Witam.
Ostatnio expiąc swojego Priesta, zacząłem się zastanawiać, na jakiej mechanice działa nie tyle co skalowanie mobów do poszczególnych graczy na Dungeonach, bo to wydaje sie w miare logiczne, że działa to na zasadzie procentów. Czyli że w bossa mającego 100k hp ty zadasz 1000 dmg na lvl 50-tym, podczas gdy na lvlu 20 inny dps w tego samego bossa, majecego jednak już 50k hp zada 500 dmg, to oboje zadacie mu po 1%. Jednak jak wygląda sytuacja z Healingiem? Wiadomo że przed Patchem 7.3.5 Heal na 50 lv jednym skillem był w stanie wyhealować tanka do 100%. Ale teraz, nie podrafie sobie odpowiedzieć na pytanie, na jakiej zasadzie gracze skalują się względem siebie? Bo jako heal na 30 lvlu, patrząc w opis Shadow Menda powinienem być w stanie wynieść tanka na 20 lvlu na 100% HP przy dwóch castach. A jednak tak nie jest. Jak obliczane są cyferki healingu pomiędzy graczami? Bo w porównaniu do mobów, dochodzi tu jueszcze kwestia statystyk, a nie wyobrażam sobie jak możnaby było wyskalować niższego poziomem tanka do twojego poziomu, jako healera. Liczę na ciekawą dyskusję i odpowiedź na nurtujące mnie pytanie :) Pozdrawiam.
Social Helper :)
|
|
Na razie (chyba) nikt nie rozgryzł wszystkich formułek i szczegółów. Osobiście sądzę, że HP targetu jest skalowane wykładniczo w dół do poziomu lęczącej osoby. Potem obliczany jest procent za jaki healer uzdrowiłby tanka, gdyby obydwoje byli na tym samym levelu. Po wyleczeniu tankowi dodawany jest ten obliczony procent HP. Damage można by skalować w ten sam sposób. Równie dobrze mogą to być jakieś liniowe współczynniki, które biorą pod uwagę różnice w levelu (oraz dodatek którego content dotyczy) i przez które przemnażany jest healing/damage.
Jeśli ktoś ma więcej informacji na ten temat, to również jestem ciekawy. Pozdrawiam. |