Zmiany w zaklęciach:
Ogólnie:
- Wszystkie specjalizacje używają Shadow Bolt na 1 poziomie, ten się zmieni na 42 poziomie w zaklęcie odpowiadające specjalizacji: Affliction - Malefic Grasp, Demonology - Demonic Slash (tylko w metamorfozie), Incinerate - Destruction
- Wszystkie spece otrzymają Malady, ktore zmieni się na 10 poziomie w odpowiednie dla danej specjalizacji zaklęcie (Corruption dla Affliction i Demonology, Immolate dla Destruction)
- Soul Harvest zostało usunięte
- Fel Armor jest teraz pasywnym bonusem
- Curse of Tongues i Weakness zostało połączone w Curse of Enfeeblement
- Soulstone jest zwykłym zaklęciem i nie wymaga już wcześniejszego tworzenia Soulstone'a
- Shadow Ward zostało zmienione w Twilight Ward
- Wszystkie specjalizacje otrzymają nowe defensywne zaklęcie, Unending Resolve
- Fel Flame zwiększają czas działania Corruption, Unstable Affliction, i Immolate
- Dark Intent jest teraz raid buffem i zwiększa spell power o 10%
- Nowe zaklęcie Demonic Gateway, stawia dwa portale między tobą a wskazaną lokacją, pozwalając wszystkim w rajdzie teleportować się między portalami, limit 5 osób (regeneruje 1 ładunek co 15s)
- Nowe zaklęcie Command Demon, aktywuje specjalną umiejętność peta
- nowa mechanika Everlasting Affliction, działa z "channelowanymi" zaklęciami, i wszystkimi DoT'ami (w tym Immolate)
- Healthstones posiada teraz 3 ładunki i dziala jak Mana gem magów
- Demon Soul zostało zmienione w Dark Soul, ten dostosowuje się do danej specjalizacji:
- Dark Soul: Misery - Affliction,
- Dark Soul: Knowledge - Demonology,
- Dark Soul: Instability - Destruction,
Affliction:
- Soul Shards i Soulburn są zarezerwowane tylko dla Affliction
- Malefic Grasp replaces Shadowbolt as the main filler at level 42
- Bane of Agony możemy rzucić tylko na 1 cel
- Drain Soul generuje Soul Shard co 4s, cel nie musi już zginąć aby wygenerowano Soul Shard
- Nightfall daje 4% szans na wygenerowanie Soul Sharda z ticku Corruption i Drain Life
- Improved Fear redukuje movement speed o 30% kiedy skończy się Fear
- Mastery zwiększa obrażenia Unstable Affliction, Corruption i Bane of Agony
- Haunt Zadaje obrażenia shadow, zwiększa obrażenia zadawane celowi o 40% przez 8s, zaklęcie już nie leczy i kosztuje 1 Soul Shard
Demonology:
- Demonic Fury cap wynosi 1000, poza metamorfozą posiadamy 200 Demonic Fury, regeneruje się automatycznie poza walką
- Metamorphosis posiada 10s CD, kosztuje 12 Demonic Fury co 3 sekundy, zwiększa korzyści z Demonic Fury o 100%
- Podczas Metamorfozy, wszystkie zaklęcia z wyjątkiem Hand of Gul'dan kosztują Demonic Fury, ticki z Corruption wciąż generują Demonic Fury
- Wszystkie zaklęcia petów rzucane są natychmiastowo (podczas metamorfozy) i kosztują 250 Demonic Fury; każdy pet wezwany podczas metamorfozy będzie posiadał 1 min CD.
- Specjalne ataki petów generują 24 Demonic Fury
- Podczas Metamorfozy wiele zaklęć zmieni swe działanie oraz zyskamy nowe zaklęcia
- Shadowbolt zmienia się w Demonic Slash
- Hellfire zmienia się w Metamorphosis: Immolation Aura
- Shadowflame zmienia się w Carrion Swarm
- Fel Flame zmienia się w Ray of Twilight
- Fear zmienia się w Sleep
- Zyskujemy Metamorphosis: Nether Plating
- Zyskujemy Metamorphosis: Cursed Auras
- Zyskujemy Fury Ward
- Bane of Doom jest zarezerwowane dla Demonology, i działa z Everlasting Affliction
- Demonic Rebirth jest przypisane do demonology speca, 2 min CD, 20 sec czas działania
- Hand of Gul'dan jest teraz zaklęciem AoE (jak Rain of Fire), posiada 3 ładunki (regeneruje 1 co 15s)
- Gul'dan's Grasp nowy pasywny efekt aktywuje sie kiedy Hand of Gul'dan zada obrażenia, stackuje debuff który redukuje movement speed (90% jeżeli wszystkie 3 ładunki trafią cel)
- Decimation sprawia że możemy rzucić 1 Soul Fire na 30 sekund
- Shadowflame jest zarezerwowane dla Demonology
- Mastery zostało zmienione tak abyśmy mieli korzyści z bonusów Demonic Fury do obrażeń poza metamorfozą
- Wild Imps; nowy czar tylko dla Demonology, przyzywa 5 impów, które zaatakują wskazany cel
- W Metamorfozie auto ataki będą odświeżać Corruption, należy stać w meele range
- Wciąż można castować Hellfire w ruchu
Destruction:
- Chaotic Energy is a new Destruction mechanic that essentially turns our mana bar into a longer lasting version of Energy
- Destruction ma teraz nowy zasób zwany Burning Embers. Posiadamy 3 embery (4 z glyphem), dodatkowo dostajemy debuff który rani nas w zależności ile emberów posiadamy
- 1 Ember - 1% max HP damage every 3 seconds
- 2 Embers - 1% max HP damage every 2 seconds
- 3 Embers - 1% max HP damage every second
- Backdraft redukuje cast time incinerate o 30% (3 ładunki), Conflagrate wciąż może go aktywować
- Rain of Fire nie wymaga już "channelowania", dodatkowo ogłusza cele, zadaje 50% dodatkowych obrażeń celom z Immolate
- Backlash jest przypisany do speca
- Havoc zastępuje Bane of Havoc, 2 min CD, następne 4 single target cele uderzą zakażony cel
- Destructive Influence; pasywny czar otrzymywany na 86lvl, ataki naszego demona redukują cast time Soul Fire
- Mastery zwiększa obrażenia Immolate, Incinerate, Conflagrate, i Soul Fire o X%
Pety:
Dzięki nowemu talentowi Griomoire of Supremacy mamy dostęp do nowych demonów (niezaleznie od speca)
- Imp -> Fel Imp
"Singe Magic" zmienia się w "Burn Magic", działa podobnie do "Mass dispell"
- Voidwalker -> Void Lord
Void Lord może rozbroić cel, oraz zyskuje threat buff
- Succubus -> Shivara
Shivara zyskuje "Fel Lash", zaklęcie które odrzuca cel
- Felhunter -> Observer
"Dispell Magic" zmienia się w "Clone Magic", działa podobnie do "Spell Steal" magów, the buff jest przenoszony na peta a nie na warlocka
- Felguard -> Wrathguard
"Cleave" zmienia się w "Mortal Cleave" który redukuje healing celu o 25%
- Infernal -> Abyssal
- Doomguard -> Terrorguard
Glyphy:
Glyph of Burning Embers - Increases your maximum Burning Embers by 1.
Glyph of Carrion Swarm - Your Carrion Swarm no longer knocks targets back.
Glyph of Conflagrate - Reduces the movement speed reduction of Conflagrate to 100% and increases the duration by 100%.
Glyph of Curse of Exhaustion - Curse of Exhaustion now reduces the targets movement speed by ((30+40)*-1)%, lasts half as long and has a 20 second cooldown.
Glyph of Demon Hunting - Demonic Fury now reduces damage taken instead of increasing damage dealt. In addition, while using Metamorphosis, Soulshatter taunts your target, Twilight Ward will absorb all schools of damage and Demonic Slash is shorter range and generates fury.
Glyph of Demonic Training (Voidwalker) - Maximum health increased by 20%.
Glyph of Eye of Kilrogg - Your Eye of Kilrogg is no longer stealthed and can now place your Demonic Circle. In addition, the movement speed of your Eye of Kilrogg is increased by 50% and allows it to fly in areas where flying mounts are enabled.
Glyph of Felguard - Your Felguard will equip a random two-handed axe, sword or polearm from your backpack.
Glyph of Health Funnel - Your health funnel instantly restores 0% of your demon's health, but has a 10 sec. cooldown.
Glyph of Healthstone - You receive 100% more healing from using a healthstone, but the health is restored over 10 sec.
Glyph of Nightmares - Your Felsteed and Dreadsteed can cross water while running and leave a trail of flames.
Glyph of Shadowflame - Your Shadowflame also applies a 70% movement speed slow to its victims, but Metamorphosis no longer reduces the duration of Stuns or Snares.
Glyph of Soul Shards - Increases your maximum Soul Shards by 1.
Glyph of Unstable Affliction - When Unstable Affliction is removed, it instantly deals critical damage to both the target and the dispeller, but no longer silences.
Filmy:
Spoiler (pokaż )
Specjalizacje i talenty:
/źródło MMO-Champion, Warlock's Den
W MoP zanosi się że lock będzie niezłym koxem, szczególnie demonology troszeczkę kandyduje do roli tanka wszystko dzięki Glyph of Demon Hunting, ciekawa sprawa, caster tank ;)
Jak znajdę jakieś ciekawe "materiały" o locku to postaram się tutaj wrzucić.