WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Priest healer PvE - 5.4

permalink wysłany:
Witam wszystkich,

Mógłby ktoś doradzić jak dobrze leczyć Priestem w PvE?

Mile widziany jakiś kontakt przez TS czy Skype i pomoc w ustawieniu spelli itp :)
permalink wysłany:
Healbota sciagnij i healuj flashem pojedynczo bo ma najszybszy cast. Do tego preyera uzywaj i hotow.

Healbot to addon dzieki ktoremu pod kazdy przycisk na myszce mozesz przypisac kazdy spell zwieksza ci to predkosc leczenia kilkukrotnie.
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, następnie zniszczy doświadczeniem.
permalink wysłany:
Wepster napisał :
Healbota sciagnij i healuj flashem pojedynczo bo ma najszybszy cast. Do tego preyera uzywaj i hotow.

lol, zajebiste tipy

radze zaczac od przejrzenia guidow na mmo-champion i icy-veins
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
  Ruby212
permalink wysłany:
Discipline Priest


Mój poradnik, jako taki oparty jest głównie na tym, co wyczytane na przeróżnych forach i poradnikach ale również z własnego doświadczenia, jako że gram priestem od początku mojej przygody z grą. Postaram się aby wpis był dość zwięzły ale obszerny i możliwie dostosowany głównie do początkujących graczy, ale posiadających podstawowe informacje na temat gry (hardcore na pewno wiedzą o wiele więcej i mają swój sposób grania).

Poradnik to głównie pokazanie jak gram, ewentualnie co uważam za istotne, a nie opis co należy zrobić i ślepo używać bo ktoś coś takiego napisał, najlepiej grać po swojemu :) Zaczynamy więc!

1. Przygotowania przed rozpoczęciem zabawy z healem
Spoiler (pokażukryj)

-opanowanie klasy na dość wysokim poziomie, znajomość umiejętności (także tych pasywnych, aby wykorzystać dodatkowe bonusy! (do monitorowania cooldwonów oraz tzw. proc. pomaga addon WeakAuras)


-przystosowanie własnego interface, dla healera istotne jest aby raid frames pokazywały debufy, które należy dispellować; pozytywne efekty; ewentualnie cooldowny (np. weakened soul, pain supression); przychodzące heale (aby nie dublować ich i nie powtarzać gdy leczymy np. w looping for raid albo 10 osobowej instancji z 2 lub 3 healerami); wykorzystanie addonów ułatwiających organizacje action barów (ogólnie polecany jest Bartender)Ważne aby czuć się swobodnie z własnym interface i dokładnie wiedzieć gdzie co jest!

-macro i keybindy; bardzo istotne jest aby stopniowo oduczyć się naciskania na umiejętności za pomocą myszki, można do tego użyć addonów, które ułatwiają castowanie np. healbot, VuhDo czy grid + clique; można zawsze przywiązać pewne umiejętności do klawiszy aby szybko można było ich użyć bez ograniczania własnej mobilności (wymaganej w praktycznie każdej instancji np. unikanie ognia itp.)

-znajomość poszczególnych taktyk i walk, w szczególności jeżeli planujemy radowanie. Dla discipline priesta jest to bardzo ważne, ponieważ zapobiega on obrażeniom przy użyciu magicznych tarcz; dlatego gdy wiemy że za parę sekund nadejdą duże obrażenia dla całego raidu możemy użyć umiejętności takiej jak np. Spirit Shell + Prayer of Healing; addon który pomaga w ogólnym rozeznaniu w intancjach (raidowych i dungeonach) jest Deadly Boss Mods; wyświetla nam kiedy należy się odsunąć gdy stoimy w złym miejscu, albo kiedy boss używa istotnych dla rozgrywki umiejętności itp.

-naucz się szybko reagować, czasem rozgrywka wymaga natychmiastowych healów inaczej członek drużyny nie będzie wstanie przetrwać tak dużych obrażeń; umiejętność poruszania się oraz używania instant castów jest niezbędna gdy chcemy byś dobrym healerem; bardzo istotne jest aby utrzymać wszystkich graczy przy życiu do końca trwania rozgrywki

-uważaj na overhealing czyli leczenie gdy drugi gracz ma 100% punktów życia, to tylko marnowanie many

-nie staraj się zawsze być na szczycie listy zrobionego healingu (przy użyciu addonów recount czy skada możliwe jest monitorowanie zrobionej ilości healingu), numerki wcale nie świadczą o umiejętnościach gracza; dużo osób aby podnieść miejsce w recouncie stosuje np. najsilniejsze leczące cooldowny (np. Divine Hymn w przypadku Holy priesta) gdy obrażenia przyjmuje jedynie tank i zwykłe połączenie Heal + Renew + Powet Word: Shield w zupełności wystarczy

-kontroluj ilość many, musisz nauczyć się obserwować swój poziom many i szybkość jej regeneracji, wiedzieć które umiejętności kosztują więcej many i kiedy ich użyć w taki sposób aby nawet przez walkę, która trwa ok. 10 min nie zabrakło ci many bez niej nie można oczywiście leczyć


2. Umiejętności

a) Leczące:


Spoiler (pokażukryj)
Penance: użyte na przyjaznym nam celu leczy, natomiast użyte na wrogie jednostki zadaje obrażenia; 9 sekund cooldown, należy umiejętność „chanellować”, gdy użyte wysyła 3 ładunki healingu lub dmg


Archangel: konsumuje Evangelism aby zwiększyć healing o 5% na stack przez 18 sekund; 30 sekund cooldown


Flash Heal: szybki heal ale bardzo kosztowny, jeżeli będzie się używać tylko tej umiejętności można równie dobrze skończyć bez many już na początku rozgrywki, najlepiej używane w krytycznych sytuacjach, gdy gracz przyjmie duże obrażenia I wymagane jest szybkie przywrócenie go do danego poziomu punktów życia


Binding Heal: leczy nas oraz nasz cel jednocześnie, równie szybki I kosztowny co Flash Heal; najlepiej używany w krytycznych sytuacjach


Greater Heal: powolny, ale bardzo efektywny heal; używane gdy nasz cel stracił dużo punktów życia ale mamy wystarczającą ilość czasu aby użyć umiejętności


Prayer of Healing: leczy członków jednej drużyny (5 osób) odległych od siebie o 30 jardów


Renew: hot, czyli heal over time; naklada na pojedynczy cel heal co 3 sekundy przez 12 sekund; instant cast


Heal: mały, powolny heal, nie zużywa dużej ilości many; dobry w przypadku gdy gracz przyjął niewielką ilość obrażeń i nie potrzebuje natychmiastowej regeneracji punktów życia


Prayer of Mending: instant cast, umiejętnośc aktywuje się gdy gracz przyjmie obrażenia, wówczas otrzymuje heal, a spell przeskakuje na następną osobę, do 5 razy; gracz nie może mieć więcej niż jednego stacka Prayer of Mending w tym samym czasie; przeskakuje na graczy oddalonych od siebie o 20 jardów, trwa do 30 sekund po każdym skoku; 10 sekund cooldown

b) Absorby:

Spoiler (pokażukryj)
Spirit Shell: po użyciu umiejętności przez kolejne 15 sekund nasz Flash Heal, Greater Heal, Heal, Prayer of Healing nie leczą natomiast tworzą tarczę trwającą 15 sekund; 60 sekund cooldown;


Power Word: Shield: tarcza absorbująca obrażenia trwająca 15 sekund, po zastosowaniu pozostawia weakened soul na celu, co uniemożliwia użycie tarczy (na tym graczu) przez kolejne 15 sekund


Pain Suppression: natychmiastowo zmniejsza threat gracza o 5% oraz obrażenia które przyjmuje o 40% przez 8 sekund, 3 minuty cooldown, możliwość zastosowania umiejętności pod efektem stunn

Power Word: Barrier: tworzy barierę, która zmniejsza obrażenia każdego gracza w obrębie bariery o 20% I zapobiega przerwaniu castowania przez obrażenia przez 10 sekund; 3 minuty cooldown, instant cast

c) Dispelle:

Spoiler (pokażukryj)
Mass Dispel: usuwa magiczne efekty w obrębie 15 jardów; usuwa po jednym szkodliwym, magicznym efekcie z graczya oraz jednym, pozytywnym efekcie z przeciwnika; do 10 przeciwników i 10 sprzymierzeńców; 15 sekund cooldown,

Purify: usuwa jeden magiczny, szkodliwy efekt oraz 1 szkodliwą chorobę; 8 sec cooldown

Dispel Magic: usuwa jeden, przydatny efekt magiczny z naszego przeciwnika



d) Ofensywne (jako healer również można odrobinę wspomóc drużynę w zadawaniu obrażeń, gdy nie ma nic innego do roboty; szczególnie pomocne w raidach progresywnych, gdzie każdy % życia bossa jest istotny i to właśnie nasz wkład może pomóc w jego pokonaniu)

Spoiler (pokażukryj)

Smite: zadaje niewielkie obrażenia


Holy Fire: natychmiastowo zadaje obrażenia oraz aplikuje dot na naszym przeciwniku na 7 sec; 10 sec cooldown

Shadow Word: Pain dot czyli umiejętnośc zadająca obrażenia przez 18 sekund

Shadow Word: Death: zadaje natychmiastowe obrażenia przeciwnikowi, który posiada poniżej 20% punktów życia, 8 sekund cooldown

Mind Sear: zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom w obrębie 10 jardów od głównego celu (może być zastosowany na przeciwniku ale również na innym graczu; np. na tanku, nie zadaje obrażeń sprzymierzeńcom, ale wszystkim przeciwnikom w jego pobliżu)

e) CC czyli Crowd Control:
Spoiler (pokażukryj)

Shackle Undead: unieruchamia nieumarłego przeciwnika na 50 sekund ( obrażenia zadane wrogowi anulują efekt); nie można zastosować na kilku celach jednocześnie


f) Inne

Spoiler (pokażukryj)
Psychic Scream: zmusza znajdujących się w pobliżu przeciwników do ucieczki (na 8 sekund, pięciu przeciwników w odległości 40 jardów, obrażenia zadane wrogom mogą przerwać efekt) 30 sekund cooldown


Inner Focus: po zastosowaniu zmniejsza zużycie many przez następny Flash Heal, Greater Heal, Prayer of Healing o 25% i daje 100% na krytyczny heal; dodatkowo zapewnia niewrażliwość na efekty Silence, Interrupt oraz dispell na 5 sekund; 45 sekund cooldown


Void Shift:
zamiana poziomy punktów życia z naszym celem, zwiększa niższy poziom życia o 25% jeżeli jesteśmy poniżej 25%; 5 minut cooldown


Fade: zmniejsza poziom naszego threat na 10 sekund; bardzo użyteczne gdy tank nie zdążył złapać jeszcze threatu a wszyscy wrogowie zaatakowali nas; 30 sec cooldown; użyteczne w szczególności przy rozpoczęciu rozgrywki lub w instancjach 5 osobowych


Resurrection: wskrzesza zabitego gracza z 35% życia, nie może być użyte w trakcie walki


Levitate: pozwala na unoszenie się nad powierzchnią przez 10 sekund; zapewnia powolne opadanie z wysokości, oraz unoszenie się nad wodą; każde przyjęte obrażenia anulują efekt


Leap of Faith: przyciąga gracza do miejsca, w którym się znajdujemy; 1,5 minuty cooldown


g) Aury I buffy

Spoiler (pokażukryj)
Inner Fire: buff, który jest aktywny cały czas po użyciu go; zapewnia nam o 60% więcej armoru z naszego ekwipunku oraz zwiększa spell Power o 10% ; nie może zostać użyte wraz z Inner Will, musimy się zdecydować na Inner Fire lub Inner Will (albo zmieniać buff w zależności od sytuacji)


Inner Will: buff, który zmniejsza zużycie many instant umiejętności o 15% oraz zwiększa szybkość poruszania się o 10%


Power Word: Fortitude zwiększa staminę o 10% na 60 minut, dla wszystkich członków drużyny


Fear Ward: natychmiastowo chroni gracza przed efektem fear przez 3 minuty; 3 minuty cooldown


h) Regeneracja many

Spoiler (pokażukryj)

Shadowfiend: przywołuje miniona, który walczy u naszego boku przez 12 sekund, regenerując 3% many przy każdym uderzeniu


Hymn of Hope: przywraca 2% many dla 3 graczy z najniższym poziomem punktów many (priorytetem są klasy healujące) przez każde 2 sekundy przez 8 sekund, zwiększa maksymalny poziom many o 15% na 8 sekund, 6 minut cooldown


f) Pasywne:

Spoiler (pokażukryj)
Rapture: Power Word: Shield nie posiada już cooldownu, więc można jej używać np. na kilku playersach niemal jednocześnie (ogranicza nas jedynie global cooldown); koszt many za tę umiejętność jest zmniejszony o 25%; dodatkowo gdy tarcza zostanie zneutralizowana lub zdispellowana dostajesz 100% many (w oparciu o stat Spirit); efekt może pojawić się co 12 sekund; w skrócie używając Power Word: Shield koszt many jest w pewnym stopniu rekompensowany


Divine Focus: zmniejsza opóźnienie w castowaniu umiejętności (gdy uzyskujemy obrażenia) o 70%


Meditation: pozwala na regeneracje 50% many ze spirita podczas walki


Spiritual Healing: zwiększa healing umiejętności Flash Heal, Binding Heal, Renew, Prayer of Mending o 25%


Divine Fury: zwiększa możliwość trafienia przeciwnika umiejętnościami takimi jak: Smite, Holy Fire, Cascade, Penance, Power Word: Solace, Divine Star, Halo (jako healer nie musimy się przejmować hit cap dzięki tej pasywnej umiejętności)


Divine Aegis:
krytyczne heale tworzą na naszym celu tarczę, trwającą 15 sekund; dodatkowo Power Word: Shield ma szansę na zabsorbowanie dwukrotnie większych obrażeń


Mastery: Shield Discipline w zależności od ilości posiadanego mastery z ekwipunku zwiększona jest efektywność absorbów (12%) oraz healingu (6%)


Grace: Flash Heal, Greater Heal, Heal oraz Penance powoduje efekt Grace na graczu; Grace zwiększa healing otrzymany od priesta o 10%, do 3 stacków, trwa 15 sekund


Focused Will: jeżeli jakaś umiejętność przeciwnika zabierze nam 10% punktów życia lub więcej (ewentualnie krytyczne obrażenia) uzyskujemy Focused Will, które zmniejsza obrażenia przyjęte o 15% przez 8 sekund; możliwość uzyskania do 2 stacków


Atonement: gdy zadajemy obrażenia przy użyciu Smite, Holy Fire oraz Penance 90% obrażeń jest konwertowanych na healing dla gracza z najniższą ilością punktów życia; gdy priest jest leczony przez te umiejętność konwertowane jest jedynie 50% dmg


Evangelism: gdy zadajemy obrażenia przy użyciu Smite, Holy Fire I Penance uzyskujemy Evangelism do 5 stacków na 20 sekund; Evangelism zwiększa obrażenia Smite, Holt Fire o 4% (na stack) oraz zmniejsza zużycie many przez te umiejętności o 6%


Mysticism: zwiększa nasz intelekt o 5%


Borrowed Time: po użyciu Power Word Shield czas castowania następnej umiejętności priesta jest zmniejszony o 15% ( umiejętność musi zostać użyta w przeciągu 6 sekund od tarczy)


Strength of Soul: gdy leczymy cel przy użyciu Heal, Greater Heal, Flash Heal weakened soul debuff jest redukowany o 2 sekundy


Train of Thought: po użyciu umiejętności Greater Heal cooldown Inner Focus jest zmniejszony o 5 sekund (przy każdym użyciu umiejętności); natomiast Smite zmniejsza cooldown Penance o 0,5 sekundy



3. Talenty


Wybór talentów jest zupełnie indywidualny i najlepiej wybrać to, czym nam się wygodniej gra, albo dostosowywać poszczególne talenty do specyficznych rozgrywek; jedne talenty sprawdzają się znaczeni lepiej od innych jedynie w określonych sytuacjach lub przy konkretnym ekwipunku. Należy pamiętać, że zmiana talentów to jedynie kilka sekund, dlatego istotne jest rozumienie ich mechanik!


a) Level 15 talents:
Spoiler (pokażukryj)

-Void Tendrils: przywołuje macki, które unieruchamiają do 5 przeciwników w odległości 8 jardów do 20 sekund lub do momentu zniszczenia macek, 30 sekund cooldown, instant cast

-Psyfiend: przywołuje Psyfienda, który pozostaje w miejscu na 10 sekund; Psyfiend castuje Psychic Terror co 2 sekundy, w obrębie 20 jardów; Psychic Terror zmusza przeciwników do ucieczki do 30 sekund, zadanie obrażeń może anulować efekt; 45 sekund cooldown

-Dominate Mind: kontroluje przeciwnika do 10 sekund, nie działa na mechaniczne istoty

Talenty lvl 15 to typowe cc, czyli crowd control, pozwala na zmniejszenie mobilności przeciwników lub ich kontrolę; wybór talentu jest uwarunkowany tylko specyfikacją rozgrywki lub upodobaniem gracza, aczkolwiek używanie Dominate Mind będąc healerem może okazać się śmiercionośne dla tanka, którego nie możemy leczyć używając tego talentu.



b) Level 30 telents:

Spoiler (pokażukryj)
-Body and Soul: Power Word Shield oraz Leap of Faith zwiększją szybkość gracza o 60% przez 4 sekundy

-Angelic Feather: można umieścić pióro w dowolnym miejscu (zasięg 40 jardów) jeżeli ktoś przebiegnie przez piórko zwiększa ono szybkość gracza 80% przez 6 sekund; tylko 3 pióra mogą być umieszczone, regeneracja ładunku następuje co 10 sekund

-Phantasm: Fade niweluje wszystkie debuffy, które ograniczją szybkość poruszania się i nie można zmniejszyć szybkości przemieszczania się przez kolejne 5 sekund

Talenty levelu 30 dotyczą głównie poruszania; jako discipline Triest, który używa Power Word: Shield w bardzo dużej ilości warto rozpatrzyć użycie talentu Body and Shoul; aczkolwiek gdy wymagana jest duża mobilność Angelic Feather jest bardziej użyteczne jednak należy przyzwyczaić się do tej umiejętności. Phantasm jest raczej stosowany w PvP.


c) Level 45 talents:

Spoiler (pokażukryj)
-From Darkness, Comes Light (Discipline): masz 15% szansy, że po zastosowaniu umiejętności leczących lub Smite następny Flash Heal nie będzie zużywac many i stanie się instant cast, do 2 stacków

-Mindbender: przywołuje Mindbendera, który regeneruje 1,75% many gdy Mindbender atakuje, trwa 15 sekund; 60 sekund cooldown, zastępuje Shadowfliend

-Solace and Insanity (Discipline): uzyskujesz nową umiejętnośc Power Word: Solace; 10 sekund cooldown, intant cast; zastępuje Holy Fire, regeneruje 1% many, zadaje 1,136 + 111% Spell Power obrażeń oraz 399 + 3.12% of Spell Power przez kolejne 7 sekund; leczy gracza z najniższą ilością życia o 100% zadanego obrażenia, w obrębie 40 jardów od przeciwnika (50% gdy leczone jest Triest)

Talenty levelu 45 sprawdzają się w zależności od tego co w danym momencie potrzebujemy. Mindbender jest doskonały, gdy przez większość czasu brakuje nam many, niewielki cooldown zapewnia że możemy użyć go kilka razy w ciągu walki również przyczyniając się do dodatkowych obrażeń dla przeciwników. From Darkness, Comes Light jest bardzo użytecznym talentem i potrafi nie raz uratować jakiegoś gracza, ale posiada dużą wadę, mianowicie pojawia się całkowicie przypadkowo, niekoniecznie w momencie kiedy go potrzebujemy. Osobiście preferuje ten talent ponad innymi. Power Word: Solace to po prostu ulepszona wersja Holy Fire bardzo przydatna prz tzw. Smite healingu, oraz dostarcza niewielką ilość many.



d) Level 60 talents:

Spoiler (pokażukryj)
-Desperate Prayer: natychmiastowo leczy nas o 30% naszego życia, 2 minuty cooldown

-Spectral Guise: zostawiasz swój miraż, natomiast sam wstępujesz w stan stealh (ale pozostajesz w stanie walki) trwa 6 sekund lub do czasu, gdy twój miraż nie uzyska 3 bezpośrednich ataków, 30 sekund cooldown, instant cast

-Angelic Bulwark: kiedy atak zada ci obrażenia i będziesz mieć poniżej 30% życia uzyskujesz tarczę, która absorbuje 20% (od poziomu punktów życia) przez 20 sekund; efekt nie może pojawić się częściej niż 90 sekund

Talenty levelu 60 zapewniają możliwość przeżycia w krytycznych sytuacjach, głównie decyzja wyboru jest pomiędzy Desperate Prayer a Angelic Bulwark. Spectral Guise nie sprawdza się zbyt dobrze w PvE, lepiej wykorzystać tę umiejętność w PvP, jest również bardziej sytuacyjna. Angelic Bulwarkk sprawdza się świetnie w walkach progresywnych, gdzie często znajdujemy się w sytuacji poniżej 30% życia. Aczkolwiek Desperate Prayer może bzy użyty w dowolnym momencie, kiedy tego potrzebujemy; wymaga jednak stałego kontrolowania cooldownu i naciśnięcia umiejętności; jak śmiesznie by to nie brzmiało. Czasem po prostu można zapomnieć.


e) Level 75 talents:

Spoiler (pokażukryj)
-Twist of Fate: po uleczeniu celu, który ma poniżej 35% życia lub zadaniu obrażeń przeciwnikowi, który posiada poniżej 35% życia, nasz healing i dmg jest zwiększony o 15% przez kolejne 10 sekund.

-Power Infusion: Spell Haste jest zwiększone o 20%, dmg zadany o 5%, a koszt many zmniejszony o 20%, przez 20 sekund

-Divine Insight (Discipline): po użyciu Penance masz 100% szansy, że nastepne Power Word: Shield nie spowoduje oraz zignoruje weakended soul debuff

Jak do tej pory Twist of Fate zdaje się być najlepszym wyborem I sprawdza się w większości raidów czy dungeonów. Świetnie można wykorzystać ten talent w połączeniu z Atonement w przypadku Discipline priesta. Power Infusiom i Divine Insight zdają się być bardziej sytuacyjne i zależą bardziej od przebiegu walki. Divine Insight może w dużym stopniu pomóc w single target tank healing.


f) Level 90 talents:

Spoiler (pokażukryj)
-Cascade: wypuszcza strumień energy w stronę przeciwnika lub gracza, zadając w zależności od celu obrażenia lub healing; odbija się od poszczególnych celów do 4 razy rozdzielając się na mniejsze strumienie, 25 sekund cooldown, instant

-Divine Star: tworzy strumień energy przed name (24 jardy) lecząc graczy na swojej drodze i zadając obrażenia przeciwnikom; najdalej oddalone cele uzyskują najwięcej healingu/dmg; strumień wraca do twojej pozycji po przebyciu 24 jardów w linii prostej również zadająz healing lub obrażenia, 15 sekund cooldown, instant

-Halo: tworzy pierścień energii naokoło priesta lecząc I zadając obrażenia naokoło (leczy graczy, attakuje przeciwników) do 30 jardów; zadaje więcej healingu/dmg im dalej znajduje się cel (najwięcej przy 25 jardach), 40 sekund cooldown, instant cast

Divine Star zdaje się pracować na zasadzie efektu jo-jo i zużywa najmniejszą ilość many. Halo jest bardziej kosztowne i nie sprawdza się zbyt dobrze gdy cala drużyna (łącznie z tobą) musi stać w jednym miejscu bez większego poruszania się). Cascade działa podobnie do chain-healing, zdaje się być najlepszym wyborem w większości przypadków, również wtedy gdy nie czuje się pewnie w przypadku poziomu many. Talenty levelu 90 zależą głownie od umiejscowienia większości playersów.


4. Glyphy

Niewiele jestem w stanie doradzić w tej kwestii jako wybór glyphów nie ma większego znaczenia teraz i zależy jedynie od sposobu grania. Proponuje przejrzeć jednak wszystkie glyphy. Osobiście proponuje jako major glyphy:
Spoiler (pokażukryj)
-Glyph of Penance: zwiększa koszt many Penance o 20% ale pozwala na castowanie umiejętności w trakcie poruszania się, bardzo użyteczne w większości raidów

- Glyph of Binding Heal: zwiększa koszt many o 35% Binding Heal ale leczy dodatkowo 3 osobę, użyteczne gdy cały raid przyjmuje duże obrażenia

- Glyph of Weakened Soul: zmniejsza czas trwania weakened soul debuff o 2 sekundy

- Glyph of Purify: Purify oprócz usuwania magicznego debuffu leczy nasz cel o 3% jego poziomu życia

-Glyph of Smite: zwiększa obrażenia zadawane przez Smite o 20% (ale nie konwertuje tych dodatkowych 20% na healing)

Minor Glyphy to jedynie sprawa kosmetyczna i jedynie zmienia wygląd umiejętności i służy wyłącznie do zabawy.


5. Rotation

Choć jako tako healerzy nie posiadają rotacji, to tak nazywa się używanie odpowiednich umiejętności w poszczególnych sytuacjach.

Spoiler (pokażukryj)
a) Tank i leczenie pojedynczego gracza:

Staraj się utrzymać Power Word: Shield na graczu przez większość czasu oraz używaj Peanace na każdym cooldownie, gdy wymagane możesz użyć Greater Heal. Dodatkowo, gdy gracz przyjmuje niewielkie ilości obrażeń warto użyć umiejętności takich jak renew, ewentualnie Prayer of Mending na cooldownie, rozpoczynając od tanka (pomaga również w leczeniu grupy). W oprzypadku większych obrażeń w grę wchodzi Greater Heal, a w sytuacjach krytycznych Flash Heal.

b) Leczenie drużyny

Głównie opieraj się wówczas na Prayer of Mending, Prayer of Healing oraz Power Word: Shield oraz talent wybranego na levelu 90 (Halo, Cascade lub Divine Star). W przypadku przewidywanego, dużego dmg używaj Spirit Shell na cooldownie. Możesz zawsze wesprzeć się o Penance na cooldownie używając na graczu o niskim poziomie życia.

c) Cooldowny

-Pamiętaj aby nie oszczędzać cooldownów na tzw. ostatnią chwilę; bo ostatecznie ich nie użyjesz, 3 minutowe cooldowny zazwyczaj można wykorzystać od 2 do 3 razy w trakcie walki, nie wahaj się ich stosować gdy wymaga tego drużyna (chyba że masz przydzielone zadanie aby w danym momencie użyć umiejętności)

-Używaj Inner Focus na cooldwonie, za każdym razem kiedy jest to możliwe.

-Pain Supression pozwala na absorbowanie dużej ilości obrażeń, głównie stosowane na tanku, albo istotnych elementach rozgrywki wymagających specjalnych taktyk, może tez często uratować jakiegoś gracza.

-Przy stosowaniu Void Shift należy być szczególnie ostrożnym aby nie zabić ani siebie ani osoby, na której używamy umiejętności. Aczkolwiek nie raz można zamienić się poziomem życia z tankiem gdy jesteśmy na 100%, a następnie spokojnie wyheblować swoją postać. Działa znakomicie z talentem Desperate Prayer.

-Spirit Shell powinno być używane praktycznie na cooldownie, gdyż nie jest on długi, ale warto pamiętać że można przy użyciu tej umiejętności zapobiec dużemu dmg na raidzie.


d) Buffy

Spoiler (pokażukryj)
-Zawsze staraj się utrzymywać Power Word: Fortitude na swojej drużynie, również wtedy gdy ktoś zostanie wskrzeszony w trakcie walki.

-Inner Will i Inner Fire zależy od tego jak często używasz poszczególnych umiejętności. Gdy nie ma większych problemów z maną i nie stosujesz dużej ilości Prayer of Mending + Power Word: Shield to warto wybrać Inner Fire, w przeciwnym razie Inner Will sprawdzi się lepiej.


e) Smite Healing
Spoiler (pokażukryj)

Smite healing to stosowanie Atontment w celu healowania raidu. Jako discipline priest będziesz musiał nauczyć się kiedy należy po prostu smite heblować (Penance, Smite, Holy Fire + ewentualne Power Word: Shield oraz Prayer of Mending), a kiedy użyć stacki Evangelism i przeskoczyć na healowanie raidu. Przez większość czasu znajdziesz się w sytuacji gdzie nic poza smite healing nie będzie musiało być zrobione (głównie dungeony ewentualnie lfr przy wyższym ilvl). Ale istotne jest że smite można porównać do zwykłego healu, pod względem ilości leczenia i zużycia many. Za każdym razem gdy wydaje się, że raid nie przyjmuje obrażeń albo są to niewielkie obrażenia nie wahaj się i po prostu smite healing. Nigdy nie stój w miejscu czekając aż ktoś przyjmie obrażenia, często niewielka kontrybucja ze strony discipline priesta może pomóc w pokonaniu bossa.


d) Dodatkowe przydatne tipy i mechanizmy

Spoiler (pokażukryj)
Warto zwrócić uwagę na pasywne umiejętności, które pozwolą na lepsze wykorzystanie umiejętności i stylu grania. Discipline priest to nie Holy priest tylko z lepszymi tarczami jak niejednokrotnie słyszymy.

- Strength of Soul
sprawia że Discipline priest bardziej jest skłony do catowania Greater Heal, Penace, natomiast Train of Thought powoduje, że chętniej stosowany jest Smite niż Heal. Dlatego discp priesty skupiają się na Greater Heal, Penance oraz Power Word: Shield, które stają się jego głównymi umiejętnościami.

-Grając Discipline priestem nie spotka się większych problemów z maną (przy odpowiednim dostosowaniu ekwipunku, ale czasem intensywniejsze leczenie może sprawić, że znajdziemy się np. z 20% many w środku walki. Dlatego warto w takich momentach stosować Shadowfliend ( ewentualnie Mindbender) wraz z Timewarpem itp. efektami albo obserwować Rapture. Przy użyciu Hymn of Hope natomiast warto brać pod uwagę poziom many innych healerów i użyć umiejętności gdy każdy z nich potrzebuje many. Można równie dobrze mieć przy sobie stack Mana Potionów.


6. Staty i przystosowanie ekwipunku

1. Spirit
2. Intelect
3. Mastery Rating
4. Critical Strike Raiting
5. Haste Raiting

Spoiler (pokażukryj)
Osobiście uważam, że najważniejsze main staty dla discipline priesta to spilit i intelekt. Różne fora i strony podają inne informacje, ale decyzja już należy do ciebie co zrobisz.

Następne istotne staty to mastery i crit. Ze względu na mastery priesta, który zwiększa healing i siłę absorbów oraz crit zapewniający Divine Aegis.

Jeżeli masz problemy z maną zainwestuj więcej gemów, echantów, reforgów w spirit, jeżeli nie masz problemów z maną wtedy więcej punktór przeznacz na intelekt; many ma wystarczyć na cały czas trwania walki z bossem, ale jeżeli nigdy nie jestes w stanie obniżyć many di 50% to możne oznaczać że zbyt dużo punktów przeznaczonych jest na spirit.


7. Przygotowanie do raidu

Nigdy nie zapomnij mieć ze sobą flasków zwiększających spirit (Flask of Falling Leaves) lub intelekt (Flask of the Warm Sun) w zależności od tego jaka jest twoja regeneracja many; jedzenie zwiększające +300 wybranego statu (również spirit [Steamed Crab Surprise]; lub intelekt[Mogu Fish Stew]) oraz potiony, może być to Potion of Jade Serpent (można użyć prepot, wypicie topiona kilka sekund przed rozpoczęciem walki, aby zwiększyć swój intelekt na 25 sekund; później w trakcie walki użyć topiona drugi raz) albo Master Mana Potion,

Mam nadzieję, że chociaż odrobinę pomoże ten poradnik, zachęcam do poprawek, ewentualnych dyskusji. Zostawcie komentarze jeżeli będziecie interesowani podobnym poradnikiem na temat Holy priesta. :) Miłego grania!
permalink wysłany:
Piękny polski poradnik,ja bym prosił bardzo o podobny poradnik Holy, z wielką chęcią bym taki przeczytał i udoskonalił umiejętności leczenia, rozumiem,że są angielskie strony,ale taki ""ściśle, zwięźle i na temat"" by się dla Holy przydał.
Światłość!
  Caritas
permalink wysłany:
Fajny opis, edytowałam go trochę ze względu na długość, czytało się to ciężko.

Moje pytanie do Ciebie jest takie: według Twojego opisu Crit jest dopiero czwartą statystyką brana pod uwagę podczas reforge. Disc jako tako nie ma problemów z maną, dziwi mnie więc trochę fakt, że mastery i crit masz na 3 i 4 miejscu. Mozesz wytłumaczyć?
http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/12/Jon-Stewart-Stephen-Colbert-Bravo-Wow.gif
  Ruby212
permalink wysłany:
Najpierw rozpatruje się tak zwane główne staty, czyli intelekt, spirit, siłę, agility oraz staminę. Dla casterów zawsze był to intelekt, jednak po zmiania w ilości many na stałą 300k bez względu na ilość intelektu spirit stał się głównym statem healerów. I czy jest na pierwszym miejscu zależy od naszej umiejętności leczenia i regeneracji many.

Dla discipline priesta crit i mastery idą zaraz po spiricie i intelekcie, jako wzmacnia to siłę absorbów oraz ilość leczenia. Szczególnie dla proców Divine Aegis. Budowa crit/mastery oraz mastery/crit to w sumie zalezy tylko od gracza idywidualnie.

Haste zdaje się być na ostatnim miejscu, bardziej przydatne jest dla holy priesta ze względu na hoty i mastery holy priesta. Discipline priest nie używa tak dużej ilości hotów.

Ale oczywiście to tylko moje preferencje dlatego każdy może grać tak, jak uważa za stosowne/wygodne.


Dziękuje za edytowanie posta, rzeczywiście lepiej się to teraz czyta i jest bardziej przejrzyste :)
  Ruby212
permalink wysłany:
Holy Priest

Tym razem poradnik dla Holy Priesta, dodatek do poprzedniego poradnika dla discipline dlatego większości informacji nie będę powtarzać, a jedynie parę uzupełnię. Troszkę zajęło napisanie go ale mam nadzieję, że komuś się przyda. Poradnik to głównie pokazanie jak gram, ewentualnie co uważam za istotne, a nie opis co należy zrobić i ślepo używać bo ktoś coś takiego napisał, najlepiej grać po swojemu :) Zaczynamy więc!

1.Umiejętności

a) Leczące:


Spoiler (pokażukryj)
Flash Heal, Binding Heal, Greater Heal, Prayer of Healing, Renew, Heal, Prayer of Mending

Lightwell:
3 minuty cooldown; tworzymy Lightwell w dowolnym miejscu (40 jardów od aktualnej pozycji healera), będzie strać się leczyć naszych sprzymierzeńców jeżeli mają poniżej 50% punktów życia co 2 sekundy przez 6 sekund, jednak gdy obrażenia zadane w tym czasie są większe niż 30% punktów życia ten efekt zostanie przerwany; posiada do 15 ładunków. Dużym plusem tej umiejętności jest to, że po jej użyciu nie musimy się nią zupełnie przejmować czy ją kontrolować.

Circle of Healing: leczy do 5 osób w naszej drużynie lub raidzie, które znajdują się conajmniej 30 jardów od naszego celu; automatycznie prioritetem stają się gracze z najmniejszą ilością punktów życia; instant cast; 10 sekund cooldown

Guardian Spirit: najsilniejszy cooldown holy priesta dotyczący pojedyńczego gracza; może często uratować priest lub innego gracza przed śmiertelnymi obrażeniami; umiejętność użyta na gracza zwiększa ilość leczenia jaki uzyskuje o 60% a także nie pozwala na śmierć gracza; jeżeli gracz przyjmie obrażenia które normalnie zabiłyby go wówczas bonus do healing jest anulowany, ale gracz automatycznie zyskuje 50% punktów życia; umiejętność trwa przez 10 sekund, można ją użyć pod efektem stun, instant cast, 3 minuty cooldown

Divine Hymn: najsilniejczy cooldown holy priest pod względem leczenia większej ilości graczy; leczy 5 (12 w instancjach 25 osobowych) graczy o najniższym poziomie punktów życia w obrębie 40 jardów co każde 2 sekundy przez 8 sekund oraz zwiększa ilość leczenia dla tych graczy o 10% przez 8 sekund; channeled, 3 minuty cooldown

Holy Word: Sanctuary: (przy aktywnej czakrze Sanctuary/niebieskiej umiejętność Holy Word: Chastise zmienia się na Holy Word: Sanctuary) tworzy pewien obszar na podłożu, w momencie gdy gracze będą stać w tym obszarze uzyskują leczenie co 2 sekundy przez 30 sekund; tylko jeden taki obszar może być aktywny w jednym czasie, 30 sekund cooldown

Holy Word: Serenity: (przy aktywnej czakrze Serenity/żółtej umiejętność Holy Word: Chastise zmienia się na Holy Word: Serenity) natychmiastowo leczy nasz cel oraz zwiększa szansę na krytyczny heal na tym graczu o 25% przez 6 sekund, 15 sekund cooldown


b) Absorby:

Spoiler (pokażukryj)
Power Word: Shield (6 sekund cooldown),


c) Dispelle:

Spoiler (pokażukryj)
Mass Dispel , Purify, Dispel Magic


d) Ofensywne
Spoiler (pokażukryj)

Smite, Holy Fire, Shadow Word: Pain, Shadow Word: Death, Mind Sear

Holy Word: Chastise:
zadaje natychmiastowo obrażenia oraz dezorientuje naszego przeciwnika na 3 sekundy, 30 sekund cooldown; czasem pozwala na przerwanie jakiejś umiejętności naszemu wrogowi lecz rzadko jest skuteczne przeciw bossom lub elitą


e) CC czyli Crowd Control:

Spoiler (pokażukryj)
Shackle Undead
[/spoiler]

f) Inne

Spoiler (pokażukryj)
Psychic Scream, Void Shift, Fade, Resurrection, Levitate, Leap of Faith


g) Aury I buffy

Spoiler (pokażukryj)
Inner Fire, Inner Will, Power Word: Fortitude, Fear Ward


h) Regeneracja many

Spoiler (pokażukryj)
Shadowfiend, Hymn of Hope


f) Pasywne:

Spoiler (pokażukryj)
Meditation, Spiritual Healing, Divine Fury, Focused Will, Evangelism

Spirit of Redemption: po śmierci priest staje się Spirit of Redemption na 15 sekund, nie jest wtedy w stanie się poruszać, atakować, zostać zaatakowany przez żadne efekty lub umiejętności; przez ten czas priest może używać wszystkich umiejętności leczących bez zużycia many; gdy efekt kończy się priest ginie
Serendipity: po użyciu umiejętności flash heal lub binding heal czas castowania następnego prayer of healing lub greater heal jest zmniejszony o 20% oraz zużycie many przez te umiejętności jest mniejsze o 10%; do 2 stacków

Rapid Renewal: Renew leczy o 15% więcej, natychmiastowo leczy o 15% więcej (całego czasu trwania renew) oraz ma zmniejszony globalny (ogólny) cooldown o 0,5 sekundy

Mastery: Echo of Light: bezpośrednie umiejętności leczące leczą o dodatkowe 10% przez 6 sekund


g) Chakra (Jest podstawową umiejętnością priesta, powinna być aktywna zawsze, nie więcej niż jedna czakra może być aktywna w tym samym czasie, można je zmieniać w zależności od tego co w danym momencie jest dla nas bardziej skuteczne, czakry mają 30 sekund cooldown dlatego można je zmieniać dość często)

Spoiler (pokażukryj)
Chakra: Chastise: zwiększa obrażenia zadane przez umiejętności holy oraz shadow o 50%, Smite ma 10% szansę na zresetowanie cooldownu Holy Word: Chastise, zmniejsza zużycie many na Smite oraz Holy Fire o 90%

Chakra: Sanctuary: zwiększa o 25% leczenie grupowe (np. prayer of healing), zmniejsza cooldown Circle of Healing o 2 sekundy oraz zmienia Holy Word: Chastise na Holy Word: Sanctuary

Chakra: Serenity: zwiększa leczenie single-target umiejętności (np. heal, flash heal) o 25% oraz powodują one, że renew jest odświeżone na naszym celu; zmienia Holy Word: Chastise na Holy Word: Serenity


Aby w pełni wykorzystać poszczególne stany czakry należy je w pełni zrozumieć, ale dla uogólnienia w instancjach 25 osobowych bardziej użyteczna jest niebieska czakra (Chakra: Sanctuary), ponieważ częściej będziemy stosować umiejętności leczące całą grupę. W dungeonach lub raidach 10 osobowych niemal zawsze pozostaniemy w żółtej czakrze (Chakra: Serenity) ze względu na możliwość skutecznego leczenia tanka oraz pojedynczych graczy. Czerwona czakra (Chakra: Chastise) jest bardzo rzadko stosowana, częściej przy graniu samemu niż w instancjach.


2. Talenty

Wybór talentów jest zupełnie indywidualny i najlepiej wybrać to, czym nam się wygodniej gra, albo dostosowywać poszczególne talenty do specyficznych rozgrywek; jedne talenty sprawdzają się znaczeni lepiej od innych jedynie w określonych sytuacjach lub przy konkretnym ekwipunku. Należy pamiętać, że zmiana talentów to jedynie kilka sekund, dlatego istotne jest rozumienie ich mechanik!

Level 30 telents:

Body and Soul, Angelic Feather, Phantasm:


Spoiler (pokażukryj)
Talenty levelu 30 dotyczą głównie poruszania; jako Holy Priest, nie stosujemy tak dużo Power Word: Shield, szczególnie jeżeli w drużynie raidowej jest drugi priest (discipline) wóczas to jemu pozostawiamy możliwość tworzenia silniejszy i bardziej efektywnych tarsz. Z tego powodu wybranie Body and Soul wydaje się dość nierozsądne i lepiej skupić się na Angelic Feather. Aczkolwiek używanie tego talentu może być dość trudne, jeżeli chcemy przyspieszyć innego gracza albo nas samych ( a inny gracz podkradnie nam piórko, też tak bywa). Dlatego osobiście polecam Body and Soul mimo wspomnianych wcześniej przeciwności, chyba że ktoś czuje się swobodnie z Angelic Feather. Phantasm jest raczej stosowany w PvP.


Level 45 talents:

Spoiler (pokażukryj)
From Darkness, Comes Light (Holy), Mindbender, Solace and Insanity (Holy):

Talenty levelu 45 sprawdzają się w zależności od tego co w danym momencie potrzebujemy. Mindbender jest doskonały, gdy przez większość czasu brakuje nam many, co w przypadku Holy priesta może zdarzać się dość często, dlatego wielu graczy decyduje się właśnie na ten talen. From Darkness, Comes Light jest niesamowicie skuteczny dla Holy priestów bo darmowy flash heal nawet jeżeli zastosowany na gracza z pełnymi punktami życia zapewnia nam stacki Serendipity. Osobiście preferuje ten talent ponad innymi. Power Word: Solace zdaje się być mniej użyteczna dla Holy priesta ponieważ nie stosuje on smite healingu tak jak discipline.


Level 75 talents:
Spoiler (pokażukryj)

Twist of Fate, Power Infusion, Divine Insight (Holy): po użyciu Greater Heal lub Prayer of Healing mamy 40% szansę, że następne Prayer of Mending nie będzie posiadać cooldownu oraz natychmiastowo przeskoczy na kolejne cele.

Twist of Fate jak do tej pory uważany jest za najlepszy talent przy raidach progresywnych. Osobiście polecam Divine Insight gdy leczymy dużą ilość graczy i używamy Prayer of Heling bardzo często.


Level 90 talents:


Spoiler (pokażukryj)
Cascade, Divine Star, Halo

Dla Holy priesta najwygodniejszym talentem wydaje się być Cascade, ewentualnie Divine Star w przypadku, gdy drużyna jest zgrupowana w jednym miejscu.


3.Glyphy (propozycja)

Spoiler (pokażukryj)
- Glyph of Binding Heal, Glyph of Purify

-Glyph of Circle of Healing: Circle of Healing leczy dodatkowo jednego gracza więcej ale kosztuje o 33% many więcej, bardzo przydatna umiejętność przy leczeniu np. 25-osobowego raidu, gdzie gracza przyjmują ciągłe obrażenia

-Glyph of Prayer of Mending: pierwszy ładunek Prayer of Mending leczy o 60% więcej, ale w sumie ma o jeden ładunek mniej; glyph może być użyteczny gdy np. leczymy intensywnie drużynę i wspomagamy leczenie tanka używając Prayer of Mending na cooldownie zaczynając właśnie od tanka

-Glyph of Deep Wells: ładunki Lightwell są zwiększone o 2


4. Rotation

Choć jako tako healerzy nie posiadają rotacji, to tak nazywa się używanie odpowiednich umiejętności w poszczególnych sytuacjach.

a)Tank i leczenie pojedynczego gracza:
Spoiler (pokażukryj)

Przy leczeniu pojedynczego celu najlepiej stosować Chakra: serenity co pozwoli na zwiększenie leczenia użytego na jednym graczu o 25% oraz pozwoli na używanie Holy Word: serenity. Przy małych obrażeniach staraj się używać Renew, możesz go odświeżyć za pomocą Holy Word: selenity. Stosuj również Heal. Gdy obrażenia będą większe stosuj również Prayer of Mending na tanku. Jeżeli to nie wystarcza zacznij używać Holy Word: serenity na cooldownie, a jeżeli to konieczne Greater Heal.

Przy wysokich obrażeniach możesz używać Flash Heal (w nagłym przypadku), ewentualnie Binding Heal jeżeli również potrzebujesz leczenia, a następnie wykorzystaj stacki Serendipity na Greater Heal. Zastosuj Guardian Spirit gdy tank jest zagrożony śmiercią.


b)Leczenie drużyny (25 osobowej)
Spoiler (pokażukryj)

Najlepiej stosować wówczas Chakra: sanctuary, co zapewni zwiększenie aoe leczenia oraz możliwość stosowania Holy Word: Sanctuary, a także zmniejszy cooldown na Circle of Healing. Przy niewielkich obrażeniach używaj Circle of Healing na cooldownie (jeżeli leczy co najmniej 3 graczy), możesz stosować heal aby utrzymać poziom życia graczy na 100%, ewentualnie używaj renew na graczach którzy przyjmują ciągłe obrażenia (np. tank). Stosuj Prayer of Healing, gdy leczy co najmniej 3 osoby aby wyeliminować overhealing jeżeli to możliwe. Gdy obrażenia są większe zacznij używać Prayer of Mending oraz Holy Word: Sanctuary (w miejscu gdzie znajdują się gracze).

W przypadku bardzo wysokich obrażeń staraj się używać dodatkowo (do poprzednio wspomnianych umiejętności) Flash Heal albo Binding Heal w momentach krytycznych, a następnie Prayer of Healing ze stackami Serendipity. Starajj się używać Circle of Healing oraz prayer of Mending na cooldownie oraz umiejętność talentu 90 (Cascade, Halo, Divine Star).

Zastosuj Divine Hymn w momentach największych obrażeń, jest to bowiem jeden z najlepszych cooldownów Holy Priesta przy leczeniu drużyny.


c)Leczenie drużyny (10 osobowej)
Spoiler (pokażukryj)

Przez większość czasu staraj się utrzymać Chakra: Serenity. Staraj się używać Holy Word: Serenity na cooldownie oraz utrzymuj Prayer of Mending aktywne. Renew oraz Heal stosuj gdy gracza przyjmują niewielkie ilości obrażeń, pozwoli to na utrzymanie ich wysokiego % punktów życia oraz nie pochłonie tyle many. Gdy przyjmowany dmg jest większy dodatkowo stosuj Cascade, Grearer Heal. W momentach krytycznych stosuj Flash Heal oraz Binding Heal, a przy dużych obrażeniach raidu stosuj również Prayer of Healing ze stackami Serendipity. Jeżeli grupa jest w jednym miejscu możesz zmienić Chakrę na Chakra: Sanctuary i wspomóc bardziej przy użyciu Holy Word: Sanctuary oraz umiejętności wspomnianych w leczeniu 25-osobowej drużynie.

Zastosuj Divine Hymn w momentach największych obrażeń, jest to bowiem jeden z najlepszych cooldownów Holy Priesta przy leczeniu drużyny.


d) Dodatkowe przydatne tipy i mechanizmy

Spoiler (pokażukryj)
-Prayer of Healing leczy graczy oddalonych od naszego celu o 30 jardów oraz leczy do 5 graczy w jednej drużynie, dlatego warto poprosić lidera aby wszystkich graczy melee umieścił w jednej drużynie, albo w drużynie z tankami. Nie stosuj więc Prayer of Mending na graczach oddalonych od całego raidu.

-Renew, Circle of Healing oraz Prayer of Healing jest idealne do stosowania, gdy np. musimy się w danym momencie przemieszczać

-Zawsze staraj się utrzymać aktywny Lightwell, możesz zawsze zastosować go kilka chwil przed rozpoczęciem walki i zregenerować koszt many jaki na niego wykorzystasz.


6. Staty

Spoiler (pokażukryj)

1. Spirit
2. Intelect
3. Haste Raiting (soft cap)
4. Critical Strike Raiting
5. Mastery Rating

Jeżeli masz problemy z maną zainwestuj więcej gemów, echantów, reforgów w spirit, jeżeli nie masz problemów z maną wtedy więcej punktór przeznacz na intelekt; many ma wystarczyć na cały czas trwania walki z bossem, ale jeżeli nigdy nie jestes w stanie obniżyć many do 50% to możne oznaczać że zbyt dużo punktów przeznaczonych jest na spirit.

Solf Haste Cap to ok. 12.5%. Zapewnia to dodatkowy healing dla tzw. Hotów, czyli healing over time np. Renew. Haste zwiększa również skuteczność dla mastery Holy Priestów.
Niektórzy gracze nie przykładają aż tak dużej wagi do haste cap dla Holy priesta, szczególnie w przypadku leczenia 25-osobowych raidów, dlatego czasem sugerowanymi statami są:

1. Spirit
2. Intelect
3. Mastery Rating
4. Critical Strike Raiting
5. Haste Raiting


Jeżeli macie jakiekolwiek pytania piszcie do mnie. Mam nadzieję, że komuś poradnik się przyda. Miłego grania!
Ruby :)
  krzeslo
permalink wysłany:
10-man staty prio
1 Intellect
2 Spirit;
3 Haste Rating (Haste Rating 4721) z buffami 16.66%
4 Critical Strike Rating;
5 Mastery Rating.



disco

1 spirit ~~10000( 1 trink na regen many cze miec)
2 intel
3 crit
4 mastery
5 haste

leczysz głównie atonement
permalink wysłany:
Poradniki bardzo dobre i w sposób przystępny pokazane: kawał dobrej i przydatnej roboty.

Ruby może pójdziesz za ciosem i wrzucisz Shadow? ;) Jeśli oczywiście masz.
  Ruby212
permalink wysłany:
Niestety Xarod, ale nie grałam Shadow zbyt długo i nie mam doświadczenia jako dps. Watpię czy podjemę się takiego poradnika, gdy sama nie wiem o co chodzi w shadow ^^ ale może w najbliższy czasie uda mi się napisać poradniki do SoO z punktu widzenia healera.
permalink wysłany:
No nic, mówi się trudno;) Na pewno poradnik do SoO będzie przydatny :)
permalink wysłany:
W koncu poradnik, ktory (mimo mojego niklego doswiadczenia z WoW'em (poki co)) rozumiem. Latwy, prosty do zrozumienia, przejrzysty, zachcajacy do przeczytania. Czuje, ze wraz z lvl'owaniem jeszcze bede do niego powracac. Dzieki, dobra robota!
Watch your clever mouth, bitch!