Temat i tytuł przewrotny ale chyba coś jest na rzeczy.
Przytoczę argumenty :
1. Zmniejszająca się liczba graczy WoWa - fakt niezaprzeczalny. Każdy który gra może zaobserwować na własnej skórze graczy nie przybywa w tempie takim żeby zastąpić tych którzy konczą grę.
2. Konkurencja ze strony darmowych MMO - LOL, World of Tanks, Runes of Magic itd. sprawia że nie trzeba płacić abonamentu i grać ale jest jakaś altarnatywa dla tych co nie mają kasy
3. Brak pomysłów Blizzarda na coś nowego co przyciągnęłoby graczy na dłużej - bo odgrzewanych kotletów coraz więcej - ZUlaman, Zulgurub, Naxxa, to wszystko już było...
4. Wejście Diablo III - z pewnością tą sytuację zintensyfikuje co może zakończyć sie totalnymi pustkami na serwerach - nie wspominam o chińskich serwerach które z roku na rok mają więcej graczy bo to inna bajka.
5. Nowy dodatek wydany w przyszłym roku na chwile zwiększy zainteresowanie ale pewnie ono też naturalnie padnie po 3-4 miechach
Na końcu pytanie co powinno być zrobione żeby było lepiej?
1. Pójście w stronę darmowego MMO?
2. Oficjalna zapowiedź że kończy sie WOW na powiedzmy 5 dodatku ? Bo o tym że Blizz pracuje nad nowym MMO plotki dawno sie rozchodzą.
No chyba nie. Blizzard powinien zrobić różnice serwerowe. Tj. zacząć ładować w nowe serwery o różnym poziomie trudności (moja koncepcja - zaliczysz ileś tam achievementów czy poradzisz sobie z jakimś epichardproelozord questem, możesz przenieść postać / założyć nowe na takim serwerze), które dzieliły by graczy słabszych od graczy mocniejszych. Taki Caern Morghen - po odejściu Kaera, mieli już się zacząć rozpadać, ale przeszli do nich Corehound, więc się nie rozpadli. Niestety jak to CM, zaczęli dzielić graczy i brać tych mocniejszych a tych słabszych zostawiać. Słabsi gracze też chcą grać, ale nie mają jak bo w gildiach jest jakiś progress, a tacy słabsi wypadają na początku. Dlatego - mówię o takich serwerach, żeby i słabsi gracze którzy głównie odchodzą mogli grać i mogli grać tacy skillzordzi jak kaerlic. Żadne darmowe MMO.
A co za różnica jakie itemy wypadały w dungach? Ważne że z każdym kolejnym patchem gear nie zmieniał się z miejsca w śmieci a stary content podobno nie wymierał.
Itemy idą na bok, ważne z kim się wipowało, wipuje i będzie wipować. Bo to jest w tej grze najważniejsze - nie eq czy progress, a teamplay, dobra zabawa i gra z przyjaciółmi ;).
Pozdrawiam - Astmatyk ;).