Drodzy użytkownicy!
Po raz kolejny zwracamy się do Was z prośbą o krytyczne uwagi na temat funkcjonowania i treści naszego serwisu. Chcielibyśmy usprawnić go do takiego stopnia, aby korzystanie z niego było dla Was przyjemnością. W związku z tym chcielibyśmy się od Was dowiedzieć z jakich treści korzystacie najczęściej, a o których istnieniu nawet nie wiecie (przyjrzyjcie się stronie)? Które z nich można/należy usprawnić? Możecie się rozpisywać, krytykować, oceniać, proponować, porównywać, inspirować nas. Jesteśmy otwarci na wszelką krytykę i każde, nawet te najbardziej szalone pomysły. Pod ostrzał komentarzy idzie tym razem nie tylko nasz główny serwis WoWCenter.pl, ale również nasz kanał na YouTube czy też fanpage na Facebooku. |
|
Użytkownicy Zerowe wykorzystanie aktywności użytkowników, bo tej aktywności prawie w ogóle nie ma. Widać to przede wszystkim na forum, gdzie tematy/posty powinny pojawiać się częściej, niż dotychczas. Praktycznie zerowe wykorzystanie kanału Facebookowego... no i dziwna nazwa kanału na YouTube. To takie uwagi wstępne. Jak dla mnie można by było całkowicie przebudować wygląd profili użytkowników, aby była to niejako ich wizytówka na której byłoby więcej informacji niż dotychczas. Można by było dodać jeszcze połączenie ze Skype lub z Facebookiem. Jeśli nie chcecie iść w takie Social Marketingowe zabawy treściowe, to może po prostu wyróżniać jakoś autorów poradników do WoWa? Redakcja LINK - dawno nie widziałam tak słabo zachęcającej do dołączenia strony redakcji ^^ Facebook. W ogóle nie reklamujecie tego na swojej stronie. Zanim odnalazłam ikonkę fejsa, musiałam dobrze przypatrzeć się stronie i skorzystać z podpowiedzi kolegi. Jeśli chcecie się rozprzestrzeniać wirusowo, strona facebookowa musi być Waszą bardzo zadbaną wizytówką z masą możliwości. Uzupełnienie galerii, dodanie dodatkowych aplikacji, zachęcanie użytkowników do reklamowania się tam. YouTube O tyle, o ile sam kanał jest dość rozwinięty - wraz ze zmianą nazwy strony - strona kanału powinna się zmienić. Co prawda odbudowanie na nowo tak silnego zaplecza fanów i odsłon zajmie trochę czasu, ale przy dobrej promocji, możecie przebić swoje statystyki. |
|
Cześć, dzięki za post, postaram się odpowiedzieć na wszystkie tematy poruszone przez Ciebie:
@Uzytkownicy Zgodzę się co do UID - wg. mnie, najlepiej byłoby to usunąć (czyt. schować) i dać sortowanie przez, chociażby, ilość postów - chociaż nie wiem, co by to pomogło - nie widzę jakiegoś sensownego wykorzystania tej podstrony :D. Połączenie z Facebookiem (bo ze skype'a raczej mało kto korzysta) byłoby również ciekawe a może by ograniczyło nawet ilość flejmu na forum (jakby czołowi flejmerzy i offtoperzy faktycznie powiązali facebooka ze swoim profilem na WoWCenter) - stosując taktyke Blizzarda, która na szczęście/nieszczęście nie weszła w życie (nawiązuje tu do pomysłu pokazywania imienia i nazwiska na forach Battle.net). Osobiście, staram się wykorzystać Facebooka jak najbardziej (do jakiś krótkich informacji, może ze startem testowania bossów na PTRach), ale po prostu nie mam/mamy zbyt wielu okazji żeby go faktycznie wykorzystać. Sądze, że dodanie w jakiś sposób pokazywania postów na tablicy WoWCenter na naszej głównej stronie bardziej włączyłoby go w życie naszego serwisu (coś w sensie Twittera, który jest imho zbędny). @Nazwa kanału Youtube Pozostałości po starej nazwie naszej strony TheBurningCrusade.pl i obawiam się, że nie możemy tego zmienić - a trochę szkoda uploadować wszystko na nowo do nowego konta o odpowiedniej nazwie - zmienienie nazwy kanału i dodanie do opisów filmów aktualnej nazwy strony, według mnie, w zupełności wystarczy. @Rekrutacja do grona redakcyjnego Nie wpadłaś na to, że jest tak słabo zachęcająca, bo... nikogo nie szukamy? :) W moim przypadku, gdy dołączałem do redakcji, na stronie głównej pojawił się odpowiedni news informujący o tym, że poszukiwani są chętni do redakcji - skorzystałem, i oto jestem. Pozdrawiam, dzięki za wypowiedź i zachęcam do burzy mózgów - każdy chyba w mniejszym lub większym stopniu chcę, żeby strona jak i forum tętniły życiem i żeby było gdzie spędzić chwilę swojego wolnego czasu ; ). |
|
LP oczywiście musi zostać. Chodzi mi o samą kolejność wyświetlania użytkowników. To, że zakładka jest słabo wykorzystana - to fakt. Bo nie ma na niej żadnych istotnych wiadomości. Ludzi nie interesuje standardowa lista użytkowników z forum phpBB, bo znają ją doskonale - mało informacji, dużo śmieci, tragiczne wyszukiwanie userów. Połączenie konta z Facebookiem nie musi działać na zasadzie korzystania z imienia i nazwiska przy pisaniu postów. Chodzi tu raczej o połączenie fanów i informowania ich np. o nowej wiadomości poprzez aplikację facebookową.
Na Facebooka kopiujecie treści stąd. Użytkownicy tam w ogóle nie są zalogowani i macie ledwo ponad 300 lajków, gdzie przy takiej tematyce strony i popularności gry, już dawno 1000 powinno stuknąć. Wniosek: za mało integracji z fejsbukiem. Przypominam, że facebook zmienił algorytm wyświetlania postów naszych znajomych/treści ze stron i treści przez Was wstawiane są pokazywane tylko użytkownikom, którzy w silnym stopniu są powiązani z Waszą stroną. Na chłopski rozum: ktoś musi u Was coś skomentować, żeby potem dostać powiadomienie o nowościach.
Ach, te sentymenty. Ja rozumiem - przywiązanie do treści. Jest co powspominać. Ale chcąc iść do przodu, czasem trzeba się cofnąć. Zbudowanie nowego, mocnego kanału Facebookowego - najlepiej nie wowcenterpl tylko samo wowcenter daje Wam pole manewru. Wrzucacie filmiki po angielsku, z polskimi napisami. Przy odrobienie wyobraźni można nawiązać współpracę z zagranicznymi fansite, którzy mogliby dodawać u Was kolejne wersje językowe. Wniosek: darmowe tłumaczenia, więcej fanów, więcej treści, więcej, więcej, więcej... i promocja wowcenter PL.
Jeśli nikogo nie szukacie. Ok, ale ta strona nie musi odstraszać brakiem jakichkolwiek informacji. Na stronie redakcji, a najlepiej na stronie każdego użytkownika mogłaby się pojawić np. informacja o tym jak długo ktoś/coś gra w WOW'a, jak długo jest w redakcji. A ta informacja o obowiązkach... po prostu bomba. Ja w pracy piszę/moderuję/dodaję treści, gdy tak naprawdę jestem odpowiedzialna za inspirowanie i aktywowanie użytkowników do dzielenia się swoimi pomysłami, a potem jestem odpowiedzialna za kontakt z działem programistów, żeby te zmiany wprowadzili. Zajęć mam w pracy sporo, nie powiem, ale ograniczanie ich do trzech słów nie oddaje tego jakim człowiekiem jestem i co tak naprawdę robię. A może by tak: Kim jestem? Co robię w redakcji? Co robię w życiu prywatnym? Zamiast podania samych nicków jakaś focia, awatarek... albo ostatnio dodane treści danego redaktora? Enjoy, Wiola |
|
Galeria jako same screenshoty - dam głowę, że jednak znajdzie się parę osób kreatywnych [i nie mówię tu nawet o sobie], które chciałyby podzielić się swoją twórczością czy to w postaci fanartów/fanficów/filmów/komiksów/etc.
LINK Jak bardzo "Elite" trzeba być, żeby móc "zareklamować" własną gildię w tym miejscu? |
|
Generalnie Top20, a te gildie, które są tam wymienione, a w Top20 ich nie ma, są tam w związku z wcześniejszą obecnością na tej liście na stronach Polish First Kills, z których to te działy zostały u nas zaadaptowane. W przyszłości jednak oddamy "władzę" nad tym działem w ręce użytkowników i, mam nadzieję, będzie to zorganizowane w sposób, który Wam się naprawdę spodoba |
|
Ja tam chętnie poczekam aż popracujecie nad rozpowszechnieniem kanału Facebookowego i poprawienie grafiki na YouTube (chociaż stworzenie nowego kanału uważam za bardziej efektywne). :)
|
|
Soon™, czy w bliższej przyszłości? Nie licząc dwóch ostatnich artykułów, będących wywiadem/promocją dla najlepszych gildii, to nie dane mi było uświadczyć jakiegokolwiek update'u tych działów rankingowych. No, nie licząc faktu, że gildia do której należę skoczyła na 19 miejsce o.o . |
|
Zdecydowanie w bliższej przyszłości, ale nic więcej nie powiem, bo bym popsuł niespodziankę Co do okołogildiowych aktualizacji, cóż, z wejściem tego działu trafiliśmy akurat w okres obecnego Tiera, w którym niewiele się już dzieje. Wszystkie first kille i najważniejsze achievementy mamy już odfajkowane przez największe polskie gildie, toteż i newsów z nimi związanych jeszcze u nas nie było. Chcieliśmy jednak mieć już solidne podstawy przed Firelandsami, które zbliżają się wielkimi krokami. Myślę, że po premierze patcha 4.2 możecie się spodziewać dużo większego potoku newsów o gildiach. |
|
Przepraszam za mały offtop, co Wy macie do tego Facebooka, że chcecie go wszędzie?
|
|
Osobiście? Wkurza mnie jego nadmiar. Oficjalnie? Najlepszy aktualnie sposób na reklamę. Przynajmniej jeśli chodzi o stronę tego typu. I wcale się nie dziwię, że autorzy serwisu chcą wykorzystać jego możliwości, żeby zdobyć większą ilość użytkowników. |
|
No nie wiem, czy to aż taki dobry sposób do reklamowania strony, zresztą - nie korzystam z tego, więc nie wiem jak to z tym jest.
Dobra, teraz żeby znowu nie pisać nie na temat, moją propozycją jest usprawnienie podstron portalu (zakładka Biblioteka), zrobić je bardziej przejrzyste, nie wiem jak to wyjaśnić, np. Pola Bitew (Battlegroundy) - zrobić jakąś ładną ramkę rzucającą się w oczy dotyczącą najważniejszych informacji, zakres poziomu, ilość graczy, itp. Zakładka o instancjach też nie jest zbytnio bogata, nawet linki do lootu nie działają, w związku z wycofaniem strony WoWArmory, dodać więcej informacji o profesjach. Ostatnio oficjalna strona WoW-a została zaktualizowana o wiele nowych możliwości, więc zawsze można podejrzeć aby coś dodać, jakieś ciekawe obrazki itp. :) btw. mogę pomóc ;) |
|
Dajesz sporo propozycji dodania treści. A funkcjonalności?
|
|
Skupcie się na społeczności i newsach. Jak na razie macie wielkiego plusa za wywiady z gildiami i niejako ranking, poza tym tak jak napisała Bolfri, odświeżyć profile i stronę z użytkownikami. Nie wiem jak to u was wygląda na facebooku, daje wam wolną rękę a kanał na YT jak dla mnie jest w porządku.
Edit:wyszukiwarka tematów na forum też by się przydała, o ile jeszcze nie ma. |
|
Nowi użytkownicy, którzy chcieliby zapoznać się z grą, czytają sobie ciekawe artykuły dotyczące "o co w tej grze chodzi", bo widzisz, uważam, że są gracze, którzy prawie wszystko wiedzą i korzystają ze strony, aby dowiedzieć się najnowszych nowinek ze świata gry i tych, którzy chcą dopiero zapoznać się z grą. |