Co do DH jako spec dla locka to może by to było słuszne ale nielogiczne, przecież to dwie inne klasy jeśli chcesz zrobić z locka DH to wydłub mu oczy i naucz walczyć wargleviami aczkolwiek jestem za dodaniem 4 speca do tankowania.
A co do dodawania nowych klas to blizz nie kierował się nigdy lootem a zapotrzebowaniem i pragnieniem graczy w końcu DK chcieli gracze a Mnichowi dali tank i heal speca by "rozwiązać" problem kolejek.
A poza tym po co blizz ma się kierować lootem dodając nowe klasy skoro wszędzie jest personal loot i pewnie obecnie jest więcej hunterów niż DK, Palków i Warków razem wziętych
|
|
Confirmed.
|
|
Muffinus promised me a tacos
|
|
Mylnym założeniem jest, że każdy łowca demonów to ślepy elf z błyszczącymi mieczami. Mamy w lore kilku warlocków, którzy wykorzystywali swoją znajomość demonologii właśnie do wyżynania demonów. No właśnie nie, owszem DK dali bo im do dodatku pasował, oraz wtedy jeszcze nie było aż takiego problemu bo była to pierwsza "nowa klasa". Acz im dalej w las tym więcej klas przez co trzeba się zastanowić nad rozłożeniem lootu...w całym systemie masz jednak trochę logiki Jak się przypatrzysz stosunkowi Cloth/Leather/Mail/Plate Vanilla - 3/2/2/2 WotLK - 3/2/2/3 MoP - 3/3/2/3 Widzisz tu coś? Tak... Blizzard na przestrzeni dodatków stara się wyrównać loot, podobnie zresztą zrobili w D3 gdzie w Reaper of Souls dodali Krzyżowca głównie po to by były po 2 klasy używające każdego mainstata (w podstawce istniała tylko jedna klasa używająca STR, gdy DEX i INT miały 2, przez co gemy / itemy STR były mielone na potęgę) Przed wprowadzeniem Monka w grze istniał tylko jeden tank używający leatherów - Druid. Dla porównania plate tanków było 3. Z kulisów produkcji wiemy, że monk miał rozważanego jeszcze jednego speca opartego o Chi'ji - czerwonego żurawia, który miał być rdpsem - miał on być zamiast Windwalkera lub Mistweavera. O ile w podziale ról taka zmiana by niewiele zrobiła (albo wyrównała by DPS-y kosztem heala, albo stosunek ról byłby taki sam jak teraz z przewagą RDPS miast obecnego MDPS) tak itemowo zaczyna się zabawa. Statowo klasowe rozłożenie trinketów / błyskotek dla DPSów na chwilę obecną: STR - 3 AGI - 5 INT - 5 Gdyby RDPS-owy spec Monka wszedł za Windwalkera balans DPS statów wyglądał by - 3/4/6, natomiast za Mistweavera - 3/5/6 - jak więc widzisz opcja 3/5/5 obecnie jest o wiele bardziej zbalansowana w kwestii rozłożenia lootu na klasy. Personal loot to żaden wyznacznik... nikt o zdrowych zmysłach go nie używa w normalnych raidach bo tak jakby nie ma się kontroli nad tym do kogo loot idzie. Jakkolwiek by blizz go nie zbuffował względem normalnego lootowania tak długo jak nie dadzą możliwości wymieniania się zdobytym lootem nikt nie będzie traktował personala na serio - powstał on tylko po to by ludzie nie płakali, że ktoś im podpierdził item na PUG-u. I owszem, Blizz kieruje się lootem. Choćby w WoD - wprowadzenie zamiennych statów na gearze oprócz wygody miało też drugie dno, rozwiązało to problem ciągnący się przez 8 lat od Vanilli - int plate, które szły na masowy disenchant jeśli twoja grupa nie miała Holy Palka. Teraz mamy dwa problemy - na maile zapotrzebowanie jest o jedną trzecią mniejsze niż na inne zbroje, a dwóch typów broni może używać tylko jedna klasa (inb4 AGI sztylety tylko u rogali - w odróżnieniu od łuków i pistoletów są jeszcze intowe nożyki gdy bronie dystansowe są tylko i wyłącznie pod AGI) Oczywiście to czyste spekulacje i Blizz może dać nam cokolwiek, kto ich tam wie... |
|
Zacznijmy od tego że mogli by wykorzystać zmianę gearu z mail na plate którą mamy zaimplementowaną w hairloomach.
Wtedy sytuacja była by następująca: Mamy Shadowstalkera aka Demon Hunter, który gdy jest demon hunterem nosi leather, gdy zmienia się w inny spec to nosi mail, albo pokombinować z zmianami mail>plate dla plate/mail healerów. To jest możliwe jak najbardziej. |
|
Nie sądzę by Blizz dawał różne zbroje dla różnych speców w nowej klasie gdyż to jeszcze bardziej rozpieprza dystrybucję itemów - coś podobnego na mniejszą skalę można było zauważyć gdy jeszcze Gladiator Warrior był używalnym "speciem" i całe to zamieszanie "ale jak to DPS zbiera tankowe itemy".
|
|
Dystrybucja itemów już i tak jest rozpiepszona. Na pugach nie zgarniesz ani jednego maila, bo jest 15 hunterów. A na gildijnych raidach cały czas lecą itemy dla klas których nie ma w raidzie. Nie rozumiem skoro jest item którego używa tylko jedna klasa jak np. hunter(tylko on używa łuku) czy rogal(nie czarujmy się szaman z daggerami nie biega), to po jaką cholerę za każdym razem jak zabijam Kilroga dropi dagger?!
Jeszcze za czasów vanilli, tbc i wotkl to miało sen bo każdy nosił dwie bronie, ale teraz? Nosz kur... jak nie ma huntera w grupie to niech łuki nie lecą. Nie rozumiem też statystyk na itemach. Po jakiego czorta monk ma mastery w itemach setowych?! Skoro w żadnym specu mastery nie jest lepsze niż crit, multistrike czy haste.. Więc jak najbardziej zmiany w itemach w nowym dodatku były by mile widziane jak dla mnie. I zrobić jeden token dla wszystkich klas, bo mamy klasy które token dla swojej klasy widziały tylko na wowhead. |
|
Dystrybucja lootu nie jest rozpieprzona, to nie wina Blizzarda, że twoja grupa nie ma jakieś klasy gdy wypada item dla niej, cała reszta to kwestia RNG... my w raidzie mamy np dwóch rogali, którzy dagger z Kilgroga widzieli właśnie na WoWheadzie.
W tej grze nie chodzi o to by z każdego bossa ci coś poleciało, tylko to by loot leciał w miarę równomiernie dla całej grupy. Mój raid leader jest Niemcem, ma fetysz na punkcie statystyk dlatego odkąd zaczęliśmy raidowanie w MoP dokumentuje każdy item jaki leci z bossa, robi do tego fancy wykresiki kto kiedy needował, greedował, kiedy był disenchant jak się itemy rozkładają nasz system lootu, na tym opieramy nasz system przydziału lootowania w raidzie (tłumaczenie go nowym osobom w gildii to zawsze pół godziny), nasza grupa od WoD zawsze zwiera po minimum jednej z poszczególnych klas, jakoś nikt nie narzeka, że lootu nie dostaje... wyjątkiem są jacyś początkowi bossowie z których już wszyscy wszystko mają. |
|
Wiesz kwestia jest taka, że Blizzard ma możliwość wyłączenia lootu dla jakiejś klasy jeśli nie ma jej w grupie. Ja nie narzekam że nie dostaje lootu, ja narzekam że leci niepotrzebny item który za każdym razem idzie na disenchant bo nikt go nie może używać(łuk).
|
|
Takie są uroki RNG.
Problem w tym, że są to pojedyncze przypadki ograniczone tylko do Hunterów, ewentualnie rogali. W HFC są w sumie 3 łuki/strzelby, tyle samo agi daggerów. Co w porównaniu do tych ~260 epiksów które według WoWhead lecą z bossów na normalu to strasznie mały odsetek. Poza tym jak Blizzard da opcję żeby agidaggery / ranged bronie się nie pojawiały się w tabelach lootu gdy nie ma rogala / hunta w raidzie zaraz ludzie zaczną płakać za taką samą opcją gdy w raidzie nie ma żadnego clotha, dk czy innych takich, wszak na pugu każda kompozycja możliwa. Plus jakby taki system był, choćby był ograniczony tylko do dwóch klas i tak zostanie w jakiś sposób wykorzystany przez ludzi... tak jak znaleziono sposób na wykorzystanie bonus rolli etc. |
|
Jeżeli mowa o Demon Hunterach to mi się osobiście marzy taka propozycja DH, która została zaproponowana w Diablo III. Dajmy na to 3 spece:
1) DH znany nam z W3 (coś jak Illidan - melas dps) 2) DH znany nam z D3 (range dps oparty na łukach strzelbach itd - być może nawet możliwość korzystania z dwóch kusz/strzelb jednocześnie jednak nie wyobrażam sobie dwóch łuków na raz) 3) DH tank (oparty na przemianie w demona - coś jak Boomkin ale tankujący) |
|
Wydaje mi sie, ze wowa juz wrzucili na drugi albo i trzeci plan jesli chodzi o zaangazowanie ze strony studia. wszystko przerzucili na hotsa itd, widac target sie zmiania i hajs jest z tego wiekszy, nie wiem co to powoduje, ale no nie widze innej mozliwosci.
3 milion subow poszly sie walic, a oni nadal nic nie robia, wiec albo hajs z wowa jest marny, albo sa totalnymi kretynami. |
|
Albo mają z góry ustalone "fixed scheulde"... wiesz problem z tym jest taki, że patche są mniej więcej ustawione z góry jeszcze przed premierą dodatków (wspominali o tym odnośnie zawirowań z patchami w Cata). Nie mają zbytnio co i jak zmieniać - nie dadzą rady wprowadzać jakiś większych zmian dodających content bo nie maja na to zbytnio czasu, mogą go co najwyżej usunąć (jak to zrobili z Abyssal Maw). 3 miliony wróciło, 3 miliony poszło się "walić" jak to ująłeś, są mniej więcej na zero gdy w tym samym okresie w MoP i Cata byli na minusie. |
|
Mi się zaś zdaje że jak nam pokażą kolejną tabelkę to subów będzie jeszcze mniej więc stawiam że będzie bardziej na minus niż na zero.
|
|
To że będą na minus to wie każdy bo WoWa już raczej nic nie uratuje z prostego powodu - ta gra ma 11 lat już prawie |