Mój komputer:
i5 3570 @3,4/3,8 GHz
8GB Ram
GTX 1070
Gram na maxymalnych detalach, FullHD.
I w Suramarze (zaraz przy centralnym flight patchu) patrząc się w stronę Suramar City mam ~30-34 FPS. Gdy jestem zwrócony w przeciwną stronę mam ich około 45 (czyli tyle samo ile w Dalaranie). Podobna sprawa jest w Val'sharah, gdzie w wielu miejscach mam ~28-35 fps, oraz w Aszunie gdy patrzę w stronę Suramaru. W Highmountain oraz Stromheaim przez większość czasu mam stałe 60fps(z drobnymi spadkami).
Dlaczego?
Bo od Suramaru dzielą mnie wtedy góry. Co więc jest tak wymagającego w Suramarze, że tak przycina? Czy to cholerne miasto renderuje się również gdy go nie widzę? Co takiego wymagającego jest w bujnym lesie Val'sharah?
Przecież w tym momencie to jest taki GPU Test, karta graficzna powinna być obciążona. Na 30 osobowych raidach to rozumiem, procesor. No własnie- PROCESOR. Zużycie procesora w takim suramarze kształtuje się mniej więcej tak: 65% na jednym rdzeniu, na pozostałych po 20-30. Tylko czemu ona nawet jednego rdzenia na 100% nie wykorzystuje....
Macie jakiś pomysł by wyboostować ilość fps? Obniżenie detali jest oczywiście out of the question. Zresztą to nie pomoże, bo po przesiadce z r9 270x na gtx 1070 w WoWie nic nie zyskałem wydajności. Z tą różnicą, że mogę grać na SSAAx4+CMAA (render Scale 200%) i nic mi to FPS nie obniża bo karta spokojnie wyrabia.
Ale po co ja to piszę? Bo Blizz raczej tej gry już pod wielowątkowość nie zoptymalizuje.
Moje pytanie brzmi - jaki procesor musiałbym kupić by mieć stałe 60fps w Suramarze (no chociaż 50-55).
i5 6600? Niby lepszy ale ile mi to da, i7 6700? I tak 1 rdzeń wykorzysta.... Może jakby połączyć nowy procesor + OC to wtedy byłby mocny single core i by było 60fps. Ale czy jest sens wydawac tyle kasy (wiadomo, wersja z k to dodatkowe +200zł, do tego lepsza płyta +200zł, chłodzenia +200, a więc o około 600zł więcej na wersje OC niż bez OC). No i czy jest sens wydawać taką kasę tylko do jednej gry i tylko dlatego, że jest słabo zoptymalizowana.
To już w Wiedźminie 3 z włączonym Hairworks mam prawie 2x więcej fps niż w WoWie na Broken Isles. Trochę to śmieszne.
A jak wam chodzi Suramar na innych procesorach, może lepszych od mojego? Chodzi mi tu o max detale by można było porównywać.
|
|
i3 4160 3,6GHz
Radeon R9 270 2GB 8GB RAM W Full HD i ustawieniach 10/10: Suramar w tym samym miejscu bez znaczenia gdzie patrzę 15-30fps. Dalaran 25-60fps. Czyli niegrywalne. Normalnie gram na jakości grafiki 5/10 i w tych samych miejscach mam odpowiednio: 75-100 i 60-100fps (czyli w Dalaran gorzej). IMO nie warto zawracać sobie tym głowy, ta gra już tak ma: pójdzie chyba na każdym kompie ale i na każdym potrafi się blokować. Na tym samym kompie przeszedłem Wiedźmina 3, ustawienia nie pamiętam jakie ale średnio wysokie a fps był bardziej stabilny niż w WoWie i te kilkadziesiąt klatek zawsze było. |
|
i5 6402p
8GB Ram GTX 1060 6GB Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i w suramar w miejscu w którym podałeś mam 31-33 fps patrząc w stronę miasta i ok 47-56 będąc zwróconym w inne strony. W dalaranie fps zależy od tego w jaki sposób się poruszam, jeśli jadę mountem to mam 38-52fps, jeśli biegnę pieszo fps nie spada poniżej 55. |
|
i5-4570 3,6GHz (wymuszone)
8GB RAM GTX 1060 6GB (model Gainwarda, bez fabrycznego OC) FullHD, ustawienia dostosowane: 1.zasięg widzenia - 8 2.szczegóły otoczenia - 10 3.'ground clutter' - 10 1 i 2 mocno korzystają z CPU, cała reszta to głównie GPU. Cienie, woda, itd. (cały prawa strona ustawień) - recommended MSAAx4, 16x aniso, render rate 100% VSync wyłączone, ale ustawiam na sztywno max 60 klatek - bo po co mi 250fps gdy poruszam się po starszej części gry. Ogólnie przy tych ustawieniach sobie to oscyluje w okolicach 60fps ciągle. Suramar - są spadki nawet do 40fps. Łąki Suramaru, obrócony w stronę Highmountain, powrót do 60. Ja nie wiem na ile gra zahacza przy dalekim zasiągu widzenia o obliczenia związane z Dalaran w górze i Broken Shore na horyzoncie gdy patrzymy na miasto Suramar, które samo w sobie jest cholernie rozbudowane (i ładne przy okazji)? Analogicznie może być patrząc z Azsuny na Suramar. W Dalaran wszystko zależy od "zaludnienia". Val'sharah chyba dostało najgęstszy las w tej grze, Shala'drassil nad nim nie ułatwia życia komputerom.
The warm embrace of Tarecgosa's presence encircles me.
|