|
OGÓLNIE
Gloria Victis to gra MMORPG tworzona przez Polaków. Jest ona kontynuacją projektu o nazwie "Ether Fields", który upadł. (lecz jak widać podniósł się)
Główną zmianą (przynajmniej moim zdaniem) po odrodzeniu się projektu, jest przejście na nowy silnik - Unity. Nie powiem wam wiele o grze, bo autorzy dużo nie ujawniają, ale ma być dość "inna" i bardzo mnie zainteresowała.
- Po pierwsze akcja ma rozgrywać się w klimatach średniowiecznych, lecz w świecie innym niż nasz.
- Niema być jako takiego wyboru klasy postaci i o tym kim chcesz być możesz zdecydować w trakcie rozgrywki.
- Coś takiego jak Magia ma być bardzo trudno dostępną sztuką i na początku nikt nie będzie mógł być magiem.
- System walki to 'non target', tak jak w Terze.
- Widoku postaci doświadczymy takiego jak z Gothica czy Skyrim - zza pleców.
- Questy - i tu mnie to zaskoczyła, bo przeca to gra MMO, a w takich zazwyczaj nie ma takiego rozbudowania - będzie można rozwiązywać na WIELE sposobów.
- Ogólnie, mimo że to gra MMO, twórcy kładą dość mocny nacisk by gra miała w sobie jak najwięcej z RPG.
Najlepiej będzie chyba, jeśli wstawię wam tu filmiki, jeszcze z przed przejścia na nowy silnik i zmiany nazwy, ponieważ cele twórców chyba za wiele się nie zmieniły:
- I
- II
- III
- IV
A tutaj macie adres strony projektu, gdzie znajduje się także najnowszy filmik - Strona Główna i Forum
----------------------------------------------------------------------------------------------
SCREENY
Te, są już oczywiście na nowym silniku :)
Dodam, że grafika ma być polepszona.
----------------------------------------------------------------------------------------------
MUZYKA
Parę przykładów
----------------------------------------------------------------------------------------------
REKRUTACJA
A, i chociaż projekt już jest dość mocno rozwinięty, ekipa cały czas poszukuje nowych niewo... członków, a tu proszę zajrzeć po więcej szczegółów - klik
----------------------------------------------------------------------------------------------
NEWSY
Oto trzy ostatnie newsy:
Gloria Victis na GameDay 2012, w Sosnowcu!
Gloria Victis na Digital Dragons 2012, w Krakowie!
Co ma Piernik do Etheru - Badania w Plenerze!
|
|
Fuuuuj! To naprawdę robią Polacy? I ten tytuł... Co on ma wspólnego z utworem Elizy Orzeszkowej? Oprócz tego że po łacinie oznacza on chwałę zwyciężonym. Chociaż bardziej by tutaj pasowało Vae victis...
Kto ci powiedział, że ma mieć cokolwiek wspólnego z utworem Elizy Orzeszkowskiej ?
|
|
Oj wybaczcie, już poprawione. Szkoda, że tyle osób zagłosowało opierając swą decyzję jedynie na paru screenach... Ale to moja wina, że nie sprawdziłem :)
|
|
Pierwszy filmik, 40sekunda - masz walkę ze szczurem. (Należy pamiętać, że filmik jest z poprzedniego silnika i to w fazie alpha, więc animacje na pewno będą bardziej dopracowane w finalnej wersji)
|
|
Autor tematu musi być naprawdę bardzo powiązany z tą grą, skoro tak ją reklamuje.
Zarejestrowałem się na ich stronce dokładnie 23-05-2012, 22:31. Czyli wiem o niej od 5 dni... Czy jestem z nią jakoś powiązany ? Chyba jedynie tym, że będę w nią "grau". Moim zdaniem nie trzeba być członkiem teamu/znajomym członka teamu/czymkolwiek by można mnie było powiązać z grą - by chcieć pomóc w rozreklamowaniu jej. Szczególnie, że jest to gra robiona przez dwudziestu POLAKÓW - w większości studentów - nie jakąś firmę, nie z milionowym czy chociaż tysięcznym budżetem, bo budżet mają ZEROWY, chyba, że sami sobie coś ze swoich własnych skarbonek wyskrobią. I skoro sam chcę w nią grać, to autorzy muszą ją z czegoś utrzymywać. Jeżeli będzie mało ludzi grało, to nie będą mieli jak ją utrzymać, więc to normalne, że wolę teraz pomóc w zadbaniu o jej przyszłość, skoro sam będę w nią grał. Po za tym twórcom należy się chociaż taka pomoc, za to co robią :) Kto wie, może wyrośnie nam w Polsce drugi Blizzard ? ^^
|
|
Update o trzy najnowsze wieści.
|
|
!!!UWAGA!!!
Zaprzestałem aktualizacji pierwszego postu, najnowsze screeny/filmiki/itd. znajdziecie na stronie gry i/lub w moich innych postach, w tym temacie.
WSTĘP
Gloria Victis, jest to gra MMORPG w klimatach średniowiecznych, tworzona przez Polskie, niezależne studio - Black Eye. Jest ona kontynuacją projektu o nazwie - " Ether Fields".
- darmowe MMORPG,
- świat średniowieczny, w którym magia jest elitarna i tajemnicza, a jej charakter jest oparty na autentycznych wierzeniach tego okresu,
- walka wręcz, dystansowa oraz z wierzchowca toczona za pomocą wirtualnych replik autentycznej broni w systemie non-target,
- swobodny rozwój postaci (całkowity brak klas czy profesji),
- dojrzała fabuła oparta na konfliktach wartości, nie cofająca się przed eksplorowaniem poważnych wątków,
- rozbudowane, nieliniowe zadania, w których decyzje gracza wpływają na fabułę gry i nastawienie postaci niezależnych,
- możliwość zrealizowania postacią niektórych czynności poprzez automatyczne użycie umiejętności lub samodzielne przejście mini-gry przez gracza (co daje dodatkowe korzyści),
- kilkanaście systemów rzemiosł różnego typu, pozwalających graczom wytwarzać przedmioty, używane w wewnętrznej ekonomii gry,
- silnik Unity 3D odpowiadający za renderowanie grafiki wykorzystuje shadery w wersjach 2.0 oraz 3.0.[/left]
|
|
Proszę o usunięcie/zamknięcie tego tematu, ponieważ utworzyłem nowy, zaktualizowany, bez ankiety.
Z góry dziękuję :)
|
|
Dodałem: Przydatne Linki
|
|
Aktualizacja: Dodany krótki filmik, zapowiadający drugą część Dzienników Developera.
|
|
Kolejny Update. Tym razem: Nowe Screeny, link do wywiadu i link do nowych screenów z możliwością powiększenia - umieszczone w "Przydatne linki".
|
|
Dodany godzinny wywiad z Dahrrr'em (Wodzem teamu :D)w "przydatne linki", screen ekwipunku w "różne" i dwa screeny z zombie oraz nowym setem w "Zwierzęta i inne stworzenia".
|
|
Dodałem Dev Diary 2 w "Filmy" !
|
|
Dodałem 3 screeny w kategorii prezentacja postaci, na których możecie zobaczyć piękne zbroje oraz nowe GUI. 1 nowy screen w Różne przedstawiający pływającą postać... oraz nową kategoria obrazków "18+" wraz z nowym screenem niespodzianką xD Tylko dla dorosłych !
EDIT: Wieczorem powinna nadejść kolejna paczka screenów.
|
|
Ostatnio wyciągnąłem informacje od Grafika 2D (przy rozmowie o grze Path of Exile), że drzewko umiejętności będzie najbliższe właśnie temu drzewku z PoE. Nie takie samo oczywiście, ale w tym "stylu" i niema być takich wypełniaczy jak w PoE (czyli +10 to siły, zręczności, inteligencji, itp. Bo tego w PoE jest mnóstwo i to jest większością drzewka)
|
|
Od dzisiaj nie będę dodawał screenów w temacie, tylko będę informował o umieszczeniu ich w Galerii, do której dodałem link w "przydatne linki". Gdzie zapraszam już teraz, ponieważ nadeszła paczka nowych screenów :D
Zachęcam również do zajrzenia do tego tematu, w którym opisane są najnowsze zmiany w grze, plany oraz info o konkursie
|
|
Nasz świat jest 1ndie...
Grę czas zacząć! Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami startujemy z projektem 1ndie World. Każdy, kto kocha gry wideo powinien się nim zainteresować. Poniżej przedstawiamy wam, krótki wstęp do naszego świata i informacje o tym, co czeka na Was w najbliższej przyszłości.
Universum Indie Games nie jest już rajem dla geeków, fantazją nerdów ani też undergroundowym dziwactwem. Gry niezależne kształtują mainstream, narzucają trendy i zmieniają wirtualny świat na lepsze.
Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby pomóc naszym użytkownikom odkryć magię indie. Pierwszy w Polsce serwis, poświęcony wyłącznie produkcjom niezależnym – 1ndie World – jest jedyny w swoim rodzaju, stawia na uczestnictwo, pobudza do działania, odświeża umysł.
Bezpośredni kontakt z użytkownikami – blogi, relacje na żywo, poradniki wideo – to tylko kropla w morzu naszych planów…
Doskonale wiemy, że Wy też jesteście 1ndie, jesteście wyjątkowi. Dlatego Was wybraliśmy.
W naszym serwisie nie zabraknie konkursów, zarówno mailowych, jak i przeprowadzanych na żywo – podczas przekazów live. Chcemy podtrzymywać dobre relacje z naszymi użytkownikami i partnerami na żywo, a przede wszystkim twarzą w twarz.
Nasz zespół składa się z branżowych weteranów, doświadczonych wyjadaczy, którzy od lat trzymają rękę na pulsie rynku gier wideo, czują pismo nosem, wiedzą, skąd wieje wiatr, a przede wszystkim – pokochali gry niezależne całym sercem.
Nasz serwis, jako jedyny w Polsce jest dwujęzyczny – docieramy do naszych fanów zarówno po polsku jak i angielsku!
Jesteśmy tu dla Was. Recenzujemy, krytykujemy, komentujemy. Pomożemy Wam wypromować Waszą grę, Wasz pomysł, Wasz przekaz. Tak, jesteście 1ndie, dlatego czekamy na kopie recenzenckie Waszych gier i gadżety, dzięki którym uszczęśliwicie zwycięzców organizowanych przez nas konkursów.
Jeśli tylko wyrazicie chęć – spotkamy się, porozmawiamy jak Gracz z Graczem, zrobimy razem coś 1ndie – wideo, wywiad, a może po prostu napijemy się kawy? Jeśli macie pytania, nie wahajcie się, nasza skrzynka mailowa jest głodna… pomysłów oczywiście!
Co czeka na was w najbliższej przyszłości?
Jutrzejszego dnia wystartujemy z bardzo dużym projektem o nazwie „Miesiąc z Gloria Victis”. Brzmi ciekawie? Tak właśnie będzie. Nasz portal jako pierwszy będzie informował o nowościach z tej najbardziej oczekiwanej polskiej gry MMORPG. To nie wszystko – przeprowadzimy konkurs, w którym do wygrania będzie prawdziwy sygnet z gry, a oprócz tego równie inne ciekawe nagrody. W dniu jutrzejszym dowiecie się więcej szczegółów na temat naszego wspólnego projektu. Mamy również do rozdania kody do Scribbles! oraz „polskiego Raymana” – Oozi:Earth Adventure.
Stay tuned.
Nasz świat jest 1ndie... Zapraszamy
Skoro już (prawie)wszystko wiadomo, zapraszam na otwarcie dzisiaj o 20:00. A jeżeli interesuje was tylko Gloria Victis - to zapraszam na jutrzejsze rozpoczęcie "Miesiąca z Glorią Victis".
Oj, Zapomniał bym - LINK
|
|
Miesiąc z Glorią Victis się rozpoczął, i chociaż normalnie bym nie nabijał kolejnego posta, to jednak wiedzcie, że nadeszła kolejna zapowiedź (czyli filmik, który jest zapowiedzią - trwa 3:22) Dev Diary, tym razem o numerku 3 !
LINK - Tutaj możecie je obejrzeć oraz poczytać o "atrakcjach" organizowanych z okazji owego miesiąca.
A o 20:00 ma być info o konkursie. w którym można wygrać między innymi ten oto sygnet - LINK
|
|
Minęło trochę czasu, a ja mam dla was kolejne informacje ze świata Glorii Victis :D
Jakiś czas temu, na 1ndie World opublikowany został Felieton oraz co ważniejsze(*), Wywiad z Black Eye Games - Twórcami Gloria Victis. Zachęcam do lektury.
A z tych nowszych wydarzeń, zapraszam do Galerii, w której możecie zobaczyć około 17 nowych screenów z gry, a także do spojrzenia na nową odsłonę Oficjalnego Forum Gry (nie jest ono jeszcze w pełni ukończone, ale niewiele brakuje, a z pewnych powodów trzeba było już je wprowadzić).
Parę słów od Dahrrra, opisujących najnowsze zmiany:
Witajcie!
Oto garść nowinek, które przygotowaliśmy dla was! Do najważniejszych, wprowadzonych rozwiązań możemy zaliczyć:
- możliwość eksploracji nowych terenów w trybie multiplayer, - zostały zsynchronizowane animacje itp.,
- został poprawiony rendering światła i otoczenia,
- została poprawiona woda, w tym refleksy przypominające efekty spotykane w grach FPS,
- został zmodernizowany klasztor w Mlecznym Kle, który został rozbudowany o nowe pomieszczenia i zakamarki. Zostały również wprowadzone i poprawione jego efekty wizualne. Obecnie jest to wysoce wydajna lokacja, posiadająca witraże i szkło przepuszczające i załamujące światło.
- zostało wprowadzone nowe forum, które aktualnie jest testowane.
Zapraszam do komentowania !
*moim zdaniem ważniejsze, co nie znaczy, że Felieton nie jest świetny
|
|
Jak znamienne dla działań prowadzonych przez nieprofesjonalnych twórców, jest zapowiadanie swojego dzieła oraz ogłaszanie postępów nad jego tworzeniem na długo przed możliwym dniem, w którym zdolni są je ostatecznie przedstawić. Ukazuje to jak ciężko pewne projekty doprowadzić do końca, bo zwykle owe wytwory nigdy nie doczekują premiery.
Ja nie zaufam zespołowi, który taką przyjął koncepcje.
Odnośnie przewidzianej mechaniki gry, to w dalszym ciągu sprawia wrażenie mocno nieprzemyślnej.
Wszystko, ale też nic zarazem.
Wiesz co to jest projekt Indie ? Projekt bez budżetowy, bez wydawcy, robiony zazwyczaj z pasji, itd, itp. A jak pewnie wiesz, do robienia gier potrzebne są pieniądze Jak tacy ludzie, nie mówiąc nic o swoim projekcie mają zebrać na niego fundusze ? Jak mają zebrać ludzi do tworzenia gry, o której nikt nic nie wie ? Większość projektów indie jest ogłaszanych we wczesnej fazie, to raczej OCZYWISTE. Są nawet strony (kickstarter) na których ludzie dofinansowują takie projekty.
1. System walki - idealnie się wpasowuje w powyższą uwagę. Wszak na system Non-Target zwykle decydują się twórcy, którzy nie potrafią wypracować żadnego konkretnego systemu odbywania się jej w świecie gry. Wystarczy spojrzeć jak sprawuje się w grach, gdzie go obecnie zastosowano - marność.
Nie podoba ci się non-target to znaczy, że jest marny i używany w grach, w której twórcy nie mają pomysłu na inny system ? Heh. Powiem ci nawet, że twórcy mają opracowany dość inny system niż jest w większości non-targetów Na screenach można zauważyć 3 strzałki, na środku interfejsu. Walka będzie polegała na tym, że:
aktywujesz skill > podświetlają ci losowe strzałki > według których musisz wyprowadzać odpowiednie ciosy (im potężniejsza umiejętność, tym więcej ciosów musisz wykonać) > po wyprowadzeniu całego comba, twoja postać używa danego skilla.
Nie jest to dokładny opis walki, bo twórcy nie powiedzieli jak dokładnie ma to wyglądać, lecz mniej więcej będzie to coś takiego jak napisałem.
2. "Świat średniowieczny, w którym magia jest elitarna i tajemnicza, a jej charakter jest oparty na autentycznych wierzeniach tego okresu,"
Abstrahując: to zdanie zostało chyba niewłaściwie zbudowane.
Tak, dużo to mówi o grze.
3. "Swobodny rozwój postaci (całkowity brak klas czy profesji)."
Ciężko mi to sobie wyobrazić, zero urozmaicenia? Czy może jednak jakieś konkretne specjalizacje znalazły się w grze, aby gracz był w stanie rozwijać postać w konkretnym kierunku? Jeżeli tak, to ma to charakter utworzenia pozoru klas. A więc coś, moim zdaniem, jeszcze mniej atrakcyjnego i pomysłowego, niż ich zrodzenie.
Chodzi o to, że nie będziesz wyznaczał na początku kim masz być. Czyli robisz postać i w czasie gry o tym decydujesz, rozdając odpowiednio punkty statystyk oraz punkty umiejętności w drzewku. Tak, na początku będziesz mógł wybrać Archetyp, np. Wojownika, który automatycznie rozda początkowe pkt atrybutów/umiejętności w te odpowiednie dla Wojownika, lecz możesz także sam je rozdać przy tworzeniu postaci. Chyba coś podobnego było w Neverwinter ? Mogłeś albo wybrać jakąś ustaloną specjalizacje, albo stworzyć własną.
4. "Rozbudowane, nieliniowe zadania, w których decyzje gracza wpływają na fabułę gry i nastawienie postaci niezależnych,"
To akurat piszą twórcy większości gier.
I prawie nigdy się nie znajduje to potwierdzenia w praktyce.
To się okaże w grze. Ale tutaj twórcy mówią dokładnie jak to ma być, że ma być kilka dróg ukończenia głównej fabuły (np. będą trzy zakony do których możesz wstąpić w trakcie gry i to ty decydujesz do którego wstąpisz). Q poboczne także mają mieć różne rozwiązania + ma być reputacja (określająca czy jesteś "zły" czy "dobry"), która będzie się kształtowała właśnie według twoich uczynków, a także od niej będzie zależne jakie organizacje się tobą zainteresują (podobno).
Wszystko okaże się w grze, pozdrawiam :)
|