WoWCenter.pl
wikass zabił Mythrax the Unraveler (Normal Uldir) po raz 2.     
kuturin zdobył 7th Legionnaire's Cuffs.     
Nikandra spełnił kryterium Loot 200,000 gold osiągnięcia Got My Mind On My Money.     
Tooly zdobył Fairweather Helm.     
Muattin zdobył osiągnięcie The Dirty Five.     
Yoozku zdobył Parrotfeather Cloak.     
Mlody89 zdobył Royal Apothecary Drape.     
Weakness zabił Dazar, The First King (Mythic King's Rest) po raz 6.     
liq spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Osiol spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
Wuntu zabił Zek'voz, Herald of N'zoth (Heroic Uldir) po raz 1.     
Olsa zabił Vectis (Heroic Uldir) po raz 6.     
Sarenus spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
kajtasus zdobył osiągnięcie Come Sail Away.     
ossir spełnił kryterium osiągnięcia Saving for a Rainy Day.     
mcpablo spełnił kryterium Alliance players slain. osiągnięcia Frontline Slayer.     
Emmm zabił Taloc (Heroic Uldir) po raz 17.     
AsaGorth spełnił kryterium Big-Mouth Clam osiągnięcia The Oceanographer.     

Poradnik-Retribution Paladin 7.2

permalink wysłany:
Poradnik-Retribution Paladin 7.2

Cześć! Jestem Fantaziusz, Retribution Paladyn z serwera Silvermoon. Gram po stronie Alliance, jestem DPSem w Echoes of Destiny. Postanowiłem, że rozpocznę serię poradników dotyczących klas.
Jako, że klasa ta jest moim mainem to dziś omówimy sobie paladyna, a dokładniej speckę Retribution.

Co zawiera ten poradnik:
1.Podstawowe umiejętności Retribution;
2.Talenty;
3.Rotacja;
4.Statystyki;
5.Jedzenie, flaski i enchanty;

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.Podstawowe umiejętności Retribution

Jak wiemy, paladyni są twardymi przeciwnikami, ponieważ potrafią zadawać nieziemskie obrażenia,
a kiedy już takiego dorwiesz i obijesz do niskiego stanu zdrowia, to
w mgnieniu oka się wyleczy i najprawdopodobniej cię zabije.

Paladyn polega na generowaniu tzw. Holy Power. Jest ono niezbędne przy zadawaniu obrażeń czy leczeniu.
Umiejętności Retribution polegają właśnie na tej czynności, aby następnie wykorzystanić Holy Power i użyć mocniejszej umiejętności.

Przykładową umiejętnością generującą Holy Power jest Crusader Strike.
Crusader Strike ma 2 ładunki i generuje 1 Holy Power.
Cooldown tej umiejętności skraca się poprzez statystykę Haste, ale o tym później.

Blade of Justice generuje 2 Holy Power i zadaje obrażenia.
Czar ten można dostosować pod siebie korzystając z talentów.
Tutaj podobnie jak Przy poprzedniej umiejętności, cooldown jest zmniejszony poprzez statystykę Haste.

Judgment jest najważniejszym czarem Retribution.
Nakłada on na przeciwnika debuff, który sprawia, że otrzymuje on więcej obrażeń z czarów, które
wykorzystują Holy Power przez 8 sec.

Templar's Verdict to główny czar zużywający Holy Power.
Zadaje ogromne obrażenia oraz nie ma cooldownu, co oznacza,
że jeśli tylko masz wygenerowane 3 Holy Power, możesz go użyć od razu

Divine Storm jest drugim tzw. Holy Power Spenderem, czyli także zużywa Holy Power.
Zadaje on obrażenia obszarowe działające na małej powierzchni wokół twojego bohatera.
Ten czar nie ma cooldownu i kosztuje 3 Holy Power.

Wake of Ashes to umiejętność artefaktowa Retribution.
Zadaje obrażenia obszarowe, debuffuje przeciwników spowalniając ich o 50% na 6 sec
oraz generuje aż 5 Holy Power.

Przejdźmy teraz do umiejętności defensywnych paladyna;

Divine Shield sprawia, że na 8 sec paladyn staje się dosłownie niezniszczalny.
Nie otrzymuje żadnych obrażeń oraz nie można go np. Stunować czy Sapować.
Doskonała umiejętność do przetwania np. zabójczych umiejętności bossa.

Shield of Vengeance to tarcza, która absorbuje obrażenia przez 15 sec,
a następnie wybucha zwracając cały zadany damage przeciwko przeciwnikom na obszarze 8 yrd od bohatera.
Idealna na PvP, gdzie paladyn dostaje dodatkową przeżywalność a przeciwnicy - obrażenia.

Blessing of Freedom to czar do "odwrotu taktycznego", czyli ucieczki.
Paladyn lub jego sojusznik (czar można używać na partnerach z drużyny)
nie może zostać spowolniony itp. przez 8 sec. Przydatny na PvP, ale sprawdza się też podczas raidów.

Blessing of Protection tak jak poprzedni czar może być użyty na sojuszniku.
Gwarantuje on niewrażliwość na ataki psychiczne przeciwnika przez 10 sec.
Cooldown tej umiejętności to aż 5 min.

Paladyn ma też oczywiście tzw. odpałkę;

Avenging Wrath to CD (Cooldown) który podkręca leczenie i zadawane obrażenia o 35% na 20 sec.
Przydatny zarówno na PvP, jak i na raidach, gdzie w odpowiednich
fazach walki można go odpowiednio wykorzystać.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.Talenty

Przejdźmy teraz do talentów Retribution Paladyna.
Niektóre klasy muszą zmieniać talenty, aby dostosować się do sytuacji,
ale ten spec nie ma z tym aż takich problemów.

Oto tabelka z talentami dla Retribution:
https://lh3.googleusercontent.com/-FKNU6c12GRI/WO9WPWwvWAI/AAAAAAAAAEs/-q9eEm1RljIC3hkoeIyEKMP0bGV4rLirQCL0B/w530-d-h385-p-rw/talentyall.png

Przyjrzyjmy się dokładniej poszczególnym talentom:

a)Talenty 15lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-zJNf4mL-aWg/WO9VVQ1zJwI/AAAAAAAAAEY/sT3k6qwAIPctq6n90X4WEG4YhRNWDQBTwCJoC/w530-h40-p/talenty15.png

Final Verdict-Zwiększa obrażenia zadawane przez Templar's Verdict o 20% oraz
obrażenia zadawane przez Divine Storm o 10%
Execution Sentence-Za koszt 3 Holy Power zadaje mocne obrażenia po 7 sec.
Consecration-Tworzy pod nogami bohatera strefę, która przez 12 sec
bedzie zadawała obrażenia przeciwnikowi który w nią wejdzie.

W tym tierze talentów wszystkie nadają się do użytku, ja osobiście używam
Final Verdict ponieważ skupiam się na walce Single Target.
Consecration przydaje się gdy skupiasz sie na walce z dwoma lub większą ilością przeciwników.
A co do Execution Sentence... Mam mieszane uczucia. Niby zadaje srogie obrażenia, ale trzeba na nie czekać 7 sec, a tyle może wystarczyć przeciwnikowi, aby nas wykończyć.

b)Talenty 30lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-HOPsM90csyY/WO9ceXZrHrI/AAAAAAAAAFw/NDiLuSj9f5gK0KnszEhr1rHOJkixDRMIgCL0B/w530-d-h43-p-rw/talenty30.png

The Fires of Justice-Redukuje CD Crusader Strike o 1 sec i daje 15% szans, że koszt twojego następnego Holy Power Spendera zostanie zmniejszony o 1.
Zeal-Zamiennik dla Crusader Strike, zadaje obrażenia oraz ma 2 ładunki. Generuje 1 Holy Power.
Podczas ataku, otrzymujesz buff, który stackuje się do 3. Każdy stack daje zwiększone obrażenia, a ponadto zadaje obrażenia 1 dodatkowemu przeciwnikowi.
Greater Judgment-Judgment trafia także 2 inne cele niż ten w który rzuciłeś czar. Zawsze zadaje Critical Strike, gdy przeciwnik ma powyżej 50% życia.

Tutaj wybór zależy od potrzeb walki. Ja gram z The Fires of Justice ponieważ jak mówiłem gram na Single Target. Jeżeli posiadasz 4 Set Bonus to wybierz Zeal. Na większą ilość przeciwników polecam Greater Judgment.

c)Talenty 45lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-g43q4jGAMKw/WO9hePkjm-I/AAAAAAAAAGg/N0mQfJAaKEk8PuBK7bKvO_GQOhQzqaN7ACL0B/w530-d-h43-p-rw/talenty45.png

Fist of Justice-Każde wydane Holy Power redukuje CD Hammer of Justice o 2.5 sec.
Repentance-Talent do tzw. kontroli tłumu. Obezwładnia przeciwnika na 60 sec, zadaje
obrażenia równe max. 25% zdrowia przeciwnika (przez czas trwania umiejętności, nie od razu).
Zadanie celowi jakichkolwiek obrażeń usunie ten efekt.
Blinding Light-Oślepia przeciwników na dystansie 10 yrd oraz zadaje małe obrażenia obszarowe, dezorientując przeciwników na 6 sec. Zadanie jakichkolwiek obrażeń poza obrażeniami Holy usunie ten efekt.

Moim zdaniem Repentance jest bezużyteczny, Fist of Justice tylko na PvP, a najlepszym wyborem (przynajmniej na PvE) jest Blinding Light. Sprawdza się on też na PvP, gdzie wbijasz się w grupę przeciwników i używasz Blinding Light, ratując sojuszników.

d)Talenty 60lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-z-Be_VjVp-c/WO9m8V_fQ4I/AAAAAAAAAHQ/qhXRJ1bgz_YkD-fW6RrveBlOuIL9GmCTQCL0B/w530-d-h43-p-rw/talenty60.png

Virtue's Blade-Krytyczne obrażenia zadane przy pomocy Blade of Justice zadają 3 razy większe od normalnych obrazeń.
Blade of Wrath-Twoje auto-ataki mają szansę na zresetowanie CD Blade of Justice.
Divine Hammer-Zamiennik dla Blade of Justice. Czar zadaje natychmiastowe obrażenia obszarowe na dystansie 8 yrd. Obrażenia powtarzają się co 2 sec przez 12 sec.

Tutaj absolutnie odradzam Virtue's Blade. Blade of Wrath jest optymalna opcją na większość potyczek. Divine Hammer używam do czyszczenia trashu, ale w niektórych aspektach jest trochę lepszy niż Blade of Wrath. Wybór należy do was.

e) Talenty 75lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-joN7NvoPp6I/WO9rVnBWg8I/AAAAAAAAAH4/caCRZXW2nn8NX19AWxLAxoTAVZIqlTq3wCL0B/w530-d-h43-p-rw/talenty75.png

Justicar's Vengeance-Zadaje obrażenia i leczy bohatera o ilość zadanych obrażeń. Zadaje 100% więcej obrażeń i 100% więcej leczy gdy jest używany przeciwko targetowi ze Stunem.
Eye for an Eye-Po użyciu tego talentu, redukujesz 35% zadawanych przez wroga obrażeń, po czym kontratakujesz zadając obrażenia. Efekt działa przez 10 sec.
Word of Glory-Zużywa 3 Holy Power, 2 ładunki. Leczy bohatera i do 5 osób w zasięgu 15 yrd.

Eye for an Eye jest w tym zestawieniu talentem domyślnym. Jest bardzo uniwersalny, zarówno w PvP jak i PvE. Ja używam Word of Glory, który jest bardzo dobry na PvE.
Justicar's Vengeance jest średniakiem, ale może być całkiem przyzwoity na PvP.

f) Talenty 90lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-OfC12L8meYE/WO9wXb0qMfI/AAAAAAAAAIw/B02fk9VWE1gD01Q-4rpk8rgJUEqe6QYPwCL0B/w530-d-h44-p-rw/talenty90.png

Divine Intervention-Redukuje CD Divine Shield o 20%. Dodatkowo, każdy atak który powinien cię zabić, redukuje twoje zdrowie do stanu 20% i aktywuje Divine Shield. Efekt ten nie zadziała, jeżeli Divine Shield jest na CD lub masz debuff Forbearance.
Cavalier-Divine Steed ma teraz 2 ladunki.
Judgment of Light-Judgment teraz nakłada na wroga debuff, który sprawia, że następne 40 udanych ataków będzie leczyć atakującego cel. Ten efekt działa tylko raz na 1 sec na każdą
postać atakującą zdebuffowanego wroga.

Judgment of Light fajnie sprawdza się na PvP, ale na raidach sprawuje się nieco gorzej. Cavalier jest talentem przydatnym, jeżeli trzeba się gdzieś szybko przemieścić. Ja używam Divine Intervention, aby przydać się na coś w raidzie jeszcze przez ten ostatni moment.

g) Talenty 100lvl

https://lh3.googleusercontent.com/-yMcCJpfL0ss/WO9z-DchROI/AAAAAAAAAJY/NBlvK1wMTioWRATM9sATgJoLcrRgrzS1ACL0B/w530-d-h43-p-rw/talenty100.png

Divine Purpose-Sprawia, że umiejętności wydające Holy Power mają 20% szans na zredukowanie kosztu następnego Holy Power Spendera do 0.
Crusade-Zwiększa obrażenia i Haste o 3% na 20 sec, ALE każde Holy Power wydane podczas trwania Crusade podkręca Haste o dodatkowe 3%. Max. 15 stacków.
Holy Wrath-Zadaje obrażenia równe 200% twojego brakującego zdrowia do max. 4 wrogów. Zadaje 35% twojego brakującego zdrowia do wrogich graczy.

Najlepszym wyborem do PvE w tym Tierze jest Crusade, który jest na raidach niezastąpiony. Holy Wrath przydaje się do czyszczenia trashu, gdy mamy mało zdrowia, ale jest strasznie sytuacyjny. Divine Purpose natomiast nie jest zbyt dobry i sprawdza się chyba tylko do robienia WQ.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.Rotacja

Rotacja Single Target:
1.prepot;
2.Blade of Justice;
3.Crusader Strike
4.Judgment+Avenging Wrath
5.Templar's Verdict
6.Wake of Ashes
7.Templar's Verdict
8.Crusader Strike
9.Templar's Verdict

Rotacja Multi Target:
1.prepot;
2. Divine Hammer
3.Crusader Strike
4.Judgment+Avenging Wrath
5.Divine Storm
6.Wake of Ashes
7.Divine Storm
8.Crusader Strike
9.Divine Storm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.Statystyki

Stosunkowo krótki punkt czyli najważniejsze statystyki dla paladyna:

1.Strength;
2.Haste (22-25%);
3.Critical Strike;
4.Versatility;
5.Mastery.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.Jedzenie, Flaski, Gemy oraz Enchanty

Tutaj znajdziesz odpowiedź na to, które z nich wybrać oraz kiedy ich używać:

Podstawowym jedzeniem u Retribution jest Azshari Salad, który buffuje Haste, natomiast jeżeli masz tej statystyki wystarczająco dużo (22-25%), to możesz zamienić je na The Hungry Magister, który buffuje Critical Strike.

Flaskiem dla paladyna jest Flask of the Countless Armies.

Jesli chodzi o Gemy, to w jednym sockecie powinien być Saber's Eye of Strength, a we wszystkich pozostałych Quick Dawnlight.

Przydatne są następujące enchanty:
Neck-Enchant Neck - Mark of the Hidden Satyr
Back-Enchant Cloak - Binding of Strength
Rings-Enchant Ring - Binding of Haste

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To by było na tyle w tym poradniku. :) Mam nadzieję, że pomogłem choć trochę osobom, które nie wiedziały jak posługiwać się Retribution Paladynem. W niedalekiej przyszłości będę pisał inne poradniki, ale narazie kończąc ten, dziękuje za uwagę.

Fantaziusz