WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Rajdy od podstaw

permalink wysłany:
Witam jestem nowy w Rajdach i mam pytanie czy jest ktoś kto pomoże mi przygotować się na rajdy ( jakie flaski,potki itp) gram aktualnie Mistweaver Monk. Tylko proszę bez wyzwisk itp. :)
permalink wysłany:
Zajrzyj tu http://www.icy-veins.com/wo...
Ale od początku to tak. Ściągnij Deadly Boss Mode, komunikator jaki używa Twoja gildia i podłącz słuchawki. Wejdź do gry, napraw sprzęt, kup brakujące gemy/enchanty/flaski/prepoty. Możesz też zabrać te runy co lecą z LFR dają w Twoim przypadku 50+ int i można ich używać razem z flaskiem. Na rajd staw się tak by o wyznaczonej godzinie być przed wejściem do insty. Znaczy nie spóźnij się po prostu. Przed pullem zjesz żarcie, wypijesz flask, włączysz runy. A tak na 2 sekundy przed końcem odliczania (pewnie ktoś odpala dbm pull) wypijasz preporta (na intellect). Skoro jesteś healem to możesz to wykorzystać na zadanie jakiś tam obrażeń bossowi na początku. A i weź też pota na manę, gdyby ci się skończyła.
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
permalink wysłany:
I ogarniaj Pan taktyki na boss'ow Ogolnie nic wiecej dodac, dostales wyczerpujaca teamat odpowiedź wyżej
permalink wysłany:
Konieczne też jest posiadanie addonów, recount i dbm to podstawa.
permalink wysłany:
Najgorsze to jets chyba łapanie taktyk na rajdach. Nie stój w plamie bo zginiesz, uciekaj z tym debufem bo bo zginie inny. To jest jakaś czarna magia.
permalink wysłany:
Zamiast DBM'a sugerowałbym BigWigs'a
permalink wysłany:
azja napisał :
Zamiast DBM'a sugerowałbym BigWigs'a
Ma on w ogóle jakieś różnice względem DBM-a? Kiedyś próbowałem i wyglądał praktycznie tak samo... dałbym wiele za jakiś addon bardziej spersonalizowany pod role, nie chce mi się z każdym nowym bossem wyłączać 3/4 pasków / ostrzeżeń gdyż informacje o DPS-owych debuffach czy na jakiego rangeda leci void zone są mi wybitnie niepotrzebne podczas tankowania.
http://backloggery.com/ludek_cortex/sig.gif
Poważny avatar by Kojt <3
permalink wysłany:
Głównie dlatego, że jest dokładniejszy - szczególnie w sytuacji, kiedy wychodzi nowy raid. Niejednokrotnie zdarzało się, ze DBM robił nas w chu** ostrzegając o czymś, czego tak na prawdę nie było, albo podając warningi w złych momentach.
permalink wysłany:
Do raidow polecam obejzec nephrenn'a na youtube
FOR THE HORDE
LOK'TAR OGAR
For the frostwolf
permalink wysłany:
Blackwall88 napisał :
Do raidow polecam obejzec nephrenn'a na youtube
Jeszcze jakby miał aktualne taktyki... to może...
http://backloggery.com/ludek_cortex/sig.gif
Poważny avatar by Kojt <3
permalink wysłany:
jakby ktoś bardzo chciał po polsku to proszę, na podstawie wowhead głównie, przetłumaczyłem większość bossów.


Spoiler (pokażukryj)
1. Gruul - Horda go zatrudniła po czym odcięła mu łapę.

FILMIK

OPIS

Stoimy w taki sposób w 1 fazie



Grupy w spreadzie 10y od siebie. Tank przebiega raz do jednej raz do drugiej (co 10 sek więc sporo biegania) by rozłożyć na nią obrażenia z Inferno Slice (nakłada to też debuff na graczy) - ważne dla healerów to wymaksować HP przed każdym kolejnym IS. Zmiana tanków co stack Inferno Strike.

Tankowie muszą także uważać by Overhelming Blows nie trafiło w grupę (również zasięg 10y) Będziemy tu potrzebowali szybkiego tautnięcia.

Zejść z pola rażenia Overhead Smash (gruba czarna linia na ziemi), wrócić do swojej grupy. Wszystko to na speedzie.

Co 30 sekund, później co minute tank odrzuca 8 osób i zamienia je powoli w kamień oraz spowalnia. No może nie powoli bo w 3s. W tym czasie nie można mieć nikogo w zasięgu 8y. Idzie aoe od tego (więc kolejny problem dla healów jak ktoś będzie za blisko). Po wszystkim wrócić do swojej grupy. Użyć jakieś własnej przeżywajki w trakcie tego kamieniowania się.

Druga faza: boss przestaje być tankowalny, pojawiają się 4 OS. Do tego z Cave In bossa powoduje opadł skał na głowy. Miejsce uderzenia jest zaznaczone szarymi kołami. Nie stać w nich, a że nie trafiają 2x w to samo miejsce to trzeba uciec do miejsca, gdzie uderzyła 1 skała. Hero/TW na start.

2. Oregorger - kojarzycie taką grę jak Pacman? No to zobaczcie...



FILMK

OPIS

Dwufazowa walka. W pierwszej trzymamy bossa blisko jednego z rogów, melee za nim, rdpsi trochę z boku tak by offtank mógł stać między nimi a bossem. Ów tank ma za zadanie przyjąć na siebie Acid Torrent. Do tego dochodzi przerywanie Retched Barrage, wychodzenie z Retched Blackrock, uważąć na Explosive Shards

Faza 2 Zaczynamy Pacmana. Boss wybiera sobie kierunek i zaczyna się tam szybko kulać, koniecznie zejść mu z drogi. Za każdym razem jak dotrze gdzie chciał pójdzie aoe na rajd (więc zapewne musimy mieć 100% hp) Gracze w tym czasie muszą rozwalać skrzynie by boss mógł się...najeść. Przy tym rozbieganiu się w celu niszczenia skrzyń będzie trzeba uważać by zostać w zasięgu heala. Hero na początku

3. Blast Furnace - nareszcie jakieś orki do zbicia

FILMK

OPIS

To trudniejsza walka od 2 pierwszych, opisywanie też może być trudniejsze. Walka jest 3 fazowa. W pierwszej walka zaczyna się od spullowania Foreman Feldspar, 2 strażników, 2 inżynierów. To nie jest trash, to już początek walki z bossem.

Dzielimy się się na 2 równe grupy po 1 strażniku, inżynierze a jeden tank dodatkowo Foremana. Inżynierowie rzucają na graczy bomby (coś jak owady na Spoilsach w SoO) a z tymi trzeba podbiec do pieca, podłożyć bombę i zwiać (mocne aoe od niej wali) Dodatkowe bomby możemy zgarnąć z Inżynierów, gdy je zabijemy. W obu przypadkach na detonację ma się 15 sekund. W przypadku bomby z zabitego Inżyniera czas leci od jego śmierci nie od zlootowania. Inżynierowie będą próbowali także naprawić piec więc Repair trzeba przerywać

Ochroniarze będą rzucali na ziemie pole o prostej nazwie Defense, w której nie możemy trzymać przeciwników - zmniejsza obrażenia o 99% (im, nie nam). Będzie też Operator, który musi być tankowany tyłem do rajdu. Foreman rzuca plamy ognia pod nogi (Rupture)

Kolejność zabijania Bellows Operator > Furnace Engineer > Foreman Feldspar > Security Guard. Najpeirw trzeba zabić addy potem dobić Piec żeby nie przeszły do kolejnej fazy.

Zadania pod klasę: TANK: zmiana Foremana, gdy Melt Armor będzie trudne do przeleczenia, Ochroniarzy trzymać daleko od Operatorów, tak by nie mogli ich ochronić z Defense (Operatorzy nie są tankowalni, gdy istnieje Piec) DPS: używać bomb na Piec, odbiec z Rupture, nie stać w ogniu, przerywać Repair, przerywać Pyroclasm, użyć przeżywajki w trakcie Blast. HEAL: podzielić swoje super cooldowny na przeleczenie Blast (Piec to rzuca jak osiągnie 100 energii), gracze z Bombami również mogą potrzebować mocnego single heala, grupa w której będzie Foreman również będzie potrzebować mocniejszego heala. Również healerzy mogą rozkładać bomby lub być ztargetowani z Rupture.

No to była faza 1 :D W drugiej trzeba zabić 4 wielkich, groźnych elementali ognia w skrócie Prime. Mają na sobie tarczę a by ją zniszczyć mniejszy elemental - Slag musi zginąć w jej pobliżu. Slag ma Fixate na graczu (coś jak Thok) tak więc trzeba go dobrze prowadzić (w tego Prime), Slag umierając zadaje aoe dookoła. Primale pozbawione tarczy będą rzucać Reactive Earth Shield, w celu leczenia. To trzeba koniecznie zdispellować.

Dalej będą się pojawiać Ochroniarze z tym spellem Defense co wcześniej. Tym razem Priest może rzucić Mind Control na Ochroniarza a on nam pomoże z elementalami. Przyjdą także Firecallers , którzy rzucą na nas debuff Volatile Fire, z którym trzeba uciekać. A i jeszcze przerwać im Cauterize Wounds (albo zdispelić) Nie są stunoodporni! .Boss (to co z Pieca wylazło) dalej będzie rzucał Blast, ale coraz więcej więc heale mogą odzyskać trochę many a w 3 fazie się ona przyda.

Zadania pod klasę: TANK - Ochroniarze i Firecallers daleko od aktualnie bitego Primala. Primale i Slagi nie są tankowalne, pomóc dpsom w przerywaniu DPS: zabić Slaga, gdy jest blisko Primala, mdpsy zabijać Ochroniarzy i Firecallers aż Primal nie straci tarczy, przerywać CW, stunować Firecallersów, dispel Reactive Shield, mając na sobie Fixate podprowadzić Slaga do Primala, użyć przeżywajek na Burn i Blast, z Voliate Fire odbiec od grupy. HEAL: tankowie potrzebują prywatnego heala, przygotować się na Blast. Burn, Fixate i Voliate Fire jak wyżej

Gratulacje, faza 3! A ja sobie zapiszę lepiej to co napisałem dotąd...

Wyrznąć resztki addów i zabieramy się za Serce Góry. Ogień pod nogami - Melt. Twiny z Highmaula chyba nauczyły co się robi z ogniem pod nogami. Blast będzie co 5 sekund więc healerzy najlepiej żeby mieli 100% many

Zmiana tanków co 3 stacki (Heat), prowadzić bossa z daleka od Melta co by reszta miała miejsce. Dpsy nie stać w ogniu i używać przeżywajek/własny heal, o healerach już wspomniałem. Hero w tej właśnie fazie. Miłego czytania :)

4. Hans'gar i Franzok - horde gay team

FILMK

OPIS

Blizz wziął paski z Siegecraftera z SoO, pomnożył je, postawił wszystkich graczy na nich i zrobił więcej niemiłych niespodzianek niż ściana ognia. Na początku są nieruchome, ale co jakiś % życia jeden z bossów będzie je uruchamiał.

Pierwsza rzecz zaczyna się na 80% na paskach pojawią Searing Plates - udajemy się z bossem na czysty tor. Druga sprawa to Staming Press - część paska podświetli się po czym pójdzie w nią mocne uderzenie. Przy 15% zrobi się gorąco bo SP będzie działać, paski nadal będą się ruszać a jeden i drugi boss będzie z nami walczył. Boss wracając na pasek używa Body Slam na jednym z graczy i zadaje aoe na 12y. Gracz taki będzie miał czerwoną strzałkę nad głową więc to chyba nie problem. A i nie można stać blisko dolnej i górnej krawędzi areny (tam gdzie paski wychodzą i wchodzą)

Zadania pod klasę: TANK: bossów trzymać razem jeśli się da, mocna przeżywajka na Crippling Suplex, zmiana bossa co Body Slam, zabierać go na bezpieczne paski (wiadomo trzeba owieczki znaczy dpsy z ognia wyprowadzić;p) DPS: gdy bossowie są razem odpalać się, dotować i cleav'ować obu. przestać castować gdy boss kończy rzucać Disrupting Roar, uciekać z Body Slam, nie dać się trafić przez Stamping i Searing. HEAL: tanki będą cierpieć na Crippling Suplex, leczenie aoe przy Body Slam oraz Aftershock, przestać castować gdy boss kończy rzucać Disrupting Roar, Body Slam też może trafić w heala. Hero na ostatnich 15%

5. Flamebender Ka'graz

FILMIK

OPIS

Walka zaczynami nie tylko z bossem, ale i jego pomocnikiem Aknorem. I nim się zajmujemy najpierw. Nikt nie może, poza tankiem, stać przed nim. rdpsi & healerzy w spredzie na 10y, bo Aknor będzie w was rzucał młotem (Drop the Hammer) i zadawał obrażenia aoe. Pamiętajcie by cleav'ować Kagraza i utrzymywać na nim doty. Pomocnik musi paść zanim główny boss uzyska 25 energii.

W walce z Kagrazem trzeba utrzymać spread (trochę mniejszy 7y), rdpsi będą gonieni przez linię ognia Lava Slash przez 90 sekund. Nikt nie może się zbliżać do tej linii ognia bo pójdzie aoe i pojawi się kolejna Lava. Druga sprawa to Enchanted Armanent znowu poleci broń w rdps'a i zada aoe na 3y. Po uderzeniu trzeba szybko zmienić miejsce bo pojawi się płonący filar zadający aoe na 6y.

Po uzyskaniu 25 energii Kagraz zacznie rzucać w nas meteorytami. Z targetowana osoba musi wbiec w grupę melee by rozłożyć obrażenia.

Przy 50 energii pojawiają się dwa wilki. Jeden z nich musi być tankowalny tyłem do rajdu a drugi będzie sobie gonił graczy. Wilk tankowalny (ten z Overheated) będzie używał Charring Breath na tanku co będzie boleć. Z drugim trzeba się bawić w ganianego, ale żeby nie było za łatwo to między wilkami będzie ściana ognia, trzeba więc oba psy trzymać w taki sposób, by nikt w nią nie wpadł. Co 20 sekund wilki będą się zmieniać (a także tanki ze względu na ten atak) Trzeba je zabić mniej więcej w tym samym czasie (maks 8 sekund różnicy) No i zanim boss osiągnie 100 energii.

Wcześniej na 75 energii boss dostanie kolejną umiejkę Blazing Radiance osoba z tym musi się trzymać 10y od reszty. Na 100 energii boss zaczyna rzucać Firestrom co jest mocnym aoe na cały rajd, jeśli wilki żyją to one również. Nie, to jeszcze nie koniec...

Po firestorm walka i energia leci od nowa, dochodzi nowa umiejka Magma Monsoon - pole ognia pod nogami, oraz Rising Flames co atakuje tanki.

Zadania klasowe: TANKI: Aknor tyłem do rajdu, boss w centrum pola walki, zmiana na wilkach i jakoś je prowadzić by rajd nie wpadł w ściane ognia między nimi, zmiana co 4 stacki Rising Flames. DPS: najpierw pomocnik, ale dotować i cleavować głównego bossa, nie stać przed pomocnikiem, unikać dodatkowych obrażeń od ognia (wszystko to co ogólnej taktyce), obrażenia z Molten Torrent można przyjąć na przeżywajkę (np. łotr ma 100% odporności od magii) lub wprowadzić w mdpsów, wilki zabić równocześnie i uważnie z nimi biegać. HEAL: Charring Breath od wilka do tanka będzie boleć, jeżeli będziemy Molten Torren wprowadzać w dpsy do muszą być wyleczone przed, dispel Single, odpalenie się na Firestorm, spread i bieganie z wilkiem jak wcześniej. Hero na początku, albo przy 2 wilkach. Moim zdaniem raczej to drugie.

6. Kromog

FILMIK

OPIS



Widać wyraźnie? No to się dobrze przyjrzycie bo kazdy będzie musiał swoją runę znaleźc i w niej sobie stac. Nazywa się to Rune of Grasping Earth. Runa ta przyssie nas do ziemi, co się nam przyda, gdy boss odpali Thudering Blow. Zeby wyjsc z Graspringu trzeba go rozwalić. Jesli aoe będzie miało zasięg to także u sąsiada, zwłaszcza jeśli będzie nim healer. Rozwalanie najlepiej skończyc wraz z castem Thunderhing Blow.

Gdyby to ode mnie zależało na tym byłby koniec walki. Ale nie...Boss ma atak Slam zadający duuże obrażenia w tanka i aoe w reszte. Ripping Smash to typowy atak któremu trzeba zejsc z drogi.

Teraz coś czego na tą chwilę nie rozumiem. Reverberations to kółka lecące za Ripping Smash, co jest jasne, ale jak to podąża za Slamem który jest aoe?

Będą też czerwone runy (dla odróznienia od pomarańczowych. każdy odróznia kolor pomarańczy od koloru truskawki?) Jest jeszcze Shattered Earth - aoe w 4 graczy, Stone Breath jeśli nikogo nie ma meele bossa, ataki w tanki...eh jeden ork i tyle umiejek.

Zadania klasowe: TANKI: razem, jak na rzeźniku, odejśc od Slam albo użyc przeżywajek, zmiana co 5 warped armor, znalezc rune, wyjsc z Gaspring jak będzie się kończyc Thunderhing Blow i szybko do bossa, unikac Ripping i Reverberations. DPS: nie stac przed mordą bossa gdy się obraca w celu rzucenia Ripping (także rdpsy!) , nie stac w czerwonych runach, z pomarańczowymi runami jak wyżej, HEAL: tanki dostają łomot i to ciężki, Slam to aoe do przeleczenia, omijanie i wchodzenie w pomarańczowe runy jak wyżej. Hero na 30% tak jak na rzeźniku.

7. Beastlord Darmac

FILMIK

OPIS

Beastlord....to może gdzieś Thokczek będzie? Tęsknie za nim

A tak to połączenie jednej walki z ToT z inną z MSV.

Bijemy tego zoofilia do 85%, wskakuje na mounta, mount pada, bijemy do 65%, wskakuje na mounta, potem 45%...jak padnie 3 bestia, to już możemy dobic orka. Do tego przejmuje on umiejki swoich zwierzaków, gdy te padają. Zawsze wybiera tego którego ma blisko. Zalecana kolejnośc bicia to Cruelfang, Ironcrusher, Dreadwing.

Boss zaczyna z 2 spellami i trzeba na nie uwazac także wtedy, gdy jest na mouncie. Pin Down to rzut włóczniami w graczy, da się tego uniknac (ma się na to 2sek) należy odbiec na przynajmniej 3y a najlepiej stac dalej niż 25y. Jeśli ktoś zfailuje to trzeba włócznię rozwalic....albo zostawic takiego gracza by umierał w męczarniach. Nie no rozwalimy, one zadają aoe więc się nikogo nie podda torturom. Druga rzecz to Call Pack - addy wybiegające z miejsca, które jest na przeciwko bossa przed pullem.

Pierwszy zwierz - Cruelfang. Używa Rend of Tear bleeding nakładający się w zasięgu 7y od ztargetowanego gracza także odsunąc się. Savage Howl z tego powodu potrzymamy bossa tyłem do rajdu i nie można dopuścic by w pobliżu tego były te małe addy. Jeśli się nie uda to łotry, druidy i hunty mogą savage howl dispelowac z addów. to enrage. Rend of Tear zostaje z bossem.

Drugi potwór - Ironcrusher. Crush Armor wymaga zmiany tanków(ale i tak zmieniamy się na Rend), Tantrum aoe na rajd, Stampede(ale i tak stoimy w spread przez Rend) co jest kolejnym zagrożeniem któremu trzeba zejśc z drogi. .Tantrum zostaje z bossem.

Trzecia bestia - Dreadwing Searing Fangs, czyli kolejny debuff na tanka, gdyby było nam mało, nie stac przed pyskiem by nie oberwac z Inferno Breath, Conflagatrion aoe na 8y. Te dwie ostatnie umiejki mogą byc dispelowane jak już ktoś w nich postoi. Po pokonaniu tego stworka boss dostaje 3x nowe spelle: Superheated podobne do Inferno a jeszcze zostanie plama ognia, Flame Infusion zwłoki małych addów będą płonąc - nie dotykac, Seeking Embers powoduje , że włócznie będą nas atakowac ogniem.

Zadania klasowe: zmiana co Rend, Crush, Seared. nie wiem jak to w praktyce z 3 debuffami zrobic, sie przewajpi. zebrac małe addy (hunty rzucac na nas missdirection! DPS: aoe małych zwierzaków, zniszczyc włócznie, nie przytulac się, dispel enrage z addów i ognia jak ktoś ma, HEAL: Tantrum na to miec gotowe leczenie aoe, dispel Conflagariton, Inferno Breath, Superheated, jeżeli tank uzbiera sobie 3 debuffy to ten, będzie cierpiał.

8. Operator Thogar - Stoi na stacji lokomotywa, a nawet kilka i będą nas próbował rozjechać.

FILMIK

OPIS

A do tego będą przychodzić orkowie, którym trzeba pomóc położyć się na torach. Dobra, podzielić rajd na 2 grupy. Pierwsza walczy na torze 1 i zbiera addy z toru 2. Druga grupa walczy na torze 4 i zbiera addy z toru 3. Trzeba je zalatwić w 40 sekund a następnie przejść na tory 2 i 3. Później nie wiem o co biega bo na filmiku wszyscy są razem tam, gdzie jest bezpiecznie. A dobra chyba się rozbiegamy w zależności od tego gdzie będą wysiadać addy.

cdn

9. Iron Maides - to je poznają wyznawcy Allaha po śmierci

FILMIK

OPIS

10. Blackhand


zamknięte w spoilerach bo to ściana tekstu ;)
hmm linki i obrazki się nie skopiowały. ale te drugie są na wowhead.com a filmiki fatbossa na youtubie każdy znajdzie.
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
  Kloszek
permalink wysłany:
hej potrzebuje pomocy jak autor posta, ktoś wesprze?