WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Twoja opinia o Warlords of Draenor.

permalink wysłany:
Hej. Brak zajecia w pracy to czas popisac ;)

Temat "podpatrzony" z mmo-champion. Mysle ze fajnie byloby poczytac opinie uzytkownikow na temat nadchodzacego dodatku. Pozwole sobie zaczac :

Uwazam ze lepiej sie milo rozczarowac, niz byc zawiedzionym ze wzgledu na zbyt duze oczekiwania, daltego mysle ze ten dodatek bedzie jeszcze wiekszym failem niz Cataclysm. Od zeszlorocznego Blizzconu bardzo duzo sie zmienilo, i wedlug mnie forma dodatku jaki otrzymamy bardzo (o wiele za bardzo moim zdaniem) rozni sie od tego co zapowiadali.

Co sie mi nie podoba:

- Zmiana stolic. O ile Bladespire nie robilo na mnie jakiegos szczegolnego wrazenia, tak Karabor wyglada wspaniale i mysle za zwlaszcza gracze Przymierza moga byc mega rozczarowani. Zamiast zapowiadanych stolic dostalismy dwa oboziki w Ashran, Warspear(H) oraz Stormshield(A) ktore sa mocno srednie wedlug mnie. Warto jednak zwrocic uwage ze nie jest to taka typowa baza ludzi/orkow poniewaz kazda z ras hordy/przymierza pokazuje tam swoj "rasowy" pazur. Istotnym jest tu rowniez fakt ze z poziomu lore to tez ma malo sensu. Z jednej strony idziemy na misje samobojcza, niszczymy portal aby Zelazna Horda nie mogla przepuscic inwazji na Azeroth. Zaraz po tym jednak portale zostaja otawrte i notabene to my przeprowadzamy inwazje na Draenor :E Nie wspominajac o tym ze pierwotny zamysl byl taki ze nasze niedobitki maja wspolpracowac z klanem Frostwolf/Draenei aby przeciwstawic sie Zelaznej Hordzie. Skoro juz tak to wymyslili to czemuby nie poleciec na nostalgii (w sumie na niej jest zbudowany jest ten dodatek ;) ) i nie zrobic z Shatt stolicy na wzor TBC/Wotlka. Shattrath wyglada wspanialem a z tego co testowalem bete to jedyne co tam robimy to jedno krociutkie scenario i grind w ramach daily (co opisze za chwile)

-Brak daily questow. Pewnie pomyslicie wtf o_0 Przeciez daily na poczatku pand ssaly pale. Zgadzam sie, ale moim zdaniem bylo tak dlatego, poniewaz gear do kupienia za valory/jp wymagal konkretnej repy, jak rowniez plany do profek. Moim zdaniem daily w formie takiej ja w 5.1/5.2 byly bardzo fajne, zwlaszcza z ochota robilem za 1 razem te w 5.1 tylko zeby dostac "story questa". W Draenorze poza jednym questem raz na jakis czas z garnizonu ktory jest wlasnie takim "story questem" (co jest bardzo fajne, w sumie po to obecnie loguje sie na bete coby zobaczyc czy taki quest jest dostepny) nie ma nic wiecej. Jak pewnie wiecie valory zostaly "zastapione" w pewnym sensie. Nowy surowiec nazywa sie apexis crstal i zdobywamy go robiac przeznaczona specjalnie dla nas misje, ktora bierzemy z garnizou. Problem w tym ze to jest nic innego jak harcorowy azjatycki grind. Mamy np misje w shatt gdzie mamy walczyc z Sargerai. Wsio fajnie, lece do shatt mam progress bar i... bij moby az zaplenisz progress bar. To by bylo na tyle ;)

-Zmiany w klasach. Pisalem o tym niejednokrotnie ale w niektorych przypadkach to wola o pomste do nieba. Rozumiem ze blizzard chcial zmniejszyc ilosc guzikow, ale robiac to w niektorych przypadkach wycial nie to co bylo potrzeba. W dodatku samo wyciecie spelli tez wyszlo bardzo roznie. Ot taki enh szaman ktory mial najwiecej guzikow do wciskania, nadal ma ich tyle samo ;) Poza "button bloatem" chcieli rowniez spowolnic gre danymi klasami. W praktyce wyszlo to tak ze niektore klasy sa zwyczajnie nudne i maja ogromny downtime. Krolem downtime'u obecnie jest feral druid. Nie wiem jak wy ale ja tam nie lubie miec pustych gcd i preferuje zawsze miec cos do wcisniecia.

-Tylko 2 tiery rajdowe. Oczywiscie mowili ze to jeszcze nie do konca pewne, ale moim zdaniem na 99% juz tak postanowili, zmieniajac niektore eventy w kolejnych buildach bety. Pierwotnie Kargath mial przezyc po przegranej w Highmaul, uratowany przez Cho'galla. Od kilku buildow obaj umieralia. Ponadto zanosi sie na brak Farahlonu. W sumie nie mialbym nic przeciwko tym dwom tierom, jezeli mialoby to wygladac na cos w tym stylu: 7-8 miesiecy t17->7-8 miesiecy t18-> nastepny dodatek z malymi patchami w stylu 5.1/5.3 pomiedzy tierami. Problem w tym ze ciezko mi wstanie uwierzyc ze blizzard da rade cos takiego zrobic, patrzac na to ze 10 wrzesnia soo mialo urodziny ;) i skonczymy z t18 przez nastepne 1,5 roku...

To teraz co mi sie podoba.

-Nowe Modele. Nie sa idealne, ale w wiekszosci wypadkow to ogromny plus. W dodatku pierwszy raz od bardzo dawna poszli na reke gracza dajac mozliwosc zmiany twrzy swojej postaci u fryzjera (co bedzie pierwsza rzecza jaka zrobie w pre-patchu ;) )

-System rajdow. Mnie w sumie to srednio dotyczy jako ze moim celem sa Mythici, ale uwazam ze mozliwosc rajdowania normala/heroica w ilosci od 10 do 30 graczy jest super. Kazdy casualowy gracz moze grac ze swoja gildia kiedy tak naprawde ma czas, i byc moze potem sprobowac mythicow co zwieksza ilosc rekrutow na mythici. Nalezy tez wspomniec o najbardziej wypasionych setach z mythicow. Special Snowflake dla hardcorowych rajderow i byc moze marchewka dla innych. Ci ktorzy chca fajny gear musza na niego zapracowac.

-Encountery. Naprawde niektore pomysly na "smoki" w t17 czy nawet na 5 os dunegonach sa mega fajne. Walka na stacji kolejowej gdzie jak jestes lama to potraci cie pociag albo prasa zrobi z ciebie placek jak nie zdazysz uciec. Na plus zasluguje rowniez poziom trudnosci dungeonow. Nie sa one takie jak na poczatku cata, ale tez nie sa facerollem jak w pandach. Stoisz w ogniu to umierasz, ot co.

Sa jeszcze rzeczy ktore mnie osobiscie malo interesuja i nie przeszkadzami to czy beda, czy tez nie tj. garnizony, fly mounty no i Ashran
permalink wysłany:
Ja tylko krótko, w porównaniu do kolegi wyżej. Jako że mój main to Enhancement Szaman, zawiedziony jestem odebraniem mu tzw. "błysku Raidena". To że znerfili do spodu Ascendance przeboleje ale brak tego jakoś najwięcej mi dokucza patrząc na nadchodzący dodatek.
permalink wysłany:
Z wymienionych dodam że to chyba będzie najgorszy lorowo dodatek
  Tomia
permalink wysłany:
Generalnie zgadzam sie z Nafur

Nie podoba mi sie:

- Zmiany w klasach, usuniecie skili, brak sensownych zmian w nich. Budowanie swojej postaci w tego typu grach to podstawa, a oni to całkowicie psują i ida w kierunku hejtowanego D3. Mogł bym sie tu rozpisywać na temat poszczególnych klas i dziwnych pomysłów, ale juz na prawdę szkoda na to sił. U maga mam tyle beznadziejnych pasywek, ze moge pve grac 4 skilami. Celowo w Mop zrobili nowe talenty, aby były atrakcyjne i zmieniały styl gry, a tu dowalają np 100lvl talent na redukcje kilka sec cd na 1 cd - beznadzieja.

- Stolica, a na poważnie to ich brak. To co nam serwują ciężko nazwać stolicami. Jest to po prostu kopiuj/wklej kilka budynków obok siebie jak koszary, ratusz, wieża maga i parę namiotów. Tak samo mozna by nazwać twierdze ally obok naxxramas jako stolice w north itp.
Do tego nie lubię na siłe wymuszania od ludzi world pvp i jakie te walki mają sens. Fabularnie sie to kupy nie trzyma.
Kolejna sprawa to położenie tych "stolic" na boku świata. Zawsze miasta były miej więcej w środku np shattrach,dalaran,shriny i szło w miare łatwo z stolic dolecieć w kazde miejsce.

- Dily q były ok. Po prostu na starcie za duzo było tych frakcji do wbijania, co powodowało sporą farme gdy chcieliśmy w każdej jak njszybciej wbić. Dlatego najlepszy byłby system mieszany. Dla niektorych frakcji bijemy repe poprzez daily, dla innej tylko w instach, dla jeszcze innej dostarczając przedmioty z swiata itp.

- Brak Transmog setów za chellenge. Czyste lenistwo blizza i tyle w tym temacie.Na poczatku Mop kazdy sie nimi jarał i jak ktos zrobil gold to był dośc spory szpan. Teraz te bronie mogą sobie wsadzić. Noszą dager takim rogalem nawet nie będzie ich dobrze widać.

- usuniecie Resi i pvp power. System z MOP był OK

Neutralne:

-Garnizon - ciężko powiedzieć coś więcej o nich na tą chwile. Wydaja sie trochę przesadzone np własna kopalnia, npc zbierający masty. Daja sporo mozliwości na zabicie czasu, ale tez psuja aspekt socialny. Wiekszośc pewnie będzie siedzieć w garrisonie zamiast w tych pseudo stolicahc na uboczu.

Fajne:

- Nowe modele - praktycznie to największy plus dodatku. Wszystkie rasy są praktycznie na plus, jedynie Ne male wyglądają beznadziejnie. Teraz jak chwile pogram na becie i sobie z ciekawości przełączę na stare modele to doznaje lekkiego szoku w stylu " niemożliwe, ze te modele był tak brzydkie".

- Usuniecie hit rating. Ta ststystyka była po prostu głupia i dużo rzeczy komplikowała
- Dodanie nowych ststystych jak np multistrike
- Dodanie toybox - Juz nie miałem miejsca w banku na tego typu itemy. Do tego pokazanie ich wszystkich w odpowiedniej zakładce zachęci do zbierania ich.
permalink wysłany:
To co mi się nie podoba:

Zmiany w klasach - są hujowe, te które pozmieniali zmniejszyli ilość skilli i uniemożliwili castowanie w biegu to najgorsze klasy. Lecz te których nic nie ruszali są OP, kompletny brak logiki.

Zmianę stolic - wolał bym Karabor i Bladespire jako faction hub, niby zmienili dlatego że były by strasznie nie wygodna ale to oni tworzyli owe budowle od podstaw, lecz warspear nie jest taki zły shrine z pand to mu pięty gryzie.

Zgarbiony Ork - jeśli nie dadzą możliwości wybrania postury dla orka to nigdy im nie wybaczę.

Brak daily - tak czy owak brak daily jest złe, nie mam na myśli aby było to na takiej zasadzie jak w mopie ale na takiej jak w cata z tol barad lub argent tourment że służą do zdobycia jakiegos peta mounta lub innej dupereli a nie żeby zacząć raidować.

zmniejszanie statów - ten stat scuish jest do bani, dmg jest zmniejszone spoko ale hp jest za dużo, lecz na szczęście nie gram pvp

Fabuła - Głównym problemem jest to że za dużo postaci ginie na marne, nie opisze co mi się nie podoba bo spoilować nie chce, ale jak już Nafur powiedział nie podoba mi się śmierć Karagatha i Cho'galla bo to strata i kompletny brak logiki.

Co mi się podoba:

Garnizony - całkiem fajna opcja, mam co do tego wątpliwości jeżeli blizz będzie je cały czas updatował i dbał o te opcje co będzie na plus.

Nowe modele - co niektóre mi się nie podobają ale są dużo lepsze i fajnie że włożyli w nie dużo pracy np tworząc nowe modele twarzy. Gdyby dali jeszcze więcej skinów i możliwość tatuaży to by było jeszcze lepiej.

Ulepszenie interfejsu - zmiany takie jak możliwość stackowania do 200 czy pasek z zabawkami na wszystkie postacie na plus.
permalink wysłany:
Noooo to będzie tak:

Blizzard robisz to źle:
- Zmiany w klasach. To jest jakaś niedosmażona kaszana to co oni teraz robią. Na MoPie dobrze się to trzymało, teraz w ten system wsadzili bombę i rozwalili go od środka bez naprawienia szkód. W dodatku ci lepsi gracze piszą całe eseje o tym jak zrobić żeby było dobrze, ale panowie w Blizzardzie najwyraźniej lubią mieć wszystko po swojemu.

- Stolice. Okej rozumiem, podali do wiadomości solidne argumenty zarówno lorowe (to Draenei/Frostwolf pomagają nam, nie na odwrót, my jesteśmy tylko goścmi) jak i natury czysto technicznej (Karabor jest za duży żeby go jakoś sensownie wypełnić i trzebaby biegać z jednego końca w drugi - bez latania to będzie problematyczne). Ashran jest fajne, ale nie jako stolica frakcji. Czemu nie można po prostu dorzucić jakiejś innej stolicy, np. na wyspie (latającej hehe), ale bez PvP? Żeby była duża, przestronna i nie wiała nudą? Nie wiem.

- Lore. Im bliżej wyjścia dodatku tym częściej wydaje mi się, że to się wszystko kupy nie trzyma i zaraz sie rozleci. W dodatku Blizzard otwiera sobie furtkę na kilka dodatków o podobnej tematyce (np. wspomniany przeze mnie motyw z podróżą na Argus przed odwiedzinami Sargerasa). Stwarza to zresztą wiele problemów, np. co by się stało jakby otworzyć kilka(set, tysięcy) takich samych portali i stworzyć armię Gromów czy Blackhandów? Czy nie wynosi nas to na poziomy mocy podobne tytanom? Możemy przecież tworzyć światy i zmieniać bieg ich historii. Wydarzenia z przeszłości przestają mieć zdarzenie, skoro możemy je zmienić.
Co raz zginęło nie powinno żyć po raz drugi.
Aczkolwiek Żelazna Horda jak najbardziej na plus i pewnie dlatego mam problem czy polubić to lore czy nie.

Neutral:
- 2 tiery raidowe: o ile ten drugi będzie duuuuży i o ile to rzeczywiście przyspieszy następny dodatek to okej, niech wam będzie. Szkoda tylko zmarnowanego potencjału.

Blizzard robisz to dobrze:
- Modele, czyli coś co powinno być od dawna. Koniec z kanciastymi mordami.
- Zmiany w itemach: nowe, ciekawe statystyki i usunięcie starych, brzydkich, niepotrzebnych. Daje to większe pole do popisu w kwestii konfiguracji postaci.
- Zmiany UI. W większości kosmetyczne, mniej lub bardziej ważne, ale generalnie wszystkie poprawiają jakieś stare wady.
- Garnizony. Zawsze to coś nowego, jakaś odskocznia od farmy.
- Kontynent. To akurat jak zwykle, nowe strefy są piękne, świetne i cacy.
- Brak latania, przynajmniej na początku.
I wiele więcej, nie chce mi się pisać.
permalink wysłany:
Wiadomo już coś czy enchanting pozostanie tak jak na becie czyli:
-neck
-ring
-back
-broń?
Troche się zdziwiłem widząc u wendora na becie tylko takie enchanty.

Puste miejsca na action barach po odjęciu lub połączeni skili.

Generalnie po spędzeniu w becie trochę czasu stwierdzam że ułatwienia są zbyt dalekie, porównując ile rzeczy trzeba było brać pod uwagę w WOTLK, to teraz skupiamy się na kilku rzeczach i tyle.

Garnizon, w sumie fajna rzecz, idealna jako baza wypadowa podczas levelowania i przy okazji rozbudowy.
Jednak na 100lvl to już zabawa dla ludzi z bardzo dużą ilością wolnego czasu, żeby ogarnąć cały garnizon trzeba naprawdę go poświęcić każdego dnia naprawdę sporo.
Także wielu graczy którzy przeznaczają na grę wieczorem powiedzmy te 1,5-2 godziny stanie przed sporymi dylematami:
- dungi, raid, reny lub bg
- ogarniać garnizon co robiąc po raz enty staje się nudne
http://imagizer.imageshack.com/img921/9890/LbuQi0.png
permalink wysłany:
nogananoge napisał :

Fabuła - Głównym problemem jest to że za dużo postaci ginie na marne, nie opisze co mi się nie podoba bo spoilować nie chce, ale jak już Nafur powiedział nie podoba mi się śmierć Karagatha i Cho'galla bo to strata i kompletny brak logiki.
Daj spokój największym brakiem logiki jest śmierć postaci ,która miała bardzo duży potencjał
Spoiler (pokażukryj)
Orgrim
i randomowa śmierć
Spoiler (pokażukryj)
Maraada
tak zaczynam mieć złe przeczucia jeśli chodzi o lore.
http://www.nodiatis.com/pub/13.jpg
permalink wysłany:
e tam, wolę jak blizz pozbawi jakieś postaci życia niż miałaby zachorować na neutralność albo stać w miejscu przez kolejne dodatki czy patche lub biegać z nami na siłę. Lepsza mniej lub bardziej epicka śmierć niż to. A jeśli blizz potrzebuje nowej postaci to ją potrafi wprowadzić jak Yrel.

A co do WoD'a to najbardziej czekam na garnizony jako miejsce gdzie to my dajemy wkońcu komuś questy, mamy miejsce tylko dla nas i małą armię. A , że to trochę nie pasuje do gry MMO to mnie nie rusza. I Ashran, który będzie miłą odmianą jak się na codzień gra na serwerze PvE :) Pamietam, gdy weszła Isle of Thunder i questy PvP. Zaraz się większy ruch zrobił, jakieś mini grupy do obrony Violet Rise itp. A to z kolei pasuje do gry MMO ;)
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
permalink wysłany:
Nie wiem co jest ciekawego w śmierci i epickiego w śmierci
Spoiler (pokażukryj)
Garrosha, Marrada, Orgrima itp


Jedyna postać na dzięki której śmierci zyskałem do niej szacunek to
Spoiler (pokażukryj)
Velen


On umarł w epicki sposób podczas walki z potężnym Ner'zhulem i jego potęgą mroku, swoją śmiercią ocalił cały Karabor to była godna śmierć. Lecz reszta stracony potencjał, blizz po prostu nie mał co z nimi zrobić albo im się nie chciało to usunęli ich proste.
permalink wysłany:
Ogólnie to mogę zgodzić się z Nafurem i Ofkorsem. Od siebie dodam tylko tyle, że szczególnie uderzyła mnie jedna zmiana - monk. Z maina zrobi się z niego alt do profek albo w ogóle go przestanę używać. Szkoda tylko tej inżynierii :(.
You will die
permalink wysłany:
Jeszcze ich nie zabiłem lub nie byłem przy ich śmierci więc nie wiem. Tak czy inaczej śmierć (wirtualna oczywiście) mnie cieszy. Jeśli nie mieli z nimi co zrobić lub się im nie chciało robić czegoś więcej niż zrobili to tym bardziej to na +. Podleć do naszego Shattaru i spójrz na Khadgara, który stoi sobie w środku miasta od iluś tam lat. Stary dziadek z nudnymi questami. A miałem o nim bardzo dobre zdanie po filmiku końcowym w dodatku do War2.
Already they plot against us.
Seize this moment, Varian.
Dismantle the Horde...

Szukasz dużej, aktywnej gildii? Lej Horde W Morde na Wildhammer to miejsce dla Ciebie. Zapraszamy :)
permalink wysłany:
Mozliwe, że te niepyły to dlatego, że się spieszą skończyć grę na rocznice? Później może znowu będzie jak należy?
Za co kochasz WoWCenter? <---- Podziel się opinią
Mam szacunek do wszystkich Forumowiczów. Jestem otwarty na surową krytykę, ale bez przesady i przyznaję się do swoich błędów
Wsłuchaj się w Śpiew Mrocznej Pani... Poczujesz zdumiewającą ulgę oraz zrozumiesz swe pragnienia i możliwości...

http://www.nodiatis.com/pub/26.jpg
  Buszman
permalink wysłany:
Chciałbym zobaczyć te zmiany w klasach w akcji, dopiero po aktualizacji i jak każdy gracz wyrobi sobie zdanie. Dobrze zrobili wg mnie z Balance druidem. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Najgorsze to jednak stolice. Kurde, super byłoby gdyby to był Karabor i Bladespire. No ale co poradzisz, kapcia nie zjesz
permalink wysłany:
A co w Magu zmienili? <niepokój>
Za co kochasz WoWCenter? <---- Podziel się opinią
Mam szacunek do wszystkich Forumowiczów. Jestem otwarty na surową krytykę, ale bez przesady i przyznaję się do swoich błędów
Wsłuchaj się w Śpiew Mrocznej Pani... Poczujesz zdumiewającą ulgę oraz zrozumiesz swe pragnienia i możliwości...

http://www.nodiatis.com/pub/26.jpg