz zobaczyć różnicę w poziomie trudności wystarczy, że doinstalujesz sobie world of warcraft classic i zobaczysz jak ta gra wyglądała na samym początku. dziś moby i elitki nie stanowią wyzwania. wtedy myślało się innymi kategoriami :) - a przede wszystkim poznawało się grę. dziś w dobie wszechinternetu - można sobie poradniki poczytać, a gra stała się bardziej przystępna.
kasa na token za 30zł
|
|
przede wszystkim grajac np w tbc miales mechaniki gry z tbc, teraz przechodzac kontent tbc masz klasy i gre z bfa/legionu i przechodzisz przez ten kontent w inny bardziej trywialny sposob
mimo ze mozesz "przeexpic" kazdy dodatek to juz nie ma tego samego feelingu |